Kukin veturi tekee homman tyylillään ja mun mielestäni siihen on veturilla oikeus. Itse laitan reitin näkyviin heti kun sen oon saanut tehtyä ja se on mun tyyli, muut tekee taasen omalla tavallaan. Mulla on siinä takana se ajatus, että kaikki ajotaitoon katsomatta voi tulla mukaan mun veturoimiin ajoihin ja reitin etukäteen näkeminen auttaa ja rohkaisee osallistumista. Lisäksi mua ei haittaa muiden kommentit reittiin, jos ne on rakentavia, mutta tietysti pidätän oikeuden viime kädessä tehdä muutokset haluamallani tavalla tai muuttaa koko reitin toiseksi, jos näen sen mielekkäämpänä. Olen aina ilmoittanut myöskin reitin muutoksista ketjussa ja ainakin toistaiseksi tämä on toiminut.
Reitin tekeminen ei ole tosiaan mitään helppoa, siihen saa kulumaan ihan kevyesti yhden päivän, kun säätää pois hiekkateitä, yrittää etsiä vähän uudempia mutkia mukaan ja viä lisää jos ottaa huomioon toiveita ja ehdotuksia. No, mun kahdesta reitistä ei oo kauheesti tullut muutosehdotuksia, paitsi sellaisia mun mielestä ihan asiallisia, kuten asvaltin puuttumiseen ja tien kuntoon liittyviä, ei kukaan tykkää ajaa ihan mahdottoman kuoppaisella tai rikkinäisellä asvaltilla ja sellaisten ilmoittaminen veturille on ihan jo mun mielestä toivottavaakin, jos semmoisesta tietää. Googlemaps on kyllä helpottanut reitin tekoa kun siitä näkee tien pinnat aika hyvin suuresta osasta tiestöä, kuoppaisuuteen taasen ei ole muuta tietoa kuin oma perstuntuma jos reitin ajaa etukäteen läpi.
Tykkään itsekin nähdä reitin etukäteen, ihan vaan siksi, että sattuneesta syystä haluan nähdä ajellaanko alueilla, jossa on korkeampi hirvi/peuravaara, niin kuin esmes eilen juuri oli. Siksi ajelin takaisin mieluummin konetietä, vaikka eihän se välttämättä sen turvallisempi ole kuin pikkutiet, mutta on ehkä helpommin havainnoitavissa mahdollisesti kyytiin pyrkivät nelijalkaiset. Mut tää on vaan mun omaa supervarovaisuutta koetun läheltä piti -tilanteen vuoksi.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että on ihan älyttömän hienoa, että täälläkin päin ollaan vihdoin aktivoiduttu ja lähden mukaan vastaaviin porukka-ajeluihin myös jatkossa. Huolimatta siitä kuka reitin on suunnitellut, millainen se on ja onko se näkyvissä etukäteen vaiko ei, senhän voi tosiaan aina pyytää nähtäväksi veturilta erikseen.