Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Melko harvassa on ne pyörät joissa on 30l tankki.Vai kolme kertaa vuorokaudessa? Hmm... Jos lähden täydellä tankilla ja tankkaan vaikkapa kolme kertaa kolmekymmentä litraa, se tekee vain n. 120 litraa vuorokautta kohti. Jos pyörä kuluttaa vaikkapa 5,5l/100km, tuolla bensalla pääsee vain.... Mitäs minä loppupäivän teen, kun olen nuo bensat ajanut??!![]()
Joo, ja samalla asemalla saman päivän aikana en ole saanut enää tuon summan jälkeen kortilla mitään. Toiselta asemalta on sitten tietysti onnistunut.Monet automaatit katkasevat polttoaineen annon 130e kohdalla, on tullut tutuksi tolla perhefarkulla (tankki n. 150l).
Varmaan johtuu näistä tapauksista, joissa on varastetuilla korteilla lähdetty kuorma-auton kanssa tankkaamaan kylmäasemilta 1000L tankkeja täyteen.Soitin omaan pankkiini (OP) ja tiedustelin asiaa. Sanoivat että asia ei johdu kortista, vaan se on öljy-yhtiöiden itse päättämä turvallisuus seikka, ettei (joitakin?) kortteja voi käyttää kun 3 kertaa. Samalla kerrottiin, että suurilla summilla tankkaus ei onnistu joissakin tapauksissa. Pitää testata omalla kortilla itekkin tuo voiko 3 kertaa maksaa pankin puolella ja sitten testata vielä toimiiko visan puoli.
Kannattaa noiden huoltamoiden omien korttien kanssa olla varuillaan kun esim. Esso aikanaan halusi 10e/kk tilinhoitomaksua. No tuohon sitten saisikin jo tankkailla "muutaman" litran 2.5c/l alennuksella että saa edes tuon kuitatuksi. Tosin vähän vastaavaahan se on ABC-aseman kanssa kun taitaa aika monella paikkakunnalla olla se kallein, niin se S-Bonuksen esim. 3% alennus hyvä että riittää tuota korkeamman litrahinnan eroa vielä kuittaamaanNiillä myös alennuksien (2,5snt/l) takia myös aina tankkaan ja sit vasta pankkikortilla.
Ohjekirjan mukaan 29 litran tankkiin olen tankannut useammankin kerran yli 26 litraa ja tietokoneen mukaan jäljellä piti olla vielä pari litraa, eli useamman kymmenen kilometrin bensat.Sellaisista mopoista jotka on ollut minulla ajossa pidempään kuin tankillisen, taisi pan-europeanissa olla isoin tankki, mutta en muista siihenkään tankanneeni kuin 24l.
Tuo on uusien pankkikorttien (lue uusien sirukorttien turvaominaisuus). Mutta eipä hätää, tuo tekee tosiaan vain valitun summan mukaisen katevarauksen tilille (eli tarkastaa että ainakin näin paljon on tilillä käytettävissä) ja sitten kun tankkaus on päättynyt poistaa katevarauksen ja veloittaa todellisen summan. Itsekin olen aina autoa tankatessa valinnut varmuuden vuoksi sen ehdottaman 90eur vaikka 60:kin yleensä olisi riittänyt. Aina sitten tililtä on veloitus mennyt todellisen mukaan (toki kuitit olen varmuuden vuoksi jemmannut auton tuhkakuppiin).Samaten multa meni hermot tässä pari viikkoa sitten kun op-debiilivisalla meinasin tankata Keimolan nesteellä ja härveli kysyi rahasummaa? No eipä tarvi enää nesteellä käydä...Mua hämmästytti toi kanssa Nordean debit-visa kortilla jollain automaatilla. Mutta sittemmin luin jostain, että tuo toimii samalla lailla kuin electron: Siihen syötetään se tankkauksen yläraja, sitten tankataan mitä tankataan ja automaatti palauttaa loput tilille.Minua v******a suunnattomasti Stockmann/Nordean debit Mastercard, jolla ei saa Nesteen kylmäasemalta (testattu Munkkivuoressa monta kertaa) tankattua kuin joillakin tietyillä tasasummilla kuten 20 tai 50 €.
Maksuaika/luottopuolella saa sitten vaikka 24,56 €, jos sen verran menee tankkiin, mutta makselisin mieluummin debitillä että tietäisin koko ajan saldon eikä vasta joskus maksuaikakortin laskun tultua kuukauden kuluttua.
Ihme takapajuista touhua.
Jos näin ei ole, niin joku saapi hätäisesti korjata. Itse elän tuossa luulossa mutta oikeasti en ole testannut.
On se fiksua kun muuttelevat systeemejä. Myyntiä siinä menettävät aina kun hermot palaa automaatilla. Ei mua ainakaan huvita ruveta selvittämään miten tuo homma toimii, vaan tankkaan siellä missä se onnistuu ihan niin kuin ennenkin.
Ikinä ennen kuulukkaan tilinhoitomaksuista, shelli joskus tarjosi vastaavaan vastineeksi (5€/kk) jos haluan niiden itranettiin seuramaan oman tilini realiaikaista tilannetta. En ottanu.Kannattaa noiden huoltamoiden omien korttien kanssa olla varuillaan kun esim. Esso aikanaan halusi 10e/kk tilinhoitomaksua. No tuohon sitten saisikin jo tankkailla "muutaman" litran 2.5c/l alennuksella että saa edes tuon kuitatuksi.Niillä myös alennuksien (2,5snt/l) takia myös aina tankkaan ja sit vasta pankkikortilla.
Mutta varmaan aika harva (sinkku ainakaan) saa tuota 900e saldoa kuukaudessa kerättyä moisen bonuksen saadakseenHiTec: kyllä viiden pinnan bonuksella litrahinta aakkospaikoissakin laskee jo yllättävän paljon. Likimain seitsemän sentin ero tulee siitä.