• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Tallinvaihdos edessä...GSX-R 750 vai 1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TSR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
alle tonniset on leluja
biggrin.gif
tounge.gif

Niin siis niin montaa on mieltä kun on porukkaakin.
Mieti mitä itse haluat ja osta se. Sillein tulee paras ja jos käy kauppa kyrpimään tee uusi, sillä näistä selviää.

Jos ei saa viikonlopuksi käy viikon jokaisena päivänä päräyttää tunti.
wink.gif

Joko kaipaat tonnista ?
Joo no saispahan kavereiden rispektit. Just taas sai kuulla miten kusinen pyörä tuli ostettua kun ei oo tonninen. Eli kannattaa todellakin hommata se tonninen mieluummin kun 750. 750 on tytöille ja tonninen miehille.  
cool.gif
Henki sitä kuitenkin lähtee ajat sitte millä vaa.
biggrin.gif

thumbs-up.gif
juuri näin.
nonni menihä se oikein.
biggrin.gif

Joko kaipaat tonnista ?
Joo no saispahan kavereiden rispektit. Just taas sai kuulla miten kusinen pyörä tuli ostettua kun ei oo tonninen. Eli kannattaa todellakin hommata se tonninen mieluummin kun 750. 750 on tytöille ja tonninen miehille.  
cool.gif
Henki sitä kuitenkin lähtee ajat sitte millä vaa.
Älä huoli, kyllä tuolla vielä jonkun Uurainen-Palokka-välin voi vetää niin, ettei koneteho rajoita nopeuksia.
033102beer_1_prv.gif

Mutta pieni pyörähän se on. Hanki edes tonnisen tarrat kyläläisiä varten.
biggrin.gif
Joo pitäs varmaan hankkia nii meni ihan täydestä. Mun piikkkinenki meni kuussatasesta nii kai toiki sit tonnisesta.
biggrin.gif

Itse ehdottaisin 1000cc ei tarvii sitten heti loppukesästä vaihtaa.. Kaveri osti 750 ja nyt puheli että vaihtaa sen 1000cc tulevana kesänä.

sanoi:
Joo pitäs varmaan hankkia nii meni ihan täydestä. Mun piikkkinenki meni kuussatasesta nii kai toiki sit tonnisesta.  

Kevään ekoilla ajoilla pysähdyin tankkaamaan ja viereisellä mittarilla ollut kaveri kysyi: "Onks toi se uus Hajapusa?"  
idea3.gif

Ja liikkeellähän olin sigun mukaisella K1 kusiaisella...
sport05.gif

Oma ääneni menee 1000 cc. Jos joudut kyytittämään mammaa takapenkillä, niin tonnisessa ei silloinkaan lopu tehot kesken. Tilavampi ajo-asento ja eikä tarvi vaihtaa ainakaan isompaan enään. Itse olen ajanut vm. 00 750 kikserillä ja hyvin se kyllä sekin kulkee, mutta on kilosessa vielä enemmän sitä menemisen meininkiä.
biggrin.gif

Parempi vaan että menee koe-ajamaan molempia.

Itse ehdottaisin 1000cc ei tarvii sitten heti loppukesästä vaihtaa.. Kaveri osti 750 ja nyt puheli että vaihtaa sen 1000cc tulevana kesänä.
No miksi se ostaa sen tonnisen kun 1300 on enemmän tehoja? Kyllä sitten kiihtyy. Turboa ja nossia beessiin ja suorat ei riitä. Kun mikään ei riitä niin se vaan menee, muttei sillä lisä teholla ajo intoa riitä kun viikoksi. tehoon tottuu ja vielä ei niin tehokasta ole tuotu käsiin ettei olisi tottunut. Kyllä minun mielestäni pyörä valitaan aivan muilla periaatteilla kuin tehoilla. Toki jokainen tavallaan.

Oma ääneni menee 1000 cc. Jos joudut kyytittämään mammaa takapenkillä, niin tonnisessa ei silloinkaan lopu tehot kesken. Tilavampi ajo-asento ja eikä tarvi vaihtaa ainakaan isompaan enään. Itse olen ajanut vm. 00 750 kikserillä ja hyvin se kyllä sekin kulkee, mutta on kilosessa vielä enemmän sitä menemisen meininkiä.
biggrin.gif

Parempi vaan että menee koe-ajamaan molempia.
Kerropas tilanne jossa kaksipäällä seiskapätkän tehot loppuivat kesken?

Tässä muutama samasta testistä otettuja suoritusarvoja:

GSX-R 1000 k7              GSX-R 750 k7

0-60mph:          3.00s                          3.16s
     0-100mph:          5.59s                          5.94s
     0-140mph:          9.69s                         11.73s
      1/4 mile:      10.36s @144mph        10.75s @135.94mph
Standing mile:     26.17s @183.22mph     28.00s @166.58mph
Top Speed: 184mph 169mph

By: Fast bikes.

On se niin tehoton tuo seiskapätkä ja hidas kun mikä kiihtymään
wink.gif
vielä jos joutuu akan ottamaan kyytiin niin meno loppuu vallan.
tounge.gif

Heh, ei tässä ketään syytetä. Rauhassa vaan kyllä seiskapätkäkin kulkee.
biggrin.gif
Ei tartte ottaa itteensä.

No miksi se ostaa sen tonnisen kun 1300 on enemmän tehoja? Kyllä sitten kiihtyy. Turboa ja nossia beessiin ja suorat ei riitä. Kun mikään ei riitä niin se vaan menee, muttei sillä lisä teholla ajo intoa riitä kun viikoksi. tehoon tottuu ja vielä ei niin tehokasta ole tuotu käsiin ettei olisi tottunut. Kyllä minun mielestäni pyörä valitaan aivan muilla periaatteilla kuin tehoilla. Toki jokainen tavallaan.
Kaverin mielestä hajabusa on ruma. Ja voihan sen tonnisenkin turbottaa ja laittaa kaasut jne.. Miksi juuri aina busa?

Kaverin mielestä hajabusa on ruma. Ja voihan sen tonnisenkin turbottaa ja laittaa kaasut jne.. Miksi juuri aina busa?
No kun se busa mielletään hillittömäksi tehopakkaukseksi ja kun jengillä tuntuu olevan ainoa tarve tonniselle vääntö ja kiihtyvyys, niinsiinä on valmiiksi jo vääntöä ja pituuskin on kiihdytettäessä parempi kuin lyhyt sportti pyörä.

Kuten sanoin jo jokainen tavallaan rispektin metsästykseen
wink.gif

No kun se busa mielletään hillittömäksi tehopakkaukseksi ja kun jengillä tuntuu olevan ainoa tarve tonniselle vääntö ja kiihtyvyys, niinsiinä on valmiiksi jo vääntöä ja pituuskin on kiihdytettäessä parempi kuin lyhyt sportti pyörä.

Kuten sanoin jo jokainen tavallaan rispektin metsästykseen
wink.gif
1300 cc on jo painava. Kyllä tehokas + kevyt pyörä ominaisuuksiltaan tarjoaa funfactoria parhaiten. Vaikka en ole kyllä turbobusaa ajellut, siinä vois olla laite
idea3.gif
!!

sanoi:

Kevään ekoilla ajoilla pysähdyin tankkaamaan ja viereisellä mittarilla ollut kaveri kysyi: "Onks toi se uus Hajapusa?"  
idea3.gif

Ja liikkeellähän olin sigun mukaisella K1 kusiaisella...  
sport05.gif
Joo, kyl noit riittää. Sit se jannu oli mehuissaan kun sillä oli joskus ollu samanlaine "kuussatku"
biggrin.gif
Mittaria ei riittäny kun 200km/h asti mut sanoin et oon vaihtanu mittarin taustat. Putkea se ei epäilly yhtää, eihän toi 2 tahti putki nii erilaine oo...
nixweiss.gif

Back