• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tallinvaihdos edessä...GSX-R 750 vai 1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TSR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heh, ei tässä ketään syytetä. Rauhassa vaan kyllä seiskapätkäkin kulkee.  
biggrin.gif
 Ei tartte ottaa itteensä.
Ei kun rauhassahan tässä, no hätä.  
wink.gif

Tiädän kyllä kulun, niin monasti on muut katsoneet perävaloja vaikka tonninen alla on ollutkin ja vielä viritettykin 
tounge.gif
Aika moni pitänyt kiirusta pienemmällä. Kyljelläänkin joku menee mikä ei paranna kierrosaikaa. Jokainen ajaa tyylillään ja pyörähän tarjoo ne mahdollisuudet ei kuski. 
wink.gif

Kolmeesataa rikotaan taas lauantaina..
033102bebe_1_prv.gif

biggrin.gif
wink.gif

Tiädän kyllä kulun, niin monasti on muut katsoneet perävaloja vaikka tonninen alla on ollutkin ja vielä viritettykin 
tounge.gif
Aika moni pitänyt kiirusta pienemmällä. Kyljelläänkin joku menee mikä ei paranna kierrosaikaa. Jokainen ajaa tyylillään ja pyörähän tarjoo ne mahdollisuudet ei kuski. 
wink.gif

033102bebe_1_prv.gif
Onks siistii ajaa täyziii suoraa?

Joko kaipaat tonnista ?
Joo no saispahan kavereiden rispektit. Just taas sai kuulla miten kusinen pyörä tuli ostettua kun ei oo tonninen. Eli kannattaa todellakin hommata se tonninen mieluummin kun 750. 750 on tytöille ja tonninen miehille.  
cool.gif
Henki sitä kuitenkin lähtee ajat sitte millä vaa.
tytöt menee ohi 750 radalla ja miehet köröttelee 1000 perässä. Niihä se luonnonlaki on... osta vaa 1000
tounge.gif

Ehdottomasti tonninen, varsinkin jos mamma on tuloillaan kyytiin.
wink.gif
Kandeisko vaihtaa pienempään akkaan jos pyörä ei enää kulje  
tounge.gif
haha  
biggrin.gif

(mamma painaa 50kg, ei viittis pienempää mimmiä ottaa enää tosta...  
tounge.gif
)

mutta siis, tonnisella on se hyvä puoli että voi rauhassa körötellä kutosella satkun alueella ja kun vääntää kahvaa niin tapahtuukin jotain.
sport05.gif
Kuraa kun ei tarvii pykältää. Sama kun ajais jollai automaatti crossilla. Just siisti kun kiskasee pari pienempää silmää ja lähtee kiskoo. Mutta kuka tykkää mistäkin, maku asioita.
tounge.gif

Yep yep.

Tuli käytyä nyt koeajamassa tuommoinen tonninen kilokiksutin K6. Kyllä se sen verran vakuutti, että loppuviikosta sen käyn sitten hakemassa uuteen kotiin.
062802moto_prv.gif

biggrin.gif
wink.gif

tounge.gif
wink.gif

033102bebe_1_prv.gif
Mä rikoin kaksisataa hiekalla tossa joku aika sitten.

Kyljellään pitää koittaa aina silloin tällöin, onpahan sitten jotain kerrottavaa mitkä renkaat radalle topicciin tai miten supersportti toimii hiekalla.

Kaipa se 750 kulettaa paikasta toiseen. Itse vaihdoin Hayabusani ajamattomaan tonniseen Gikkseriin. Ainakin painoa on 50kg vähemmän ja tehoa 10hv enemmän...;)
baaa.gif

En tiedä, mikä tilanne on nykyään, mutta ajoin 2002 GSX-R 750:ä ja 1000:sta peräkkäin radalla (omistin 750:n ja olin silloin ostamassa 1000:sta radalle). Niiissä oli eroa ja isosti. 750 meni mutkaan kuin ajatus vakionakin. Tonnista joutui oikeasti viemään, vaikka siinä oli öhlinsit (perää korotettu ja 180 takanen), kuitukatteet, slicksit ym. kivaa. Ketteryydestä huolimatta 750 oli äärimmäisen vakaa jarruissa.

Toki, kyseessä oli silloin GSX-R 1000:n ensimmäinen versio, ja tonninen on mennyt eteenpäin melkoisesti. Mutta uskaltaisin väittää, että 750 ketteryysedun huomaa edelleen helposti kadullakin.

Sen jälkeen olen ajanut peräkkäin vain tonnista ja kuussatkua. Ero ainakin niiden välillä on edelleen älytön.

Itse ostaisin nykyään ehdottomasti tonnisen katukäyttöön, koska en uskaltaisi enää koheltaa mutkateillä. Jos ei pelkää lepikkoa, niin 750 on varmasti mahtava valinta. Radallakin se on varmasti erittäin kiva. Se kääntyy vähän kuin kuussatku, tulee mutkasta ulos nöyrästi kuin kuussatku, ja tehoa on melkein kuin tonnisessa. Suora saa olla pitkä, että tonninen ottaa mutkassa hävityn ajan kiinni.

Valitettavasti nykyisillä luokkasäännöillä ei ole mitään järkeä valita sellaista kilpurin aihioksi. Jokkiksessa se voisi toimia, mutta 40hp tehokkaamman pyörän ohittaminen on aina vaikeaa.

En tiedä, mikä tilanne on nykyään, mutta ajoin 2002 GSX-R 750:ä ja 1000:sta peräkkäin radalla (omistin 750:n ja olin silloin ostamassa 1000:sta radalle). Niiissä oli eroa ja isosti.  750 meni mutkaan kuin ajatus vakionakin. Tonnista joutui oikeasti viemään, vaikka siinä oli öhlinsit (perää korotettu ja 180 takanen), kuitukatteet, slicksit ym. kivaa.  Ketteryydestä huolimatta 750 oli äärimmäisen vakaa jarruissa.

Toki, kyseessä oli silloin GSX-R 1000:n ensimmäinen versio, ja tonninen on mennyt eteenpäin melkoisesti. Mutta uskaltaisin väittää, että 750 ketteryysedun huomaa edelleen helposti kadullakin.

Sen jälkeen olen ajanut peräkkäin vain tonnista ja kuussatkua. Ero ainakin niiden välillä on edelleen älytön.

Itse ostaisin nykyään ehdottomasti tonnisen katukäyttöön, koska en uskaltaisi enää koheltaa mutkateillä. Jos ei pelkää lepikkoa, niin 750 on varmasti mahtava valinta. Radallakin se on varmasti erittäin kiva. Se kääntyy vähän kuin kuussatku, tulee mutkasta ulos nöyrästi kuin kuussatku, ja tehoa on melkein kuin tonnisessa. Suora saa olla pitkä, että tonninen ottaa mutkassa hävityn ajan kiinni.  

Valitettavasti nykyisillä luokkasäännöillä ei ole mitään järkeä valita sellaista kilpurin aihioksi. Jokkiksessa se voisi toimia, mutta 40hp tehokkaamman pyörän ohittaminen on aina vaikeaa.
Totta turiset noista eroista. Hieman on tasoittunut ero noiden välissä tuossa ketteryydessä, mutta kyllä 750 vie siltikin voiton ajettavuudessa/ketteryydessä ihan selvästi. Kadulle tuohon kiloseen on tehnyt hyvää nyt kun on tuo elektronisesti säätyvä ohjausiskari. Tuntuu pyörä huomattavasti ketterämmältä pikku pyörityksessä kun vertaa aiempiin kilosiin. 750 on kyllä oma ehdoton lempirassi silloin kun haluaa sarvet päässä koluta mutkapätkiä.

Ps. Ei todellakaan synny juurikaan eroa noiden välillä suorallakaan, ennen kuin kulku loppuu kokonaan 750:stä.

Kaipa se 750 kulettaa paikasta toiseen. Itse vaihdoin Hayabusani ajamattomaan tonniseen Gikkseriin. Ainakin painoa on 50kg vähemmän ja tehoa 10hv enemmän...;)  
baaa.gif
Niin ku vanhempaan malliin vertaat
Hyvin pystyy 750 ajelemaan busien kanssa. Harvassa täällä suomessakin nuo pätkät missä mennään kokoajan yli sen 250-260 minne tuo hyytyy. Ei juuri ongelmia mukana pysymisen kanssa ollut kyllä reissuajossakaan. Hyvin meni busien rinnalla vielä kun itse tuollaisella ajelin, siinä missä kilonenkin. Kyllähän busa selvästi kovakulkuisempi on, mutta vasta kovemmissa vauhdeissa.

Back