• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suzuki Bandit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jänis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tallilla tarjosivat suutinsarjaa 115 eurolla, mutta vaihdoin entisen suodattimen takaisin ja nyt pelaa!
Eipäs pelaakaan! Tehosta ja väännöstä puuttuu paras osa: esim. ennen huoltoa ykkösellä kiihdytettäessä keuli iloisesti, mutta nyt ei teho riitä. Samoin isoimman vaihteen ohitusvääntö on pudonnut. Vaatiikohan venttiilien säätö ja kaasarien synkronointi (molemmissa oli kohtalaisesti korjattavaa) seoksien säätämistä, käynee rikkaalla? Huolto ei osaa antaa neuvoa, raha kyllä kelpasi. Onko asiantuntijoita?
Paremmin se pitäisi periaatteessa mennä. Jotakin ovat tyrineet oikein kunnolla. Jos kone periaatteessa käy kunnolla, nin tarkasta ainakin, että kaasuläpät aukeavat kokonaan.
Taidan kokeilla seossuuttimia puoli/neljänneskierrosta lisää auki, jos sittenkin käy laihalla (jotenkin booaa isolla vaihteella). Teen maanantaina tämän, onko Suizan isoRosvon säätöguruilla kommentteja?

Tallilla tarjosivat suutinsarjaa 115 eurolla, mutta vaihdoin entisen suodattimen takaisin ja nyt pelaa!
Eipäs pelaakaan! Tehosta ja väännöstä puuttuu paras osa: esim. ennen huoltoa ykkösellä kiihdytettäessä keuli iloisesti, mutta nyt ei teho riitä. Samoin isoimman vaihteen ohitusvääntö on pudonnut. Vaatiikohan venttiilien säätö ja kaasarien synkronointi (molemmissa oli kohtalaisesti korjattavaa) seoksien säätämistä, käynee rikkaalla? Huolto ei osaa antaa neuvoa, raha kyllä kelpasi. Onko asiantuntijoita?
Paremmin se pitäisi periaatteessa mennä. Jotakin ovat tyrineet oikein kunnolla. Jos kone periaatteessa käy kunnolla, nin tarkasta ainakin, että kaasuläpät aukeavat kokonaan.
Taidan kokeilla seossuuttimia puoli/neljänneskierrosta lisää auki, jos sittenkin käy laihalla (jotenkin booaa isolla vaihteella). Teen maanantaina tämän, onko Suizan isoRosvon säätöguruilla kommentteja?
Varaa aika sellaiseen säätöpaikkaan missä on penkki ja sitten vaan veto penkissä niin näkee missä mennään. Penkissä se säätö on helppo tehdä ja sitten on taas mukava ajella, kun pyörä toimii niin kuin pitää, sekä tietää ne seokset varmuudella.

Do dii! Aika paljon vaikuttaa seossäädöt:neljännes lisää auki eli 2.75 kierrosta vakioBanditilla niin kyllä muuttui kierrosherkkyys ja teho! Kaasarien synkronointi ja venttiilien säätö näköjään sitten vaativat seurakseen seossäätöä, jota huolto ei tehnyt. Penkittämällä säädöt saisi just kohdalleen, yritys ja erehdys on epätarkempi tie.

-05 1200 bandiitissa vakioasetus on seosruuvi 4 kierrosta auki, mutta toki voi olla eroja vuosimallien välille ja ainakin seoksien tarkistus ei olisi varmaan pahitteeksi.

Terve! Olen uusi ja kyselisin että pystyykö 600:sen Banditin jakoketjua kiristämään mitenkään kun koneesta kuuluu kalkatusta? Vai kuuluuko ominaisuuksiin että kuuluu vähän kalkatusta? Niin ja pyörällä ajettu n.34000km.

Dodii Puna-Hilkka sai päivitystä Hurric-merkkisen putken muodossa. Suosittelen muuten kaikille jotka tuskailee singer™-ääniään pikku-rosmossa. Malli on tommoin RAC1. Isiki sano heti, että: "kyllähän tuo paremmalta ilman db-killeriä kuulostaa, on turvallinen kun kuuluu jotain..". Pakko uskoo ku isä sanoo  
biggrin.gif

Louisilta tilasin 284€ toimituskuluineen
smile_org.gif
Viikon kesti ja lähipostista hain, ois tullu kotiovelle muttakun olin poissa kotoa.

edit.
sanoi:
Ainut mikä hiukan arveluttaa on kun päästää moottorijarrulle niin alkaa "kunnon ralliauto pauke", pitäisi viedä säätöön lähipäivinä.
Sama homma! Jos muistat remmi ni laita tietoa paljonko säädätys maksoi
smile_org.gif

Tässä vielä kuvia ja ääntä  omasta säksättimestä.

Itekin asentelin vaimentimen + sovitusputken viimeviikonloppuna.
Putki on merkiltään Streetfighter ja sain sen edullisesti foorumin kautta. Muhkean mahtavat äänet lähtee 600 bandusta nytten.Ainut mikä hiukan arveluttaa on kun päästää moottorijarrulle niin alkaa "kunnon ralliauto pauke", pitäisi viedä säätöön lähipäivinä.
Onko kenelläkään jäänyt nurkkiin ylimääräistä suutin satsia -02 600 banduun? Jos sitten samalla laittais muuta kun kuitenkin täytyy penkittää  
confused_orig.gif

confused_orig.gif
confused_orig.gif

Onko paljon eroa jos laittaa putsarin+suuttimet+putken verrattuna pelkkä putki tietoa? kokemuksia?
Ps. Missä vuosimallissa bandittiin on alkanut tulla saasteyksikköä? onko 600cc ja 1200cc molemmissa niitä?  
buttrock.gif
  kiitos vastauksista !  
sport05.gif

Tuli vaihdettua B12:teen öljyt ja kannatti. Hondan GN4 toimii hienosti ja taidan jatkossakin käyttää sitä. Hintakaan ei ole paha(33€ kannu) ja viksusti kannun koko on 3.7L. Eli ei tule pakko-ostettua neljän litran kannua mistä jää se puolil litraa yli...

Edellinen öljy Motorex 10/40 ei toiminut sitten yhtään: Kylmänä jäykkää ja kytkin ei irrottanut...vaihteet eivät aina kytkeytyneet kunnolla jne. Mutta mitä ilmeisimmin öljy toimii jossain muussa pyörässä?

Miten muuten on rosvon öljyntilavuus? Ohjekirja kertoo, että suodattimen kanssa menisi 3.5L, mutta en ole saanut menemään koneeseen kuin n.3.2-3.3L. Suodattimessa tuskin on syy sillä yhtään suurempi suodatin ei mahdu paikoilleen?

Nyt kun olen päättänyt pitää tämän Bandiittini, niin olisin tiedustellut, että onko kenelläkään tietoa kuinka käy jos alkaa nämä katsastukset pyörissä ja on suutinsarjaa ja sliparia, kuinka päästöt/ äänet menee läpi.
Olisi nimittäin kiva saada tuosta myllystä enemmän tehoja ja vakiona kuulostaakin melkoiselta sähkömopolta.

Nyt kun olen päättänyt pitää tämän Bandiittini, niin olisin tiedustellut, että onko kenelläkään tietoa kuinka käy jos alkaa nämä katsastukset pyörissä ja on suutinsarjaa ja sliparia, kuinka päästöt/ äänet menee läpi.
Olisi nimittäin kiva saada tuosta myllystä enemmän tehoja ja vakiona kuulostaakin melkoiselta sähkömopolta.
Potkua irti vehkeestä vaan!!

Mitä näitä katsastuksia miettimään.......itketään sitten
porukalla,kun sen aika tulee.

Jep jep nyt kun olen kysellyt hiukan noita hintoja tohon penkki + säätö hommaan, tuli jotenkin semmonen olo että meinaako ne pissiä mua silmään  
omg.gif
omg.gif
Muistaakseni joku mainitsi täällä foorumilla et olis maksanu ite jotain 100e paikkeilla (muistankohan ihan väärin?) mutta esim. Turussa Molitorilla myyjä vain kylmän rauhallisesti totesi että semmoiset 300+ e(sis. mast hääv suutinsarjan ja asennuksen) maksaa  
sad_orig.gif

crazy.gif
meinasi iteltä tipahtaa leuka maahan ja kieli ulos  
crazy.gif
.Mutta sitten taas kun menin toiseen liikkeeseen niin myyjä sanoi että penkki+säätö ja kaikki työt 210e ei silleen paha hinta(ko) ?Pitäiskö samaan syssyyn heittää joku vapari filtteri?Viime syksynä kyllä laitettu ihan uus huollossa, siis vakio filsu.Muutenkin vähän vaikea laittaa tohon semmonen ku se on koteloitu jotenkin oudosti tossa mun bandussa siis vm. -02.Ja bikeworldis myyjä oli sitä mieltä et ei tarvi penkittää/säätää ollenkaan. mut joo huomenna (ti) vien sen säätöön..
Asiasta neljänteen voisiko joku kertoa tai laittaa kuvia tosta N mallin lamppu+mittari telineestä kun pitäisi varmaan omaan semmoset rakentaa kun toi ässä kate ei enään oikein uppoa  
thumbs-up.gif
mielessä pyörii siis s --> n konversio    
sport05.gif

Tällä mun hienolla selaimella (Links) ei toimi toi haku niin kyselen tässä. Onkos kokemusta laukkusarjoista? Tommonen 3 laukun sarja kiinnostais mutta merkkejä ja malleja taitaa olla miljoona. Toiset näyttää leluilta, toiset maksaa hunajaa mutta mikä olis hyvä?
Niin ja sitten vielä satula. Onkos muita (hyviä) vaihtoehtoja kuin tuo corbinin 400 e satula? Aikasemmin tässä ketjussa joku kertoi vakion muokkaamisesta, missä ja miten onnistui?

Jep jep nyt kun olen kysellyt hiukan noita hintoja tohon penkki + säätö hommaan, tuli jotenkin semmonen olo että meinaako ne pissiä mua silmään  
omg.gif
omg.gif
Muistaakseni joku mainitsi täällä foorumilla et olis maksanu ite jotain 100e paikkeilla (muistankohan ihan väärin?) mutta esim. Turussa Molitorilla myyjä vain kylmän rauhallisesti totesi että semmoiset 300+ e(sis. mast hääv suutinsarjan ja asennuksen) maksaa  
sad_orig.gif

crazy.gif
meinasi iteltä tipahtaa leuka maahan ja kieli ulos  
crazy.gif
.Mutta sitten taas kun menin toiseen liikkeeseen niin myyjä sanoi että penkki+säätö ja kaikki työt 210e ei silleen paha hinta(ko) ?Pitäiskö samaan syssyyn heittää joku vapari filtteri?Viime syksynä kyllä laitettu ihan uus huollossa, siis vakio filsu.Muutenkin vähän vaikea laittaa tohon semmonen ku se on koteloitu jotenkin oudosti tossa mun bandussa siis vm. -02.Ja bikeworldis myyjä oli sitä mieltä et ei tarvi penkittää/säätää ollenkaan. mut joo huomenna (ti) vien sen säätöön..
Asiasta neljänteen voisiko joku kertoa tai laittaa kuvia tosta N mallin lamppu+mittari telineestä kun pitäisi varmaan omaan semmoset rakentaa kun toi ässä kate ei enään oikein uppoa  
thumbs-up.gif
mielessä pyörii siis s --> n konversio    
sport05.gif
varmaan myöhäst ny mut...noh,suutinsatsi n.140e (muistaakseni) yleensä ottavat tyyliin penkityksest joku 50e
mut sit se suuttimien(oikeestaan neulojen) vaihtaminen maksaa,koska kertyy työtunteja johtuen siitä jotta joutuvat ottamaan koko kaasaririvistön irti pöydälle...hmm..näin esimerkkinä: mun jammuun makso yhden kaasarin tiivisteen vaihto 100e ku joutuivat tosiaan ottaan sen takia koko rivistön irti  
thumbs-up.gif

Tällä mun hienolla selaimella (Links) ei toimi toi haku niin kyselen tässä. Onkos kokemusta laukkusarjoista? Tommonen 3 laukun sarja kiinnostais mutta merkkejä ja malleja taitaa olla miljoona. Toiset näyttää leluilta, toiset maksaa hunajaa mutta mikä olis hyvä?
Niin ja sitten vielä satula. Onkos muita (hyviä) vaihtoehtoja kuin tuo corbinin 400 e satula? Aikasemmin tässä ketjussa joku kertoi vakion muokkaamisesta, missä ja miten onnistui?
Givi wingrack kestää varmasti eniten painoa, mutta on myös aika isokokoinen häkkyrä. Kolmen laukun putkiteline on myös kestävä, mutta mielestäni sekin on aika häkkyrä.
Mielestäni hyvä vaihtoehto on givi monorack+putkitelineet, koska silloin voi käyttää pelkkää perätelinettäkin ja laittaa vain tarvittaessa ne sivutelineet paikalleen, mutta riippuu hieman takavilkuista miten näppärää niiden sivu telineiden irroitus on.
Nykyiseen pyörään laitoin kompromissinä kantavuuden ja ulkonäön väliltä sw-motech telineet pikalukoilla. Kuva takaa, kuva sivusta telineestä, Kuva sivusta ilman telinettä.
Niitä penkkejä ollaan ainakin täällä Kuopiossa muokkautettu puijonautoverhoilussa ja uskoisin penkkien muokkauksien onnistuvan verhoomoissa ympäri maata.

Edit:linkit korjattu

remmi käytitkö mopon säädätyksessä? Jos käytit niin oliko säädöt pahasti pielessä? Itelllä kans pikku banditti ja siinä slipari ja musta tuntuu et seokset on aika kohillaan vaikka en oo ollenkaan säätäny pöntön laiton jälkeen. Ainut vaan se pauke moottorijarrutuksessa, mutta se taitaa johtua liian laihasta tyhjäkäynti seoksesta (palaa vasta putkessa tiivistyessään) joka ei haittaa mitään käytännössä.

Dodiin! Tosiaankin vein tiistaina sen pikku rosvon säätämöön ja sieltä sainkin sen sitten samana päivänä  
biggrin.gif

Ei ollut pahan hintanen turussa motoluukussa makso penkitys säätö ja kaikki työt yhteensä 185e oli ihan reilua kun oltiin kuitenkin puhuttu suuremmasta summasta ja sain halvemmalla  
062802jumpie_prv.gif
. Mutta joo niistä seoksista, itellä mopo nyki siinä 4500-6000 rpm ja kuten arvelinkin niin laihalla oli ja aika paljon.Se myyjä kerto että optimi/hyvä seos arvo olis joku ~14 (ja siihen 14 päästiin säädön lopuks) ja mulla oli pyörässä ekalla vedolla lähes 18  
crazy.gif
oli aika paha kun ei yhdelle A4 riittäny se seos käyrä vaan meni kahdelle  
biggrin.gif

Muutenkin kun joissain pyörä liikkeis annettiin se kuva et suutinsarja on mast hääv niin mun mopoon ei ainakaan tarvinnut kun hiukan nostaa neuloja ja säästin sen 140€  
062802jumpie_prv.gif
mut joo nyt ajaan.. jaan.. aan.. n..
sport05.gif

Ai niin juu joo tosiaankin, mulla myöskin suoreni seoskäyrä aika tavalla kun ennen se oli yhtä häkkyrää ja viimesessä lapussa lähes suora viiva..
Joku viisas joskus kertoi että noi pyörät menee jo tehtaalta tullessaan laihalle 5000-6000rpm kohdalla laihalle koska siinä kohdalla niistä mitataan katsastukseen ym. päästöarvot.Ja että ruiskupelissä siinä ajossa tuntuu paljon selvemmin vielä kuin kaasaripelissä "puutuva" kohta kun menee laihemmalle
Mutta tiedä sit siitäkään.. ite en tiedä mut, näin olen kuullut ja just noilla kierroksilla oli aika laihalla..
062802jumpie_prv.gif
baaa.gif
withstupid.gif

ps.Mopo paukkuu ja kukkuu vieläkin iloisesti
smile_org.gif

olikse 185e pelkkä neulojen nosto? ...ei se mun mielestä nyt niin kauhean edullinen ollu
tounge.gif

Mä oon tehny silleen että käynä mittauttamassa penkissä seokset ja tehny säädöt sitten itse koska siin perusruuvaamisessa ne tunnit vasta kuluvatkin ja siihen pystyy kuka vaan jos vähänkin pysyy meisseli kädessä
033102beer_1_prv.gif

Toi neulojen nosto n.puolen tunnin homma.. jos kaikki menee putkeen
smile_org.gif
ja toinen kiva hommeli kun onnistuu oikeasti ite perstuntumalta säätelee ni tulee semmoi "äijä" fiilis
062802jumpie_prv.gif

tosin taas ois penkin paikka ja ei kyllä jaksais enää ruuvailla ite mitään.. ni et rahastahan se kiinni on
nixweiss.gif

Nyt on bandiitissa yoshimuran trs slipari paikallaan ja äänet on nyt kohdallaan. Pyörä penkitettiin ensin vakiona ja sitten sliparilla sekä säädöllä. Pitäisi vielä tyhjäkänti suuttimia vaihtaa isommaksi, että saisi lisää terävyyttä ja vääntö käyrän loppuun lisää pituutta. Tuli eroa lähtökohtaan aika lailla: tehoa +21hv ja vääntöä +12nm.
Tässä linkki ja toinen käyrä on mitattu sliparilla, jossa on db-killeri paikallaan ja tehoa tulee killerillä miltei 6 heppaa vähemmän.

Edellisellä -00 1200 bandiitilla ja akrapovicin sliparilla tuli hieman paremmat käyrät ja mittaus on tehty samassa penkissä, joten tulokset on aika hyvin verrattavissa keskenään.
juu-u. komeasti käyrät muuttui. noita teholukuja katselin.. eikös vakioon 1200:seen luvata komeat 98 horsepoweria?

..nii eli tarviiko tota pikkurosmoa ny säätää vaiko eikö. Se paukehan on vaan miehekästä
cool.gif
Oon aatellu notta jos ei kulutukseen sunmuuhun putken vaihto vaikuta ni en säädätä - köyhä kun oon..

Back