Maza sanoi:No sulla oli sen verran hyvä viime kausi että varmasti auttoi omalta osaltaan. Toivotaan vielä parempaa ens kautta..
Kyllähän kohtuullinen fyysinen kunto auttaa noissa kisahommissa niin kuin elämässä yleensäkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Maza sanoi:No sulla oli sen verran hyvä viime kausi että varmasti auttoi omalta osaltaan. Toivotaan vielä parempaa ens kautta..
Koheltaja sanoi:Kuratouring/makkaranpaisto höntäilyissä on taas olatava jonkinlainen peruskunto jos aikoo jaksaa ajaa aamusta-iltaan, ehkä monta päivää. On nähty väsyneitä kuskeja 6-10h ajolenkin jälkeen ja lenkillä useita taukoja ettei ole vedetty yhteen putkeen, eikä ole edes tarvinut jumpata pyörien kanssa pahoissa paikoissa, sellaista etenevistä ajamista. Siinä on aika ajoin sykeet peruskuntoalueella kun tulee sopivaa reittiä eteen ja vauhti kohdallaan
Sauvakävely on ihan jees, joustosauvoilla saa nostettua rasitustasoa yhtä leveliä korkeammalle ja hartiat töihin. Kerran noita lainasin ja aika jännät värkit, pitäisi varmaan ostaa omat http://greenday.fi/bungypump/
Parjattu ja ivattu sauvakävely on varsin tehokas palautuskeino, harrastitpa sitten ratailua, crossia tai touringia. Kaikissa noissa em. lajeissa kroppa tuppaa jumiutumaan, vaikka esim. crossississa liikettä syntyykin, se on varsin yksipuolista.
Partisaani sanoi:Parjattu ja ivattu sauvakävely on varsin tehokas palautuskeino, harrastitpa sitten ratailua, crossia tai touringia. Kaikissa noissa em. lajeissa kroppa tuppaa jumiutumaan, vaikka esim. crossississa liikettä syntyykin, se on varsin yksipuolista.
Partisaani sanoi:Tuo ei pidä paikkaansa. Levytanko on hyvä kaveri, mutta ei avaa jumiutunutta yläkroppaa. Lisäksi hyvässä, lue ylämäki/alamäki maastossa, myös alaraajat joutuvat työskentelmään. Tämä pätee yhtä hyvin työpöydän ääressä työskenteleville.
Ei avaa.jaulis sanoi:Taatusti avaa se levytanko yläkroppaa
PrivateeR sanoi:Ja sit ku muistetaan termeistä sen verran, että jos se lihas OIKEASTI on vedetty jumiin, ni se ei aukea sauvakävelyllä eikä myöskää kyykkäämällä.... vaatii aivan eri metodit.
Mutta perus maitohappokireydet saa avattua monella tavalla.... mutta ei kyykky kyllä ole yks niistä.
On kyllä! Kyykkäämällä saa ihan uskomattoman tehokkaan hauis/ojentaja/olkapää/niska/pohjetreenin... aivan järkyttävän päällikkö liike!jaulis sanoi:Se on kuitenkin syytä muistaa että vaikka kyykky on mielestäni ylivoimaisesti paras kuningasliike mitä voi kukaan tehdä
PrivateeR sanoi:Täytyypä siis antaa seuraavan kerran ohje ku tulee totaalista niskajumista kärsivä asiakas hoitopöydällä, että
"painu salille vaa ja tanko niskaan ja kyykkyä niin maa perkeleesti, taatusti toimii"
Niin..... 21 vuotta kuntosalia, 2 vuotta anatomian koulutusta, romahtanut niskan välilevy, akuutti migreeni 25 vuotta ei ole opettanut yhtään mitään.... hitto ku olisit ollut sillon 14-vuotiaana meillä yläasteella kertomassa vaan että kyykkää vaa ni niska tykkää. Oisit pelastanu mun elämäni!jaulis sanoi:Ei sen tarvi olla aina tanko eikä senkään pidä olla aina siellä niskassa...
Mutta selkeästi tuossa on asiaa johon ei ymmärrystä oikein ole, joten ohjeista suosiolla sitä hierottavaa konttoristia kuten kursseilla opettivat.

Loistava pointti! Eli otetaans käsipainot käteen ja tehdään askelkyykkyä! Sillä vasta aukeaakin niskan lihakset samalla ku hauikset saa himo treenin, ja pieni pakaralihas kasvaa ihan silmissä.... right?jaulis sanoi:Ei sen tarvi olla aina tanko eikä senkään pidä olla aina siellä niskassa...
PrivateeR sanoi:Niin..... 21 vuotta kuntosalia, 2 vuotta anatomian koulutusta, romahtanut niskan välilevy, akuutti migreeni 25 vuotta ei ole opettanut yhtään mitään....
Eihän tartte fitness lehtiin mitään muuta treeniohjelmaa ku hitosti erilaisia kyykkyjä, koska kuten sanoit:jaulis sanoi:Todennäköisesti hieman vähemmällä pleikkarin peluulla ei olisi mennyt ihan hukkaan.
Mutta hyvä että on homma hallussa, ei muuta kuin uutta fitnesslehden hauiskääntö/pohje ohjelmaa kehiin ja muistaa venytellä hyvin lopussa ettei tarvi käydä sitten hierojalla. Kyllä se mopo siitä taipuu.
Eli minkä hemmetin takia ihmiset vaivautuu tekemään hauiskääntöjä tai ranskalaista punnerrusta tai penkkiä, ku paljon paremman treenin saisi tekemällä kyykkyjä jotka treenaa koko kroppaa... Hittolainen mä ihmettelinki että miksei hauikset kasva ku penkkasin, mutta eihä mun penkkiä ois pitäny tehdä hauiksia vahvistaakseni, vaan kyykätä.jaulis sanoi:mikäpä olisi siihen (kuten mihinkään muuhunkaan urheilulajiin) kyykkyjä parempi tukiliike joka lisää voimaa ja vahvistaa koko kroppaa (varsinkin keskikroppaa). Parantaa kehonhallintaa eli tasapainoa/ketteryyttä/nopeutta/koordinaatiokykyä. Parantaa liikkuvuutta ja lisää notkeutta, eli auttaa kroppaa myös kestämään kovia iskuja. Nopeutta verenkiertoa, parantaa stressinsietokykyä yms...
Noinhan se menee. Riittävästi kun on paikat paskana niin voi vaatia melko pitkän ja kivisen tien toimintakyvyn palauttamiseen. Vaatii vähän muutakin kuin haukkarin veivausta salilla.Koheltaja sanoi:Liikkeet tarvitsee vastaliikkeita, lihakset venytyksiä ja toisinaan rauhallisempaa liikettä kun kyykkäämistä ja punttitreeniä. Jos liikeradoissa on sanomista niin se ei parane vaikka kuinka pumppaa lisää rautaa, joskus on unohdettava se raudan nosto ja palattava huomattavasti taaksepäin ja alkaa rakentamaan lihaksiston ja jäsenten liikeratoja uusiksi.
Mä olen toistaiseksi hylännyt kaikki voimatreenit ja keskityn pelkästään erilaisiin venyttely treeneihin, vuosi on menty näillä ja pala kerrallaan mennään oikeaan suuntaan ja saadaan jumeja auki koska on saatu korjattua asentovirheitä ja liikeratojen epäsymmetriaa sekä liikeratojen suppeutta.
Koheltaja sanoi:Kyykystä sen verran että alaselän jumit olen ajopäivän jälkeen/aikana olen saanut rauhoittumaan olemalla 5-10min syväkyykky lepoasennossa. Alkuun hymyilin tuolle asennolle mutta muutaman kokeilun jälkeen hymy hyytyi koska se tosiaan auttoi mun selkäjumeihin, samalla saa rentoutettua hartiaseudun.
PrivateeR sanoi:Eli minkä hemmetin takia ihmiset vaivautuu tekemään hauiskääntöjä tai ranskalaista punnerrusta tai penkkiä, ku paljon paremman treenin saisi tekemällä kyykkyjä jotka treenaa koko kroppaa... Hittolainen mä ihmettelinki että miksei hauikset kasva ku penkkasin, mutta eihä mun penkkiä ois pitäny tehdä hauiksia vahvistaakseni, vaan kyykätä.
Ja täytyy muistaa, että kyykkääminen vahvistaa myös kaikkia kropan niveliä, varsinkin polven luurakenteita. Se myös parantaa syöpää, ja jos vielä vaihtaa etukyykkyyn niin hoitaa flunssaa ja kuulovaurioita.
KVR muistaa kans heittää nykyiset treeniohjelmat kaivoon ja valmentajat koutsaamaan vaa kyykkäämistä ni porukalla vahvistuu kädet ja niska kauden ajoja varten!