• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSX-R 1000 K7 vai Honda Fireblade 2007 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yoshimura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olis pyörän vaihto edessä ja oon aatellu ylivuotisen suizan tai hontan ostaa, mut ku ei osaa päättää...
confused_orig.gif

Voisko jotkut viisaat hiukan avittaa meikäläistä ja kertoa hieman omakohtaisia kokemuksia kyseisistä pyöristä??!! Ajoasento, moottoriluonne, käsiteltävyys ym. Oon 175cm.

bowdown.gif
bowdown.gif

Postasit suzuki-puolelle niin tietysti täällä suositellaan sulle suzukia ;)
Niin lyhyet koeajolenkit tuli ajettua että en osaa sanoa muuta kuin että kannattaa pyrkiä itse koeajolle. Minä valitsisin hondan koska se näyttää paremmalle
smile_org.gif

Suzuki on vähän uudempaa mallia, kun blade uudistui kunnolla viimeeksi vuonna -04 (ja nyt -08) kun k7 gixxeri onkin suzukin uusinta mallia.

hondasta ei kyllä pahaa sanottavaa. Onhan suikka nopeempi kun honda mutta eiköhän ne hondanki nopeudet suomen teille riitä... Honda ainakin todella hyvä käsiteltävä itsellä ensi pyöränä!

itse ottasin suskan ehottomasti! Tonniselta kikseriltä vaan ei tule nyt uutta mallia, eli ylivuotisia ei varmaan saa "edullisesti"
omg.gif
ite omistan K6:n ja kaveri K7:lla olen ajellut ja oikeestaan mittään moittimista ei ole löytynyt.

Noista kahdesta valitsisin suitzan,syystä että tosiaan honda uusiutui -04 ja suzuki -07.Asia olis eri kun katteltas -08 malleja..Niistäkin en ottais kumpaakaan vaan kawan 10r.
tounge.gif
mut noista kahdesta hondan..Ite oon ajanu k7 ja ihan ok:n olonen laite.Varman olonen vehje..

Bladella ajoin lähemmäs 30 tuhatta kilometriä. Mukava ajella, tasainen, yllätyksetön ja voimakas kone. Ajoasento kyykympi kuin gixerissä. Gixerissä tuntumaltaankin jo enemmän potkua moottorissa. Molemmat kulkee kun käskee ja ovat kivoja ajaa. Suzuki on kaikinpuolin muuten parempi, mutta ulkonäöltään Honda vie voiton. Aikalailla tuo valinta on kyllä mielestäni makuasia. Toisaalta Suzuki on vielä -08 vuodelle sama kuin nyt -07, niin sen ottaisin (Honda uudistuu ensi kaudelle). Ei olis heti "vanha" malli alla
wink.gif
.

Tarkoitatko Toippari biken testiä? Yhdelle (eikä välttämättä edes useammalle jos kärkikasti on tasaista) testille ei hirveästi kannata antaa painoarvoa, eri kuskit kun arvostavat eri asioita.

Vaikka hondalla itse ajelenkin ja varmaan firebladeen ensi kesänä päädyn, niin tähän mennessä parhaan säväyksen on antanut koeajolla K5 gsx-r
smile_org.gif
Ja ei varmasti huonompaan suuntaan ole mennyt K7. Mitä nyt rumat tuplaputket asentivat, nekin voi vaihtaa

Tarkoitatko Toippari biken testiä? Yhdelle (eikä välttämättä edes useammalle jos kärkikasti on tasaista) testille ei hirveästi kannata antaa painoarvoa, eri kuskit kun arvostavat eri asioita.

Vaikka hondalla itse ajelenkin ja varmaan firebladeen ensi kesänä päädyn, niin tähän mennessä parhaan säväyksen on antanut koeajolla K5 gsx-r
smile_org.gif
Ja ei varmasti huonompaan suuntaan ole mennyt K7. Mitä nyt rumat tuplaputket asentivat, nekin voi vaihtaa
Viime kesänä testasin radalla kilosta -06 RR ää ja yllätyin kuinka hyvin se sopi omaan käteen (186cm). Erot ovat hiuksenhienoja ja .. makuasioita. K7 jäi viime talvena ostamatta pelkästään tuplaputkien takia ja valinnaksi tuli R1 kun nyt taas ne jo sopivatkin silmään ..
Lukuisia vertailuja noista on ollut ja tais olla joku Fast bikesin tms ym giksu on ollut aina kärjessä.
Mutta makuasioita, aivan totta.
smile_org.gif

Nuo satulan alla olevat pakoputket ovat ulkonäöllisesti paremman näköiset mutta suuntaus on näköjään kuitenkin niistä pois ja syynä varmaan halu saada painopistettä alemmaksi ja toinen syy kun nuo pakoputket lämmittävät satulaa liikaa . Viime kesänä kävin koeajamassa R1:stä kun meinasin ostaa sellasen mutta pitemmän koeajon aikaan persaus ja toinen jalka meinasivat palaa niin kuumana kävi pakoputket uudessa esittelyly R1:sessä. Hondan 1000RR:ää en ole päässyt kokeilemaan mutta varmaan hyviä pyöriä nuo kaikki ovat ja valintaan vaikuttanee jokaisen omat mieltymykset, tuskin on kuitenkaan montaakaan normaali motoristia joka pystyy käyttämään kaikki noiden tonnisten tehot ja ajo-ominaisuudet todellisuudessa.

Jaa-a, ihan kumpi tuntuu paremmalta..

Hondassa on enemmän löylyä alhaalla, -06 lähtien se on tosi hyvä pyörä. Silloinhan se viimeksi uusiutui, ja konettakin saatiin melko paljon paremmaksi.

Suzukin K7 on varmaan myös tosi hyvä pyörä, alavääntö on vähän kärsinyt K5/K6 malleihin verrattuna rajumpien nokkien takia. Muut ominaisuudet on varmaan kuitenkin menny eteenpäin.

Toi persauksen lämpeneminen penkinalusputkien takia on kyllä ihan urbaanilegendaa (paitsi Ducatissa
biggrin.gif
).... Ei ainakaan itsellä takamus paistunut Bladessa yhtään sen kummemmin kuin muissakaan, missä putki on alhaalla.

Toi persauksen lämpeneminen penkinalusputkien takia on kyllä ihan urbaanilegendaa (paitsi Ducatissa
biggrin.gif
).... Ei ainakaan itsellä takamus paistunut Bladessa yhtään sen kummemmin kuin muissakaan, missä putki on alhaalla.
Enpä itsekkään huomannut mitään lämpenemistä penkillä, tosin kylmänä syysiltana tuo ominaisuushan olisi pelkkää plussaa
biggrin.gif

confused_orig.gif
Jos kaikki muut ovat sitä mieltä ettei penkki ja toinen jalka/sääri lämpene Yamahan R1:sessä niin sitten tuossa esittelypyörässä jolla ajoin oli jotain vikaa sillä siinä meinas jalka palaa ja rersaus lämpeni toden teolla ! Enkä halunnut millään muotoa haukkua tuota R1:stä sillä olin ostamassa uutta sellaista mutta nuo kokemukset pistivät miettimään sillä muuten pyörä oli todella hyvä ajaa ja muutenkin hieno peli. Joten ei tullut tuon kokemuksen takia minusta Yamaha kuskia vaan pysyn Suzukissa.
bowdown.gif

Kyllä kilosessa kiksussakin välillä tuntuu penkki lämpenevän. Ilmeisesti johtuu siitä, että ilmavirta menee välillä sopivasti ja kierrättää lämmintä ilmaa penkin läheltä.

Mitä tulee pyörävalintaan, niin tuskin teet huonoa valintaa kummankaan kohdalla. Koeajaa molemmat ja pyytää tarjoukset ja kumpi tuntuu paremmalta ahterin alla ja lompakossa niin valitsee sen.

Itse mietin viime kesänä R1 vs. GSX1000R. Molemmat olisi saanut samaan hintaa ja R1 on jotenkin kivemman näkönen, mut koska suzuki sen olla pitää niin valitsin gikserin.

Joitain satoja kilsoja on alla kummallakin pyörällä ja itse valitsisin Suzukin. Hondassa ei ole mitään parempaa ei edes se ulkonäkö. Mittaristo on suoraan 80 luvulta. Tasainen ja yllätyksetön mitä ikinä tarkoittaakin minulle laiskaa tonniseksi supersportiksi.

Back