• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas rysähti - Hki Herttoniemi 21.8.-08

Oletetaan, että ajat sitä puskan reunustamaa kaksikaistaista tietä syksyllä iltahämärässä. Rajoitus normaali 80 km/h. Porukkaa tulee koko ajan vastaan, moottoripyöristä yhdistelmiin. Kerroit ajavasi mahdollisimman etäällä pusikosta hirvivaaran takia, mutta miten suhtaudut vastaantulevien ajoneuvojen aiheuttamaan onnettomuusriskiin ja miten toimit,  kun ajat ns. kahden tulen välissä?
Helppoa, kysyt vain itseltäsi, että kumman kanssa haluat ottaa kontaktia - vastaantulevan auton kanssa, jossa kohtaamisnopeus on yli 100km/h, vai hirven jonka törmäämisnopeuden sinä voit itse valita?

Eli, itse valitsen tietysti ajolinjaksi aivan tien reunan ja nostan jarrupaineita silleen, että vauhti laskee pahimpaan kohtaan about 60km/h. Ja mikäli sieltä sitten hirvi ryntäisikin eteen, olen edes valimiina ja saan ehkä väistettyä, tai taklaan hirven kumoon pyörälläni. Joskus myös toimin niin, että jarrutan jo ennen tälläistä tilannetta ja ajoitan kohtaamiset niin, että ne eivät tapahdu samanaikaisesti. Uskon nimittäin vahvasti, että laskin ei valehtele ja, että Suomesta löytyy yllinkyllin sellaisia teitä, jossa ei tarvitse ajaa ruuhkan keskellä. Koko tämä homma, ennakoiva ajo, lähtee liikkeelle siitä, että tunnustaa ajoituksen merkityksen onnettomuuden syntyyn ja tiedostaa millaisista toimenpideajoista on kyse, kun joku pyrkii törmäyskurssille kanssasi. Ja siihen ei vaikuta oma nopeus pätkääkään, mutta sen sitten uskoo, tai ei. Toivon vaan, että mahdollisimman moni uskoisi tämän jutun nyt ja ennenkuin käy silleen kuin tälle tässä topicissa kuolleelle motoristille. Ja Rammuksen sanoja mukaillen; olkaa erityisen varovaisia vieraissa paikoissa ajaessanne, kun niiden sisältämiä miinoja ei aina välttämättä etukäteen huomaa, ajoi kuinka ennakoivasti tahansa.
Huuhaata. Näin on.
Ne omat hirvionnettomuudet sattui yöllä, pimeässä ja vesisateessa.
En toki halua viedä kenenkään uskoa omaan ylivertaisuuteen, tai kuolemattomuuteen. Sehän on selvää, että toiset sellaisia ovat. Ennen kuin tulee konkretia ja todistaa jotain päin vastaista.
Ennen asiat puitiin omassa ajukopassa, ja tehtiin valinnat ja päätökset sen mukaan. Nyt on netti ja kaverit käskee ja opettaa.
biggrin.gif

Hirvet ovat nykyään sellaisia, että ne pysähtyvät tien reunaan, ja katsovat molempiin suuntiin, että tuleeko sieltä nyt auto, moottoripyörä vaiko ihan luoti.
tounge.gif
Näin se ihmisen kehitys muuttaa myös eläinten käytöstä.
Oletko koskaan katsonut mitä Orava tekee juostessaan tien yli? Jos se pelästyy jotain, se kääntyykin ympäri ja palaa samaa reittiä takasin mistä oli tullutkin. Yleensä suoraan auton alle. Ei Orava tyhmä ole, kun se niin tekee. Se on vaan todennut, että tie oli turvallinen tähän asti, mutta edessä olevasta ei tiedä. Siispä takaisin ja äkkiä samaa polkua.
Jos Orava oli tyhmä, niin miksi sellainen ihminen olisi älykäs, joka niin ei tekisi, tietäessään että kävelee miinakentällä??
wink.gif

Orava tyhmä ole, kun se niin tekee. Se on vaan todennut, että tie oli turvallinen tähän asti, mutta edessä olevasta ei tiedä. Siispä takaisin ja äkkiä samaa polkua.
jeps..tosin maanantaina tais unohtaa pähkinäpussinsa tielle ku palas viel kerran takas...

kandeis aina ottaa vauhti pois ku eka kerran näkee jotain poikkeavaa...

tein sen virheen etten tarpeekx löysäillyt ja ku kurre palaskin takas tielle oli lopputulos surkea kurrelle....kuin myös itelle...

Orava tyhmä ole, kun se niin tekee. Se on vaan todennut, että tie oli turvallinen tähän asti, mutta edessä olevasta ei tiedä. Siispä takaisin ja äkkiä samaa polkua.
jeps..tosin maanantaina tais unohtaa pähkinäpussinsa tielle ku palas viel kerran takas...

kandeis aina ottaa vauhti pois ku eka kerran näkee jotain poikkeavaa...

tein sen virheen etten tarpeekx löysäillyt ja ku kurre palaskin takas tielle oli lopputulos surkea kurrelle....kuin myös itelle...
Mutta varmaan olit nähnyt, ennenkin, että Orava tekee noin.
smile_org.gif

Paitsi sellaset vanhat Oravat jotka ovat jo useamman lenkin heittäneet, ja tietävät että tie on vaarallinen mesta.
smile_org.gif

Eläimet on kivoja otuksia. Opettavat paljon jos niitä jaksaa ihan ajatuksella katsella, ja miettiä että miksi noin?
Ihminen puolestaan ei ole kiva otus, mutta sen aikaan saannoksista on pakko kärsiä, sanois Orava.
biggrin.gif

(paitsi liito-orava. Jonka suurin puolesta puhuja on tyhmä ihminen).
tounge.gif

tai taklaan hirven kumoon pyörälläni.

tiedostaa millaisista toimenpideajoista on kyse, kun joku pyrkii törmäyskurssille kanssasi.
Saisinko kohteliaimmin tiedustella, monenko täysikasvuisen hirven kanssa olet ollut sellaisella niin sanotulla "törmäyskurssillasi"?

Sekä myös, että mitähän välittömästi sen jälkeen on tapahtunut, kun olet taklannut 300-500 kiloa painavan hirven kumoon pyörälläsi?

Mutta varmaan olit nähnyt, ennenkin, että Orava tekee noin.
smile_org.gif
niimpä...mutta missä oli ajatus...jos aiemmasta nähty olisi ollut mielessä niin kurre söis onnellisena pähkinöitään ja odottelsi ku housupyykki kuivuu
sad_orig.gif

oletin jotain ja noin kävi.
Se oli vaan, "tuttutie" molemmille. Sulle ja kurrelle. Ja sillä tutulla tiellä se tuntematon yleensä asusteleekin. Syystä, että kangistutaan kaavoihin.. :
Te olitte vaan törmäyskurssilla, josta "kurssista" toinen selvisi opetuksella, toiselle kävi vähän kehnommin. Mutta jo kyseessä oli tahaton yliajo/vahinko, niin en usko että sillä Oravalla mitään vaatimuksia on tuonpuoleisessa. Paitti tietysti se pähkinäpussi...
tounge.gif

Ja mikäli sieltä sitten hirvi ryntäisikin eteen, olen edes valimiina ja saan ehkä väistettyä, tai taklaan hirven kumoon pyörälläni.
Voihan siinä heittää takajarrulla hallitun kaadon ja liukua pyörä kyljellään kipinöiden elikon ali. Sitten vaan polvipalalla peli pystyyn ja matka jatkuu. Joku kulumajälki siinä mopoon kyllä tulee, mutta parempi se kuin hirven persjouhet kitalaessa.

tai taklaan hirven kumoon pyörälläni.

tiedostaa millaisista toimenpideajoista on kyse, kun joku pyrkii törmäyskurssille kanssasi.
Saisinko kohteliaimmin tiedustella, monenko täysikasvuisen hirven kanssa olet ollut sellaisella niin sanotulla "törmäyskurssillasi"?

Sekä myös, että mitähän välittömästi sen jälkeen on tapahtunut, kun olet taklannut 300-500 kiloa painavan hirven kumoon pyörälläsi?
Kuules Pecha, tää homma on nyt silleen, että silloin, kun sä leikit pum pum-sotaa kaveriesi kanssa niin me ammuttiin toisiamme ilmakivääreillä. Et ressukka taida ees tietää mistä kaikesta olen elämäni aikana selvinyt ja oon mahtunut mopollani jopa niin pienestä raosta, että sen rinnalla hirven taklaaminen on pala kakkua.

Kuules Pecha, tää homma on nyt silleen, että silloin, kun sä leikit pum pum-sotaa kaveriesi kanssa niin me ammuttiin toisiamme ilmakivääreillä. Et ressukka taida ees tietää mistä kaikesta olen elämäni aikana selvinyt ja oon mahtunut mopollani jopa niin pienestä raosta, että sen rinnalla hirven taklaaminen on pala kakkua.
Kiitos, kun kerroit "milleen" ne hommat on. En tosiaan voi tietää, mistä kaikesta olet selvinnyt elämäsi aikana, minulla on oikeastaan vain kertomasi jutut aiheesta. Ja niiden perusteella voin lähinnä vain olla positiivisesti yllättynyt, koska ellei taivaassa tai siinä toisessa paikassa ole vielä nettiyhteyksiä, niin sitten kai olet yhä elävien kirjoissa.

Täytyykin mennä katsomaan, löytyykö youtubesta videota, missä joku taklaa hirven moottoripyörällä. Kuules siitähän voisi kehittyä vetomiehille uusi extreme-harrastuskin?

Kaikki yhdessä aaltoja tekemään!
bowdown.gif
bowdown.gif

Give me a R!
Give me an I!
Give me a S!
Give me a P!
Give me aa E!
Give me a T!

All together now! RISPEKT
buttrock.gif

Rispet tosiaan joo. Menkääpä nyt vaikka lipputangon luokse tappelemaan tai antakaa vaan olla.

Voimia kovasti ajajan kotijoukoille. Hyvä mies meni aivan liian nuorena.

bowdown.gif
bowdown.gif

Give me a R!
Give me an I!
Give me a S!
Give me a P!
Give me aa E!
Give me a T!

buttrock.gif
Tyypillistä kukkahattujen meininkiä; ei osata kirjoittaa sanojakaan oikein.

Ja mikäli sieltä sitten hirvi ryntäisikin eteen, olen edes valimiina ja saan ehkä väistettyä, tai taklaan hirven kumoon pyörälläni.
Voihan siinä heittää takajarrulla hallitun kaadon ja liukua pyörä kyljellään kipinöiden elikon ali. Sitten vaan polvipalalla peli pystyyn ja matka jatkuu. Joku kulumajälki siinä mopoon kyllä tulee, mutta parempi se kuin hirven persjouhet kitalaessa.
lookaround_orig.gif

Saakeli, mulla ei ole polvipaloja. Olen mennyttä miestä
sad_orig.gif

bowdown.gif
bowdown.gif

Give me a R!
Give me an I!
Give me a S!
Give me a P!
Give me aa E!
Give me a T!

buttrock.gif
Tyypillistä kukkahattujen meininkiä; ei osata kirjoittaa sanojakaan oikein.
biggrin.gif

Back