Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

57pannu sanoi:Nyt nopeasti pohtimaan motoristin hiilijalanjälkeä
Tisha sanoi:Oma varsin tuore kokemus pitkistä valoista päivällä. Olin iltapäivällä tulossa reisusta kotiin ja takaa tuleva motoristi sai minut kiinni. Ja pitkät päällä. On hiukan epämiellyttävää seurata takana tulevaa liikennettä valojen killittäessä silmiin. Älkää ajako pitkillä valoilla päivällä.

57pannu sanoi:Keskellä kirkasta päivää ei kannattaisi valoja käyttää kenenkään. Napapiirin ympärillä valoa riittää kesällä, jopa yöllä. Valot päälle vasta kun hämärtää. Valot päällä ajaminen, tulee kilowatille hintaa. Valot pois päivällä ja maailma pelastuu. Ei valoteho itsestään synny, bensaa siihen tarvitaan.
57pannu sanoi:Keskellä kirkasta päivää ei kannattaisi valoja käyttää kenenkään. Napapiirin ympärillä valoa riittää kesällä, jopa yöllä. Valot päälle vasta kun hämärtää. Valot päällä ajaminen, tulee kilowatille hintaa. Valot pois päivällä ja maailma pelastuu. Ei valoteho itsestään synny, bensaa siihen tarvitaan.
shyhander sanoi:Eikös yleensä pyörissä se ylijäämäsähkö "palaa" jännitteensäätimessä lämmöksi ellei kulutusta ole.
shyhander sanoi:Eikös yleensä pyörissä se ylijäämäsähkö "palaa" jännitteensäätimessä lämmöksi ellei kulutusta ole.
Juhanja sanoi:Ei pysty ymmärtämään pitkillä ajavia. Kyllä nykyisillä valoilla häikäisee ihan oikeesti ihan päivälläkin. Tuollainen perseily on vähän sama kuin näyttäisi vastaantulijoille keskisormea.
TUX sanoi:Kyllä mä yleensä ajan pitkillä valoilla päivällä huonohkon näkyvyyden vallitessa. Toki kohdatessa vaihdan lyhyille ihan kuin pimeelläkin. Enemmän mua patittaa autoilijat, kellä ei pala minkäänlaista valoa.
Mopottelija sanoi:Vielä... Tänäänkin auto tunki eteen risteyksessä kolmion takaa. Normitilanne, täysjarru, väistö ja soosoo-keskari täti-ihmiselle.
Pitkät valot ja turvaliivi olisivat varmaan taanneet turvallisen "minä_näyn_olen_turvassa_kaikelta_pahalta_ja _mailmalta" putputtelun...
Juuh, born_to_be_boring
Jos ajaminen mopolla on corolla_tason_ja_havainto_sekä_reagointitarpeen_elämys, case closed. Pitäkää tunkkinne.
Ja vielä topicin aiheeseen, PAINUKAA PÄIVÄLLÄ PITKIEN KÄYTTÄJÄT TIELIIKEENTEESTÄ VITTUUN. Kiitos.
JeTi sanoi:Eihä sitä pysty ees vilkauttaan sitte niitä pitkiä, kun esim lähtee ohittaan tai jos vastaan tulee valoton menopeli.