Miten muuten noi bonukset, mä kun luulin että ne pitää "ansaita". Onko noi vaan lukemia että saadaan summaa pienemmäks ennen ku oikea sopimus tehdään vai lupaako noi nyt antamaan mulle tommoset bonukset? Tämä on ensimmäinen ajoneuvo minkä tulen omistamaan.
About näin;
Jos sulla on liikennevakuutuksessa 50% tai enemmän, saat kaskoon saman.
Kaskoon saat periaatteessa joka mestassa 50% uutena asiakkaana.
Liikennevakuutuksen bonukset pitää "ansaita" ja ne kulkevat vakuutuksen mukana, jos vaihdat yhtiötä. Ellen väärin muista, joskus sai 20% lähtöbonuksen uutena vakuutuksenottajana, mutta tämä ei kulkenut välttämättä "mukana", eli jos vaihtoi yhtiötä meni homma "sun bonukset - 20%" periaatteella.
On kuitenkin otettava huomioon, että bonukset kertyvät eri tahtiin eri yhtiöissä. Seisonta-ajallisia tarjoavat voivat rokottaa bonuksissa seisonta-aikojen mukaan, eli parhaassa tapauksessa jäät nuolemaan näppejäs jos ei ajokuukausia kerry tarpeeksi. Tyyliin "ajat vähän, +3% vuosi", "ajat jonkin verran, +5% vuosi" eli siis sen mukaan paljonko maksat firmaan saat hyvitystä näin rautalangasta vääntäen. Tällä hetkellä tilanne on kuitenkin sellainen, että nuo seisonta-ajalliset tulevat jokatapauksessa kalliimmaksi, kun pistää numeroita paperille vaikka se puhelimessa kuulostaa edulliselta. Laskin, että pitäisi suurinpiirtein olla ajamatta, jotta seisonta-ajallinen tulisi yhtä edulliseksi kuin toisen puljun ympärivuotinen.
En ota koskaan näissä sepustuksissa huomioon keskittämisalennuksia, kultapossukerholaisia enkä muutakaan dataa, joka vääristää hintaseurantaa. Lopuksi on vielä muistettava, että jotkut firmat eivät korvaa ratavahinkoja kaskosta, vaan sille on otettava sitten oma turva. Sehän ei luonnollisesti haittaa, jos ei radalla käy ja ratapäiville voi käsittääkseni ottaa lyhytaikaisia vakuutuksia.
Aktia oli selkeästi halvin, kun kilpailutin viime syksynä. Ovat soitelleet sen jälkeen muualtakin, mutta keskustelut ovat loppuneet änkytykseen, kun olen sanonut suoraan, että nykynen firma tarjoaa tällä hinnalla vuoden, jos et saa pistettyä alle niin se on kuulemiin.
Niin ja IF tarjosi edukkaan 6000 eur/vuosi tuossa syksyllä vielä, liekö hinnat tulleet alaspäin siitä