• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen nopein 2009?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joku amerikkalaisesti hymyilevä etusormi pystyssä pullisteleva viisastelija sanoi tällä foorumilla aikakanaan, että vehkeiden täytyy pysyä myös kunnossa.  
nixweiss.gif
Kaverit ajaa, kaverit korjaa ja sinä senkun uhoat niin, että kaverit Esson-baarissakin punastelisivat. Ei missään nimessä ole tarkoitus loukata, mutta alkaa tuntua, että sä otat nää jutut ihan tosissas. Mukava harrastus jonka takia ei yöunia kannata menettää. Silti Kawa voittaa. Taxit on dieseleitä. (oliko riittävästi provoa?)
Ei malta olla kommentoimatta, ku on niin hyvä vääntö päällä  
tounge.gif

Oikiasti se sanonta mennee jotenki näin: "ne ajaa jolla on vehkeet" (JR oli sitä vähän väärin lainannut). Eli ainahan joillakin on jotain valitettavaa säännöistä, olosuhteista, luokkajaosta, tuulesta, lämpötilasta ja mistä nyt vaan sattuu keksimään (ei siis mikään male vs female).
Mutta oli miten oli, niin ei me TFM:ssä ihan niin vakavasti oteta ku minkä kuvan oot saanu. Itekki annoin Jounille uhoamis-mandaatin, että osasyyllinen oon. Mutta onhan se vähän niinki, että mitä sitä turhaan piilottamaan kynttilää vakan alle. Palijo enemmän motivaatiota tehä tuloksia, kun on menny uhoamaankin (toisin ku suomalaiset yleisurheilijat, jotka menee aina vaan tekemään parhaansa jne jne). Sirkushuveja katos. Ei kannata itkeä jos ei itte tykkää klovnista, joku muu voi tykätä.

Ja sitte vielä tuohon "ahtamattomat yli 1000cc" listaan. Tästä väännettiin jo tuolla toisella foorumilla. Ilokaasut ei kuulu ahdettujen sarjaan missään luokituksessa (itekki olin sitä mieltä, että kuuluu). Eli kaasupelit, pitäis olla erikseen. Laitetaampa listalle uudet lukemat kunhan päästään taas Kajaanin penkkiin.

ps. Hallissa ainakin taxi oli diesel, jos nakutuksesta voi jotain päätellä  
crazy.gif

Ihmekään jos toisesta kaasunapista ei tapahtunu Hallissa enää mitään, jos kone heittäyty matkalla puoliks dieseliks. Onkos toi nyt sit niin sanottu hybridimoottori?
tounge.gif
Toinen puoli käy ottona ja toinen dieselinä...jätkät teki maililla sen mitä moottoritehtaat on kehittäny jo vuosia. Bensalla toimiva diesel-moottori on syntyny, pienet sulamisongelmat kuriin ja resepti on valmis.
062802jumpie_prv.gif

Ahtamattomat yli 1000cc

kuski               mopo                                          hp            Nm

jouniri             Hayabusa K7 1580cc                  284,00      270,00  ( kaasut )
Toi kaasuversio kuuluis kyllä ahdettujen puolelle. Ainakaan mä en pidä ilokaasutettua laitetta vaparina, jos sitä kerran kemiallisesti ahdetaan.
...jo nopeutensakin vuoksi ehdottomasti näin, mut toi ton topicin ylläpitäjä on varmaan ajatellut jotta kaikki alle satakiloset punnitaan neuvolassa ja alle 300 heppaset on vapareita?
Ihan sama mulle minkälaisia listoja laativat, mutta kuskin kohdalle vois laittaa kuitenkin oikean nimen. Ite ajan ajamisen riemusta. Ajanut tänäkesänä jo 6500km, ja loma vasta alko. Ei, ei mun pyörällä voiteta, mutta Joensuuhun olis tarkoitus tulla tekemään oma ennätys. Viimeksi v-box antoi 313.8. Jos sen verran tinkis tällä kertaa normaalista katupyörästä, että ottais peilit ja rekkarin pois. Toivottavasti siellä nähdään JR:kin (viivalla).  
smile_org.gif

Ps. Se klovni vois leikkiä välillä taikuria ja vetää pupun pöksyistä ja nahkat päälle. (sori oli ihan pakko
tounge.gif
)

Eikai tuo TAXI voi olla suomen 2009 nopein..  
omg.gif
Nyt se on kolmantena, ja taitaa siellä pysyäkin  
biggrin.gif
No yritettiin ainakin antaa hiukka etumatkaa...meinaan Hallin reissulta oli tuliaisina:
-1 ja 4 tulppa sulanut (2 setin antama kaasu meni vain 1 ja 4)
-1 mäntä ottanut hiukka lämpöä = tavaraa puuttu
-1 ja 4 pakovenojen väli kannessa sulanut
-3/4 vaihderatas paskana (siirtää kutoselle)
-pikku siirtäjä rikki
-solenoidit rikki
eli onneksi toi Kansiset / Jamppa teki taas taikojaan ja elvytti kannen entistäkin paremmaksi. Joten näillä näkymin Taxi kyytiä on luvassa Joensuusassakin ;-)

http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp
Joku amerikkalaisesti hymyilevä etusormi pystyssä pullisteleva viisastelija sanoi tällä foorumilla aikakanaan, että vehkeiden täytyy pysyä myös kunnossa.  
nixweiss.gif
Kaverit ajaa, kaverit korjaa ja sinä senkun uhoat niin, että kaverit Esson-baarissakin punastelisivat. Ei missään nimessä ole tarkoitus loukata, mutta alkaa tuntua, että sä otat nää jutut ihan tosissas. Mukava harrastus jonka takia ei yöunia kannata menettää. Silti Kawa voittaa. Taxit on dieseleitä. (oliko riittävästi provoa?)
Siis sun oma vai kaverin (siis se Kawa joka voittaa)? Saivatko muuten sulle Hallissa tutkalla lukemat? Jos saivat niin paljonko? Ilmeisesti sulla kuitenkin taisi olla hyvä päivä ja kaikki kunnossa toisin kuin esim. meillä ja Mika 14Rllä kun jäätiin tonne 350kmh nurkille (mut aina ei kulje ei). Sulla varmaan paljon enemmän kavereita kuin mulla joten laitatahan pyöräsi heillä kulkemaan ja paras ukko puikkoihin niin ollaan sit ilmeisesti tasoissa. Tsemppiä tuleviin koitoksiin
inlove.gif

ps. Tulkitsenko väärin (orgin tehokkain pyörä topic) jos mietin että onko mulla parempia vai nopeampi kavereita vai onko jommalla kummalla paperi hevosia?? (vitsi vitsi, muista mähän se olen se joka on tosissaan)

Ahtamattomat yli 1000cc

kuski               mopo                                          hp            Nm

jouniri             Hayabusa K7 1580cc                  284,00      270,00  ( kaasut )
ksthb             Suzuki Hayabusa 1700R              261,00     208,00
jouniri             Hayabusa K7 1580cc                 237,00       211,00
2jorma2          Kawasakizzr 1550                      234,00       203,00
Tylyttäjä         Suzuki GSX-R 1070 K5               215,00       138,00
jarim              Suzuki GSX1400R Hayabusa      204,00       165,00
vegelius          Kawasaki zx12R                        192,00      147,00
yoda              Suzuki Hayabusa 1300cc            190,00      162,00
muaythai        Suzuki GSXR1300 K8                 189.24      151.74
TJJ                Suzuki Hayabusa                        187,00      146,00
kawabata       Kawasaki 1200 R                        184,00      125,00
rossimopo      Suzuki GSXR1300 K8                 183.50       144.60
m12r              Kawasaki 12r                             182,00       147,00
Tase1            Suzuki K3 Hayabusa                   174.81      148,63
ksthb             Hayabusa GSX 1300 R               172,00       140,00
Elmeri H         Kawasaki ZX-12R -01                 170,33      139,02
LiguidSnake    Kawasaki zx12R                        168,00         ?
greatLeo         Suzuki GSX1300R Hayabusa      166,60      130,10
kawa zx12r     Kawasaki zx1200r                      164,8        132,00
Sara               Suzuki Hayabusa GSX1300R      163,00         ?
toimeve          Suzuki Hayabusa                       166,10          ?
xx99jkl           Honda Blackbird '99                    157,09      128,12
Salmon          Suzuki gsxr 1100                       150,40       132,50
soi6               Suzuki GSX1400R                      143,87       141,72
bandihta         Suzuki Bandit 1200 SA               134,80       112,20
Soikka83        Yamaha FZR                              126,11       96,26
B12                Triumph Speed Triple                  121,80      102,5,0
Ihmeen matalaviritteisiä nuo "viritetyt" Busat ja ZZR:t yms; touring-moottoreita.

Ihmeen matalaviritteisiä nuo "viritetyt" Busat ja ZZR:t yms; touring-moottoreita.
Milläs poppamiesten parametreillä sinä saat noista matalaviritteisiä?  
tounge.gif
Kauhia määrä kuutioita ja litratehot ovat mietoja. Mihin ne kuutiot hukataan...
Sitä minä arvelinkin, että litratehoja taas verrataan. Oikeampi tapa verrata moottorin hyvyyttä olisi tuo vääntömomentti, tai oikeammin tehollinen keskipaine, kuten varmaan tiesitkin.

tounge.gif
Sitä minä arvelinkin, että litratehoja taas verrataan. Oikeampi tapa verrata moottorin hyvyyttä olisi tuo vääntömomentti, tai oikeammin tehollinen keskipaine, kuten varmaan tiesitkin.
Litratehot- ja väännöt pitää olla kummatkin alueella, jos puhutaan racing-moottoreista.

Touring-koneet ja cruiserit ovat sitten erikseen.

Ahtamattomat yli 1000cc

Toi kaasuversio kuuluis kyllä ahdettujen puolelle. Ainakaan mä en pidä ilokaasutettua laitetta vaparina, jos sitä kerran kemiallisesti ahdetaan.
...jo nopeutensakin vuoksi ehdottomasti näin, mut toi ton topicin ylläpitäjä on varmaan ajatellut jotta kaikki alle satakiloset punnitaan neuvolassa ja alle 300 heppaset on vapareita?
Ihan sama mulle minkälaisia listoja laativat, mutta kuskin kohdalle vois laittaa kuitenkin oikean nimen. Ite ajan ajamisen riemusta. Ajanut tänäkesänä jo 6500km, ja loma vasta alko. Ei, ei mun pyörällä voiteta, mutta Joensuuhun olis tarkoitus tulla tekemään oma ennätys. Viimeksi v-box antoi 313.8. Jos sen verran tinkis tällä kertaa normaalista katupyörästä, että ottais peilit ja rekkarin pois. Toivottavasti siellä nähdään JR:kin (viivalla).  
smile_org.gif

Ps. Se klovni vois leikkiä välillä taikuria ja vetää pupun pöksyistä ja nahkat päälle. (sori oli ihan pakko  
tounge.gif
)
Nooh ennen kuin nää pelle hommat menee ihan henkilökohtaisuuksiin niin muistutuksena toi mun viime kesäinen onnettomuus (24.5.2008) minkä johdosta edelleen sairaslomalla kun tuli vähän isompi remontti (molemmat olat paskaks=tekoniveltä+rautaa, kallo halki= kirjottaa mitä sattuu, vas. käden hermot poikki=ei toimi normisti, kylkiluut läpi keuhkon ja paskas, jalka murtu, valtimo paskas jne) joten noi paskat on housussa viel jonkun aikaa mut jos ja kun vielä joskus puikkoihin tosissaan pääsen niin enköhän mä kentällä pidä naruja vähintään yhtä kireellä kuin säkin ja lupaan olla ainakin invalidi sarjan milalleilla.

ps. kyl siel tilastossa kuskin nimi (koskee ilmeisesti penkitystä) on ihan oikea nimi ja näyttää sama nimi olevan omistajankin kohdalla niinkuin varmaan sielläkin!
inlove.gif
inlove.gif

Ahtamattomat yli 1000cc

smile_org.gif

tounge.gif
)
Nooh ennen kuin nää pelle hommat menee ihan henkilökohtaisuuksiin niin muistutuksena toi mun viime kesäinen onnettomuus (24.5.2008) minkä johdosta edelleen sairaslomalla kun tuli vähän isompi remontti (molemmat olat paskaks=tekoniveltä+rautaa, kallo halki= kirjottaa mitä sattuu, vas. käden hermot poikki=ei toimi normisti, kylkiluut läpi keuhkon ja paskas, jalka murtu, valtimo paskas jne) joten noi paskat on housussa viel jonkun aikaa mut jos ja kun vielä joskus puikkoihin tosissaan pääsen niin enköhän mä kentällä pidä naruja vähintään yhtä kireellä kuin säkin ja lupaan olla ainakin invalidi sarjan milalleilla.

ps. kyl siel tilastossa kuskin nimi (koskee ilmeisesti penkitystä) on ihan oikea nimi ja näyttää sama nimi olevan omistajankin kohdalla niinkuin varmaan sielläkin!  
inlove.gif
inlove.gif
Se on hienoa, että meinaat vielä radalle. Eikun paranemisia. Niin kuin aikaisemmin sanoin ei tarkoitus ole loukata, vastasin vain samalla "mitalla". Minusta ihan mukavaa sanailua. Toivottavasti taxi toimii Joensuussa, ettet ihan joutavan puhujaksi leimautuisi.

Onkos tuo Hallin tulosten kymmenennen sijan zzr 311km/h 2jorma2:sen tulos?
Onnistuiko vedot hyvin? Ja monestikko kerkesit vetämään?

Onkos tuo Hallin tulosten kymmenennen sijan zzr 311km/h 2jorma2:sen tulos?
Onnistuiko vedot hyvin? Ja monestikko kerkesit vetämään?
Joo mun on. Yhden kerran vedin. Ihan harjoituslähtö avasin kunnolla vasta nelosella. Oli niin pitkät jonot, että lähdin köröttelemään kotiin.  
062802moto_prv.gif
Jep, meinaatkos Joensuuhun lähtä kiihdytteleen? Itekki kävin tuolla Hallin ajoissa ja oli niin saakelin kuuma ja hirveen piiiiitkät jonot etten viihtiny jäädä jonottaan toista vetoa. Yhden tein ja sekin oli suunnaton pettymys(266km/h
sad_orig.gif
).

tounge.gif
Litratehot- ja väännöt pitää olla kummatkin alueella, jos puhutaan racing-moottoreista.

Ei niitä kuutioita hukata mihinkään, niistä tulee se vääntö jota ei tonnisista löydy.
Max litratehot rajaantuvat esim pikku moottorisessa sylinterin kanteen. Mutta kokoajan kehitystyötä tehdään noiden asioiden eteen.

Hmm.. kävisitkö Samin pajalla dynossa tehonmittauksessa jos maksaisin lystin ? Auttaisi jatkamaan tonnisen koneen kehittämistä. Samalla saisit todelliset tehot paperille.
Pääsisit noista paperi hevosista joita näyttää olevan riittävästi

tounge.gif

Ei niitä kuutioita hukata mihinkään, niistä tulee se vääntö jota ei tonnisista löydy.
Max litratehot rajaantuvat esim pikku moottorisessa sylinterin kanteen. Mutta kokoajan kehitystyötä tehdään noiden asioiden eteen.

Hmm.. kävisitkö Samin pajalla dynossa tehonmittauksessa jos maksaisin lystin ? Auttaisi  jatkamaan tonnisen koneen kehittämistä. Samalla saisit todelliset tehot paperille.
Pääsisit noista paperi hevosista joita näyttää olevan riittävästi
Arvasin, että fanaattisin Busamies nappaa syötin  
tounge.gif

Prätkät eivät enää kiinnosta, joten kiitos tarjouksesta, ei huvita. Jatkakaa te intoilua  
033102beer_1_prv.gif

Paperihevosia taitaa olla jollain muilla:
ksthb             Suzuki Hayabusa 1700R              261,00     208,00

Muut ilmoittelevat takistehoja, mutta sinä ilmoittelet laskennallisia konetehoja ja -vääntöjä? Onko näin ja miksi?

Näyttää olevan litraväännötkin vaatimattomia. Kauhian painavia vehkeitä lisäksi.. Mutta  
idea3.gif
, nehän ovatkin sport-touring pyöriä, joten se on ymmärrettävää. Oikeat sport-pyörät ovat sitten erikseen. Suzukillakin on siihen ihan oma mallistonsa.

tounge.gif
Touring laitteitahan nämä onkln. Mutta aika hiljaista että sinunkaan tonnisesta 215 renkaalta löytyy. Höpö höpö. Korkeintaan koneesta jos siitäkään. Ja heikkoa oli kulku verrattuna Busaan.
wink.gif

Hoh hoh, ihan mitattuja ovat häviöitä myöten. On kyllä suorastaan säälittävä tapa yrittää provoilla 215hp paperi tehoilla.. ( Tolla mittaustuloksella voi pyyhkästä sitä ...)Väittäisin että alle 200hp jää Gixun kone tehotulos Samin penkissä.
Pikku moottorisen tulos takikselta Dynojet penkissä on tällä hetkellä +252 hp. Takisteho skaala penkistä riippuen tolle kokoonpanolle liikkuu alueella 237-280hp.
Faktoihin perustuva max teho sinun Gixulle on n. 190hp /takis (Samin penkissä 180 hp), mikäli tulee enemmän niin kysymyksessä on mittaus/kalibrointi virhe. Tämä on fakta, usko pois. Hmm.. tämä pystyn kyllä osoittamaan todeksi.

Hmm.. oikeestaan pitäisi sanoa jotain, mutta olkoot. 99 % porukasta arvaa/päättelee jutun....

Back