• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki GSX 1300R (turbo) ekaksi pyöräksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnistuu se kun vaan on semmonen supertuttu, tai tutuntuttu, joka osaa kaikki turbonruuvauksesta ajo-opetukseen. Iha tosi hei!
Niin ja joulupukki on mun isi  
biggrin.gif
Hei! Niin on muuten minunkin!

Eipä olisi uskonut että löytäisin kadonneen velipoikani täältä
pftroest.gif

Kai joku vois jo siirtää tän paskan jauhantaan...
buttrock.gif

No iliman muuta ekaksi pyöräksi tuollanen!
Määhän ajoin autokoulussa kevarikortin justiin tuollasella, tais olla just sama pyörä. Todella sopiva harjoittelupyöräksi. Saahan sitä sitte tehokkaamman hommattua myöhemmin.
Suosittelen...
kynttila.gif

Busa on iso ja raskas vessa.
Kokemuksen syvä rintaääni Busista puhuu? Esson baarissa kertoivat ihan tosijuttuna, että Ducatin putkirungot on suoraan lainattu nostokurjen nokkamastosta, sellaisista mitä tuolla satamissa näkee. Pitääkö paikkansa, ite en tiiä kun en ole satamassa töissä...  
wink.gif

Onhan toi turbobusa ensipyöräksi hiukan alitehonen - tuskin ees keulii enää kaasusta kolmensadan jälkeen. Mitä jos vielä ilokaasu turbon lisäksi? Tonniviissataseks porattuna vois vielä hiukka rypistää lisää tehoa.  
bowdown.gif

baaa.gif

withstupid.gif

Jottei menis ihan off-topic, neuvoisin topicin alottajaa ajamaan kunnon tyypit ostokohteellaan ennen kauppoja. Tai mieluiten vaikkapa ihan vakiosellasella.

Paskat tämä mikään trolli ole, huomaahan tuon heti kirjoittelusta, että kaveri on perehtynyt asiaan vimpan päälle. Enemmän taas ihmetyttää nämä kommentit turbopyörän käyttäytymisestä sellaisilta kavereilta jotka eivät ole moista koskaan edes nettiä lähempää nähneet. Ei muuta kuin tervetuloa Lauri joukkoon ja sano tutuille terveisiä.
tounge.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Jep. Arvaan, että sinulla oli ennen Turboon siirtymistä kokemusta muistakin pyöristä? Toiseksi arvaan, että sinun pyörässä ei ole 550hv:n kittiä? Jo, pelkästään kotilo tuollaisella Turbolla on jo aika vekotin niin kuvitellaanpa, että hyppäät siitä 90-luvun Corollastasi Toyotan Formula1:n ohjaamoon? Kyllähän tuolla ajokokemuksella se on ihan läpihuutojuttu? Kyllähän tuommoinen kiihdytys käytössä on varmasti ihan ok, mutta kadulle liian ärhäkkä.
tounge.gif
Mutta tämähän ei ollut todellista...
033102bebe_1_prv.gif

Trollollol, mutta ei yhtään lol kun ei naurata pätkääkään.

Se on tämä trollauskin sellainen homma, että jotkut osaavat sen ja jotkut eivät.

Ei muuta kuin hyvää kesää Latelle ja Monkeylle. Olehan varovainen autojen kanssa kun ajelet ajoradalla ettet jää alle kun ne ohittelevat välillä aika läheltä. Vai onko ikää vielä alle 15 ja nyt on vielä aikaa kirjoitella tännekin kun iskä laittoi Monkeyn yläkaappiin vielä toistaiseksi?

Vai että ajokokemuksia turbiosta? Tässä! Kävin tänään ajamassa kaverin hooverilla (kun oman kakkapianon kansi on taas koneistamolla ja kone tallin lattiall
confused_orig.gif
)
Ei tosin ollut 550hp bussi vaan vanha ilma/öljy tonnisatanen joskus mitattu 200 hp takapallolta, nykyisin voip olla vähemmän (tai enemmän)
tounge.gif

Ja kyllä se tuntui KIVALTA! maltillisella kaasunkäytöllä (ahtopaineet alhaalla) lähtee tosi pehmeästi liikkeelle, jopa nätimmin kuin viritetty vapari.
satasen vauhdista reippaammin kaasua lisätessä keula nousee Rauhallisesti
biggrin.gif
ei siis repäise silmänräpäyksessä pystyyn
biggrin.gif

Tuollainen 550 hp voipi sitten olla eri juttu. katukäyttöön kannattais varmaan laskea ahtopaineita, jos motti on holeshotin osilla tehty niin kestänee (pienemmillä paineilla) katukäytössä siinä kuin vakiokin. ei sitö turbokonetta kukaan pysty koko aikaa piiskaamaan, kone pääsee siis "helpolla"
033102bebe_1_prv.gif

Juu, senkus hommaat turbopyörän vaan. Ainoo haitta minkä mä keksin (tietty ton ilmiselvän seikan kanssa, että reikäpäille se ei sovi) on se, että kun hyppäys piikistä tollasen "täystehoseen" on niin korkea, saattaa mennä aika pitkä aika ennenkuin on pyörän kanssa sinut. Eli aika pitkään saa varmaan ajella pirun varovasti ja se saattaa pitemmän päälle alkaa kyllästyttää tai jopa pelottaa. Mut ahtopaineita alas ja kaasukäden kontrollointiin vähän ajatusta koko ajan, niin onnistuu ihan hyvin
smile_org.gif

Ja kokemusta mulla on turbopyäristä niinki paljon, että oon joskus nähny sellasen
smile_org.gif

No kaikkee sitä...
tounge.gif
Noh, kai niitä ahtimia tänne Tampereelle viä sopii
biggrin.gif
...malttia niiden ahtojen kanssa
cool.gif

Mä en ekana kesänä uskaltanu kierrättää sataheppaista yli 4000 RPM. Toisaalta, olen yhä elossa.

Hyvää matkaa sitten.

Joo, itse ajattelin tehdä Intruderista ratapyörän. Onko kukaan nähnyt e-bayssä siihen lasikuitukatteita? Vai tuleeko sen teko liian kalliiksi kun siinä on stereoperä? Öhlinssit maksavat kuitenkin maltaita. Saako 21'' etuselle saderenkaita?

Joo, itse ajattelin tehdä Intruderista ratapyörän. Onko kukaan nähnyt e-bayssä siihen lasikuitukatteita? Vai tuleeko sen teko liian kalliiksi kun siinä on stereoperä? Öhlinssit maksavat kuitenkin maltaita. Saako 21'' etuselle saderenkaita?
Mun CB:stä tulee ens talvena nitrokäyttöinen trial-pyörä. Koneen pitäis kestää ihan sellasenaan kun laitan Belaruksen kiertokanget ja Hiacen syylarin. Ketju tulee puimurista jos vakio venyy.

Ihan käyttöpyöräksi, tietty noita varttimailejakin voisi kokeilla, ensin pitäis oppia vaan sillä ajamaan. Sama tuttu on luvannut opettaa ensin suljetulla paikalla tuommoisen turbopyörän käsittelyä. Itselläkin sen verran järkee päässä että tajuan kyllä pitää järjen mukana.. Ajattelin että yhtä helposti tonninen vapaastihengittäväkin lähtee käsistä, tuo vain oli niin hyvin tarjolla.

Ihan varmasti riittää, en saisi ajettua yhtään kovempaa tolla, mutta vääntö ja moottorinluonne kuulemma noissa turbopyörissä on mukava, ei ole niin yksitoikkoinen. (nämä ei oo sitten mun omia kokemuksia, vaan saman kaverin  
wink.gif
)
Heh.
biggrin.gif

Se lähtee käsistä heti kun istut siihen ekan kerran päälle ja teet jotain. Sillä ei voi ajaa normaalisti. Kun vedetään nuo tehot kolmasosaan, niin ehkä sitten. Tosi on, että Boss Hoss tuplaturbossa on paljonkin enemmän voimaa kuin tuossa, mutta ihan yhtä kahjo laite tuo olisi joka tapauksessa. Onneksi tuota ei saa rekisteröityä katuliikenteeseen, että se siitä ja normaaliajeluista.

Ai niin... Vertailukohdaksi vaikkapa tämä:
Vein asiakkaat ajelemaan Porsche Boxterilla (ei S vaan se tavallinen) Alastaron radalle. Kuskina oli Salmenaution Arttu ja sitten sai ajaa itsekin.

Muunmuassa tämän palstan Mr Big eli JP-800 oli mukana ajeluissa ja auto lähti kuin lähtikin lapasesta. Ja lähti monelta muultakin, sen verran, että lopulta kun sitä oli (onneksi välillä satoi pari tuntia) piiskattu, niin kytkin laukesi.

Oma turpoahdettu Maseratikin sai kyytiä ja sekin lähti lapasesta kun broidi hiukan käskytti sitä. Vanteet hiekka täynnänsä huoltikselle pesuun. Ja miehellä parikyt vuotta ajokokemusta kaikenlaisista autoista. Marsu painaa 1500kg ja tehoa oli peräti 286hv ja vääntöä 430Nm/3200rpm. Itselle kierros taisi olla jotakuinkin 10s huonompi parin koekierroksen jälkeen neljä päällä kuin Salmenautio Tehottomalla Boxterilla.

No, vieläkö huvittaa kokeilla tuollaista aivan totaalisen järjettömällä tehopainosuhteella varustettua kaksipyöräistä..??
062802jumpie_prv.gif

Jos, niin... oh boyz!! Be caarefulll!! Don't blow it or turn upside down. Just be so f'n caarefulll.

Back