• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Soralla ajon lyhyt ABC

Missä "montulla" olet käynyt treenaamassa ? GS weekendissä muiden jarruna ajellessani meinasi jo usko loppua. Harjoittelu soralla ja erityisesti pehmeällä olisi todella tarpeen, mutta missä se kävisi täällä pääkaupunkiseudulla parhaiten....?
Ei kovin pehmeetä, mutta kunnon soraa kuitenkin.

Esim Lavangon supermotorata Vantaan lentokentän vieressä ja Hyvinkään rallicrossrata kanssa. Lavangolla on muutama paikka kyllä aika pehmeä ja spooria syntyy sinne. Se on vähän hankalaa tolla R1100GS Bemulla.

Olen ollut molemmissa kerran, ja oli ihan mainio kokemus.

Täällä on muutakin tarinaa pääkaupunkiseudun sorapyöräilystä.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=5331

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Myös Ämmässuon krossirata Espoossa sopii raskaalle kalustolle. Savipohjainen rata on kovapintainen kuivana ja silloin sen ajaa läpi vaikka kyykyllä. Itse ajan siellä supermotolla melkein samaa vauhtia kuin enskalla.

Missä "montulla" olet käynyt treenaamassa ? GS weekendissä muiden jarruna ajellessani meinasi jo usko loppua. Harjoittelu soralla ja erityisesti pehmeällä olisi todella tarpeen, mutta missä se kävisi täällä pääkaupunkiseudulla parhaiten....?
Ei kovin pehmeetä, mutta kunnon soraa kuitenkin.

Esim Lavangon supermotorata Vantaan lentokentän vieressä ja Hyvinkään rallicrossrata kanssa. Lavangolla on muutama paikka kyllä aika pehmeä ja spooria syntyy sinne. Se on vähän hankalaa tolla R1100GS Bemulla.

Olen ollut molemmissa kerran, ja oli ihan mainio kokemus.

Täällä on muutakin tarinaa pääkaupunkiseudun sorapyöräilystä.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=5331

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Panin tänään Tomtom Rideriin lähtöpaikaksi kodin eli HML/Visamäki ja määränpääksi Mansikkalan kylä Forssan Matkussa.

Laskutehtäväksi annoin "lyhyin reitti". Kone laski: 58 km/3 h 15 min. Ja eikun matkaan.

Reitistä valtaosa oli tavanomaista mutkaista soratietä pieni osa hyvää asfalttitietä ja loppu oli juhlaa eli Rengon Viialankylän jälkeen Tomppa ohjasi umpimetsään eli jollekin tielle, mitä ei ollut koskaan rakennettu.

Keskellä metsää korkeassa ruohikossa kapealla polulla Sotanorsullla! Ei paluuta eikä tietoa tulevasta! Yippikayee! Lopulta, kun ajoura tupsahti takaisin tielle, jouduin suoraan jonkun ihmeen syväjokiranchin pihalle. Parikymmentä kilometriä kotonta olin keskellä päätähuimaavaa seikkailua!

Nuita reitejä ei tulla millään tavan moottoripyörällä tai millään suv:lla. Tomtom endurorider!? Onko muukkokeillu?

Ai juu, lopulta siihen 60 kilometriin meni about 1,5 tuntia. Pitänee llaittaa Amtserdamiin terveisiä, että tarkistavat.

Back