• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2009?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hoh hoh, ihan mitattuja ovat häviöitä myöten. On kyllä suorastaan säälittävä tapa yrittää provoilla 215hp paperi tehoilla.. ( Tolla mittaustuloksella voi pyyhkästä sitä ...)Väittäisin että alle 200hp jää Gixun kone tehotulos  Samin penkissä.
Pikku moottorisen tulos takikselta Dynojet penkissä on tällä hetkellä +252 hp. Takisteho skaala penkistä riippuen tolle kokoonpanolle liikkuu alueella 237-280hp.
Faktoihin perustuva max teho sinun Gixulle on n. 190hp /takis (Samin penkissä 180 hp), mikäli tulee enemmän niin kysymyksessä on mittaus/kalibrointi virhe. Tämä on fakta, usko pois. Hmm.. tämä pystyn kyllä osoittamaan todeksi.

Hmm.. oikeestaan pitäisi sanoa jotain, mutta olkoot. 99 % porukasta arvaa/päättelee jutun....
Tää on hyvä. Jos tästä ei synny vääntöä, niin jo on kumma.
tounge.gif

Hoh hoh, ihan mitattuja ovat häviöitä myöten. On kyllä suorastaan säälittävä tapa yrittää provoilla 215hp paperi tehoilla.. ( Tolla mittaustuloksella voi pyyhkästä sitä ...)Väittäisin että alle 200hp jää Gixun kone tehotulos  Samin penkissä.
Pikku moottorisen tulos takikselta Dynojet penkissä on tällä hetkellä +252 hp. Takisteho skaala penkistä riippuen tolle kokoonpanolle liikkuu alueella 237-280hp.
Faktoihin perustuva max teho sinun Gixulle on n. 190hp /takis (Samin penkissä 180 hp), mikäli tulee enemmän niin kysymyksessä on mittaus/kalibrointi virhe. Tämä on fakta, usko pois. Hmm.. tämä pystyn kyllä osoittamaan todeksi.

Hmm.. oikeestaan pitäisi sanoa jotain, mutta olkoot. 99 % porukasta arvaa/päättelee jutun....
Ruikuti ruikuti  
tounge.gif

Paperihevoset on ollu tuosta koneesta alueella 193hp - 215hp takiksella.

Näyttihän tuolle pikkukoneiselle monet "viritetytkin" Busat jäävän kentällä, mm. eräskin ksthb:n "musteri", hirveästä uhosta huolimatta.

Teitä Busamiehiä on niin mukavan helppo lämmitellä, täytyy käydä välillä aina vilaisemassa provojen tulokset, hyvää viihdettä  
smile_org.gif

P.S. Faktoja ja ammattimiehiä on monenlaisia, se on huomattu.

Ihmeen matalaviritteisiä nuo "viritetyt" Busat ja ZZR:t yms; touring-moottoreita.
Milläs poppamiesten parametreillä sinä saat noista matalaviritteisiä?  
tounge.gif
Kauhia määrä kuutioita ja litratehot ovat mietoja. Mihin ne kuutiot hukataan...
Älä nyt! Kyllähän melkein pärjäävät 750:sen litratehoille!  
tounge.gif

Ihmeen matalaviritteisiä nuo "viritetyt" Busat ja ZZR:t yms; touring-moottoreita.
tounge.gif
Moro Tyly!

Mitä niillä hyvillä litratehoilla saavutetaan? Ainakin kun otsikkona on Suomen nopein 2009! Ei mitään. Ja tiedän koska itse ajattelin aikaisemmin juuri niinkuin sinäkin pieni on kaunista ja nopeaa... Mutta... testattua faktaa.. 6-0 meni erät Jarimälle kun kisailtiin ja hänellä oli n.15 hp vähemmän vaparina kuin mulla ysissä kaasuilla..siis jostain syystä mä otin turpaan pirunmoisen paremmasta litra tehosta huolimatta. Väärin... ei ollut edes kyse huonommuudesta (vaikka sekin on totta) kuskina koska Tenhulttiolle kävi samoin mun ysillä. Huippunopeuden suhteen vanha jenkkiauto sanonta: Kuutiotuumia ei korvaa mikään, pitää ainakin tässä maassa paikkansa mp nopeuksien suhteen.

JR

Ps. Sun kiksu meni tosi hyvin Jarin alla mutta totuus sekin jotta sun tai mun alla ei 200mph kerhoon mitään asiaa muuta kuin kuokkimaan.

Ppss. Sua kunnioitan siinä että et oo mun äksitentin jälkeen syyllistynyt invalidin potkimiseen..test..miten käy nyt?

sanoi:
Mutta onko tosiaan näin että tuo Busa on aina ollut nopein ja onko se jotenkin "todistettu" että sen aerodynamiikkaa vastaan on turha ruveta MILLÄÄN pyörällä?  
omg.gif
Ei sattuis mitään teoreettista faktaa jostain suunnalta löytyä tuosta busan aerodynamiikan ylivoimaisuudesta muihin laitteisiin? Muistelisin että jossain ketjussa sitä jonkinverran laskettiin.

Eniten busat saa mielestäni etumatkaa muihin sillä että on tuollainen noinkin aktiivinen, innostunut ja yhteistyökykyinen yhteisö (busanistit) olemassa. Paljon rakennettuja laitteita ja niitä koitetaan yhteistuumin kehittää eteenpäin.

tounge.gif
Moro Tyly!

Mitä niillä hyvillä litratehoilla saavutetaan? Ainakin kun otsikkona on Suomen nopein 2009! Ei mitään. Ja tiedän koska itse ajattelin aikaisemmin juuri niinkuin sinäkin pieni on kaunista ja nopeaa... Mutta... testattua faktaa.. 6-0 meni erät Jarimälle kun kisailtiin ja hänellä oli n.15 hp vähemmän vaparina kuin mulla ysissä kaasuilla..siis jostain syystä mä otin turpaan pirunmoisen paremmasta litra tehosta huolimatta. Väärin... ei ollut edes kyse huonommuudesta (vaikka sekin on totta) kuskina koska Tenhulttiolle kävi samoin mun ysillä. Huippunopeuden suhteen vanha jenkkiauto sanonta: Kuutiotuumia ei korvaa mikään, pitää ainakin tässä maassa paikkansa mp nopeuksien suhteen.

JR

Ps. Sun kiksu meni tosi hyvin Jarin alla mutta totuus sekin jotta sun tai mun alla ei 200mph kerhoon mitään asiaa muuta kuin kuokkimaan.

Ppss. Sua kunnioitan siinä että et oo mun äksitentin jälkeen syyllistynyt invalidin potkimiseen..test..miten käy nyt?
Hyvin käy, no problem.

Eipä näitä mun juttujakaan kannata vakavasti ottaa, tuskinpa kukaan ottaakaan
tounge.gif

Huippunopeuden suhteen vanha jenkkiauto sanonta: Kuutiotuumia ei korvaa mikään, pitää ainakin tässä maassa paikkansa mp nopeuksien suhteen.
Niinkö? Odotan mielenkiinnolla...  
smile_org.gif
Eläkeläinen pilaa siis nääkin kinkerit
sad_orig.gif

Tietysti tarkoitin (olinpa huolimaton) esim. alle 1000cc / 1300cc jne..ja turpoilut sit ihan erikseen...

Asiasta seitsemäntään eli täällä alkaa olee tarvittavat lelut kotosalla ja jos hyvin käy niin Joensuun kinkereissä ollaan mukana laittamassa toi Fraasini täytäntöön..käännä siis se ruuvi takas sieltä tourinki asennosta supersport asentoon!

ps. käsittääkseni joku yli 350hp honda on huhun mukaan tulossa pilaa kestejä ?? Ei kyl ainakaan viel ollut listalla. Pelottaa jo..

Tyhjät tynnyrit ne eniten kolisee. Miksi ruikuttaa täällä jos muut potkii,tai elämä yleensä? Toiset tekee ja muut kirjoittaa, miksi?

Varsinkin jos provoilee on oltava valmis ottamaan kritiikkiä vastaan, eikä vedottava vain onnettomuus päivämääriin.

Pää pystyyn ja rinta rottingille...vitut rajoituksille...enemmän yritystä...vähemmän uhoomista.

tounge.gif
Sitä minä arvelinkin, että litratehoja taas verrataan. Oikeampi tapa verrata moottorin hyvyyttä olisi tuo vääntömomentti, tai oikeammin tehollinen keskipaine, kuten varmaan tiesitkin.
Litratehot- ja väännöt pitää olla kummatkin alueella, jos puhutaan racing-moottoreista.

Touring-koneet ja cruiserit ovat sitten erikseen.
Ei niitä kuutioita hukata mihinkään, niistä tulee se vääntö jota ei tonnisista löydy.
Max litratehot rajaantuvat esim pikku moottorisessa sylinterin kanteen. Mutta kokoajan kehitystyötä tehdään noiden asioiden eteen.

Hmm.. kävisitkö Samin pajalla dynossa tehonmittauksessa jos maksaisin lystin ? Auttaisi  jatkamaan tonnisen koneen kehittämistä. Samalla saisit todelliset tehot paperille.
Pääsisit noista paperi hevosista joita näyttää olevan riittävästi
Arvasin, että fanaattisin Busamies nappaa syötin  
tounge.gif

Prätkät eivät enää kiinnosta, joten kiitos tarjouksesta, ei huvita. Jatkakaa te intoilua  
033102beer_1_prv.gif

Paperihevosia taitaa olla jollain muilla:
ksthb             Suzuki Hayabusa 1700R              261,00     208,00

Muut ilmoittelevat takistehoja, mutta sinä ilmoittelet laskennallisia konetehoja ja -vääntöjä? Onko näin ja miksi?

Näyttää olevan litraväännötkin vaatimattomia. Kauhian painavia vehkeitä lisäksi.. Mutta  
idea3.gif
, nehän ovatkin sport-touring pyöriä, joten se on ymmärrettävää. Oikeat sport-pyörät ovat sitten erikseen. Suzukillakin on siihen ihan oma mallistonsa.
Ylläri ettei kiinnosta, noilla teho, tai etenkin vääntölukemilla:)
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, kuten ei koko tämä topiccikaan, enkä kyllä 215hv tehoja todennäköisesti epäilisi, mutta haluaisin nähdä sen koneen joka tarjoaa vaparina 129Nm/litra (138/1,070).
Tämä siis oletuksella että tuo pyöräsi kohdalla mainittu 1070 on kuutiotilavuus.

Vaparikoneessa max vääntö on kuitenkin suhteessa koneen kokoon, eivätkä edes F1-koneideiden suunnitelijat/tekijät ole vielä päässeet yli 130Nm/l vääntömomentteihin, ja siellä taitaa kuitenkin olla parhaat edellytykset mitä rahalla saa.

Hyvin tehdyssä vakiomoottorissa (esim. nyky kilokyykyt) 110-115Nm/l on aika normi lukema, hyvin tehdyssä kilpa-auton tai -mopon koneessa 120Nm/l on suht normi lukema, ja kaikki yli 125Nm/l on melko epätodennäköistä.

Tyhjät tynnyrit ne eniten kolisee. Miksi ruikuttaa täällä jos muut potkii,tai elämä yleensä? Toiset tekee ja muut kirjoittaa, miksi?

Varsinkin jos provoilee on oltava valmis ottamaan kritiikkiä vastaan, eikä vedottava vain onnettomuus päivämääriin.

Pää pystyyn ja rinta rottingille...vitut rajoituksille...enemmän yritystä...vähemmän uhoomista.
Itseasiassa luulin oikeasti, että se oli Jouniri itse kun ajoi Hallissa. Sanoinkin siinä jonottaessa, että vittu taas se mies paino koko jonon ohi. (Oli meinaan aikanaan odoteltu ihan riittävästi jo Joensuussa). Itse henkilöä en tuntisi jos vastaan tulisi. (jäi tämä "liian hapokasta"- ohjelma näkemättä). Tulehan moikkaamaan Joensuussa. Kun kuulin, ettei kuski ollutkaan Jouniri, niin ajattelin, että pistetäämpä ukon omilla metodeilla vähän mieheen motivaatiota. Jos se otettiin invalidin potkimisena, niin valitteluni. Mutta siinä olen samaa mieltä, että jos on suuri suu pitää varautua myös palautteeseen kitisemättä.

Huti meni
inlove.gif

Itseasiassa luulin oikeasti, että se oli Jouniri itse kun ajoi Hallissa. Sanoinkin siinä jonottaessa, että vittu taas se mies paino koko jonon ohi. (Oli meinaan aikanaan odoteltu ihan riittävästi jo Joensuussa). Itse henkilöä en tuntisi jos vastaan tulisi. (jäi tämä "liian hapokasta"- ohjelma näkemättä). Tulehan moikkaamaan Joensuussa. Kun kuulin, ettei kuski ollutkaan Jouniri, niin ajattelin, että pistetäämpä ukon omilla metodeilla vähän mieheen motivaatiota. Jos se otettiin invalidin potkimisena, niin valitteluni. Mutta siinä olen samaa mieltä, että jos on suuri suu pitää varautua myös palautteeseen kitisemättä.
Juu tuntemattomia ollaan sit molemmat joten mää laitan ruusun rintaan niin oon sit se ruusu rintanen siellä tutkan varressa Joensuussa. Toi inva juttu on ihan Tylyttäjälle tarkoitettu vanha heitto joten pahoittelut myös täältä kun olen tullut väärin ymmärretyksi (osa vastuustahan on aina myös kuulijalla). Ja sit niistä jonon ohitteluista sen verran jotta niin Hallissa kuin Joensuussa asiat oli sovittu etukäteen Järjestäjien kanssa joten pitäis olla ihan ok. Toisaalta esim. Joensuun järjestelyihin olen ollut hiukan myös mukana järjestäjää jelppaamassa kuin myös Hallissa alettiin ajaa jo 2 tuntia aikaisemmin kuin muut ettei niin paljoa jaloissa oltas pyörimässä ja samalla testasivat järjestelyiden toimivuuden. Onks se vähä niin että tekipä niin tai näin aina väärinpäin. Eikä tässä ole tarkoituskaan kaikkia miellyttää vaan rakentaa 2009 Suomen nopeinta pyörää, siinä kaikki.

Juu tuntemattomia ollaan sit molemmat joten mää laitan ruusun rintaan niin oon sit se ruusu rintanen siellä tutkan varressa Joensuussa. Toi inva juttu on ihan Tylyttäjälle tarkoitettu vanha heitto joten pahoittelut myös täältä kun olen tullut väärin ymmärretyksi (osa vastuustahan on aina myös kuulijalla). Ja sit niistä jonon ohitteluista sen verran jotta niin Hallissa kuin Joensuussa asiat oli sovittu etukäteen Järjestäjien kanssa joten pitäis olla ihan ok. Toisaalta esim. Joensuun järjestelyihin olen ollut hiukan myös mukana järjestäjää jelppaamassa kuin myös Hallissa alettiin ajaa jo 2 tuntia aikaisemmin kuin muut ettei niin paljoa jaloissa oltas pyörimässä ja samalla testasivat järjestelyiden toimivuuden. Onks se vähä niin että tekipä niin tai näin aina väärinpäin. Eikä tässä ole tarkoituskaan kaikkia miellyttää vaan rakentaa 2009 Suomen nopeinta pyörää, siinä kaikki.
Jep, toivottavasti ilmat suosii tällä kertaa.

Kun on vierestä nähnyt kuinka Jounilla vasemman käden sormet tällä hetkellä pelaa ja lisäksi kun tiedän Taxi-911:n kytkimen jäykkyysasteen niin ihan oikeasti turvallisempaa antaa Teemun ajaa vielä tällä kaudella...

Back