Ihan hyvä ajatus toi toinenkin letka, vaikka missään nimessä ei olekaan tarkoitus sillälailla jakaa porukkaa, kun ei tää mikään kilpailu ole vaan juurikin yhteissosiaalinen ajeluretki.

No joo ei oo tarkotus pelottaa ketään

Muistelen vaan miten itse olin aika jännnässä tilanteessa kun letkassa mentiin ja ajokokemusta ei ollut kuin pari kolmetuhatta kilometriä ja neljä viikkoa. Toisaalta mä olenkin aika arka ja ujo sisimmässäni.
Jaa niin, noi PK-ajojen letkaohjeet kannattaa lukea tältä alueelta, koska niitä mukaillen mennään. Eli pyritään ajamaan vetoketjumuodostelmassa kun ollaan menossa isoa tietä tai muuten suorempaa osuutta tai taajamassa. Jalalla osoitetaan mahdollisesti tiessä olevaa vaaranpaikkaa (esim. hiekka, kura, reikä tms) ja se jalan osoitus kulkee edestä taaksepäin niin, että jokainen "näkee" varoituksen.
Jos tulee letkassa pysähdyksen tarve (esimerkiksi ampiainen kypärän sisällä tai mitä muuta vaan), niin käsittääkseni silloin ainakin tässä letkassa olisi paras jos koko loppuletka pysätyisi siihen ja jatkaisi sitten matkaa yhdessä taas. Etupää letkasta jää odottamaan heti kun hoksaa takapään puuttumisen, sanoisin että ekassa risteyksessä viimeistään.
Hahmottakaa toi risteysten merkkaus, eli jos takanasi ei näy ketään ja edessäsi näet letkan kääntyvän jonnekin, on sinun AINA jäätävä näkyvään paikkaan pientareelle odottamaan takanatulevia. Melkein ajattelisin, että huomenna kuitenkin letka koottaisiin kokoon melkeinpä joka risteyksessä, mutta letkan pidentyessä risteysten merkkaukset voi tulla kyseeseen.
Letka katkeaa useimmin silloin kun letka ohittaa autoja. Tilanteessa ei kannata stressata, vaan ohittaa sitten kun se on turvallista. Etupään tehtävä letkassa on sitten odottaa seuraavassa risteyksessä viimeistään.
Mutta nää nyt on aika tuttua kauraa ainakin Tampere-, Turku- ja TouRinkiajeluissa oleille.