• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Taas Mennään! Kesäretki mallia 2018 (Videopäiväkirjaa tien päältä.)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ADVJuha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei voi kuin ihaillen katsoa noita videoita. Yleensä on tapana ottaa 10 min pätkiä ja sitten vain pistää ne peräjälkeen. Teikäläinen ottaa parin sekunnin surauksia eri kulmista, välillä dronea ja sitten joku ohiajopätkä. Tosi mukava katsoa eikä aika tule pitkäksi. Sen verran ajattelin udella tuosta mikistä. Omassa kamerassa on mikkiliitäntä niin kiinnostaisi kokeilla. Mitä mikkiä suosittelet tuollaiseen hommaan (pieni jne.)? Onko piuhallinen ja missä kiinni eli miten käytät?

Ei voi ku ihailla miten toiset osaa :thumbup: Hitto ku iteki haluis oppia editoimaan videot siihen kuntoon et kehtais julkisesti näyttää mutta millä ohjelmalla....? GoPro 5lla kuvailtu ja läppäriin ois nasta saada ohjelma jolla muokkailla mut mikä noista, kun ei tiedä :dunno:

Re: Taas Mennään! Kesäretki mallia 2018 (Videopäiväkirjaa tien päältä.)

Mitkä nuo sinun housusi ovat, Klim Outrider?

Pete2 sanoi:
Ei voi kuin ihaillen katsoa noita videoita. Yleensä on tapana ottaa 10 min pätkiä ja sitten vain pistää ne peräjälkeen. Teikäläinen ottaa parin sekunnin surauksia eri kulmista, välillä dronea ja sitten joku ohiajopätkä. Tosi mukava katsoa eikä aika tule pitkäksi. Sen verran ajattelin udella tuosta mikistä. Omassa kamerassa on mikkiliitäntä niin kiinnostaisi kokeilla. Mitä mikkiä suosittelet tuollaiseen hommaan (pieni jne.)? Onko piuhallinen ja missä kiinni eli miten käytät?

Kiitos, kiva että diggaat:thumbup:

Ison kameran mikki on Rode Video Micro. Se on pieni, ei vaadi omia pattereita ja kiinnittyy kameran päälle. Paikkaan mihin kiinnitetään ulkoinen salamalaite.

Jan76 sanoi:
Ei voi ku ihailla miten toiset osaa :thumbup: Hitto ku iteki haluis oppia editoimaan videot siihen kuntoon et kehtais julkisesti näyttää mutta millä ohjelmalla....? GoPro 5lla kuvailtu ja läppäriin ois nasta saada ohjelma jolla muokkailla mut mikä noista, kun ei tiedä :dunno:

Editointi softa ei kummonen tarvi olla. Itse olen käyttänyt Applen iMovieta, LumaFusionia pädillä ja tietokoneella nyttemmin Final Cut Prota.
Mutta se on sama millä aloittaa, ohjelmistot ovat hyvin samankaltaisia. Tärkeintä on vain aloittaa homma. jopa nyky kännyköille saa loisto editointi sovelluksia.:cruising:

DoDo sanoi:
Jumalauta, kun otti itteeki mahasta ajassa 14.40 :O Nyt oli kyllä niin jäätävät mestat, että ens kesän oma retki menee saletisti samoihin maisemiin. :thumbup:

Hyvä! Mä tiedän yhden hyvän leiripaikan missä on just moottoripyörän mentävä pysäköintiuloke. Saa olla ihan rauhassa. Voin laittaa koordinaatit jos tarvis. :grin:

Re: Taas Mennään! Kesäretki mallia 2018 (Videopäiväkirjaa tien päältä.)

ADVJuha sanoi:
Ensimmäisen sukupolven Badlands Prot. Seitsemäs ajokausi ja vain yhdet varusteet[emoji106]
Tosin nyt haluaisin jtn. skidisti kevyempää.
Noita vaaleita tarkoitin, jotka sulla näkyy enimmäkseen olevan jalassa, joskus ajaessakin, ainakin se vaikutelma on tullut.

Tilasin nyt kokeeksi Klim Outriderit. Saahan ne palautettua jos ei miellytä. Jos niistä olisi lämpimän kelin yleishousuiksi, joilla kehtaa kulkea kaupungillakin.

mek sanoi:
Noita vaaleita tarkoitin, jotka sulla näkyy enimmäkseen olevan jalassa, joskus ajaessakin, ainakin se vaikutelma on tullut.

Tilasin nyt kokeeksi Klim Outriderit. Saahan ne palautettua jos ei miellytä. Jos niistä olisi lämpimän kelin yleishousuiksi, joilla kehtaa kulkea kaupungillakin.

Villi veikkaus. Cargo pants.:)

Ei sissos sentää, tuo viimonen jakso. Karvat nousee pystyyn kerronnasta ja kuvauksesta. !!!!!!!!!
Sitähämievaan, et ihan samoihin maastoihin pääsee GSX-R suikkarilla. (taas äventyyrmopoilijat loukkaantuu:p). Köykäsempi tyäntää :grin::grin::p
Nii KIITOS JÄI LAITTAMATTA.

ADVJuha sanoi:
Editointi softa ei kummonen tarvi olla. Itse olen käyttänyt Applen iMovieta, LumaFusionia pädillä ja tietokoneella nyttemmin Final Cut Prota.
Mutta se on sama millä aloittaa, ohjelmistot ovat hyvin samankaltaisia. Tärkeintä on vain aloittaa homma. jopa nyky kännyköille saa loisto editointi sovelluksia.:cruising:

Kiitti :) Ja siitäkin jälleen et matsku ei vois parempaa olla tänne sateiseen turkkuse :thumbup:

Hienoa ja selkeää tarinan kerrontaa matkalta. Mahtavaa seurata matkan tekoa.
Itse kun en opetellut moista taitoa, että olisin itse voinut tehdä matkapäiväkirjaa( en pidä tietokoneista ja ne ei selvästikkään pidä minusta:)-)
:thumbup:

Loistavaa settiä, ja tässä nimenomaan pistetään itteä likoon.

Videota pelkästä ajamisesta on pääsääntoisesti aika tylsää katsoa.

Molemmat peukut :)

iamkarhei sanoi:
Hyvää materiaalia ja tarinointia. Vielä kun tulisi 4K:na matskut ja bonuksena HDR / DV, niin :thumbup: :grin:

Heh. Just tämänpäiväistä jaksoa chromecastin kautta 55” 4k-ruudulta upskaalattuna katsellessa ihailin, että on tuo nykyinenkin kuvanlaatu jotain ihan käsittämättömän hienoa, varsinkin ottaen huomioon miten se on tuotettu. Ei tarvi mennä montaa vuotta taaksepäin, kun vastaavaan tuotokseen olisi tarvittu pakettiautollinen kalustoa, editointiin tehotyöasema ja nettiin striimaukseenkin jotain ihan muuta kuin mobiililaajakaista.

Wilhelm sanoi:
Villi veikkaus. Cargo pants.:)

Joo, näin on. Vaellushousuthan ne. Mun on pitänyt koko reissun ajan laittaa oikeat ajohousut päälle. :orgmp2:
Kerrohan mek sitten miltä ne outriderit tuntuu. Mulla on kevyempi housu hakusessa.

iamkarhei sanoi:
Hyvää materiaalia ja tarinointia. Vielä kun tulisi 4K:na matskut ja bonuksena HDR / DV, niin :thumbup: :grin:

Totta! Kaikki kamerat ampuu jo 4K:ta. Mutta editointi ja uploadaaminen tienpäällä kyykkää, tai ainakin on kankeampaa. Meibi 2019:jpstyle:

Back