- Sijainti
- Lappeenranta
Meinasin vaihtaa pohjantähteen halvempien vakuutusten perässä, mutta onko kenelläkään kokemusta miten siellä homma toimii vahingon sattuessa/korvausasioissa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän moottoripyörän liikenne- ja kaskovakuutus pidä likipitäen samankaltaisen sopimussisällön vaikka vakuutuksenantaja olisikin eri yhtiö? Itse en ainakaan ole löytänyt vertaillessa mitään mainittavia eroja. Iso-Setä varmaan osaa meitä (ainakin minua) tyhmempiä asiassa valaista. Jos esimerkiksi moottoripyörän vakuutuspaketti IF yhtiöstä maksaa neljä kertaa enemmän kuin toisesta yhtiöstä, niin mitä IF tarjoaa neljä kertaa enemmän sopimustekstissään, jotta sen kannattaisi valita? Mikä asiakaskunta on järjentilaltaan sellaisessa tällissä, että maksaa 4x hinnan suorin vartaloin asiaa sen enempää pohtimatta tai kyseenalaistamatta?Näitä keskusteluja lukeneena olen vain sangen vakuuttunut, ettei valtaosa ihmisistä kykene ymmärtämään aineettomien tuotteiden eroja vaikka ne ilmenevät heidän äidinkielellään kirjoitetuista vakuutusehdoista.
Ehtoja ei useinkaan lueta vaan mielummin kuvitellaan erilaisia asioita, jotta voidaan tarpeen tullen pettyä ja kokea tulleensa petetyksi. Joskus taas yritetään lukea, mutta luetun ymmärtäminen ei riitä, jotta ymmärrettäisiin mitä on sovittu. Itse en ainakaan pidä kovin järkevänä ihmistä, joka solmii sopimuksen tutustumatta sopimuksen ehtoihin tai ymmärtämättä ehtoja, mutta omaa siitä huolimatta vahvan käsityksen solmimansa sopimuksen sisällöstä.
. . . . .
Itse olen ihmetellyt, miten Stockkalta ostettaessa kenkistä täytyy maksaa esim. 599 euroa, kun Tokmannista saa kengät hintaan 9,99 euroa. En pysty käsittämään, että kengissä olisi eroa tai liikkeet tavoittelisivat erilaista asiakaskuntaa. Onkohan liikkeillä edes oikeutta hinnoitella tuotteet haluamallaan tavalla.
Sulla taitaa merkittävin tekijä olla toi "Paikkakunta: jossain kaukana"? Vielä hieman iäkkäämpi ajopeli? Ei noihin suolaisiin maksuihin yleensä tarvita kuin uusi tonninen pyörä ja asuinpaikka pääkaupunkiseudulla.Mistä ihmeestä nämä edelliset vakuutusmaksut muodostuvat? itse maksan vuodessa noin 160euroa.
Liikennevakuutuksen osalta kaikkien yhtiöiden korvauspiiri tietenkin identtinen, kun lakisääteisestä vakuutuksesta on kyse. Vakuutuksenottajan kannalta eroja on siten lähinnä bonuksien kertymisessä, mahdollisissa hyvityksissä seisonta-ajoilta tms. korvauksiin nähden vähäpätöisissä asioissa. Liikennevakuutuksien vertailu onkin siten helppoa, kun katsoo hinnan ja vain muutaman sivun paksuiset liikennevakuutusehdot, joissa siis säädetään em. asioista, jotka ovat yhtiön päätettävissä. Korvauspiiri selviää liikennevakuutuslaista ja kuten todettu, se on kaikilla sama.Eiköhän moottoripyörän liikenne- ja kaskovakuutus pidä likipitäen samankaltaisen sopimussisällön vaikka vakuutuksenantaja olisikin eri yhtiö? Itse en ainakaan ole löytänyt vertaillessa mitään mainittavia eroja. Iso-Setä varmaan osaa meitä (ainakin minua) tyhmempiä asiassa valaista. Jos esimerkiksi moottoripyörän vakuutuspaketti IF yhtiöstä maksaa neljä kertaa enemmän kuin toisesta yhtiöstä, niin mitä IF tarjoaa neljä kertaa enemmän sopimustekstissään, jotta sen kannattaisi valita? Mikä asiakaskunta on järjentilaltaan sellaisessa tällissä, että maksaa 4x hinnan suorin vartaloin asiaa sen enempää pohtimatta tai kyseenalaistamatta?Näitä keskusteluja lukeneena olen vain sangen vakuuttunut, ettei valtaosa ihmisistä kykene ymmärtämään aineettomien tuotteiden eroja vaikka ne ilmenevät heidän äidinkielellään kirjoitetuista vakuutusehdoista.
Ehtoja ei useinkaan lueta vaan mielummin kuvitellaan erilaisia asioita, jotta voidaan tarpeen tullen pettyä ja kokea tulleensa petetyksi. Joskus taas yritetään lukea, mutta luetun ymmärtäminen ei riitä, jotta ymmärrettäisiin mitä on sovittu. Itse en ainakaan pidä kovin järkevänä ihmistä, joka solmii sopimuksen tutustumatta sopimuksen ehtoihin tai ymmärtämättä ehtoja, mutta omaa siitä huolimatta vahvan käsityksen solmimansa sopimuksen sisällöstä.
. . . . .
Itse olen ihmetellyt, miten Stockkalta ostettaessa kenkistä täytyy maksaa esim. 599 euroa, kun Tokmannista saa kengät hintaan 9,99 euroa. En pysty käsittämään, että kengissä olisi eroa tai liikkeet tavoittelisivat erilaista asiakaskuntaa. Onkohan liikkeillä edes oikeutta hinnoitella tuotteet haluamallaan tavalla.
Siis hä, 550€/v MP turvakaskolla ja liikennevakuutuksella?Pitää myös muistaa että kaikki yhtiöt ei korvaa jos kippaat radalla. Tämä nyt ei tietystikää kaikkia motoristeja koske mut itse ku käyn sillotällö radal nii pitää olla sellane vakuutus joka korvaa jos käy jotai
Turva yhtiönä:
23v
Pori
Kawa 6r -06
Liikenne 40%
Kasko 70%
960e/v
Aika hyvin rokottavat pienestä pyörästä..
Itselläni sama yhtiö ja samat bonarit, ikää tosin 29v ja asuinpaikkana Tampere.
ZZR1400 -08 ja hintaa tulee 550€/v
Muissa yhtiöissä tarjoukset tosin oli sitä 2000€ luokkaa..
Mulla on ZZR 1400 -07 Turvassa, bonarit samat (40% & 70%) ja vuosihinta on 588 + 286 = 874€/v...
Minä olen vuosimallia -75
Ihan offtopicItellä oli vakuutukset Tapiolassa, mutta he nostivat 8-12% tänä vuonna, huononsivat omaedun 17%:sta 13%:iin ja nyt ilmoittivat uusista korotuksista 7-15% ensi vuodelle. Saman tien vaihdoin yhtiötä ja sainkin heti halvemmat Fenniasta. Kellä on Tapiolassa niin huudattakaa uudet yhtiöt heti. Maksoin jo ennen korotuksia n. 6000 Eur/v vaikka olen itse ainoa joka ajaa vehkeillä kun vaimollakaan ei ole korttia eikä jääratavehkeet olleet ollenkaan vakuutettuja. Kun asuin Saksassa niin 999 Ducatin vakuutus oli vain parisataa euroa vuodessa ja siellä on kuitenkin aivan eri nopeudet, liikennetiheys ja rosvot verrattuna meihin eli kyllä meillä rahastetaan oikein kunnolla. Pitääköhän miettiä että ajaisi ilman vakuutuksia.