• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas vakuutukset, iso ero vakuutusyhtiöiden kesken

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DerClown
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mites on onnistunut tuossa kokovuosivakuutuksessa tuon kaskon alentaminen hirvi -palo -varkaus vakuutukseksi talven ajalle? Itselläni vakuutukset Pohjantähdessä ja niillä ainakin aika tyly mielipide tuohon asiaan, eli sanoivat suoraan että jos rupeaa laskemaan aina talveksi niin näkyy sitten keväällä korotettuna uuden kaskon hinnassa ja kun tarpeeksi monesti niin tekee niin yhtiö ei enään edes myönnä vakuutuksia.
Ainakaan Pohjolassa eivät mitenkään nyrpeitä olleet kun tipautin syksyllä kaskon kokonaan pois talven ajaksi, sanoivat vaan että soittele sitten keväällä kun taas kaskon haluat niin katsotaan...
smile_org.gif

Aktia todisti ainakin mun tapauksessa olevan halvin vaihtoehto. Kilpailutin syksyllä viimeks, ja muutamasta satesesta ylöspäin oli Aktia muita halvempi...

Kyllä se vaan  niin on, että kaikki yhtiöt kannattaa käydä läpi tarjouskierroksella. Hintaerot ovat joissain todella suuria ja saavutetut säästöt useita satoja euroja, joten tunnin lisävaiva kilpailutukseen ei ole niin ratkaiseva.

Tässähiukan mitä keväällä itse kävin läpi:
Triumph Daytona -09.
Bonarit liikenne: 25%, kasko 70%, ikä 31, asuinpaikka Espoo.

Pohjantähti  1081€.
Turva  1228€.
Lähivakuutus     1636€.
Pohjola  1643€, keskittämisasiakkaalle 1461€.
Fennia  1934€, tässä on jo kaikki keskittämis ym alet vielä mukana!

Ja topikki kokonaisuudessaan:
Ilmaa vakuutuksien hinnoissa

Ja aiheesta on keskustelua täällä todella paljon, useampi topikki joka kevät ja syksy.
Google/.org/vakuutukset
Kysäisinpä taas uutta vakuutustarjousta, tällä kertaa IF:istä. Tarkoituksena vaihta vakuutus rata-ajon sallivaan.
IF tarjosi liikenne 1073 € vuosi ja kasko 1820€ vuosi, yht. 2893€!

Eli Turvaan kyselyä.

Olkaapa tarkkana tuon Aktian bonuskäytännön kanssa.

Itse ainakin sain kantapään kautta oppia, että heillä lasketaan liikennevakuutuksen bonukset eri tavalla kuin useissa muissa yhtiössä.

Siirsin 40% bonuksisen liikennevakuutuksen Pohjantähdestä Aktiaan.
Aktiasta saamani tarjous oli houkutteleva, kun se oli laskettu tuolla 40% bonuksella.

Nyt laskun saatuani tajusin
baaa.gif
etten ollutkaan oikeutettu heidän laskutavan mukaan kuin 25% bonukseen.
Heillä kun ei ole käytössä tuota 20% alkubonusta. Heillä merkkaa vain ajetut kaudet.

Bonuksien kysymisen sijaan Aktian vakuutusmyyjän pitäisikin kysyä "kuinka monta kautta olette MP:llä ajaneet?".

Sen verran jurppii, että siirrän vakuutukset takaisin Pohjantähteen ja ASAP.

mad.gif
Pitäkää tunkkinne.

ifillä 378,27 egee liikennevakuutus+osakasko pyörä on Suzuki Gsx 750f -89
reilusti eroa muihin täällä keski-suomessa ainakin
062802moto_prv.gif

Minulle ainakaan Aktia ei ollut juurikaan nykyistä Turvaa halvempi vaihtoehto. Ensimmäiselle vuodelle tarjottu 30 prosentin aloitusalennus kyllä houkutteli, mutta kun en vuosittain viitsi vakuutusyhtiöiden kanssa neuvotella, niin laskeskelin ettei vaihtaminen kannata. Toisena vuonna vakuutuksen hinta olisi hypännyt reilusti ylöspäin nykyisistä hinnoistani.

Ja varsinkin jos tuo bonusten laskutapa ylläolevassa viestissä pitää paikkansa, niin olisin siis vaihtanut vakuutusyhtiötä ja halunnut jopa maksaa enemmän rahaa huonommista ehdoistakin:
Aktian osakasko ei myöskään sisällä ilkivaltavakuutusta.  
nixweiss.gif

Eli kannattaa kyllä lueskella tarkkaan mitä eri vakuutusyhtiöiden tuotteet sisältävät, halpa ja hyvä eivät yhdisty edes vakuutusyhtiöillä.

Juu ja liikenne+osakasko Turvassa ´96 Diversion 482eur (seisonta-aika 2kk ajokaudella)

e.kirjoitusvihreitä ja lisätty vakuutuksen hinta

Pitää myös muistaa että kaikki yhtiöt ei korvaa jos kippaat radalla. Tämä nyt ei tietystikää kaikkia motoristeja koske mut itse ku käyn sillotällö radal nii pitää olla sellane vakuutus joka korvaa jos käy jotai

Turva yhtiönä:

23v
Pori
Kawa 6r -06

Liikenne 40%
Kasko 70%

960e/v

Aika hyvin rokottavat pienestä pyörästä..

Itselläni sama yhtiö ja samat bonarit, ikää tosin 29v ja asuinpaikkana Tampere.

ZZR1400 -08 ja hintaa tulee 550€/v

Muissa yhtiöissä tarjoukset tosin oli sitä 2000€ luokkaa..

Minun tapauksessa If oli edullisin vaihtoehto.
Pyörä Busa K8, kuski 53v, asuinpaikka Kuopio, bonukset 70% niin liikenne- kuin kaskovakuutuksessakin. If:ssä lisänä järjestöalennus (joskus olen ollut kuntien teknisten jäsen).
Hintaa jäi ympärivuotiselle 638,61€ ja kun pitää seisonta-ajan osakaskolla vuosivakuutus on 490€ jos ajan puoli vuotta.

kuski -86 mopotin -08 Honda CBR 1000RR Fireblade mut käyttöönotto 2009 Vakuutukset Pohjantähdes. Täpökasko bonarit 70% ja liikenteeseen 25 tai 30% en muista tai sit muuttu just tässä vuoden vaihtees...nooh mut hintaa tälle huville on abaut 750e yht vuodes...maksut on neljäs eräs joten halvemmaksikin pääsis jjos maksais kaikki kerralla ku saa sen maksutapaedun. ei moittimista ja he*vetin tyytyväinen olen
inlove.gif

Pohjantähden laskutapa näyttää olevan edullisin tonnisille katupyörille. Oma Aprilia sai sieltä liikenne+kasko vähän alle 1000e luokkaa kun iffiltä kysellessä oli vajaa 2000e. Muut firmat tarjosi samaa n. 1400-1500 hintaluokassa.

En enää muista tarkkoja lukuja mutta suurinpiirtein samoissa hinnoissa on pyöritty kun viimeksi pyytelin uusia tarjouksia.

Pitää myös muistaa että kaikki yhtiöt ei korvaa jos kippaat radalla. Tämä nyt ei tietystikää kaikkia motoristeja koske mut itse ku käyn sillotällö radal nii pitää olla sellane vakuutus joka korvaa jos käy jotai

Turva yhtiönä:

23v
Pori
Kawa 6r -06

Liikenne 40%
Kasko 70%

960e/v

Siis hä, 550€/v MP turvakaskolla ja liikennevakuutuksella?
Mulla on ZZR 1400 -07 Turvassa, bonarit samat (40% & 70%) ja vuosihinta on 588 + 286 = 874€/v...
Minä olen vuosimallia -75

Helppottunut tuo vakuutusyhtiöiden vertailu kun nykyään ainoastaan turva ja if korvaavat ratalippoja
thumbs-up.gif

Helppottunut tuo vakuutusyhtiöiden vertailu kun nykyään ainoastaan turva ja if korvaavat ratalippoja  
thumbs-up.gif
Helpottuu entisestään, kun soittaa Ifille ja kysyy hintaa.. Kilokyykylle hinta oli aivan naurettava, mutta kun myös puolet vähemmän tehoa omaavan pyörän "tarjous" n. 2300e/vuosi, bonukset 20/70, niin...

Repesin kun sain tarjouksen Fennialta.. 2100e LIIKENNEVAKUUTUS vuodessa
cool.gif
Pyörähän on 600 Triumph Daytona.

Nyt on kuitenkin pyörä Pohjantähdellä seisonta-ajallisessa vakuutuksessa noin 450e vuosi. Ei ollut IMO järkeä ottaa seisonta-ajatonta, kun täällä Itä-Suomessa ajokelit eivät kestä jouluun, eivätkä ala maaliskuussa.

Yamaha FJR 1300, vm.2009, 105 kW, 264 kg.
Uros, 47v, Helsinki.
Liikenne 0%, kasko 70%.
Aktia seisonta ajaton 995 euroa.

Turvaan siirtyi juuri mopo ja tuleva mopo seuraa samaan yhtiöön.

Auto ja kotivakuutukset vielä pohjolassa mut kunhan saa aikaseksi siirtää kaikki turvaan.

Turva ei ollut edullisin mutta kun korvaa ratalipat ilman selittelyjä niin valinta on helppo

Turva yhtiönä:

23v
Pori
Kawa 6r -06

Liikenne 40%
Kasko 70%

960e/v

Siis hä, 550€/v MP turvakaskolla ja liikennevakuutuksella?
Mulla on ZZR 1400 -07 Turvassa, bonarit samat (40% & 70%) ja vuosihinta on 588 + 286 = 874€/v...
Minä olen vuosimallia -75

Samaa hiukan ihmettelin. Itsellä ZZR1200, -03, vakuutus on n. 1100€/v.
Täytyy ilmeisesti heittää tarjouspyyntöä Turvan suuntaan, jos hinta putoasi.  
thumbs-up.gif

Edit: Laskurin jälkeen voi unohta vaihdon.
biggrin.gif
Noin 1300€/v.

Vai onko jollain tietoa, muuttuuko hinta, verrattuna laskuriin, jos pyytää tarjouksen?

En tosin usko, että hinta putoaisi useaa sataa euroa.

soitimpa ifiin...tarjosivat "todella" edukasta täyskaskoa ja liikennevakuutusta...yhteensä vähä päälle 3000e...olin hetken hiljaa ja kysyin et onko ne tosissaa..."paljos sulla on sit nykyinen vakuutus" no ei se ole paljoakaa halvempi, tommonen 750e vuodes... akka oli hetken hiljaa ja sulki vielä luurin mulle...no eipä tarvi vaihdella
biggrin.gif

Back