• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Suomen ennätys 271 km/h

ajan ammatti liikenteessä ja kun näkee muutaman ruumiin tiellä niin ei todellakaan tule ajettua riski rajoilla ja hurjaa ylinopetta.
Tämä kyllä toimisi jos näytettäisiin niitä läskinpalasia pääuutisissa mitä onnettomuuksista syntyy. Lähi idän pommi -iskujen jätöksiä kyllä mainostetaan, kuvissa siunatut taistelijat vetelee kylppärilastalla moskeijan lattiaa puhtaaksi pommin tappamien uskonveljien riekaleista. Jos tilalle laitettaisiin kuvaa missä palomiehet ja poliisit pesee polvilumpion ja keuhkojen palasia asfaltista kehäkolmosella tms. niin se ehkä saisi ajattelemaan mahdollisia seurauksia törttöilystä yleisessä liikenteessä...?

Tommonen reilu 75 m/s etenevä tumma kyykky on vielä niin saatanan helppo huomata päätietä ylittäessä tai ihan normaalissa ohitustilanteessa... Jos on pakko kohteltaa niin miksei lentokoneiden varalaskupaikoilla ilta aikaan kaverin kanssa, toinen valvoo ettei ketään ole tulos jne. Varalaskupaikoilla ei ole risteyksiä ja penkat on vähän leveemmät.
Netti on täynnä liikenneonnettomuuksissa silpoutuneita ja ne ovat helpommin saatavilla kuin koskaan ennen, miksi silti ylinopeudet eivät ole vähentyneet?

hain kuukelista artikkeleita joissa motoristi olisi tappanut jonkun..
löytyi 9 sivua..
- näistä kahdessa motoristi tappoi mehiläisiä
- kahdessa itsensä
- yhdessä ampui aseella jonkun, eikä edes pyörän selästä
- yhdessä kanssamatkustajansa...
- yhdessä joku nisti oli varastanut mopon ja sillä teilannut pikkutytön
loput oli motorgin kukkahattukeskusteluja

netti ja netti mutta kun näet itse paikan päällä niin on ihan toinen juttu kuin kuvissa katsoa ainakin minulle
Miten me kaikki mahdollisesti päästäisiin katsomaan? Mitä se mitään hyödyttää kun muutama onnellinen paikalle sattuva pääsee tästä liikenne valistuksen kukkasesta osalliseksi kun se ilmeisesti on toimivaakin, ainakin joillekkin.
Tosin itse epäilen tämänkin toimivuutta.

netti ja netti mutta kun näet itse paikan päällä niin on ihan toinen juttu kuin kuvissa katsoa ainakin minulle
Miten me kaikki mahdollisesti päästäisiin katsomaan? Mitä se mitään hyödyttää kun muutama onnellinen paikalle sattuva pääsee tästä liikenne valistuksen kukkasesta osalliseksi kun se ilmeisesti on toimivaakin, ainakin joillekkin.
Tosin itse epäilen tämänkin toimivuutta.
Motoristin teilaamia sivullisia on etsitty kissojen ja koirien kanssa vuosikausia, mutta ne ovat jääneet kukkahattujen märkiin uniin. Toki sellainen varmasti joskus tilastollisen todennäköisyyden vuoksi sattuu, mutta suhdeluku on vuosien mittaan pysynyt siinä 1:100 paremmalla puolella, kun verrataan sivullisten uhrilukua sivullisen uhreiksi joutuneiden määrään.

Sen sijaan vuosittain on monta hyvää tilaisuutta (10-20 kpl) todistaa, kuinka kotilo on teilannut motoristin silkkaa kusipäisyyttään, koska ei ole viitsinyt katsoa a-pilarin taakse, tai koska ei ole viitsinyt katsoa eteensä. Näihin syyllistyneet saavat poikkeuksetta pienemmät sakot kuin rekan ohittajat tai varalaskupaikalla kiihdyttelijät. Lisäksi kuollut motoristi yleensä leimataan vastuuttomaksi kaahariksi, koska "hän tuli niin äkkiä, ettei mitään ehtinyt nähdä".

Perusteluna järjettömään rangaistuskäytäntöön käytetään sitä, että abstrakti vaara on aina suurempi kuin todellinen vaara, koska sen voi mielessään kuvitella miten vaaralliseksi tahansa. Sen sijaan todellinen vaara näkyy ruumiiden määrässä ja sitä on vaikea liioitella.

Miks helvetis niit ruumiita pitää kattella? Eikö voi vaa pakata sinne arkkuu. Jokainen tietää miten käy jos ajaa 270 johki pusikkoo. Kyllähän sitä radalle vois mennä kaahaamaa jos se kielettäs siellä, mitäs kivaa siinä on kaahata jos se on sallittu
biggrin.gif
biggrin.gif
Sen "takia" mä aina matelen radalla vaikka siel pitäs ajaa KOVAA!

Kaikesta yhteenvetona voidaan sanoa, että aikamoisella varmuudella ylinopeutta kiitävä motoristi tappaa yleensä itsensä.
Legendaksi on jäänyt se paikalle teleporttava lapsilauma...käytännössä sitä ei ole tapahtunut.
Panee miettimään?
Mistä kamala vouhkaus?

"sivullisille ei koskaan satu mitään", ei mene kauaa kun sattuu... väistämättä.
Väistämättä joku päivä taivaalta kopsahtaa kivi kanveesiin ja silloin loppuu ihmisen itkut terassitupakoinnista ja ylinopeudesta. Kauanko siihen menee, en tiedä, mutta väistämättä näin tulee tapahtumaan...

Aikuiset miehet tilittää täällä kuvitteellisia pelkojaan kuin pikkulapset pimeän pelkoa, voi voi  
pftroest.gif

Kaikesta yhteenvetona voidaan sanoa, että aikamoisella varmuudella ylinopeutta kiitävä motoristi tappaa yleensä itsensä.
Legendaksi on jäänyt se paikalle teleporttava lapsilauma...käytännössä sitä ei ole tapahtunut.
Panee miettimään?
Mistä kamala vouhkaus?
Eipä toi nyt kovin iso varmuus oo kun miettii moni mp ajaa ylinopeutta ja monta sitte niit kuolee kesässä? Ja suurimman osan viel autot teilaa....

Mitäs kaikki Jeesustelijat tästä sanoo...
Oisko kuitenki ollu ylinopeudella osuutta asiaan???

Porealtaan kansi kaatoi moottoripyöräilijän

Moottoripyöräilijä kaatui, kun porealtaan kansi osui häneen Kehä I:llä Helsingissä lauantaina.

Kansi irtosi peräkärryssä kuljetetusta ulkoaltaasta kesken ajon.

Moottoripyöräilijä selvisi onnettomuudesta vähäisin vammoin, mutta hänet vietiin tarkistettavaksi sairaalaan.

Turma sattui noin 300 metriä Vihdintien liittymästä itään kello yhdentoista jälkeen aamupäivällä.

Poliisi selvittää kuorman sidontaa.

Asiasta kertoi Helsingin Sanomat verkkosivuillaan.

Reilun viikon päästä Saksaan ja Italiaan. Takuuvarmasti tulee ajettua sen minkä vehkeet kulkee, menee hiukan kovempaa kuin 271km/h(no saas nähä, on laukut kiinni, katotaan gps), mut ketään ei kiinnosta, saati lehteen pääsis!!!
bawling.gif

Jatkakaa jeesustelua; mikä muualla ei ketään kiinnosta, aiheuttaa Suomessa ihmeellistä "keskustelua"

Muoks. Siis kokoajan ei tietenkään mennä "täysiä", vaan liikenteen mukaan, mut kokeillaan kuiteski
smile_org.gif
. Reipas marssivauhtihan se kuitenkin on tavoitteena, ku kerrankin ei oo pakko pidätellä
tounge.gif

Hyvin vedetty, tosin 300 on edelleen rikkomatta. Lisää tällaisia, niin loppuu se ainainen kitinä 84@80 kaahareista.
Mitäs sitten jos joku kaahari teloisi sinulle tärkeän ihmisen, olisiko edelleen "hyvin vedetty"?

Menkää radalle vetämään ja jos ei rahat riitä ratamaksuihin niin myykää pyörät
smile_org.gif
Kaivaaka nyt yksikin tapaus jossa motoristi olisi edes aiheuttanut jonkun vamman sivulliselle. Hirveä poru "liike-energia pommista" ja "ohjuksista" mutta ei taida yhtään olla sattunut. Salamaniskuun kuolemeninkin on varmaan todennäköisempää kuin tappajamotoristin alle jääminen.

Antaa poikien vetää jos uskaltavat  
sport05.gif
No onhan tänäkin kesänä motoristi ajanut toisen yli joka kuoli ja olikos se viime vai toissa vuonna, kun takaa tullut kolasi toisen sillankaiteeseen vai minne se oli. Ei ole tarkistettua tietoa.

Onneksi täällä on kiistatta todistettu että mitään vaaraa ei yli 200km/h nopeuksista ole, kaikki vaan saparo suorana baanalle.

Ehkä elämä sitten opettaa... jos ehtii.

Olen ajanut moisia nopeuksia monta kertaa. Edelleen hengissä ja koskaan ei ole ollut edes läheltä piti tilanteita. Olen sitä mieltä että nuo nopeudet eivät ole vaarallisia niin kauan kun muut tienkäyttäjät osaavat ja tietävät niihin varautua. Siksi ei Saksassakaan motarilla tulla oikealta kaistalta eteen niinkuin Suomessa. Siellä osataan katsoa pari kertaa peiliin ja arvioida takaa tulevan nopeus. Ja minun mielestä Suomen alinopeusrajoitukset ovat
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Sanokaa mitä sanotte, mutta onhan toi ihan älytön nopeus. Menkää radalle ajaa jos on pakko ajaa yli 200km/h. Noi alle 200km/h nopeudethan on sitten jo ihan eri asia
tounge.gif

Olen ajanut moisia nopeuksia monta kertaa. Edelleen hengissä ja koskaan ei ole ollut edes läheltä piti tilanteita. Olen sitä mieltä että nuo nopeudet eivät ole vaarallisia niin kauan kun muut tienkäyttäjät osaavat ja tietävät niihin varautua. Siksi ei Saksassakaan motarilla tulla oikealta kaistalta eteen niinkuin Suomessa. Siellä osataan katsoa pari kertaa peiliin ja arvioida takaa tulevan nopeus. Ja minun mielestä Suomen alinopeusrajoitukset ovat  
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif
Jep, ja tuo nopeushan ei ole edes mikään saavutus.  Kovaa osaa ajaa kuka tahansa, ei se vaadi kun tehokkaan katetun pyörän, suoran tien, ja mielellään ei krossikypärän kanssa... Saksan rajottamattomat autobahn pätkät ei kuitenkaan vastaa kuopio joensuu väliä, saksasta puuttuu kierot savolaiset, jästipää karjalaiset, muutama kaista / menosuunta ja miljoonat sivutieliitymät mistä viimeksimainittu on ehkä se pienin murhe...

Kaikilla teillä löytyy myös pyörästä ja kuljettajan ajotaidoista riippuva nopeus, jonka yli mennessä lopputulos ei välttämättä ole enää omissa käsissä. Se tietenkin riippuu myös, missä paikassa kyseisellä tiellä veto suoritetaan.

Saksan vapaan nopeuden moottoriteillä tuo nopeus voi olla hyvinkin korkea, jos ei sitten niin kehno tuuri käy, että esim. rengas räjähtää tai kone leipoo kiinni.

Suomessa jopa suurimmalla osalla valtateitä tämä nopeus on huomattavasti alhaisempi, koska teitä ei ensinnäkään ole tehty sellaisia nopeuksia varten, ja niiden varressa on paljon risteyksiä, nyppylän taakse jääviä katveita, vastaantulevaa liikennettä, jne. 271 km/h missään muualla kuin moottoritiellä kuulostaa kyllä nopeudelta, jossa kaikki ei ole ollut enää kuskin omissa käsissä, ja jos pitää paikkansa, että on ohitellut muita, niin en kovin korkealle rankkaisi kaverin suoritusta.

menkää radalle ajamaan. juu juu juu... Viittiskö joku kertoa mulle missä on lähin rata jossa pystyy ajamaan alle kilosella yli 250 km/h? Ei taida alle kiloset päästä missään suomessa edes lähelle kahta ja puoltamarkkaa (tämä oli täysin oma epäily, saa korjata jos olen väärässä).

menkää radalle ajamaan. juu juu juu... Viittiskö joku kertoa mulle missä on lähin rata jossa pystyy ajamaan alle kilosella yli 250 km/h? Ei taida alle kiloset päästä missään suomessa edes lähelle kahta ja puoltamarkkaa (tämä oli täysin oma epäily, saa korjata jos olen väärässä).
Motopark takasuora .. kovimmat jätkät vetää loppuillasta jopa kusiaisella tai seiskapätkällä kolmeesataa.

Back