• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tampere retkimutka makkaralle 9.9.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shyhander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Just. Mun oli tarkoitus lähteä reissuun mp:llä jo lauantaina ja jatkaa siitä sunnuntaina orggiporukassa, mutta näyttää max +8 astetta ja kahta vesipisaraa lauantaille. Ihan käsittämätön huono tuuri tänä kesänä näitten kelien suhteen mulla, mihin voi reklamoida.. :sad:

E: Shyhander, täällä on ihan liian kylmä ja liikaa vettä, ainakin mulle.

jd44 sanoi:
Onko aloittelevalla motoristilla ja .ORGistilla mahdollisuus päästä mukaan?:right:

Kyllä on tietty. :) Tää on tietenkin aika tapausriippuvaista, mutta reitti ei ole erityisen helppo, mutta normaalilla mutkittelevalla tavalla haastava, ja monesta suusta on kuultu ja itsekin kokenut, että letka ei ole oikein erityisen hyvä paikka harjoitella mutka-ajoa... Esim. itse menin letkaan kun ajokokemusta oli noin.. öö olikohan 2000-3000 kilometriä, ja sain illalla nukuttua vasta joskus "aika myöhään" puolenyön jälkeen, kun ajotietokone alkoi pikkuhiljaa rauhoittumaan... :no: Sitten ajelinkin itsekseni vuoden verran ennenkuin uskalsin mukaan :;):

shyhander sanoi:
Kyllä on tietty. :) Tää on tietenkin aika tapausriippuvaista, mutta reitti ei ole erityisen helppo, mutta normaalilla mutkittelevalla tavalla haastava, ja monesta suusta on kuultu ja itsekin kokenut, että letka ei ole oikein erityisen hyvä paikka harjoitella mutka-ajoa... Esim. itse menin letkaan kun ajokokemusta oli noin.. öö olikohan 2000-3000 kilometriä, ja sain illalla nukuttua vasta joskus "aika myöhään" puolenyön jälkeen, kun ajotietokone alkoi pikkuhiljaa rauhoittumaan... :no: Sitten ajelinkin itsekseni vuoden verran ennenkuin uskalsin mukaan :;):

Jahas, sit jää kyllä multa väliin :no: Vasta tonni takana :orgmp:

iideetee sanoi:
Jahas, sit jää kyllä multa väliin :no: Vasta tonni takana :orgmp:

Ilman muuta makkaralle, ja heität pikkurundin Naakan tikkarintuijottajien kanssa.

:) Joo ja takaspäin mentäessä meilläkään ei ole letkan suhteen ihan niin tarkka aikataulu kun tulomatkalla, jolloin tarttis pysyä aikataulussa noiden turkulaisten makkaroiden takia ;) Istuvat notskilla muuten ilman. Vaikka kyllä meilläkin pitäis olla minuutteja käytössä googlemapsin arvion mukaan.

Mie lähen kans, ellei yllätävää menoa tule. Vaimoke saa tällä kertaa viedä pojan jalispeleihin :)

Mukana! Voin lähtä liidaamaan tarvittaessa hitaampaa ryhmää suoremmille poluille. Tai vaihtoehtoisesti sorasurautuksena sinne ja jopa takaisin. Kaikki mukaan vaan!

- Arttu

arjoyl sanoi:
Mukana! Voin lähtä liidaamaan tarvittaessa hitaampaa ryhmää suoremmille poluille. Tai vaihtoehtoisesti sorasurautuksena sinne ja jopa takaisin. Kaikki mukaan vaan!

- Arttu

Tämä ois hieno homma! Löytyiskö lisääkin hitaita mukaan?
Kova hinku olisi päästä mukaan mutta shyhanderin yksityisviesti viimeistään pelottaa minut pois :grin:

Ihan hyvä ajatus toi toinenkin letka, vaikka missään nimessä ei olekaan tarkoitus sillälailla jakaa porukkaa, kun ei tää mikään kilpailu ole vaan juurikin yhteissosiaalinen ajeluretki. :) No joo ei oo tarkotus pelottaa ketään :p Muistelen vaan miten itse olin aika jännnässä tilanteessa kun letkassa mentiin ja ajokokemusta ei ollut kuin pari kolmetuhatta kilometriä ja neljä viikkoa. Toisaalta mä olenkin aika arka ja ujo sisimmässäni. :sad:

Jaa niin, noi PK-ajojen letkaohjeet kannattaa lukea tältä alueelta, koska niitä mukaillen mennään. Eli pyritään ajamaan vetoketjumuodostelmassa kun ollaan menossa isoa tietä tai muuten suorempaa osuutta tai taajamassa. Jalalla osoitetaan mahdollisesti tiessä olevaa vaaranpaikkaa (esim. hiekka, kura, reikä tms) ja se jalan osoitus kulkee edestä taaksepäin niin, että jokainen "näkee" varoituksen.

Jos tulee letkassa pysähdyksen tarve (esimerkiksi ampiainen kypärän sisällä tai mitä muuta vaan), niin käsittääkseni silloin ainakin tässä letkassa olisi paras jos koko loppuletka pysätyisi siihen ja jatkaisi sitten matkaa yhdessä taas. Etupää letkasta jää odottamaan heti kun hoksaa takapään puuttumisen, sanoisin että ekassa risteyksessä viimeistään.

Hahmottakaa toi risteysten merkkaus, eli jos takanasi ei näy ketään ja edessäsi näet letkan kääntyvän jonnekin, on sinun AINA jäätävä näkyvään paikkaan pientareelle odottamaan takanatulevia. Melkein ajattelisin, että huomenna kuitenkin letka koottaisiin kokoon melkeinpä joka risteyksessä, mutta letkan pidentyessä risteysten merkkaukset voi tulla kyseeseen.

Letka katkeaa useimmin silloin kun letka ohittaa autoja. Tilanteessa ei kannata stressata, vaan ohittaa sitten kun se on turvallista. Etupään tehtävä letkassa on sitten odottaa seuraavassa risteyksessä viimeistään.

Mutta nää nyt on aika tuttua kauraa ainakin Tampere-, Turku- ja TouRinkiajeluissa oleille.

Hyvä noita on kerrata, etenkin jos uusia on mukana. Se kannattaa lisätä, että jos näyttää siltä että edestä selät karkaavat koko ajan, mutta takana ollaan jonona renkaassa kiinni, niin paikkasi on luultavasti väärä ja kannattaa siirtyä seuraavalla tauolla (tai kädellä viittoen antaa jo aiemmin muiden ohittaa) taaksepäin.

Kelit näyttää todella hyvälle huomisen osalta! Hieman viileää, etenkin aamulla, mutta "michelin-ukko":na se hoituu! :D

No jos yleensä normiliikenteen mukana pysytte (== kykenette ajamaan tikkari+20), niin eiköhän näissä letkoissa ainakin risteykset merkkaamalla mukana pysy.. Senkun katsotte, ettette aja edellisten päälle! :p

Siis näistä meidän letkoista ei kannata mitään stressiä ottaa...

Kelit on hyvää näyttänyt jo monta päivää, että kaipa sen uskaltaa jo naulata lukkoon, jotta kelit pitää!

Ja tosta vauhdista (huom. turkulaiset puhuu faartista), niin mulla on sitte se kaikista heikkotehosin (61 heppaa) ja perunaisin (vuosimalli -93) mopo ja sen lisäks taitaa olla kaikista isoin elopainokin (105 kg plus ajokamat) kuskeista :jpstyle: että mitään kyykkysporttimeininkiä ei ole luvassa, mutta ihan reipasta etenemistä kuitenkin.

Porukkaa maggaranpaistoon alkaa olla reilu 50, joten Tampereen letkalaiset voisivat ottaa mahdollisuuksien mukaan taka- ja tankkilaukkuja sekä reppuja mukaan, niin saadaan roudattua tarvikkeet maggaranpaistoon.
Letkojen vetureiden kannattaa ottaa huomioon, että näin suuren seurankunnan maggaranpaistossa vierähtää helposti reilu pari tuntia.

terwo sanoi:
Porukkaa maggaranpaistoon alkaa olla reilu 50, joten Tampereen letkalaiset voisivat ottaa mahdollisuuksien mukaan taka- ja tankkilaukkuja sekä reppuja mukaan, niin saadaan roudattua tarvikkeet maggaranpaistoon.
Letkojen vetureiden kannattaa ottaa huomioon, että näin suuren seurankunnan maggaranpaistossa vierähtää helposti reilu pari tuntia.

Mullon ainakin varapyörässä kolme laukkua, otanko tankkilaukunkin ?)

Back