Sen opin, jotta mopolla kun olen matkassa (olen tota välissä ajoakin moneasti harkinnu) ,unohdan sen kyl nyt ihan suosiolla. Meinaan jos tollasia pissipäitä on enempikin
Vähän väärä mesta kirjottaa tätä, tuskin ne pissipäät tääl on lukemas, mut varokaa nyt "splittailijat" ihan oikeesti.
Itsehän nyt vain suosittelen, että jos vallan ruuhkassa olet, niin sinne väliin vain hissukseen köröttelemään. Kyllä siitä näkee sen seisovien jonojen välin ja mitäs sitä itse ruuhkaa lisäämään, kun kerran väliin mahtuu?
Vauhdin kanssa vain siten, notta jos joku ykskaks kiilaa, niin pysäytät pyörän pystyssä pysyen ja etupamput pohjaan kolahtaen alta metrin matkalla..
Siitä se jono alkaa hissukseen taas liikkumaan ja kun et sinne keulille asti päässyt, niin päästä se vierellä oleva auto kiihdyttämään eteesi. Sen perään sitten mahtuukin taas ja kun kohteliaasti vielä vilkulla pelaa itse, niin ei ainakaan mulla ole tullut mitään probleemia splittaillessa..
Harvemmin tuota joutuu itse harrastelemaan, mutta välillä kyllä esim. tänään..
Joutu peräti hymähtämään, kun lähestyin Helsingin rantsusta kohti kustaavaasantietä, niin siinä tulikin ylläripylläri autosta, jolta oli kaistanvaihto jäänyt vähän kesken, eli oli poikittain kulkureitilläni.
Noh motoristihan siinä vasemmalla kaistalla oli ja pysähdyin hänen viereen sitten, siihen kaistojen väliin odottelemaan.
Kovasti koitin häntä katsoa, päälläni nyökätäkseni tervehdykset, mutta hän vain pikaisesti katsoi minua, kun siihen vierelle pokkana pöristelin ja kääntöi päänsä vasempaan. Siinä mä sitten vähän hymähdellen katselin hänen kypärän taustaansa, kunnes valot vaihtui, poikittain oleva auto sai kaistansa ja matkani jatkui, kohti orastavaa moottoritien alkua.
Mutta jebu!
Jutun pointti on siis siinä, että splittailkaa pienet ystäväiseni! Splittailkaa!
Jos olisin tänään ollut duunissa autollani, niin siellä sitä olis ollut ruuhkaa aiheuttamassa yksi pitkänmallin Transportteri lisää, elikkäs sentäs yksi auto oli vähemmän teidän jonoissa Helsingissä tänään, kun Fazerillani sieltä välistä puikahdin. =)