• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Stop -merkin takaa moottoripyöräilijän

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rauman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Törkeää ylinopeutta ajanut menee minulla aivan samaan kastiin kuin törkeästi väistämisvelvollisuutensa laiminlyönyt. Yksi ei katsonut mittaria, toinen ei katsonut väistettävään suuntaan päätielle ja kumpikaan ei katsonut liikennemerkkiä. Yhtä hulluja molemmat, eli kortti pois yhtä pitkäksi aikaa kummaltakin.
Törkeää ylinopeutta ei kukaan aja vahingossa. Ei kukaan...
Olen ajanut kerran vahingossa 74 km/h neljänkympin alueella. Juuri kun huomasin että vauhtia on hippusen liikaa ja nostin jalan kaasulta huomasin mittamiehen mäen päällä. Ihan rehellisesti vahingossa, itselle suht uusi auto ja keskustelu menossa vierustoverin kanssa. Huono kuski? Ehkä olen.

Yleensä ne kotilokuskin silmänvalkuaiset pitää nähdä, ennen kuin voi olla varma tulleensa havaituksi; ehkä. Näin ainakin risteyksessä.
On niitä silmänvalkuaisia tullut nähtyä, ja silti tullaan eteen
nixweiss.gif
.
juuri näin!! Pätee kaikkeen liikkumiseen. Käsittämättömän usein tämä yksinkertainen asia unohtuu tai ei vain välitetä.

jos olettamisen sijasta varmistettas se että toinen todella näkee minut niin siltikin tultas vielä eteen, mutta varmasti tälläset tapaukset vähenisivät.

Ketään syylistämättä...mutta aikas paljon pystyy itse vaikuttamaan havaituksi tulemisessa.

Back