• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2009?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun on vierestä nähnyt kuinka Jounilla vasemman käden sormet tällä hetkellä pelaa ja lisäksi kun tiedän Taxi-911:n kytkimen jäykkyysasteen niin ihan oikeasti turvallisempaa antaa Teemun ajaa vielä tällä kaudella...
Don't disagree...
Mutta, teitty mä laitatin taxiin niin jäykät kytkijouset, että saan itte ajella  
biggrin.gif

Varalta vielä lyhensytin kytkinkahvaa, jos pelkät jouset ei riitä...

Never the less, puhunen koko TFM:n puolesta(?). Ketteuilla saa meidän uhoamisia vasten. No hard feelings. Mutta tuo invaliidille vittuilu toisaalta vähän sapettaa. Moni muu olis JR:n tilassa jäänyt itkemään pyötätuoliin, kun palata/alkaa uhota tälle foorumille.
Moni sais mun mielestä tälläkin foorumilla mieluummin nostaa hattua, vaikka ukko ei ikinä pääsis mopon puikkoihin. Meillä(kin) tiimin sisällä Jounille vittuilu on ihan arkipäivää (että sinänsä paha sana otettaneen vastaan), mutta ei meillä kuitenkaan paskaa puhuta.
Enkä usko, että meän tiimissä (eli TFM) eniten oltais sillä "pelkää puhetta" linjalla. Munsta tuntuu, että ollaan me vähän jotakin tehtykin. Eikä meillä siis ole pelkkää "bolt on" kamaa, osa osista on iha ite tehty. Money can't by love
inlove.gif

ps. me ollaa ilosia kaikkien puolesta ketkä meät lyö. Mutta vasta jäläkikäteen. Kaikille on siis luvattu Kimmelissä olut (tai vastaava, jos ööli ei maita). Eikä edes edellytä, että hävinneitten tarvis tarjota meille (=kuskille = mulle) olutta. Minusta hirveästi reilummaksi ei peli voi mennä. Jos vielä itkettää, niin itketään sitte Joensuussa yhdessä.

Kun on vierestä nähnyt kuinka Jounilla vasemman käden sormet tällä hetkellä pelaa ja lisäksi kun tiedän Taxi-911:n kytkimen jäykkyysasteen niin ihan oikeasti turvallisempaa antaa Teemun ajaa vielä tällä kaudella...
Don't disagree...
Mutta, teitty mä laitatin taxiin niin jäykät kytkijouset, että saan itte ajella  
biggrin.gif

Varalta vielä lyhensytin kytkinkahvaa, jos pelkät jouset ei riitä...

Never the less, puhunen koko TFM:n puolesta(?). Ketteuilla saa meidän uhoamisia vasten. No hard feelings. Mutta tuo invaliidille vittuilu toisaalta vähän sapettaa. Moni muu olis JR:n tilassa jäänyt itkemään pyötätuoliin, kun palata/alkaa uhota tälle foorumille.
Moni sais mun mielestä tälläkin foorumilla mieluummin nostaa hattua, vaikka ukko ei ikinä pääsis mopon puikkoihin. Meillä(kin) tiimin sisällä Jounille vittuilu on ihan arkipäivää (että sinänsä paha sana otettaneen vastaan), mutta ei meillä kuitenkaan paskaa puhuta.
Enkä usko, että meän tiimissä (eli TFM) eniten oltais sillä "pelkää puhetta" linjalla. Munsta tuntuu, että ollaan me vähän jotakin tehtykin. Eikä meillä siis ole pelkkää "bolt on" kamaa, osa osista on iha ite tehty. Money can't by love
inlove.gif

ps. me ollaa ilosia kaikkien puolesta ketkä meät lyö. Mutta vasta jäläkikäteen. Kaikille on siis luvattu Kimmelissä olut (tai vastaava, jos ööli ei maita). Eikä edes edellytä, että hävinneitten tarvis tarjota meille (=kuskille = mulle) olutta. Minusta hirveästi reilummaksi ei peli voi mennä. Jos vielä itkettää, niin itketään sitte Joensuussa yhdessä.
Juupa jaapa... En kyllä tiedä kuka kenelle oikealle invalidille täällä on vittuillut, mutta kannattaa sen liikuntarajoitteisen pitää päänsä kiinni jos ei takaisin sanomista kestä.

Jos ämmä tulee ilman syytä avarilla iskemään, hän saa sen kyllä heti takaisinkin...

Juupa jaapa... En kyllä tiedä kuka kenelle oikealle invalidille täällä on vittuillut, mutta kannattaa sen liikuntarajoitteisen pitää päänsä kiinni jos ei takaisin sanomista kestä.

Jos ämmä tulee ilman syytä avarilla iskemään, hän saa sen kyllä heti takaisinkin...
Aina vaan itkettää?

No olisko niin, että vain Artsi ja Mika14R saa enää kommentoida.
Alle 344km/h kuskit/omistajat/haltijat pitäkööt näppiksensä kurissa?

Vaiko olisko kuitenki niin, että asiasta saa vittuilla, mutta ei fyysisistä ominaisuuksista? Eli vielä kerran vaikka rautalangasta (kun tuntuu olevan niin vaikia käsittää), TFM:n tekemisistä ja uhoamisista KAIKKI palaute, sekä positiivinen ja negatiivinen otetaan vastaa. Mutta jos TFM:n jäsenten fyysisistä kyvyistä aletaan tulukuttamaan, niin sitä ei hyväksytä. Kele tana ttu. Alakaa rauhallisemmankin miehen sappi kiehumaan.
Samalla: Minusta on ainakin vähän lapsellista (nyt ei viitata kehenkään tiettyyn nimimerkkiin) alkaa poraamaan jostain väärästä nimestä kuskin kohdalla (kun pointti on ollut varmaankin välttää ongelmat mitkä tulis jos pitäis nimetä omistaja. Eli ehkä haltija olis oikia termi, eikä OP-rahoitus, GE-Money jne jne). Minusta olis ainakin kornia kirjata mun nimimerkki vaikka mun pennoset ei ole taxissa kiinni.
nixweiss.gif

ELI. Urputtakaa asiasta, eikä tuubaa kiitos. SIIS, jos me uhotaan, että meillä kulukee, niin sopiva vastaus ei liene: miksei joku tietty kuski aja?

Aina vaan itkettää?

No olisko niin, että vain Artsi ja Mika14R saa enää kommentoida.
Alle 344km/h kuskit/omistajat/haltijat pitäkööt näppiksensä kurissa?

Vaiko olisko kuitenki niin, että asiasta saa vittuilla, mutta ei fyysisistä ominaisuuksista? Eli vielä kerran vaikka rautalangasta (kun tuntuu olevan niin vaikia käsittää), TFM:n tekemisistä ja uhoamisista KAIKKI palaute, sekä positiivinen ja negatiivinen otetaan vastaa. Mutta jos TFM:n jäsenten fyysisistä kyvyistä aletaan tulukuttamaan,  niin sitä ei hyväksytä. Kele tana ttu. Alakaa rauhallisemmankin miehen sappi kiehumaan.
Samalla: Minusta on ainakin vähän lapsellista (nyt ei viitata kehenkään tiettyyn nimimerkkiin) alkaa poraamaan jostain väärästä nimestä kuskin kohdalla (kun pointti on ollut varmaankin välttää ongelmat mitkä tulis jos pitäis nimetä omistaja. Eli ehkä haltija olis oikia termi, eikä OP-rahoitus, GE-Money jne jne). Minusta olis ainakin kornia kirjata mun nimimerkki vaikka mun pennoset ei ole taxissa kiinni.  
nixweiss.gif

ELI. Urputtakaa asiasta, eikä tuubaa kiitos. SIIS, jos me uhotaan, että meillä kulukee, niin sopiva vastaus ei liene: miksei joku tietty kuski aja?
Pitääkö tässä vielä kolmannen kerran pyytää anteeksi. En ole nähnyt Jounirin epikriisiä enkä tietoisesti ole tavannut. Ainoa tieto on se mitä hän täällä on kirjoittanut. Ja siihen olen vastannut yrittäen pitää tyylilajin samana. Ehkä vähän heikolla menestyksellä? Jos olen loukannut jonkun fyysisiä omininaisuuksia, niin se ei ole tapahtunut tietoisesti. Tenhulttiolle vielä erikseen anteeksi pyyntö hänen sappensa puolesta. Toivottavasti se on jo jäähtynyt Joensuuhun mennessä. (vastuu on myös lukijalla). Eiköhän lopeteta tämä jonnin jounitavan paskanjauhanta ja mennä Joensuuhun kukin yrittämään parastamme. Tavoitteet meillä on toki eri asteikolla, mutta hauskaa ja rattoisaa päivää silti odotan ja vilpittömästi toivon teille (koko tiimille) onnistunutta suoritusta.  
062802jumpie_prv.gif

"Alle 344km/h kuskit/omistajat/haltijat pitäkööt näppiksensä kurissa?"
Aika rankkaa että yritättä jo säädellä ketä saa kirjoittaa ja ketä ei.
Heh. tuo oli sitten vain heitto.
Mua ainakin riepoo noissa jounir:n kirjoituksissa tuo totaalinen takin kääntö tuon 9r:n hajoomisen jälkeen kun siihen asti oltiin niin Kawamiestä ja nyt niillä ei ole mitään virkaa.No jos ei tiennyt silloin vielä paremmasta niin sitten ei voi valittaa. Kun loppujen lopuksi teidänkään taxilla ei ole enään mitään tekemistä Busan kanssa kun tuskin on edes alkuperäiset katteet paikalla vaan lasikuitu vermeet ehkä lohko+joitain rungon osia löytynee alkuperäistä. Artsilla sentään taitaa olla sentään perus moottori vielä pyörässä kiinni"1300cc". Ehkä olisi parasta vaan puhua nopeimmasta moottoripyörästä tai kaksi pyöräisestä ja unohtaa nuo merkitja alkaa porukalla kehittämään pyörää joilla voidaan kirjoittaa topic maailman nopein 2010-2011. Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon kawaani koska se on ollut sentään joskus maailman paras merkki Jounir:kin mielestä niin luotan siihen. itse en ole vielä päässyt lähellekään edes 300 mutta silti kommentoin ihan vaan lukijan näkökulmasta.Yleinen vääntö on kyllä siistiä ajaa tai ei.

Mua ainakin riepoo noissa jounir:n kirjoituksissa tuo totaalinen takin kääntö tuon 9r:n hajoomisen jälkeen kun siihen asti oltiin niin Kawamiestä ja nyt niillä ei ole mitään virkaa.No jos ei tiennyt silloin vielä paremmasta niin sitten ei voi valittaa. Kun loppujen lopuksi teidänkään taxilla ei ole enään mitään tekemistä Busan kanssa kun tuskin on edes alkuperäiset katteet paikalla vaan lasikuitu vermeet ehkä lohko+joitain rungon osia löytynee alkuperäistä. Artsilla sentään taitaa olla sentään perus moottori vielä pyörässä kiinni"1300cc". Ehkä olisi parasta vaan puhua nopeimmasta moottoripyörästä tai kaksi pyöräisestä ja unohtaa nuo merkitja alkaa porukalla kehittämään pyörää joilla voidaan kirjoittaa topic maailman nopein 2010-2011. Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon kawaani koska se on ollut sentään joskus maailman paras merkki Jounir:kin mielestä niin luotan siihen. itse en ole vielä päässyt lähellekään edes 300 mutta silti kommentoin ihan vaan lukijan näkökulmasta.Yleinen vääntö on kyllä siistiä ajaa tai ei.
Merkkiuskollisuus ja siihen liittyvä vittuilu on yleensä hauskaa ja viihdyttävää kaikille jotka eivät ota asioita liian vakavissaan. Kuuluu ikään kuin asiaan... Tietystihän nämä voi myös ottaa haudan vakavasti ja vetää hernettäkin nenään. Elämä on.  
biggrin.gif

Ps. Ajoinpa eilen jostain R kawasta ohi. Tiesiköhän edes raukka että oli kisat menossa ja merkin maine kyseessä... Saattoihan siinä tietysti olla jotain kansivikaakin kun ei oikein kulkenu.

Merkkiuskollisuus ja siihen liittyvä vittuilu on yleensä hauskaa ja viihdyttävää kaikille jotka eivät ota asioita liian vakavissaan. Kuuluu ikään kuin asiaan... Tietystihän nämä voi myös ottaa haudan vakavasti ja vetää hernettäkin nenään. Elämä on.  
biggrin.gif

Ps. Ajoinpa eilen jostain R kawasta ohi. Tiesiköhän edes raukka että oli kisat menossa ja merkin maine kyseessä... Saattoihan siinä tietysti olla jotain kansivikaakin kun ei oikein kulkenu.
merkki uskollisuus on hieno asia jos sellaisena tosiaan pystyy elämämänsä läpi kahlaamaan kaikkine merkin nousu ja laskukausina siinä on varmasti usko merkkiin välillä koetuksella on se sitten mikä tahansa merkki. Eikä se välitä pätkääkään siihen liittyvästä vittuilusta koska se vaan uskoo asiaansa sokeana. Se kuka siitä herneen nenäänsä ottaa ei varmasti siis usko käyttämäänsä merkkiinsä 100% ,eikä pidäkkään.

Vai perusmoottori... heh heh... kyllä se ihan yhtä kaukana tai jopa kauempana on vakio busasta kuin taxikin. Niin ja Jouni kirittää Mika 14R:ää koska oikeasti toivoo että Kawa olisi nopeampi.
tounge.gif

Vai perusmoottori... heh heh... kyllä se ihan yhtä kaukana tai jopa kauempana on vakio busasta kuin taxikin. Niin ja Jouni kirittää Mika 14R:ää koska oikeasti toivoo että Kawa olisi nopeampi.  
tounge.gif
no ehkä menin tuossa jutussa hieman alueelle josta en oikeasti tiedä riittävästi/mitään kuin sen mitä täältä olen lukenut joten en väännä tästä sen enempää.
"Niin ja Jouni kirittää Mika 14R:ää koska oikeasti toivoo että Kawa olisi nopeampi.  
tounge.gif
" Ja tuo oli hyvä heitto sekä voi pitää sisällään myös hieman tiedon jyviä vain luoja ja TFM porukat joka on tuosta ensimmäisestä kaverista heti seuraava intressi sen tietää.

Vai perusmoottori... heh heh... kyllä se ihan yhtä kaukana tai jopa kauempana on vakio busasta kuin taxikin.
Pitipä oikein tuumia mitä modeja koneeseen on tullut ajanmittaan:

- männät ja kiertokanget vaihdettu; koneenlohkot, kampura ja sylinteriryhmä vakiot, nostolevy lisätty
- sylinterinkannen porttaus Jampan käsialaa, vakio imuvenat ja imunokka
- kytkinkori ja hubi vaihdettu, lockup lisätty
- vaihteisto akseleineen vakio poislukien 6. ja 5. rattaat sekä vahvemmat siirtäjänakselit
- suurtuottoöljypumppu
- kannen- ja runkolaakeripultit vahvemmat

Muuten motti on susuki-inssin tekeleitä. Apulaitteissa sit jotain pikkueroja...  
tounge.gif

- männät ja kiertokanget vaihdettu; koneenlohkot, kampura ja sylinteriryhmä vakiot, nostolevy lisätty
- vaihteisto akseleineen vakio poislukien 6. ja 5. rattaat sekä vahvemmat siirtäjänakselit
- suurtuottoöljypumppu

tounge.gif
Meikäpä koittaa muistella taxin vastaavan listan:

-männät ja sylinteriryhmä vaihdettu (muzzy, käytetty setti)
-Kampiakseli +5mm ja uudet kiertokanget (nämä uusia)
-Sylinterinkannen porttaus Jampan käsialaa, isot venttiilit kuului pakettiin, hiotut nokka-akselit (käytettynä näistä kaikki)
-Kytkin muuten vakio, mutta hitsimodi ja APE jouset
-Vaihteisto muuten vakio, mutta vahvemmat siirtäjänakseti
-Kannenpultit vahvemmat

Apulaitemodit onkin sitten vaan niitä ilokaasusettejä 2kpl, joitain letkuja on teetetty uusia (kun mukana tulevat ei ole passannut syystä tai toisesta). Kaikki muu näihin liittyvä onkin itte tehtyä/modattua. Niin, ja päivitetty bensansyöttö, joista jakotukki oli uusi + käytetyt suuttimet + käytetty bensapumppu.

Runkomuutokset onkin sitten vaan se kevennetty perä (käytettynä) ja takahaarukan jatkot (nekin käytetyt).

Siinäpä suunnilleen koko resepti. Ei siis mitään rakettitiedettä, eikä kullasta vuoltuja hipo-osia. Täähän menee melekeen vielä siihen kategoriaan vakio  
idea3.gif

ps. tänään saatiin taas taxin apulaitteet paikalleen -> huomenna penkitystä ja säätöä.

ps2. 2jorma2 tikulla silmään mua, että non taken  
wink.gif

ps3. on siinä JR:n Suzukismiin käännyttämisessä ollukki iso homma. Onneksi sen lääkehuurut on meitä avittanu...

- suurtuottoöljypumppu

tounge.gif
Meikäpä koittaa muistella taxin vastaavan listan:

-männät ja sylinteriryhmä vaihdettu (muzzy, käytetty setti)
-Kampiakseli +5mm ja uudet kiertokanget (nämä uusia)
-Sylinterinkannen porttaus Jampan käsialaa, isot venttiilit kuului pakettiin, hiotut nokka-akselit (käytettynä näistä kaikki)
-Kytkin muuten vakio, mutta hitsimodi ja APE jouset
-Vaihteisto muuten vakio, mutta vahvemmat siirtäjänakseti
-Kannenpultit vahvemmat

Apulaitemodit onkin sitten vaan niitä ilokaasusettejä 2kpl, joitain letkuja on teetetty uusia (kun mukana tulevat ei ole passannut syystä tai toisesta). Kaikki muu näihin liittyvä onkin itte tehtyä/modattua. Niin, ja päivitetty bensansyöttö, joista jakotukki oli uusi + käytetyt suuttimet + käytetty bensapumppu.

Runkomuutokset onkin sitten vaan se kevennetty perä (käytettynä) ja takahaarukan jatkot (nekin käytetyt).

Siinäpä suunnilleen koko resepti. Ei siis mitään rakettitiedettä, eikä kullasta vuoltuja hipo-osia. Täähän menee melekeen vielä siihen kategoriaan vakio  
idea3.gif

ps. tänään saatiin taas taxin apulaitteet paikalleen -> huomenna penkitystä ja säätöä.

ps2. 2jorma2 tikulla silmään mua, että non taken  
wink.gif

ps3. on siinä JR:n Suzukismiin käännyttämisessä ollukki iso homma. Onneksi sen lääkehuurut on meitä avittanu...
Mul on kans Muzzyn +5mm kampiakseli. Viime kesänä Lappeenrannassa kun maalin jälkeen jarrutin, niin meni öljyt eteen ja pumppu hörppäs ilmaa. Laakerit paskaksi. Nyt on öljy pohjassa "välilevy". (käyttävät sellasia sivuvaunuissa). En tiedä johtuko "herkkyys" juuri Muzzyn kampurasta, mutta siihen öljyn saantiin kannattaa kiinnittää huomiota.

Lisäys: Kawassa tosin on tasapainoitus rattaat vai mitä ne nyt on ja nokkaketjun kiristäjä toimii öljyn paineella.

TFM Taxi 911 Twingas Jälleen pelissä mukana,
eilen Kajaani Mc penkissä "miedoilla" kaasuilla kone no. 3 antoi 312hp/275nm takatennarille

Hmm.. nyt viimmeistään 370 km/h puhkasu on lähellä.
Sen verta työntöö on Taxissa nyt.
wink.gif

Ainakin autopuolella penkit kertoo täyttä kusta välillä
nixweiss.gif

"300 hepan" autolla ajetaan yli 15 sekkaa vartilla loppuja joku 150km/h
062802jumpie_prv.gif

TFM Taxi 911 Twingas Jälleen pelissä mukana,
eilen Kajaani Mc penkissä "miedoilla" kaasuilla kone no. 3 antoi 312hp/275nm takatennarille
No voi juma
eek.gif
. Sieltähän löytyy jo ihan kivasti ähkyä
tounge.gif

Vittu  ku ei pääse joensuuhun ajaan ite ja kahtoon meininkiä.
No ens vuonna sit.
Itse et käynytkään busakaupassa..  
wink.gif
En vielä

Suomessa tuntuu olevan kolmenlaisia nopeus ajajia.
-Sellaisia jotka eivät jauha paskaa orkissa ,ja ajavat kovaa.
-Sellaisia jotka jauhavat paskaa ,ja ajavat lujaa siltikin.
-Sellaisia jotka vaan jauhaa muttei oikein aina kulje..

Suomessa tuntuu olevan kolmenlaisia nopeus ajajia.
-Sellaisia jotka eivät jauha paskaa orkissa ,ja ajavat kovaa.
-Sellaisia jotka jauhavat paskaa ,ja ajavat lujaa siltikin.
-Sellaisia jotka vaan jauhaa muttei oikein aina kulje..
Mihis jäi ne tyypit, jotka ei jauha, eivätkä aja lujaa? Niitä taitaa olla selkeä enemmistö
biggrin.gif

Back