Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uskoisin minäkin, että vaikka välejä rykkösestä vähän pidentää, niin vakion tai "oikein" viritetyn tehokäyrän korkein "alue" riittää joka vaihteella. Siis, jos välejä pidentää (ja joo niitä pitää pidentää), niin oikealla hetkellä vaihtamalla koneteho ei minusta tipu sinne ns korkean alueen alle.Pitäisikö korjata yläkeskialueella. Mun R1 kiertää 14 K, joten keskialue on 4,7 K - 9,3 K. Ko pyörän vääntöhuippu on kohdassa 9,6 K. Olen myös ymmärtänyt, että pyörän välityksiä pitäisi säätää siten että haettu huippunopeus saadaan ennenkuin käppyrät alkavat putoamaan rajusti. Eli välejä pitäisi pidentää."Keskialueella" ei näissä hommissa ole mitään merkitystä, ainakin oma pyörä käy siinä ainoastaan ykkösellä ja sen jälkeen ollaan välillä 8000-11000 koko ajan.
Tuo sun 291km/h bläkkärillä on todella hyvä veto, kun olen niitä seuraillut niin pakkaavat jäämään sinne 270km/h hujakoille.Taitaa olla kuskina oikea ajomies.ite en tekniikasta muuta ymmärrä,kuin perus jutut...,
mut Hallin kentällä kävin kokeilemassa huippuja (291 km/h),
ja koin valaistuksen![]()
![]()
![]()
Ny talven aikana laitetaan pyörään uutta palikkaa sillä mielellä,et pääsis yli 300 km/h
Nyt myös kaikki lukuaineisto mikä liittyy tekniikkaan,kiinnostaa. Myös tämä on erittäin mielenkiintoista
luettavaa![]()
Muistan kun Bike-lehdessä vuonna -97 oli ensimmäinen testi Bläkkäristä ja siinä pyörä kulki 295 km/h. Oli silloin suurin mitattu nopeus vakio/tuotantopyörälle. Siitähän silloin lisää innostuin ja ostin ensimmäisen uuden pyöräni. Pari kesää silla ajelin ja kulkihan se mukavasti ihan vakionakin. Silloin ei vielä ollut Sigmaa millä olisi päässyt motarilla kulkua käytännössä mittaamaan gps:stä ja tutkasta puhumattakaan. Jotenkin oli vaan pyörä ilman "luonnetta". Moottori kävi kauniisti ilman pienintäkään mekaanista ääntä,tosin niinhän Hondat useimmiten tekevät. Nykyinen Hornettikin kun se vielä oli ilman turboa oli käyntiääni lähes naurettavan hiljainen.Tuo sun 291km/h bläkkärillä on todella hyvä veto, kun olen niitä seuraillut niin pakkaavat jäämään sinne 270km/h hujakoille.Taitaa olla kuskina oikea ajomies.![]()
Eiks tänään säätiedotusten mukaan ollut about 4 m/s vastatuuli, eli yli kymmenen kilsaa häviää huippuja sen vuoksi.aika kovalta kuulostaa. ite sain hallissa ensikertalaisena 292 zetorilla. tänään taasen ei kulkenut lappenrannassa ollenkaan: 281 paras ja ainoa veto. no tulipahan 650km heitettyä tourinkia että pääsi kerran koittaan![]()
**tuubi**
joo ikävä tuuli siellä oli, sitä en tiedä mitä se vaikuttaa mutta näköjään vaikuttaa. peilit, kilvet kiinni (ja killeritkin kun en saanut niitä irti)Eiks tänään säätiedotusten mukaan ollut about 4 m/s vastatuuli, eli yli kymmenen kilsaa häviää huippuja sen vuoksi.aika kovalta kuulostaa. ite sain hallissa ensikertalaisena 292 zetorilla. tänään taasen ei kulkenut lappenrannassa ollenkaan: 281 paras ja ainoa veto. no tulipahan 650km heitettyä tourinkia että pääsi kerran koittaan![]()
**tuubi**
Oma nopeusmittari ei toimi...?aika kovalta kuulostaa. ite sain hallissa ensikertalaisena 292 zetorilla. tänään taasen ei kulkenut lappenrannassa ollenkaan: 281 paras ja ainoa veto. no tulipahan 650km heitettyä tourinkia että pääsi kerran koittaan![]()
**tuubi**
Kyllä tuuli oli tosiaan melkoinen....itellä yks veto Tusinalla, 316km/h kaasuilla, sit loppu laulu ja kone alkoi valitusvirren 2/3 pytyllä...eli kentälle ajamalla, peräkärryssä pois toteutui mun kohdaltani tällä kertaa...Eiks tänään säätiedotusten mukaan ollut about 4 m/s vastatuuli, eli yli kymmenen kilsaa häviää huippuja sen vuoksi.aika kovalta kuulostaa. ite sain hallissa ensikertalaisena 292 zetorilla. tänään taasen ei kulkenut lappenrannassa ollenkaan: 281 paras ja ainoa veto. no tulipahan 650km heitettyä tourinkia että pääsi kerran koittaan![]()
**tuubi**
speedohealer -90% (saa nopeusrajoittimen ohitettua, tosin ei olisi ollut tarvetta )Oma nopeusmittari ei toimi...?aika kovalta kuulostaa. ite sain hallissa ensikertalaisena 292 zetorilla. tänään taasen ei kulkenut lappenrannassa ollenkaan: 281 paras ja ainoa veto. no tulipahan 650km heitettyä tourinkia että pääsi kerran koittaan![]()
**tuubi**
no nyt on talvi aikaa keksiä uusia kujeitaKyllä tuuli oli tosiaan melkoinen....itellä yks veto Tusinalla, 316km/h kaasuilla, sit loppu laulu ja kone alkoi valitusvirren 2/3 pytyllä...eli kentälle ajamalla, peräkärryssä pois toteutui mun kohdaltani tällä kertaa...Eiks tänään säätiedotusten mukaan ollut about 4 m/s vastatuuli, eli yli kymmenen kilsaa häviää huippuja sen vuoksi.aika kovalta kuulostaa. ite sain hallissa ensikertalaisena 292 zetorilla. tänään taasen ei kulkenut lappenrannassa ollenkaan: 281 paras ja ainoa veto. no tulipahan 650km heitettyä tourinkia että pääsi kerran koittaan![]()
**tuubi**![]()
Kuinka iso shotti oli kaasua kwaakussa? Ensi kesänä sitten paremmalla onnella.
Kyllä tuuli oli tosiaan melkoinen....itellä yks veto Tusinalla, 316km/h kaasuilla, sit loppu laulu ja kone alkoi valitusvirren 2/3 pytyllä...eli kentälle ajamalla, peräkärryssä pois toteutui mun kohdaltani tällä kertaa...![]()
Eipä tuolla muut varttia aja. Akrat oli ainakin. Lähettää kakkosella ja kuulostaa kovasti olevan -1p edessä. Kytkimelle kauheaa hommaa.Näytti siltä että joku rykköskuski on osannut kiihdyttää, nimittäin vartin aika on ollut paras: 10.120s, huiput on olleet 279 km/h. Eli pyörä on tainut olla aika lailla vakio?