• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSX750F 1988-1997 & 1998-2005

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suzu-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Noh kun kerran asiaan päästiin niin mitäs renkaita teillä on takana? 150/70-17 on ittelläni vaan leväämpää tekis mieli jä näyttäs että mahtuskin vaan mitä se tekee ajolle ja kuin levee tonne mahtuu ja vielä että passais samalle vanteelle? Toki pitää ensin kuluttaa toi uus veks vaan seuraavaa sitten jos uusiksi miettis.

ei siihen vanteelle taida mennä ku 160 levee.
meidän mopossa on sekä edessä että takana Bridgestonen BT 45.
takana 150/70 ja edessä olikin tuo 110/80, eikä 110/70 niinkuin aikaisemmin sanoin

Mun mielestä vanhaksi rassiksi tuo GSXF ei oo rumilus mutta parannuksia olen hillitysti tehnyt ja se perä putkineen niin möhkö että huhhu ja luikku rengas välissä että se ois kiva ollu muutta leveemmäksi mutta jos ei voi niin voi voi... my bad ja onneksi kattelen eteenpäin ajaessani
062802moto_prv.gif

150/70-17 on ittelläni vaan leväämpää tekis mieli jä näyttäs että mahtuskin vaan mitä se tekee ajolle ja kuin levee tonne mahtuu ja vielä että passais samalle vanteelle?
Vaihtamatta vannetta sinne ei taida saada niin merkittävästi leveämpää, että sillä nakkikioskipisteitä tulisi lisää.

Profiilit yms vaikuttaa asiaan tietysti myös, mutta periaatteessa läskimpi takarengas tekee pyörästä kankeamman kääntää.

150/70-17 on ittelläni vaan leväämpää tekis mieli jä näyttäs että mahtuskin vaan mitä se tekee ajolle ja kuin levee tonne mahtuu ja vielä että passais samalle vanteelle?
Vaihtamatta vannetta sinne ei taida saada niin merkittävästi leveämpää, että sillä nakkikioskipisteitä tulisi lisää.

Profiilit yms vaikuttaa asiaan tietysti myös, mutta periaatteessa läskimpi takarengas tekee pyörästä kankeamman kääntää.
Jees pysyn orggis koossa.

Minulla on 160-60-17 takana kun halavalla sain. Yhtään leveämpi ei mahdu, vaikka vaihtaisi vanteenkin. Siinä tulee se takajarrusatulan paikallaan pitävä tanko yms. roinaa tielle, eikä se swingikään mikään kamalan leveä ole.

Ei se siitä ainakaan parantunut, sitä paitsi renkaan pinnan muoto kärsii kun se laitetaan liian kapealle vanteelle. Se on keskeltä litteämpi kuin normaalikokoinen 150-70-17. Ei se normaalia katu/mutkapätkä/moottoritieajamista ole haitannut, mutta mitään parannustakaan ei ole havaittu. Veikkaan, että radalla kunnon kallistuksissa se olisi huonompi kuin vakiokokoinen. Vakiokumi siis vaan taakse.

Joo ja liian vähän laitoit öljyä keulaan, mutta jos edelleen tuntuu lötköltä niin uudet jouset voi auttaa, maksaa muistaakseni noin 30 €/kpl.

Minulla on 160-60-17 takana kun halavalla sain. Yhtään leveämpi ei mahdu, vaikka vaihtaisi vanteenkin. Siinä tulee se takajarrusatulan paikallaan pitävä tanko yms. roinaa tielle, eikä se swingikään mikään kamalan leveä ole.

Ei se siitä ainakaan parantunut, sitä paitsi renkaan pinnan muoto kärsii kun se laitetaan liian kapealle vanteelle. Se on keskeltä litteämpi kuin normaalikokoinen 150-70-17. Ei se normaalia katu/mutkapätkä/moottoritieajamista ole haitannut, mutta mitään parannustakaan ei ole havaittu. Veikkaan, että radalla kunnon kallistuksissa se olisi huonompi kuin vakiokokoinen. Vakiokumi siis vaan taakse.

Joo ja liian vähän laitoit öljyä keulaan, mutta jos edelleen tuntuu lötköltä niin uudet jouset voi auttaa, maksaa muistaakseni noin 30 €/kpl.
Kyllä tuo öljyn lisäys pelkästään riitti korjaustoimeksi ainakin tältä erää.

Tuli ihan jees kun maskiverkkoa kiinnittelin niitten vilkunreikien kohdalle katteen takapuolelle ja siihen verkkoon led vilkut kiinni.

Nyt olis sitten vilkut vaihdettu eteen ja taakse
033102beer_1_prv.gif

No hupsis keikkaa otsikko vaihtui
062802jumpie_prv.gif

Nyt sitten paljon juttua kyseisestä vempeleestä tän osikon alle kiitos.

Jees mukava linkki hetken jo siihen uppouiduin. Sitten ois uus visanen asia! Pleksi pitäs vaihtaa MRA varmaan tulee mutta touring vai spoiler ? mikäs ois paras normi ajoon ?

kokemusta on vaan vakio vs. spoileri.
spoileri ehdottomasti parempi, ohjaa imavirtaa enemmän kypärän yli. riippuu tietysti kuskin pituudesta.

tuolta se näyttää etuoikealta

ja tältä sivusta katsottuna

e: tuosta kun klikkailee seuraaviin kuviin, niin näkee mikä muutos oli vekottimen tehoissa pienen säätötyön jälkeen
biggrin.gif

lähtötilanteessa 93.2 hp takapyörältä. sitten pientä säätöä ja hups 104hp
smile_org.gif

nykyisinhän tuo on rouvan käytössä, mutta tulee sillä itsekki välillä ajeltua.

MUlla on MRA Touring, ostin sen kun ajattelin, että ajomelu vähenisi. Melu ei ainakaan vähentynyt, mutta ajoviima noin muuten väheni kyllä todella paljon. Paljoahan tuossa mopossa ei tuule muutenkaan, mutta MRA:n tourinki vähensi sitä entisestään.

Jostain lueskelin aikoinani, kun itse harkitsin korkeampaa pleksiä, että aiheuttaa pyöräteitä pään seudulle, jolloin ajamisesta tulee erittäin epämukavaa. Onko ollut sellaista havaittavissa kummallakaan noista plekseistä?

Minä en ole huomannut mitään pyöräteitä, muuten kuin tien sivussa
tounge.gif
Ei vaan, kyllä tuulenpaine väheni touring-pleksillä, eikä mitään pyörteitäkään tullut. Kypärämelu pysyi ihan entisellään. Kaikki tuo riippuu toki myös kuskin pituudesta.

Muoks:onpas saatu paljon aikaa keskustelua vanhasta ratsusta, pitäisikö perustaa oma foorumi tälle
tounge.gif

tounge.gif
Ei vaan, kyllä tuulenpaine väheni touring-pleksillä, eikä mitään pyörteitäkään tullut. Kypärämelu pysyi ihan entisellään. Kaikki tuo riippuu toki myös kuskin pituudesta.

Muoks:onpas saatu paljon aikaa keskustelua vanhasta ratsusta, pitäisikö perustaa oma foorumi tälle
tounge.gif
Hehhe joo oma foorumi. Sen kun teet nii tässä ilmottautuu jo eka jäsenkin
062802jumpie_prv.gif

tounge.gif

tounge.gif
Jep. Silloin jäi se pleksi ostamatta ja nyttemmin asensin öljylämpömittarin pyörään, jonka kiinnitin pleksiin. Että jos ostain uudet pleksin, niin pitäisi heti reijät porata uuteen pleksiin ja jäisi läpinäkyvän pleksin takaa näkyviin mittarin sisuskalut. Omasta kun on tuo pleksi joskus mustaksi maalattu.

Jostain lueskelin aikoinani, kun itse harkitsin korkeampaa pleksiä, että aiheuttaa pyöräteitä pään seudulle, jolloin ajamisesta tulee erittäin epämukavaa.
M&P:stä tilattu powerbronzen flip-up ainakin saa kypärän tuntumaan sopivassa asennossa lähinnä villiintyneeltä betonivibralta  
033102ass_1_prv.gif
Yleismelukin kasvoi vakiokokoiseen verrattuna. Huomattavasti vähemmän itikanraatoja tosin löytyy ajotakin yläosista.

Jos en olisi niin saakelin laiskalla ja saamattomalla päällä (jo ties kuin monetta vuotta...), tekisin siihen pleksinpalasta teeseitse-laminarlipin.

Back