• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sohaistaanpa muurahaispesää, eli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyöräilyähän on useaa eri lajia, kaikille kovaa mutkaan ajaminen ei ole "se juttu". Eri tyyleille eri laitteet. Toisen tyylin kannattaja ei ole huonompi toista. Kannattaa yrittää nähdä asiat "vasta-puolen" silmin, vaikka se vaikeaa oliskin. Esim. chopperin kaksi metriä pitkä akseliväli tarkoittaa toiselle järkyttävän hidasta reagointia mutkassa, toiselle se on vakaa maantieajossa tai vaikkapa ulkonäköjuttu. Tärinät voivat olla ärsyttäviä tai ehdottoman tarpeellisia "tässä on munaa" -fiiliksen tuojia. Se onko jonkun ominaisuuden haluaminen "aitoa" vai markkinavoimien aikaansaannosta lienee sivuseikka.

Makunsa kullakin...
nixweiss.gif
Toisilla se vaan on niin huono
tounge.gif

Mopoissa nyt vaan näkyy se, että valinta tehdään isolta osin TUNTEELLA. Länsimaissa mopoa harvoin ostetaan hyötykäyttöön. Se on harrasteväline, jonka valinnassa taatusti on suuri osansa - ei järjellä vaan fiiliksellä. Ei valintakriteeri ole se mikä pyörä on nopein, teknisesti hienoin, paras hinta/laatusuhteeltaan( - tai ehkä joillekin on), vaan mikä natsaa kenellekin parhaiten.

Tuota taustaa vasten varmaan kannattaa meidän antaa kaikkien kukkien kukkia. Olisko tää nyt oikeasti kiva kun kaikki ajaisivat samanlaisilla pyörillä?

No mikä mopotin on hyvä tai huono, kuka sen nyt tietää, ei kukaan. Kaikilla puolensa. Moottoripyörä on kuitenkin Suomessa enempi elvistely väline kuin välttämätön liikuma väline. Toisin oli tietysti vielä iloisella - 60 luvulla. Silloin mp oli aito liikumaväline paikasta A paikkaan B, myöskin talvella. Silloin sanottiin kun p'''kele sais joskus sportti Jawan, taivaat aukeavat. Niin se maailma muuttuu.

Lisäksi ainakin Suomessa ja myös maailmanlaajuisesti HD on edelleen pieni niche -merkki Aasian jätteihin verrattuna, viime vuosien suosion kasvusta huolimatta. Ainakin meillä sitä voisi verrata enemmän johonkin pieneen kalliiseen automerkkiin. Siksipä sitä myös markkinoidaan eri tavalla.
Mielestäni tämä nyt on vähän tällainen juttu, HD on HD ja sillä sipuli. Suurin osa tuosta johtuu vain ja ainoastaan siitä että HD oli ainoa amerikkalainen mp-tehdas joka säilyi hengissä. Ei niinkään tietoisesta viestinnästä tai markkinoinnista. Samaan kastiin lasken tuotedifferoinnin, lienee sekin alunperin enemmän vahinko kuin tarkoituksellinen valinta. HD:lla on oma uskollinen kannattajakuntansa ja se on kaiken a ja o. Vaikeiden aikojen jälkeen perässähiihtäjät ostaa legendaa ja kauppa käy. Kun laatu on nykyään parempi ja huolto yms. järjestetty niin HD on myös helppo ostaa ja ylläpitää. Tässä ehkä on suurin vaikutus markkinoinnilla että tuota viestiä on saatu kuljetettua eteenpäin.

Keväällä HD oli hyvä 5. ensirekisteröinneissä, toki Hondaa oli rekisteröity 2,5 kertaa enemmän mutta mikään harvinaisuus HD ei ole Suomessakaan. Japsit ja HD ovat omilla luvuillaan, kun taas esim. Ducatit ja Moto Guzzit ei edes pääse top 10-listalle. Paremmin niitä voisi verrata harvinaisiin automerkkeihin.
lookaround_orig.gif

Mutta jep, samapa se miten on. Hyvä kun HD:llakin pyyhkii hyvin. Onpahan mistä valita ellei riisipussi kiinnosta ja sivutuotteena on syntynyt Buell.
smile_org.gif

Totta on sekin että japsit kopioivat minkä ehtivät HD:n tuotetta ja kilvan tekevät saman tyylisiä tuotteita markkinoille. Voi sitä jonkinlaisena mittarina pitää.

Ehkä tämä ORG ei ole oikea paikka HD keskustelulle kun tää on tällainen muoviwokgoretex klaani
biggrin.gif

Näillä pennosillani sentesitä puhumattakaan ei noita harrikoita ole tarvinnut katella olleskaan. Semmoinen H-D, joka minun budjettiin mahtuisi, niin... kyllä minä haluan ajaa, enkä korjata tien päällä. Tuli vaan mieleen, että tossa yks setä vei aikas vauhdikkaasti Road Kingia, ei meillä juuri Liedon-Hepojoki-Paimio välillä tainnut alle sataseen pudota. Minun mielestä hyvä kuski ajaa sopivaa vauhtia, oli alla konepyörä mimmoinen tahansa. Tuollakin tiellä enempi olisi ollut turhaa revittelyä.

Tsot tsot poijaat.
Eikös se ole niin, että jokainen valitsee itselleen sen prutkun, minkä eri syistä sopivimmaksi toteaa. Aika turhaa siinä toisen valinnoista on kimittää ja esiintyä hirmuisena asiantuntijana.

Minä ostaisin just vaikka het huomenna harlikan, jos olisi joutavaa pätäkkää ja olisin kai aika leuhkakin siitä. Silloin voisin kuunnella jonkun vinkumisiä paremmin, jos tämä vinkuja maksaisi minun prutkuni hankintahinnasta huomattavan osan. Muuten voisi vinguskella halunsa mukaan matkan päästä.

Minä aiheutin osaltani tämän "hampaiden esiin kaivamisen" tämän ketjun alkupuolella. Eikös voitais tehdä niin, että kuivattais korviemme taustoja ja kimitettäis toisten valinnoista vain sen verran kuin ymmärrystä ja kohtuullisia käytöstapoja puuttuu.

Ja vielä jos häiritsee; mulle harlikka on harlikka. Jos kutsuisin sitä vaikka mansikiksi, niin se olisi mulle Mansikki.

m.o.t

smile_org.gif
wink.gif
tounge.gif

No joo !
Harrikkaan en mennyt vai päässyt mut samaan tyyliin WS 1600 !
Mikä on WS1600?
TERVE !

No Yamaha Wild Star XV1600 A
No toihan on onnettomin roprotin mitä maa pällään kantaa. Ihan hirvee peli, pyörä jota kukaan ei osta ja sinä olet sellaisen hankkinut
pftroest.gif
samaan hintaan saisisi jo pyöriä, vaikkakin sieltä jalat edeltä luokasta sitten, mutta että wild star??
TÖSÖSTÄÄÄÄÄ !
Pernales vieköön jotta oli mageeta päästellä tuollaasella roprottimella , pyöräni uusi lempinimi
biggrin.gif
tuollaasta kaheksankympin mutkaasta tietä .
eihän se nyt mene niinko porttipyörät menis mut aikas mahtavasti kuitenkin.
eikä heitot ja kuopat kesken mutkaakaan mitään ihmeitä aiheuttanna alakuunkaan .
Kannattais käyvä kokkeilees nuota isompia kustomeita ennenkö hirveemmin ottaa kantaa.
No joo senverran köyhempiä ollaan jotta hoodeetä sitten sopivan lottorivin jälkeen vasta tillaillaan , viel on tyydyttävä vain XV:hen

Se vielä HD:stä, että tilaisuuden tullen heti koeajan V-Rodin. Sen muotokieli puhuttelee. Omanikin on vähän samaan suuntaan, mutta toki eri juttu.

laittakaa nyt mestarit tänne linkki Biken isojen kustomien vertailutestistä !!!!!

pliis !

Elämä on rajallista, valitettavasti.
Samoin näyttää olevan myös järki, valitettavasti.
Juuh, ja jotenkin tuntuu että tänne orggiin on kerääntyneet kaikki joille sitä järkeä on suotu valitettavan rajallisesti.
Mä olen kovasti ihmetellyt miksi mua alkaa aina kutittaan niin kovasti kun luen tätä foorumia, kunnes keksin että sehän on se idioottiallergiani joka oireilee...

Elämä on rajallista, valitettavasti.
Samoin näyttää olevan myös järki, valitettavasti.
Juuh, ja jotenkin tuntuu että tänne orggiin on kerääntyneet kaikki joille sitä järkeä on suotu valitettavan rajallisesti.
Mä olen kovasti ihmetellyt miksi mua alkaa aina kutittaan niin kovasti kun luen tätä foorumia, kunnes keksin että sehän on se idioottiallergiani joka oireilee...
Kuules.
Hämeessä on semmonenki sanonta, et "hajussa kasvaa kun vaan olla tohtii". Olisko tuota jotenkin sovellettavissa tänne.

Kyllä tuohon allergian aiheuttajaan aikaa myöten "tottuu" (kaiketi). Joskus tuntuu, että vie tarpeettoman kauan joiltakin osin.
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif
tounge.gif
wink.gif

Kyllähän joku tollanen rakennettu chopperi olis siisti laite cruisailla..
cool.gif
mutta ei se ainoana pyöränä vois kyllä olla.
wink.gif

Se vielä HD:stä, että tilaisuuden tullen heti koeajan V-Rodin. Sen muotokieli puhuttelee. Omanikin on vähän samaan suuntaan, mutta toki eri juttu.
AZIAAA  
thumbs-up.gif

V-rodihan on siitä jännä pyörä, että sitä ei kelpuuteta kenenkään hiekkalaatikolle (karrikoiden) - Rodilla pöryyttelevä motoristi ei ole kustomisti, muoviluotilainen, pomperi, eikä mikään muukaan. Omalla kohdallani ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta joku toinen ko. pyörän hankkinut saattaisi yllättyä siitä esiasenteesta, mitä saattaa kohdata.

---

Tää koko hiekkalaatikkokeskustelu on mitä mainioin esimerkki siitä, että toisten käyttäytyminen pysyy <10v. tasolla läpi elämän ja toisten mieli muuttuu sellaiseksi kun aletaan puhua moottoripyöristä. Kehittävä keskustelu ja eri moottoripyörätyyppien mainitseminen samassa aiheessa ei ole mahdollista. Harmi.

Eikö ole muita kaltaisiani ihmisiä, jotka vain nauttivat ajamisesta ja ovat avoimia erilaisille pyörätyypeille? Tokikin omaan käyttöön on valittu se mieluisin, mutta muitakin tyyppejä on mukava kokeilla, jos mahdollisuus tarjoutuu.

Pienten yksikköjen yhteenkuuluvuuttahan saa lisättyä muiden mollaamisella, mutta tuntuu jotenkin naurettavalta, että ryhmää tiivistää periaate tietyistä kirjaimista pyörän kyljessä, vaikka kaikki muut asiat ovat täysin yhteneväisiä ryhmässä kuin ryhmässä riippumatta merkistä. Pienestä on yhteenkuuluvuus kiinni, ihan naurattaa...  
biggrin.gif

Back