Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä kidutin itseäni ja katoin tuon kaatumisen moneen kertaan, jolloin huomas miten pittin etupyörä osui suoraan jonesin päähänEi kyllä näyttänyt tilanne tv:stä niin pahalle. Liikkumatonhan mies radan pinnassa oli. Eikä kuvasta sitä päähän kohdistunutta iskua kunnolla nähnyt.![]()
Todella ikävä juttu, toivottavasti ei sattuisi näitä kovin montaa.
Voihan hitsi. Pikkusen samanlainen kun Jarno Saarisen tapaus Monzassa kauan aikaa sitten (joku ajo takaa yli). Tosi harmittavaa tuollainen.Mä kidutin itseäni ja katoin tuon kaatumisen moneen kertaan, jolloin huomas miten pittin etupyörä osui suoraan jonesin päähän
Tuolta se löytyy.Video on poistettu youtubesta. Olisko toi ollu se vamman aiheuttanu isku, kun takana tulleen pyörän eturengas osui Craigiä päähän.Sairaan huono tuuri.![]()
Minusta näyttää, että jo se pelkkä highsideri voisi olla tappava. Tuossa tullaan kuitenkin n. 200kmh vauhtia, mistä pyörä luistaa kulkusuuntaan kokonaan poikittain ja paiskaa Jonesin siitä suoraan yli asvalttiin. Eli Jonesin pää törmää ylhäältä alaspäin asvalttiin käsittämättömän hurjalla voimalla. Pittin pyörä taas kulkee lähes samaa vauhtia Jonesin kanssa joten törmäyksen ei pitäis olla yhtä voimakas. Minun nähdäkseni eturengas ei mene Jonesin yli.Mä kidutin itseäni ja katoin tuon kaatumisen moneen kertaan, jolloin huomas miten pittin etupyörä osui suoraan jonesin päähänEi kyllä näyttänyt tilanne tv:stä niin pahalle. Liikkumatonhan mies radan pinnassa oli. Eikä kuvasta sitä päähän kohdistunutta iskua kunnolla nähnyt.![]()
Todella ikävä juttu, toivottavasti ei sattuisi näitä kovin montaa.![]()
Eikä tosiaan ole tuo pittin osa helppo![]()
Mut kyllähän kaikki tietää tämänkin lajin vaarat, silti se vaan herättää ajattelemaan kun jotain sattuu.
![]()
RR-ssä ei käytetä niskasuojaa. Liekö se sitten haittaa liikaa ajamista.Kyllä RR:ssä tullaan välillä asfalttiin jopa suoraan pää edellä semmoisilla volteilla ja ilmalennoilla että oksat pois. Ja niistäkin selvitään yleensä lasarettikäynnillä tai korkeintaan aivotärähdyksellä.
Ei todellakaan näyttänyt siltä, että itse highsideri olisi ollut tappava. Ennemmin Pittin pyörän eturengas osui joko juuri sopivasti ja kypärä jäi etupyörän ja asfaltin väliin, silloin prätkän painossa kaiketi voisi olla voimaa murskata kypärä ja pää...
Tai sitten osuma etupyörään taivutti pään mahdottomaan asentoon, eli tässä tapauksessa olisi kyseessä ennemminkin selkärangan ja niskan vammat. Itse pitäisin tällaista vammautumismekanismia jopa todennäköisempänä, näinhän kävi esim. Daijiro Katolle Suzukassa -03 (ei siis osunut toiseen pyörään, vaan radan reunukseen, mutta kuitenkin).
Pelkkää veikkailua tämäkin. Tuosta videolta ei pysty ihan tarkkaan sanomaan, miksi kävi mitä kävi.
Edit: visiiri lähtee monesti kuin telkkä pöntöstä vähän pienemmissäkin kaatumisissa, se ei kerro mitään.