Hyvänen aika tätä keskustelua... Vajaan 20 vuoden pyörättömän ajanjakson jälkeen ns. "uusiomotoristina" en ole merkkiuskollinen. Minusta jokainen hommaa pyöränsä lompakon, käyttötarpeen, taitojen ja fiiliksen mukaan. Paitsi että usein fiilis tulee usein ykkösenä, vaikka lompakko ja varsinkaan taidot ei ehdi mukaan
Itse laitoin Juhannuksena harjoittelukamppeeksi perus-viissatasen japsin, joka kohtasi tämän ja ensin kesän käyttötarpeeni ja varsinkin lompakon. Eikä hävetä yhtään. Olen ylpeä, että hankin pyörän ennen kaikkea käyttötarpeen ja lompakon mukaan ja jätin fiilikset kotiin! Kuulkaas, kaikki pyörät on viime kädessä tehty raudan eri jalostusmuodoista, muovista ja kumista ja ne on kuitenkin "vain" ajoneuvoja. Ei niihin kannata rakastua!
Automaailmasta HD:n tapaisena "jenkkianalogiana" voisin kertoa, että ajelin seitsemän vuotta vain 80-luvun 6.2 litran diesel Chevy Vaneilla. Miksi ihmeessä, vaikka kilometrejä tuli 35 tuhatta ja litrahinta eikun kohosi koko ajan? No, auton hinta suhteessa mun silloisiin tila- ja käyttötarpeisiin kohtasi lompakon. Ja kaupan päälle sain sen tärkeimmän, eli V8:n murinan
HD.n kanssa on sama juttu: tarpeet, lompakko, fiilis yms., mutta bottom line on se näkö ja soundi! Vai olenko oikeassa vai olenko oikeassa?? Jenkkiautoissa suhtautuminen on usein vähintään yhtä jyrkkää kuin HD vs. muut -keskusteluissa. Eikä vähiten jenkkiautoilijoiden keskuudessa.
Stoori jatkuu. Sanoin viimeksi 2005 syyskuussa, että "Mersua en ainakaan koskaan osta. Ylihinnoiteltu saksalainen paska traktori." Tarpeet muuttu, Chevy myytiin pois ja joulukuussa hain pihalle 2,5 litraisen vanhemman dieseli farkkumersun
Vannomatta paras!!
PPK
PS. Nykyään naurattaa, kun käy tankkaamassa autoa jenkin jälkeen