• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

T-ajot goes Makkara

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JGo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kumma kun eivät saa samaa tulosta FMI:n kanssa.  
crazy.gif
Eikös toi oo nykyään tavallista. Eikös viime kesänä paras ennuste ollut, kun toinen taho sanoi että sataa ja toinen, että paistaa aurinko (ilmatieteenlaitos vs foreca, jos en väärin muista ennustajia)
biggrin.gif

omg.gif
 Vaihdoin hetkeks leiriä ja saavun tuonne laavulle turkkulaisten kanssa  
omg.gif
 Toki keli ja olo varauksella.
Lupailee sadetta ***kele  
crazy.gif
Ainakaan FMI ei lupaa sadetta Treelle, Turkuun tai Hesaan. Voihan se tietty joka tapauksessa......
Ei tollanen sade vaikuta muuhun kun asu valintaan. Vain jos sataa lunta ja on pakkasta niin minä jään kotiin. Muussa tapauksessa
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

omg.gif
 Vaihdoin hetkeks leiriä ja saavun tuonne laavulle turkkulaisten kanssa  
omg.gif
 Toki keli ja olo varauksella.
Lupailee sadetta ***kele  
crazy.gif
Ainakaan FMI ei lupaa sadetta Treelle, Turkuun tai Hesaan. Voihan se tietty joka tapauksessa......
Ei tollanen sade vaikuta muuhun kun asu valintaan. Vain jos sataa lunta ja on pakkasta niin minä jään kotiin. Muussa tapauksessa
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
OK,eli ainakin (luultavasti) 1 pikitiepyörä kurapyörien joukossa huomenna rillailee maggaroita
wink.gif

Nytt en mitenkään mollaa enkä tarkoita pahaa kenellekään!!!
Ihmetyttää vaan tollanen rahan hukkaan heitto jos ostaa pyörän eikä uskalla ulos sen kaa jos on puolpilvistä,tie pölyää,ei hellelukemia,ym,ym  
tounge.gif

On aikas kallis vehje pitää parkissa muitten pöllittäväksi näitten suomen normi kesäkelien mukaan
sad_orig.gif

Vähän asenetta nytt ja kaulus ylös/vetari kiinni ja hyvin pärjää  
sport05.gif

Ihmetyttää vaan tollanen rahan hukkaan heitto jos ostaa pyörän eikä uskalla ulos sen kaa jos on puolpilvistä,tie pölyää,ei hellelukemia,ym,ym  
tounge.gif

On aikas kallis vehje pitää parkissa muitten pöllittäväksi näitten suomen normi kesäkelien mukaan
sad_orig.gif
Ite ainakin myönnän olevani 110% kermaperse, etten kauhean mielläni sateessa lähde ajamaan. Ei sitä sadetta pelkää - siitä ei vaan tykkää (sama juttu sorkkapätkien kanssa, tosin soralla myös se, että oon ihan superhidas sillä pinnalla niin viitti tulla hidaastaan joukkoa
blush.gif
)
biggrin.gif

Ja juu on kallis harrastus, mut ite ainakin järkeistän sen niin, että jonnekin ne rahat kuitenkin kuluis niin miksei sitten ittensä hemmottelemiseen tällä tavalla
smile_org.gif

Sade ei sinänsä haittaa, joka säälle löytyy vermeet, mutta on muutakin mieleistä tekemistä valittavana. En tule jos sataa, toivottavasti ei
062802moto_prv.gif

tounge.gif

sad_orig.gif
Ite ainakin myönnän olevani 110% kermaperse, etten kauhean mielläni sateessa lähde ajamaan. Ei sitä sadetta pelkää - siitä ei vaan tykkää (sama juttu sorkkapätkien kanssa, tosin soralla myös se, että oon ihan superhidas sillä pinnalla niin viitti tulla hidaastaan joukkoa
blush.gif
)
biggrin.gif

Ja juu on kallis harrastus, mut ite ainakin järkeistän sen niin, että jonnekin ne rahat kuitenkin kuluis niin miksei sitten ittensä hemmottelemiseen tällä tavalla
smile_org.gif
Tosta vauhdista sorateillä.

Olen ymmärtänyt ja huomanut et näis orgi ajoissa (ei nytt välttämättä niin pahaa turun alueella) ajetaan samalla tavalla kun olis yxin liikkeellä,eli vauhti sen mukaan ja unohdetaan jäädä risteyksiin vartomaan seuraavia että nekin tietävät minne mennä.

Niihin surauksiin mihin minä olen tottunut,niin ajetaan hitaimman mukaan ja pidetään se mukana koko ajan ja jeesataan jos tarvii!
Meidän surauksis kun toi soratie on ylensä se helpoin alusta
wink.gif

Jos enskertalaisia tai muuten vaan semmoisia ku ei luota omiin osaamiseen ovat mukana,niin ne on keskellä letkaa et apuja löytyy molemmista päistä jos on tarve,samalla se tuo enemmän turvallisuutta "uusille" kuskeille kun tietävät että takana löytyy vielä semmoisia jotka tietävät reitin ja osavat auttaa jos jumittaa pyörän jossain "oikotiellä suoraan metän läpi" osuudella tai muuten vaan on jotain ongelmia.
Ja jos meitä on tarpeeks monta ja jotkut haluaa mennä vauhdilla niin jaetaan ryhmä kahteen.

Sama homma siin on huomennakin!
Ja jos tosiaan sorateitä pelkää,niin eiks tämä huominen nytt olis ihan hyvä ottaa vaikka harjoittelun muotona kun kummiskin on kavereita mukana jeesaamas jos jottain sattuis?
Oikeastaan ihan sairaan helppoa ajaa soralla kunhan vaan muistaa sen pikkuseikan et ton etujarrun kanssa saa olla tarkkana verrattuna pikitieheen,ei välttämättä kannata sitä käyttää samalla kun kääntyy tai hiljaises vauhdis.
Samalla kannattaa muistella et toi pito takasessa ei ihan ole sama kuin pikitiellä
wink.gif

Pieni sutiminen ei mitään tee kunhan ei panikissa lyö liinat kiinni heti kun tuntee että sutii.

Luulisinpa et toi marko voisi hyvin kertoa miten koko ajaaminen muuttuu kun välillä käy soralla,pääsee/näkee paljon mitä muuten ei olis ym,ja sittenhän se muutenkin opettaa sitä ajamista jos ei enä panikinomaisesti pelkää jos on pikkasen soraa pikitien päällä vaan voi lugnisti mennä niin asia ylensä hoituu ilman ongelmia.

Ei muuta kun kaikki mukaan nytt vaan niin saatte vähän enemmän tuntumaa sorasta ja toivon mukaan seuraavan kerran on pikkasen helpompaa kun soralle menee/joutuu
062802jumpie_prv.gif

tounge.gif

sad_orig.gif
blush.gif
)
biggrin.gif

smile_org.gif
Tosta vauhdista sorateillä.

Olen ymmärtänyt ja huomanut et näis orgi ajoissa (ei nytt välttämättä niin pahaa turun alueella) ajetaan samalla tavalla kun olis yxin liikkeellä,eli vauhti sen mukaan ja unohdetaan jäädä risteyksiin vartomaan seuraavia että nekin tietävät minne mennä.

Niihin surauksiin mihin minä olen tottunut,niin ajetaan hitaimman mukaan ja pidetään se mukana koko ajan ja jeesataan jos tarvii!
Meidän surauksis kun toi soratie on ylensä se helpoin alusta
wink.gif

Jos enskertalaisia tai muuten vaan semmoisia ku ei luota omiin osaamiseen ovat mukana,niin ne on keskellä letkaa et apuja löytyy molemmista päistä jos on tarve,samalla se tuo enemmän turvallisuutta "uusille" kuskeille kun tietävät että takana löytyy vielä semmoisia jotka tietävät reitin ja osavat auttaa jos jumittaa pyörän jossain "oikotiellä suoraan metän läpi" osuudella tai muuten vaan on jotain ongelmia.
Ja jos meitä on tarpeeks monta ja jotkut haluaa mennä vauhdilla niin jaetaan ryhmä kahteen.

Sama homma siin on huomennakin!
Ja jos tosiaan sorateitä pelkää,niin eiks tämä huominen nytt olis ihan hyvä ottaa vaikka harjoittelun muotona kun kummiskin on kavereita mukana jeesaamas jos jottain sattuis?
Oikeastaan ihan sairaan helppoa ajaa soralla kunhan vaan muistaa sen pikkuseikan et ton etujarrun kanssa saa olla tarkkana verrattuna pikitieheen,ei välttämättä kannata sitä käyttää samalla kun kääntyy tai hiljaises vauhdis.
Samalla kannattaa muistella et toi pito takasessa ei ihan ole sama kuin pikitiellä
wink.gif

Pieni sutiminen ei mitään tee kunhan ei panikissa lyö liinat kiinni heti kun tuntee että sutii.

Luulisinpa et toi marko voisi hyvin kertoa miten koko ajaaminen muuttuu kun välillä käy soralla,pääsee/näkee paljon mitä muuten ei olis ym,ja sittenhän se muutenkin opettaa sitä ajamista jos ei enä panikinomaisesti pelkää jos on pikkasen soraa pikitien päällä vaan voi lugnisti mennä niin asia ylensä hoituu ilman ongelmia.

Ei muuta kun kaikki mukaan nytt vaan niin saatte vähän enemmän tuntumaa sorasta ja toivon mukaan seuraavan kerran on pikkasen helpompaa kun soralle menee/joutuu  
062802jumpie_prv.gif
Tere taas!
Juu itse 6 viikkoa omistanut tuommoisen matkaenturon( tätä ennen n.9vuotta katumopoilla ajaneen) halu on kova oppia tuota hiekkaa ym. Ajamaan, innolla lähen tuota turkulaisten kanssa opettelemaan( jos vaan turkkulaisille on ok) täällä möksällä akaassa muutes paistaa aurinko nyt, toivotaan et huomennakin kelit on hyvät, surautan aamusta paimioon. Katsotaan kerkiääkö sitä makkaraa olleskaan ku pitäs keretä vielä asuntoesittelyyn treelle ehtooks.

Teretulemasta vaan tampereeltakin
biggrin.gif

Kyllä kaikki varmaan mahtuu tohon starttiparkkiin  
biggrin.gif

Ja jos tä http://www.matkaendurot.net/phpBB3/index.php on uus asia Tahvolle?
Niin kirjauduppa sisään,on mielenkiitoista juttua sunkin pyörästä ja aina joku osaa avittaa joka asiasta jos on kysyttävää!!!
Siis avittaa,ei org vittuilua  
biggrin.gif

Ja tosa vähän sulle kuolattavaa ennen huomista http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=614915

Me nytt ei poiketa venäjän kautta (
sad_orig.gif
) mutta on tosakin isogessu mukana  
wink.gif

On kyll ymmärrä miten niillä oli noinkin paljon teknikkaongelmia mutt ....
omg.gif

Mä ainakin olen huomenna lähdössä, tihkuu sitä vettä tai ei.

Sateella sitten vauhti on vaan vähän verkkaisempi.

Tosin eipä näytä tämä prkleen flunssa menevän ohi, joten muutenkin epävarmaa että onko sitä nyt kykenevä vai ei  
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Juuri mittauksessa yli 37, joten jätän suosiolla huomisen väliin, jos vaikka tästä joskus parantuisi  
mad.gif

Meille toi flunssa iski vasta tänään, kuumetta nyt yhteensä 75 astetta, joten syödään nyt vaan buranaa maggaran sijaan  
sad_orig.gif

Harmittaa ihan kybällä, olisi ollut varmasti mukava reissu.

^ No voi rähmä. Olin just ajatellu laittaa yv:tä, että ajellaanko Lempäälään yhdessä. Mut ei sitten, kun kävi näin. Koettakaahan tervehtyä.

Joo, ei mikään pieni tihku matkantekoa estä. Mäkin tänään testasin kuinka paljon pitää laittaa vaatteita, että tarkenee ajaa ja sopiva kerrosmäärä löytyi: sukkahousut ja pitkät kalsarit + 2 pitkähihaista paitaa sekä lisähanskat ajohanskojen sisään. Todennäköisesti tulee hiki tauolla, mutta se on pientä
biggrin.gif

Mä ilmoittaudun kans mukaan. Ja jos on joku enskapartio missä pysyy isolla gessulla + nappuloilla matkassa, ni meikä tarttuu siihen jonoon. Mielummin jurruttais soraaaaaa kuin pikitietä.
062802moto_prv.gif

- Arttu

Tota... eikös joku porukka ajele ihan asfalttia myäre? Mihkää soralle en halua matkakatuleh.... sonnilla.
tounge.gif
Jos kaikki menee nappiin mä tulen sinne Lempäälään ja liityn sellaseen letkaan, joka hualii porukkaan ja menee asfaltilla.
062802moto_prv.gif

Tulen sittenkin Turkkulaisten mukana, ja todennäiköisesti soratiepätkiä myöte
062802moto_prv.gif

^^ Lempäälästä lähdetään asfalttiteitä pitkin laavulle. Ne on nuo turkulaiset kun on lähdössä sorateitä pitkin, tuossa toisessa ketjussa lisätietoa siitä.

^^ Lempäälästä lähdetään asfalttiteitä pitkin laavulle. Ne on nuo turkulaiset kun on lähdössä sorateitä pitkin, tuossa toisessa ketjussa lisätietoa siitä.
Kiitos!
smile_org.gif
Mä en laiskuuttani jaksa kahlata koko ketjua läpi, vaan ennemmin vaivaan ja kiusaan tyhmillä kysymyksilläni.  
biggrin.gif
Taitaa tulla tämän sesongin viimeisiä vähän pidempiä ajoja?  
thumbs-up.gif

PS. Tahvollekin on maggara varattuna. Vaikka 2 maggaraa!
smile_org.gif

Kiitos!
smile_org.gif
Mä en laiskuuttani jaksa kahlata koko ketjua läpi, vaan ennemmin vaivaan ja kiusaan tyhmillä kysymyksilläni.  
biggrin.gif
Taitaa tulla tämän sesongin viimeisiä vähän pidempiä ajoja?  
thumbs-up.gif

PS. Tahvollekin on maggara varattuna. Vaikka 2 maggaraa!  
smile_org.gif
Ohho palvelu pelaa, kiitos. Katsotaan kerkiääkö lupa annettiin lähteä ehdolla, että keretään jotain tölliä katsomaan vielä klo 17.00 treellä.

Mä ilmoittaudun kans mukaan. Ja jos on joku enskapartio missä pysyy isolla gessulla + nappuloilla matkassa, ni meikä tarttuu siihen jonoon. Mielummin jurruttais soraaaaaa kuin pikitietä.
062802moto_prv.gif

- Arttu
Sorapätkä alkaa tuolta. Itse ajelen aamusta paimioon ja ajelen tuon sora reitin.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=120328
lähdetkö seuraksi ajeleen aamusta paimioon. Itse lähden asmusella kylmäkoskelta.

Miksipä sitä ei voisi kiertää Paimion kauttakin. Sehän on ihan matkan varrella. Kerro vaan aika ja paikka, ni meikä on siellä silloin.

062802moto_prv.gif

- Arttu
Sorapätkä alkaa tuolta. Itse ajelen aamusta paimioon ja ajelen tuon sora reitin.
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=120328
lähdetkö seuraksi ajeleen aamusta paimioon. Itse lähden asmusella kylmäkoskelta.

Miksipä sitä ei voisi kiertää Paimion kauttakin. Sehän on ihan matkan varrella. Kerro vaan aika ja paikka, ni meikä on siellä silloin.
Kelpaisko kylmäkosken neste vaik ysiltä??
Ja jos ei niin kerro paikka. Sovitaan yksin kertaisesti, kun olen kännykän varassa täällä mökillä ( hiukan hankalaa tämä netin selaaminen)

Back