• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Supersport-luokan MM-sarjan kuski kuoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuudel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä RR:ssä tullaan välillä asfalttiin jopa suoraan pää edellä semmoisilla volteilla ja ilmalennoilla että oksat pois. Ja niistäkin selvitään yleensä lasarettikäynnillä tai korkeintaan aivotärähdyksellä.

Ei todellakaan näyttänyt siltä, että itse highsideri olisi ollut tappava. Ennemmin Pittin pyörän eturengas osui joko juuri sopivasti ja kypärä jäi etupyörän ja asfaltin väliin, silloin prätkän painossa kaiketi voisi olla voimaa murskata kypärä ja pää...

Tai sitten osuma etupyörään taivutti pään mahdottomaan asentoon, eli tässä tapauksessa olisi kyseessä ennemminkin selkärangan ja niskan vammat. Itse pitäisin tällaista vammautumismekanismia jopa todennäköisempänä, näinhän kävi esim. Daijiro Katolle Suzukassa -03 (ei siis osunut toiseen pyörään, vaan radan reunukseen, mutta kuitenkin).

Pelkkää veikkailua tämäkin. Tuosta videolta ei pysty ihan tarkkaan sanomaan, miksi kävi mitä kävi.

Edit: visiiri lähtee monesti kuin telkkä pöntöstä vähän pienemmissäkin kaatumisissa, se ei kerro mitään.
RR-ssä ei käytetä niskasuojaa. Liekö se sitten haittaa liikaa ajamista.

Jääradalla, motossa, ja minimopolla käytän tuollaista perusdonitsia, ja se on luultavasti yhden kerran säästänyt kunnon niskakivuilta. Solari vaan katkesi.

Tämä on sitten se kalliimpi vaihtoehto,

http://www.leatt-brace.com/

Jonkun tuollaisen hommaan ensitalven kahinoihin.
Ihan hyvä setti on myös dainese suojaliivi vai miksikä tuota nyt kutsuisi. Siinä tulee myös niskaan edes jotain suojaksi kutsuttavaa
smile_org.gif

mlol

Mulla on tuollainen, jossa myös olka- ja kyynärsuojat, wave V neck. Niskasuoja kyllä haittaa ajaessa, päätä ei saa kallistettua taakse kunnolla ja myös sivuille vilkuilu on tahmeampaa. Ongelma luultavasti vielä suurempi kyykkypyörässä. Niskatuessa on nivellettyjä osia, joista ehkä ylimmän voisi ottaa pois, se kun tökkää kypärään ja aiheuttaa nuo ongelmat. Muuten oikein asiallinen paketti. Ei haittaa ajossa kuin tuon niskaosan suhteen.

Kuumalla kelillä tollanen suojapaita ja verkkokudosta sisältävä takki (mulla Halvarsson Breeze) on mukava ja "turvallinen".

Back