Eikös toi oo nykyään tavallista. Eikös viime kesänä paras ennuste ollut, kun toinen taho sanoi että sataa ja toinen, että paistaa aurinko (ilmatieteenlaitos vs foreca, jos en väärin muista ennustajia)Kumma kun eivät saa samaa tulosta FMI:n kanssa.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös toi oo nykyään tavallista. Eikös viime kesänä paras ennuste ollut, kun toinen taho sanoi että sataa ja toinen, että paistaa aurinko (ilmatieteenlaitos vs foreca, jos en väärin muista ennustajia)Kumma kun eivät saa samaa tulosta FMI:n kanssa.![]()
Ei tollanen sade vaikuta muuhun kun asu valintaan. Vain jos sataa lunta ja on pakkasta niin minä jään kotiin. Muussa tapauksessaAinakaan FMI ei lupaa sadetta Treelle, Turkuun tai Hesaan. Voihan se tietty joka tapauksessa......Lupailee sadetta ***keleVaihdoin hetkeks leiriä ja saavun tuonne laavulle turkkulaisten kanssa
Toki keli ja olo varauksella.![]()
![]()
OK,eli ainakin (luultavasti) 1 pikitiepyörä kurapyörien joukossa huomenna rillailee maggaroitaEi tollanen sade vaikuta muuhun kun asu valintaan. Vain jos sataa lunta ja on pakkasta niin minä jään kotiin. Muussa tapauksessaAinakaan FMI ei lupaa sadetta Treelle, Turkuun tai Hesaan. Voihan se tietty joka tapauksessa......Lupailee sadetta ***keleVaihdoin hetkeks leiriä ja saavun tuonne laavulle turkkulaisten kanssa
Toki keli ja olo varauksella.![]()
![]()
![]()
![]()
Ite ainakin myönnän olevani 110% kermaperse, etten kauhean mielläni sateessa lähde ajamaan. Ei sitä sadetta pelkää - siitä ei vaan tykkää (sama juttu sorkkapätkien kanssa, tosin soralla myös se, että oon ihan superhidas sillä pinnalla niin viitti tulla hidaastaan joukkoaNytt en mitenkään mollaa enkä tarkoita pahaa kenellekään!!!
Ihmetyttää vaan tollanen rahan hukkaan heitto jos ostaa pyörän eikä uskalla ulos sen kaa jos on puolpilvistä,tie pölyää,ei hellelukemia,ym,ym![]()
On aikas kallis vehje pitää parkissa muitten pöllittäväksi näitten suomen normi kesäkelien mukaan![]()
Tosta vauhdista sorateillä.Ite ainakin myönnän olevani 110% kermaperse, etten kauhean mielläni sateessa lähde ajamaan. Ei sitä sadetta pelkää - siitä ei vaan tykkää (sama juttu sorkkapätkien kanssa, tosin soralla myös se, että oon ihan superhidas sillä pinnalla niin viitti tulla hidaastaan joukkoaNytt en mitenkään mollaa enkä tarkoita pahaa kenellekään!!!
Ihmetyttää vaan tollanen rahan hukkaan heitto jos ostaa pyörän eikä uskalla ulos sen kaa jos on puolpilvistä,tie pölyää,ei hellelukemia,ym,ym![]()
On aikas kallis vehje pitää parkissa muitten pöllittäväksi näitten suomen normi kesäkelien mukaan
)![]()
![]()
Ja juu on kallis harrastus, mut ite ainakin järkeistän sen niin, että jonnekin ne rahat kuitenkin kuluis niin miksei sitten ittensä hemmottelemiseen tällä tavalla![]()
Tere taas!Tosta vauhdista sorateillä.Ite ainakin myönnän olevani 110% kermaperse, etten kauhean mielläni sateessa lähde ajamaan. Ei sitä sadetta pelkää - siitä ei vaan tykkää (sama juttu sorkkapätkien kanssa, tosin soralla myös se, että oon ihan superhidas sillä pinnalla niin viitti tulla hidaastaan joukkoaNytt en mitenkään mollaa enkä tarkoita pahaa kenellekään!!!
On aikas kallis vehje pitää parkissa muitten pöllittäväksi näitten suomen normi kesäkelien mukaan
)![]()
![]()
Ja juu on kallis harrastus, mut ite ainakin järkeistän sen niin, että jonnekin ne rahat kuitenkin kuluis niin miksei sitten ittensä hemmottelemiseen tällä tavalla![]()
Olen ymmärtänyt ja huomanut et näis orgi ajoissa (ei nytt välttämättä niin pahaa turun alueella) ajetaan samalla tavalla kun olis yxin liikkeellä,eli vauhti sen mukaan ja unohdetaan jäädä risteyksiin vartomaan seuraavia että nekin tietävät minne mennä.
Niihin surauksiin mihin minä olen tottunut,niin ajetaan hitaimman mukaan ja pidetään se mukana koko ajan ja jeesataan jos tarvii!
Meidän surauksis kun toi soratie on ylensä se helpoin alusta![]()
Jos enskertalaisia tai muuten vaan semmoisia ku ei luota omiin osaamiseen ovat mukana,niin ne on keskellä letkaa et apuja löytyy molemmista päistä jos on tarve,samalla se tuo enemmän turvallisuutta "uusille" kuskeille kun tietävät että takana löytyy vielä semmoisia jotka tietävät reitin ja osavat auttaa jos jumittaa pyörän jossain "oikotiellä suoraan metän läpi" osuudella tai muuten vaan on jotain ongelmia.
Ja jos meitä on tarpeeks monta ja jotkut haluaa mennä vauhdilla niin jaetaan ryhmä kahteen.
Sama homma siin on huomennakin!
Ja jos tosiaan sorateitä pelkää,niin eiks tämä huominen nytt olis ihan hyvä ottaa vaikka harjoittelun muotona kun kummiskin on kavereita mukana jeesaamas jos jottain sattuis?
Oikeastaan ihan sairaan helppoa ajaa soralla kunhan vaan muistaa sen pikkuseikan et ton etujarrun kanssa saa olla tarkkana verrattuna pikitieheen,ei välttämättä kannata sitä käyttää samalla kun kääntyy tai hiljaises vauhdis.
Samalla kannattaa muistella et toi pito takasessa ei ihan ole sama kuin pikitiellä![]()
Pieni sutiminen ei mitään tee kunhan ei panikissa lyö liinat kiinni heti kun tuntee että sutii.
Luulisinpa et toi marko voisi hyvin kertoa miten koko ajaaminen muuttuu kun välillä käy soralla,pääsee/näkee paljon mitä muuten ei olis ym,ja sittenhän se muutenkin opettaa sitä ajamista jos ei enä panikinomaisesti pelkää jos on pikkasen soraa pikitien päällä vaan voi lugnisti mennä niin asia ylensä hoituu ilman ongelmia.
Ei muuta kun kaikki mukaan nytt vaan niin saatte vähän enemmän tuntumaa sorasta ja toivon mukaan seuraavan kerran on pikkasen helpompaa kun soralle menee/joutuu![]()
Tosin eipä näytä tämä prkleen flunssa menevän ohi, joten muutenkin epävarmaa että onko sitä nyt kykenevä vai ei![]()
![]()
![]()
Juuri mittauksessa yli 37, joten jätän suosiolla huomisen väliin, jos vaikka tästä joskus parantuisi![]()
Sorapätkä alkaa tuolta. Itse ajelen aamusta paimioon ja ajelen tuon sora reitin.Mä ilmoittaudun kans mukaan. Ja jos on joku enskapartio missä pysyy isolla gessulla + nappuloilla matkassa, ni meikä tarttuu siihen jonoon. Mielummin jurruttais soraaaaaa kuin pikitietä.![]()
- Arttu
Kiitos!^^ Lempäälästä lähdetään asfalttiteitä pitkin laavulle. Ne on nuo turkulaiset kun on lähdössä sorateitä pitkin, tuossa toisessa ketjussa lisätietoa siitä.
Ohho palvelu pelaa, kiitos. Katsotaan kerkiääkö lupa annettiin lähteä ehdolla, että keretään jotain tölliä katsomaan vielä klo 17.00 treellä.Kiitos!^^ Lempäälästä lähdetään asfalttiteitä pitkin laavulle. Ne on nuo turkulaiset kun on lähdössä sorateitä pitkin, tuossa toisessa ketjussa lisätietoa siitä.Mä en laiskuuttani jaksa kahlata koko ketjua läpi, vaan ennemmin vaivaan ja kiusaan tyhmillä kysymyksilläni.
Taitaa tulla tämän sesongin viimeisiä vähän pidempiä ajoja?![]()
![]()
PS. Tahvollekin on maggara varattuna. Vaikka 2 maggaraa!![]()
Sorapätkä alkaa tuolta. Itse ajelen aamusta paimioon ja ajelen tuon sora reitin.Mä ilmoittaudun kans mukaan. Ja jos on joku enskapartio missä pysyy isolla gessulla + nappuloilla matkassa, ni meikä tarttuu siihen jonoon. Mielummin jurruttais soraaaaaa kuin pikitietä.![]()
- Arttu
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=120328
lähdetkö seuraksi ajeleen aamusta paimioon. Itse lähden asmusella kylmäkoskelta.
Kelpaisko kylmäkosken neste vaik ysiltä??Sorapätkä alkaa tuolta. Itse ajelen aamusta paimioon ja ajelen tuon sora reitin.Mä ilmoittaudun kans mukaan. Ja jos on joku enskapartio missä pysyy isolla gessulla + nappuloilla matkassa, ni meikä tarttuu siihen jonoon. Mielummin jurruttais soraaaaaa kuin pikitietä.![]()
- Arttu
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=120328
lähdetkö seuraksi ajeleen aamusta paimioon. Itse lähden asmusella kylmäkoskelta.
Miksipä sitä ei voisi kiertää Paimion kauttakin. Sehän on ihan matkan varrella. Kerro vaan aika ja paikka, ni meikä on siellä silloin.