• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas vakuutukset, iso ero vakuutusyhtiöiden kesken

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DerClown
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moro.
Olen tällä hetkellä Veritaksen asiakas, maksan vakuutuksia GSR 600 73kw -06:seen n. 650€/vuosi. Toinen vuosi, 24v vanha ja asun Turussa.

Olen nyt katellut muiden vakuutusyhtiöiden läpi, jos löytyis jotain halvempaa.

Olen OP asiakas, ja silti Pohjola pyysi 1300€/vuosi. Näin myös Nordea, ja Turva.

Miten ne voi pyytää yli tuplat enemmän? Kuka ikinä laittais vakuutukset näihin yhtiöön??

Mitäs teillä?
Käytäppä hakua, kyseisestä aiheesta löytyy paljon juttua.
Aina on johtopäätös ollut: kilpailuta aina kaikki yhtiöt, mikään yhtiö ei ole halvin joka pyörällä.
Aivan ja eniten vaikuttaa asuinkunta!
Tai oikeastaan teho/kokonaispaino  
062802moto_prv.gif

Ja nekin vaikuttaa eri tavalla yhtiöiden välillä.

Moro.
Olen tällä hetkellä Veritaksen asiakas, maksan vakuutuksia GSR 600 73kw -06:seen n. 650€/vuosi. Toinen vuosi, 24v vanha ja asun Turussa.

Olen nyt katellut muiden vakuutusyhtiöiden läpi, jos löytyis jotain halvempaa.

Olen OP asiakas, ja silti Pohjola pyysi 1300€/vuosi. Näin myös Nordea, ja Turva.

Miten ne voi pyytää yli tuplat enemmän? Kuka ikinä laittais vakuutukset näihin yhtiöön??

Mitäs teillä?
Käytäppä hakua, kyseisestä aiheesta löytyy paljon juttua.
Aina on johtopäätös ollut: kilpailuta aina kaikki yhtiöt, mikään yhtiö ei ole halvin joka pyörällä.
Aivan ja eniten vaikuttaa asuinkunta!
Tai oikeastaan teho/kokonaispaino  
062802moto_prv.gif

Ja nekin vaikuttaa eri tavalla yhtiöiden välillä.
näin näyttää olevan, ehkä Aktialla sitten myös nousee kovasti jos pyörä on isompi, kun se muilla pysyis suunnilleen samalla hintatasolla?

Itellä meni seuraavasti, kun kyselin täs syksyllä ekaan prätkään vakuutuksia.

Mies
31 v.
Tampere
FZ6-N, 2006
72KW
207kg
Ei aikaisempaa vakuutusta

Kysyin hinnan täyskaskon kanssa ja niin että vakuutus voimassa koko vuoden.

IF:
Liikenne 789e      Kasko 697e     Yht. 1486e

Pohjantähti:
Liikenne 656e      Kasko 752e      Yht. 1408e

Tapiola:
Liikenne 682e      Kasko 466e      Yht. 1148e

Pohjola:
Liikenne 678e      Kasko 539e      Yht. 1217e

Aktia:
Liikenne 427e      Kasko 260e      Yht. 687e

Kaikissa vakuutuksissa omavastuu kaskoon 150-300e. Ei oo vaikee arvata mistä ite otin ja omavastuu kaskossa 250e. IF:llä oli poikkeuksena kaskossa parkkipaikka vakuutus vaimikäsenyoli, eli jos joku peruuttaa tai muuten kolhii ajoneuvolla sun prätkää parkissa niin se korvaa tämän. Tätä ei ilmeisesti muilla yhtiöillä ole.

Itellä oli vakuutukset Tapiolassa, mutta he nostivat 8-12% tänä vuonna, huononsivat omaedun 17%:sta 13%:iin ja nyt ilmoittivat uusista korotuksista 7-15% ensi vuodelle. Saman tien vaihdoin yhtiötä ja sainkin heti halvemmat Fenniasta. Kellä on Tapiolassa niin huudattakaa uudet yhtiöt heti. Maksoin jo ennen korotuksia n. 6000 Eur/v vaikka olen itse ainoa joka ajaa vehkeillä kun vaimollakaan ei ole korttia eikä jääratavehkeet olleet ollenkaan vakuutettuja. Kun asuin Saksassa niin 999 Ducatin vakuutus oli vain parisataa euroa vuodessa ja siellä on kuitenkin aivan eri nopeudet, liikennetiheys ja rosvot verrattuna meihin eli kyllä meillä rahastetaan oikein kunnolla. Pitääköhän miettiä että ajaisi ilman vakuutuksia.

Ympärivuotinen vakutuutus, Jyväskylä,1000cc, 125kW, 204kg, 39v, kasko+liikenne,omavastuu 160e, ympärivuotinen vakuutus 550e/v

Tapiolassa 30% + 70% 888 € lunariturvalla. 750cc, 110kw, 199 kg, 31 v. Bonuskertymä 10 pinnaa vuodessa tapiolassa ja turvassa, se on tärkeä etu itselleni.
Tämä oli halvin kilpailuttaessa reilu vuosi sitten ja IF oli ylivoimaisesti kallein. Täytyy kevään aikana laittaa tarjoupyyntöjä menemään koko paletista.

Tapiolassa 30% + 70% 888 € lunariturvalla. 750cc, 110kw, 199 kg, 31 v. Bonuskertymä 10 pinnaa vuodessa tapiolassa ja turvassa, se on tärkeä etu itselleni.
Tämä oli halvin kilpailuttaessa reilu vuosi sitten ja IF oli ylivoimaisesti kallein. Täytyy kevään aikana laittaa tarjoupyyntöjä menemään koko paletista.
Myös Tapiolassa 30% + 70% 660€, 1000cc, 99kW, 240kg, 24v. Sillon kans reilu vuosi sitten kun kilpailutin yhtiöt nii kaikki vakuutustädit ja -sedät jäi pyörittelemään silmiään mulle kun sanoin, että Tapiolassa nousee bonukset 10 pinnaa vuodessa. Sanoivat lähes joka puljussa että se on mahdotonta kunnes lykkäsin niille paperin nokan alle missä se selvästi seisoi
biggrin.gif
Ja IF oli mullakin ylivoimaisesti kallein vaihtoehto. Reilusti yli kaksinkertainen hinta verrattuna Tapiolaan. Pohjolassa antoivat muistaakseni suunnilleen 1000€/vuosi tarjouksen ja koittivat käännyttää mua asiakkaakseen kosiskelemalla niiden osuuspankin bonuksien käyttömahdollisuuksia vakuutusten kanssa. Eivät millään meinanneet uskoa, että vaikka kuinka voisin käyttää OP-bonuksia vakuutusten maksamiseen ja säästäen siinä sen 20% välivedon mikä lähtee summasta jos nostaa rahan suoraan tilille, niin persnettoo tulee mulle silti n. 300€ vuodessa jo pelkästä MP-vakuutuksesta
baaa.gif
Tällä hetkellä kaikki vakuutukset, urheiluvakuutusta lukuunottamatta (IF), mulla on Tapiolassa ja tosi tyytyväinen oon ollu. Taas alkuvuodesta vois laittaa kans kilpailutusrallin käytiin vaikka tuskin taaskaan vaihdan yhtiötä mikäli muista puljuista tulee samanlaisia tarjouksia kun viimeks.

Kyllä se vaan  niin on, että kaikki yhtiöt kannattaa käydä läpi tarjouskierroksella. Hintaerot ovat joissain todella suuria ja saavutetut säästöt useita satoja euroja, joten tunnin lisävaiva kilpailutukseen ei ole niin ratkaiseva.

Tässähiukan mitä keväällä itse kävin läpi:
Triumph Daytona -09.
Bonarit liikenne: 25%, kasko 70%, ikä 31, asuinpaikka Espoo.

Pohjantähti  1081€.
Turva  1228€.
Lähivakuutus     1636€.
Pohjola  1643€, keskittämisasiakkaalle 1461€.
Fennia  1934€, tässä on jo kaikki keskittämis ym alet vielä mukana!

Ja topikki kokonaisuudessaan:
Ilmaa vakuutuksien hinnoissa

Ja aiheesta on keskustelua täällä todella paljon, useampi topikki joka kevät ja syksy.
Google/.org/vakuutukset

Tuosta Aktian halvasta hinnasta osan selittää se, että ens. vuodella 30% alennus jos olet asiakas. Siitä eteenpäin 10%.

Jännästi heittelee nuo hinnat, kyllä minäkin viime keväänä taas kerran kilpailutin vakuutukset sekä autolle että mopolle, mukana kisassa olivat Aktia, Sampo, If ja Fennia, mopo (Fjr 1300) pysyi Fenniassa ja auto siirtyi If.istä Fenniaan. Paikkana Kuopio
nixweiss.gif

IF:ssä on Bläkkärin vakuutukset.Vuosimaksu siis ymp.vuotinen bonuksilla:kasko 70% liikenne 45% 936e,mutta on siellä muitakin vakuutuksia eli kai siitäkin jotain alea vähän saa.Tulis jo KEVÄT.....
sport05.gif

-08 kilpailutin vakuutukset. IF halusi tällöin n. 3000 Eur. vuoden vakuutuksista. Suunnilleen samat vakuutukset Pohjantähdessä n. 1000 Eur. Arvatkaa kumman valitsin?

Tapiola hoiti autoni kolariasian todella hyvin. Auto lunariin. Parin viikon päästä oli rahat tilillä uuden vastaavan mukaan samoilla varusteilla asennettuna. Luulin että joutuu tappelemaan, kun autoon oli pultattu kaikenlaista härpäkettä. Harvemmin tulee ylistettyä mitään yritystä, mutta ainakin minulla Tapiola on rankattu aika korkealle.

Tuli syksyllä hommattua tuoreempi peli vanhojen kaveriksi. Mean Streak 1600 -07. Laitoin ostohetkellä vakuutukset Ifiin, kun vanhat pyörät olivat liikenteellä ja osakaskolla  satasen luokkaa puolen vuoden ajolla 70% bonareilla.
Meinasin lentää perseelleni kun eka lasku tuli Ifiltä, liikenne 70% bonareilla 1014 e ja isokasko 1570 e vuosi, vakuutustyyppi seisonta-ajallinen. Soitto samantien Pohjolaan ja puhelimessa hämmästyksekseni siellä ympärivuotinen liikenne samiolla bonuksilla 201 e vuosi ja isokasko 219 e vuosi.
Ifillä ei edes löytynyt sivuilta mitään laskuria vakuututusmaksuille, toisin kun Pohjolan sivuilta löytyy.
Kohtelu on näköjään melko erinlaista millä pyörällä on liikenteessä
033102ass_1_prv.gif
Ifille ja  :WAZAAP:Pohjolalle tässä tapauksessa.

Ei ne näköjään vieläkään ymmärrä sitä pikkuseikkaa, että ihmisillä on yleensä muutakin vakuutettavaa kuin mopo taikka auto ja maksutulo ihan jotain muuta kokonaisuudessaan. Joukossa saattaa olla jopa jokunen yrittäjäkin jolloin se tulo vielä kasvaa. Itse en vakuutuksiani laskureista katsele vaan keskustelen hommasta joko konttorissa tai vanhanaikaisemmin vakuutusasiamiehen kanssa. Kaikki vielä kirjallisesti yhtiön edustajan allekirjoittamana ja maksulappuja odottelemaan.

Ei ne näköjään vieläkään ymmärrä sitä pikkuseikkaa, että ihmisillä on yleensä muutakin vakuutettavaa kuin mopo taikka auto ja maksutulo ihan jotain muuta kokonaisuudessaan. Joukossa saattaa olla jopa jokunen yrittäjäkin jolloin se tulo vielä kasvaa. Itse en vakuutuksiani laskureista katsele vaan keskustelen hommasta joko konttorissa tai vanhanaikaisemmin vakuutusasiamiehen kanssa. Kaikki vielä kirjallisesti yhtiön edustajan allekirjoittamana ja maksulappuja odottelemaan.
Kuinka monen vakuutusyhtiön kanssa käyt asiasi läpi esimerkiksi kerran vuodessa? Minusta noita hintoja kannattaa alustavasti kysellä puhelimessa/laskureissa, ja sen jälkeen poiketa muutamaan lupaavimpaan mestaan. Suosittelen kaikkia kynnelle kykeneviä käymään konttoreissa, koska ainakin omalla kohdalla on syntynyt jopa 200euron säästöt vuodessa ajoneuvoa kohti verrattuna puhelimessa tehtyihin laskelmiin.

UGH
tounge.gif

Katupyörät Aktiassa :
ZZR1200 selvästi edullisin muihin nähden, Pojan DT125 cc huomattavasti edullisempi kun muilla. Kummassakin myös Kasko jossa erityistä plussaa muihin yhtiöihin nähden. Varmaan sisällössä on eroja, mut normaaliajossa kadulla korvaa samat kun muilla.
062802moto_prv.gif

Sitten Taas Kisapelit on If:ssä Ktm 450EXC ja Ktm 65sx joiden maastoajoneuvovakuutus oli hankittaessa ( 2v sitten)edullisimmat, nykytilannetta en tiedä ?
sport05.gif

Sen verran tähän ikään tarjouksia kyselleenä, pääsääntöisesti mitä halvempi kasko, sen huonommin korvaa.

Back