• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tampereen mopokaupat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Voi vitsi, mutta enpä luullut enää nykyään mistään löytyvän moista palvelua;
Oma moka ja aamulla Dragstarin akku tyhjä. Soitto KX-Centerille, ja pienen tuumailun jälkeen alkoi tapahtua. Kaveri tuli työajan jälkeen Aprilialla meitsin pihalle, irrotti akun ja vei kotiinsa lataukseen. Toi aamulla (autolla) tuomaan sen takaisin, asensi paikalleen ja antoi virtaa että mopo lähti käyntiin (akku ei ollut ihan riittävän täynnä).

Mitä maksaa? No ei tämä nyt mitään, eihän tässä vaivaa ollut...

Joopa joo, toki jotakin annoin kaverille ja muhkeat kiitokset.
cool.gif

Tuolla ilo asioida!

biggrin.gif

En jaksanu selata koko treadia läpi joten en tiedä oliko jo puhetta... onko kellään kokemusta tampereen pyörä & moposta?? (lähinnä varmaan vaan aprilia-miehillä, jos heitä mansesta löytyy
smile_org.gif
)
itse siellä vierailin eikä todellakaan toiminta vakuuttanut...

Ahonen Racingille isot Plussat!! Suosittelen
biggrin.gif
Ilman ajanvarausta keskellä muita töitä vaihtoivat alta alle renkaat ja eturattaan mopoon,edullisesti.Kiitos!

Rm-Heinolle iso kiitos. Kiireistäni johtuen pyörän vaihtoaikataulu oli todella tiukka, mutta hoitivat homman hyvin ja nyt on zx-10r kovassa ajossa. Palvelu kiitettävää, sähköposteihin vastattiin nopeasti ja riittävän yksityiskohtaisesti.

Hyviä kokemuksia KX:stä. Pyörä sinne huoltoon ja mitäs sitten. Huoltoon on varattu parin tunnin aika, joten mitä tekis sen aikaa. Huoltomies sano, et ota tuolta 'teltasta' jammua koeajoon niin siinä se aika kuluu. Kävin sit parilla eri pyörällä ajelemassa ja kun tulin takas oli oma pyörä siinä odottamassa.
Eikä tällä kertaa tullu hinkua vaihtaa
cool.gif

Ainakaan minä en ymmärrä mitään MotoshopGSM:n aukiolopolitiikasta.

Perjantaina menin sinne. Ovessa lukee isolla: avoinna 10-18. Oli tavallinen arkipäivä ja kello noin 15. Ovi lukossa. Ovi tosin oli sellainen hemppa, että en voinut olla varma oliko se vain jotenkin jumissa. Varsinkin kun ovilasista näin selvästi, että sisällä oli valot ja ihmisiä. Nykäisin sitten ovea pari kertaa vähän kovempaa.

Hetken päästä ovea tuli raottamaan n. 10-vuotias pikkupoika:

-Mitä asiaa?
-Ootteko te auki vai kiinni?
-Kiinni.
-Jaahas.

Ja ovi takaisin lukkoon. Ei selityksiä.

Eikä tämä ollut eka kerta kun se myymälä on mystisesti kiinni. Viime kesänä soitin sinne ja kyselin tarvitsemaani vilkun polttimoa. Heillä oli. Lähdin saman tien hakemaan. Päästyäni perille 15 min. myöhemmin olivat ehtineet sulkea. Silloinkin oli keskipäivä.

On taatusti yksi tehokkaimpia tapoja karkoittaa asiakkaat.  

nixweiss.gif

nixweiss.gif
motoshop gsm, käykääpä katsastamassa kuinka kauppaa tehdään
033102ass_1_prv.gif
, eipä sitten toiste tartte poiketa

Rm heinolla olen käynyt tänä kesänä tekemässä kauppaa kolmesta pyörästä eikä kertaakaan kauppoja ole syntynyt. Siinä liikkeessä ei kyllä hinnoista tingata, senttiäkään ei olla valmiita tulemaan vastaan, niin eihän siinä kauppoja voi tehdä kun muualla 500-1000 on vasta tinkauksen aloitus. Kx centterillä taas alkoivat lisäilemään jotain ihme toimituskuluja käytettyyn pyörään
smile_org.gif
no minä olen löytänyt kauppiaani muualta. Luulisi vaan kauppiaita kauppa kiinnostavan. Kun tänäkään kesänä ei käsien kautta kulkenut kuin neljä pyörää. No viedään raha sinne missä kaupan teko kiinnostaa.

jep, joko kauppa ei kiinnosta tai sitä ei osata.
no tähän vanha sanonta; aika tavaran korjaa
biggrin.gif

Joo'o. Tuli kierreltyä tosiaan tuossa tosi mielessä nahkapuvun takia muutama viikko sitten parissa liikkeessä.
Plussaa palvelusta Heinolle ja Stormille. Mutta en ymmärrä kun KX-Centerissä ei edes tervehditty kun sisään marssittiin. Siinä se myyjätäti jaaritteli jonkun miehen kanssa tiskiin nojaten. Ei kysynyt mitään. Ei niin mitään. Ja varmasti reilu vartti siellä tuli pyörittyä nahkojen seassa. Vaan enpä sitten viitsinyt myyjää käydä häiritsemässä kun niin oli koko sen ajan uppoutuneena juttuihin sen miehen kanssa. Että
033102ass_1_prv.gif
sinne. Ja joo, jäi puku ostamatta kun ei ollut soppelia noissa paikoissa missä palvelua sai. Kipeänä vaan ei jaksanut kiertää enää muita paikkoja.

Niin ja koko KX-centerissä ei tuolla hetkellä ollut asiakkaina kuin me ja sitten se mies (oletan sen olleen asiakas) joka sen myyjän kanssa jaaritteli. Ja tosiaan, siinä ois ollut tädille hyvä tilaisuus myydä kaksi nahkapukua. Vaan kun ei kiinnosta niin ei sitten.

Joo'o. Tuli kierreltyä tosiaan tuossa tosi mielessä nahkapuvun takia muutama viikko sitten parissa liikkeessä.
Plussaa palvelusta Heinolle ja Stormille. Mutta en ymmärrä kun KX-Centerissä ei edes tervehditty kun sisään marssittiin. Siinä se myyjätäti jaaritteli jonkun miehen kanssa tiskiin nojaten. Ei kysynyt mitään. Ei niin mitään. Ja varmasti reilu vartti siellä tuli pyörittyä nahkojen seassa. Vaan enpä sitten viitsinyt myyjää käydä häiritsemässä kun niin oli koko sen ajan uppoutuneena juttuihin sen miehen kanssa. Että  
033102ass_1_prv.gif
sinne. Ja joo, jäi puku ostamatta kun ei ollut soppelia noissa paikoissa missä palvelua sai. Kipeänä vaan ei jaksanut kiertää enää muita paikkoja.

Niin ja koko KX-centerissä ei tuolla hetkellä ollut asiakkaina kuin me ja sitten se mies (oletan sen olleen asiakas) joka sen myyjän kanssa jaaritteli. Ja tosiaan, siinä ois ollut tädille hyvä tilaisuus myydä kaksi nahkapukua. Vaan kun ei kiinnosta niin ei sitten.
Saatanan miehenretaleet kun pilaa sun puvunoston
biggrin.gif
biggrin.gif

Pyhäaamun ratoksi lueskelin tätä ketjua ennen työvuoroa. Minun on nyt vähän puolustettava Tampereen Heinoa. Mulle se on ollut Salon Takatalon kanssa yks parhaiden palveluiden paikka. Niin, että
nixweiss.gif

Yennylle tiedoksi ihan kamalan pitkän iän kokemuksella, että vakuutustarkastaja kokeilee IHAN AINA kepillä jäätä. Valitettavasti näin vaikka ei saisikaan olla. Se "Heinon poikien yhdestä suusta"-lausunto on vakuutustarkastajan oma veto. Nimittäin ei Heino sitä lunastushintaa määrittele lainkaan vaan vakuutusyhtiö sen tekee. Arviomieshän on ammattitaidoton siihen tehtävään jos ei osaa hintaa määritellä.

Ja rammus, Heinolla jos missään voi hieroa kauppaa ja neuvotella. Jos hinnat ei osu kohdalleen niin Jaken tai Vahteriston kanssa kahvimukit käteen ja pihalle neuvottelemaan...

Jos joskus vaan on mahdollista niin käy Hesassa HD-Centerissä tai Vantaan Bikeworldissa, niissä sanellaan ehdot ja piste. Niissä kaupantekotunnelma on taas mun mielestä ankea. Ilmeisesti liikaa stadilaista rahakasta asiakaskuntaa joka on sitten muokannut kaupantekokulttuurin sellaiseksi. Ota tai jätä! Niin, että ymmärrän kyllä kokemuksesi osittain.

Onneksi jokaiselle kuitenkin on jossakin joku...pyörä ja myyjä.

Tämä kauppiaskeskustelu on itsellekin ajankohtaista kun alkoi tehdä mieli Speed Tripleä.

Yennylle tiedoksi ihan kamalan pitkän iän kokemuksella, että vakuutustarkastaja kokeilee IHAN AINA kepillä jäätä. Valitettavasti näin vaikka ei saisikaan olla. Se "Heinon poikien yhdestä suusta"-lausunto on vakuutustarkastajan oma veto. Nimittäin ei Heino sitä lunastushintaa määrittele lainkaan vaan vakuutusyhtiö sen tekee. Arviomieshän on ammattitaidoton siihen tehtävään jos ei osaa hintaa määritellä.
Tiedän että ne kokeilee kepillä jäätä. Mutta tarkastajat myös tiedustelevat kaupoista millä hintaa vastaavan uuden saa ja mitä vastaavasta käytetystä nykyään _pyydetään_ ja mitä siitä nyt voisi edes saada. Ts. minkä arvoinen tämä vekotin on. Tähän Heinon pojat ovat voineet kyllä ihan hyvin tokaista oman arvionsa. Harmillista kyllä, jos tarkastaja sitten vain sanoi miulle niin, eikä todellisuus näin olisikaan.

Ja rammus, Heinolla jos missään voi hieroa kauppaa ja neuvotella. Jos hinnat ei osu kohdalleen niin Jaken tai Vahteriston kanssa kahvimukit käteen ja pihalle neuvottelemaan...
Hieroa on koitettu kun hyviä/kiinnostavia pyöriä siellä tuntuu paljon kiertävän. En nyt kuitenkaan ole kesän aikana senttiäkään ole saanut vastaan ja omasta mielestä olisi kyllä tarpeellista ollut tulla, joten en nyt sanoisi että Heinolla jos missä. No onhan noista lähes kaikki sieltä hävinneet, jotta ostajat on pyörille näköjään löytynyt kalliillakin, mutta itse olen joutunut vastaamaan ei kiitos kun aina jossain muuaalla saanut kuitenkin tehdä kauppaa. Palvelusta en sinänsä valita, jos ei ostoaikeissa ole mennyt niin aina on iloisena ja palveltuna lähtenyt.

Pyhäaamun ratoksi lueskelin tätä ketjua ennen työvuoroa. Minun on nyt vähän puolustettava Tampereen Heinoa. Mulle se on ollut Salon Takatalon kanssa yks parhaiden palveluiden paikka. Niin, että  
nixweiss.gif

Jos joskus vaan on mahdollista niin käy Hesassa HD-Centerissä tai Vantaan Bikeworldissa, niissä sanellaan ehdot ja piste. Niissä kaupantekotunnelma on taas mun mielestä ankea. Ilmeisesti liikaa stadilaista rahakasta asiakaskuntaa joka on sitten muokannut kaupantekokulttuurin sellaiseksi. Ota tai jätä! Niin, että ymmärrän kyllä kokemuksesi osittain.

Onneksi jokaiselle kuitenkin on jossakin joku...pyörä ja myyjä.

Tämä kauppiaskeskustelu on itsellekin ajankohtaista kun alkoi tehdä mieli Speed Tripleä.
kokeilee kokeilee vak.tarkastaja niin kokeilee kauppamieskin.

tosin osa näistä kauppamiehistä -ja naisista on alalle täysin sopimattomia (tyyliin maitokauppiaasta - autokauppiaaksi, ollaan nii merkonomia
biggrin.gif
) löysine vetoineen, joku taju /ymmärrys täytyy olla tuotteen ostohinnasta ja siitä millä sen liike laittaa ed. myyntiin
omg.gif
. (tämä ei nyt koske heinon vahteristoa) vaan kaikille mottinokille joilta ei sitten onnistu mikään ei sitten mikään asia.

kauppamiehille tulee pahoja alisuorituksia näinä talouden ylitsepursuavina aikoina ja paljon
idea3.gif

Varmaahan on että näitä yhteen ääneen (löysä-)heittoja tulee joka putiikista, v*tukkos siitä
wink.gif

Siksi harrastan tuota jaloa taitoa myös itse asioidessani joko auto -ja sittemmin mp. -liikkeissä
biggrin.gif
tietäen että se seisokki saattaa odottaa juuri siinä liikkeessä ja osuuhan se hyvänä päivänä kohdalle, olishan toi nopeampi tapakin hankkia autoja/moottoripyöriä, mutta kun ei ole kiire..minnekkään
smile_org.gif

no nyt on ostajan markkinat eikun kaikki auto ja mp. kaupoille
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

(itse toki vielä odottelen)
smile_org.gif

Itse ostin nykyisen pyöräni keväällä Heinolta. Ja vaikka joskus olen pikkuasioista sitä lafkaa täällä kritisoinutkin, kaikki sujui nyt esimerkillisesti.

On tosin mainittava, että mopotin oli heillä myyntitilissä, se kun oli heidän työntekijänsä miehen pyörä. Mutta siitä huolimatta liike antoi jopa 3 kk takuun. Ei paha.

Tänään sain aihetta antaa ruusuja KX-Centerille. Menin ostamaan Araihini pinlockia kun alkaa jo huurtumaan näillä keleillä. Noh, ammattitaitoisen oloinen myyjätär porata-töräytti pinlockin reiät omasta mielestään hieman eritasoon visiiriini mutta ei tästä hätkähtänyt vaan otti pinosta valmiiksi nastoilla varustetun uuden visiirin ja antoi sen minulle kaupantekijäisiksi ilman lisähintaa. Lisäksi liikkeessä on kaikki varusteet puoleenhintaan vielä huomisen joten uudelle pinlock-visiirille tuli hintaa 12,5 euroa. KIITOS!

Hieroa on koitettu kun hyviä/kiinnostavia pyöriä siellä tuntuu paljon kiertävän. En nyt kuitenkaan ole kesän aikana senttiäkään ole saanut vastaan ja omasta mielestä olisi kyllä tarpeellista ollut tulla, joten en nyt sanoisi että Heinolla jos missä. No onhan noista lähes kaikki sieltä hävinneet, jotta ostajat on pyörille näköjään löytynyt kalliillakin, mutta itse olen joutunut vastaamaan ei kiitos kun aina jossain muuaalla saanut kuitenkin tehdä kauppaa. Palvelusta en sinänsä valita, jos ei ostoaikeissa ole mennyt niin aina on iloisena ja palveltuna lähtenyt.
Itse olen tehnyt kauppaa Heinon miesten kanssa pyöristä ja se on oikeastaan ainoa liike missä kaupanteko otettiin tosissaan ja palveltiin ja tingittiin
smile_org.gif
. Lopuksi kysyivät itse, mitä tarjoan välirahaksi. Tarjosin, ja parin tunnin päästä oli uusi pyörä tallissa. Ei edes kysytty millä sen aion maksaa
tounge.gif
. Vanha lähti samantein käsirahana. Parin viikon päästä kävin tekeen vasta virallisesti kaupat. Edellinen pyörä tuli siis ostettua erittäin sopivaan hintaan sieltä ja varmaan seuraajakin olisi tullut hankittua sieltä, mutta vanhan sain myytyä sopivasti alta pois, niin harmaatuojien kanssa eivät viralliset maahatuojat pysty kilpailemaan vaikka solmuun vääntyisivät. Eli uusi lähti mukaan pari tonnia halvemmalla harmaatuotuna (ee-speed.
thumbs-up.gif
!!).

Mutta summana; kaikista Tampereen liikkeistä on tähän mennessä saanut loistopalvelua! (edit; paitsi yhden unohdin viitaten tuolla myöhempänä olevaan viestiini..)

Back