• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Smoto haastoi oikeuteen eronneita jäsenkerhojaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja westy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos sääntöjä ei haluta noudattaa, niin lienee lupa ihan pikkuisen arvostella?
Ilmeisesti Smoto noudattaa myös itse sääntöjä ilmoittamalla Femalle jäsenmääränsä väärin?
idea3.gif
Palaan tähän salaliittoteoriaan, kun lupasin...

Kysyin siis suoraan FEMA:sta sitä jäsenmäärää, jonka SMOTO on sinne ilmoittanut. Vastaus kuului 15439 jäsenkerhon jäsentä per 2011, euron per jäsenkerhon jäsen. Luku sisältää mahdolliset päällekkäisjäsenyydet, mutta niin sen sääntöjen mukaan pitääkin sisältää.

Keksittäiskö sitte seuraava salaliittoteoria?
buttrock.gif

Palattaisiinko taas ihan asiaan? Näistä on ihan turhaa vääntää ja spekuloida.

Miten saataisiin toimiva edunvalvonta aikaan? Onko asia mahdollista hoitaa yhä SMOTOn kautta? Itse toivoisin, että olisi. Syyt onkin tullut jo mainittua aiemmin. Täällä ei ainakaan hullua hurskaammaksi tule, joten...

Niinhän siinä kävi että Smoto otti raastuvassa turpaansa virago clubin asiassa. Kyllä kannatti taas lyödä lovi motoristien yhteishenkeen.

Jopa voittaneelle jäi oikeudenkäynnistä maksettavaa jokunen tonni, koska hävinneen osalta kuluja "kohtuullistettiin". Toi asianajajan duuni alkaa kohta ihan oikeesti kiinnostaa... Oikeus voitti, mutta kukas sit voittaa, jos rahat loppuu?

GuessWho sanoi:
Niinhän siinä kävi että Smoto otti raastuvassa turpaansa virago clubin asiassa. Kyllä kannatti taas lyödä lovi motoristien yhteishenkeen.

No yllätys. Mikäs tässä päätöksessä oli perusteena? Asiahan piti olla läpihuuto juttu smoton puolelta...

mcmies sanoi:
Tosta rosisasiasta ei ole mahdollista neuvotella, kuten olen sanonut jo moneen kertaan. Ei vaan mee perille...

Toivottavasti sopan hämmennys loppuu tähän, eikä kukaan Smoton jäsenistä haasta Smoton hallituksen jäseniä oikeuteen aikaansaadusta vahingosta:;):

Olen kuullut, että Smoto "voitti" jutun ja YCCF tuomittiin maksamaan Smotolle jäsenmaksua vuodelta 2008 YHTEENSÄ 39,60 euroa (kolmekymmentäyhdeksän euroa ja kuusikymmentä senttiä). Oikeudenkäyntikulut olivat yhteensä 7.868,88 euroa josta Smoton osuus on 5.842,50 euroa. (Käräjäoikeus kohtuullisti kuluja intressin pienuuden vuoksi)
Löytyihän tähänkin juttuu selvä voittaja: asianajajat!

Mä olen kanssa kuullu kaikenlaista, mutten oo nähny tuomiota. Ehkäpä on viisaampi lukea se ensin ennen kuin alkaa keksiä tänne jotain salaliittoteorioita...:WAZAAP:

Valluvaari sanoi:
Olen kuullut, että Smoto "voitti" jutun ja YCCF tuomittiin maksamaan Smotolle jäsenmaksua vuodelta 2008 YHTEENSÄ 39,60 euroa (kolmekymmentäyhdeksän euroa ja kuusikymmentä senttiä). Oikeudenkäyntikulut olivat yhteensä 7.868,88 euroa josta Smoton osuus on 5.842,50 euroa. (Käräjäoikeus kohtuullisti kuluja intressin pienuuden vuoksi)

Höpö höpö...Smotohan velkoi 2850:tä euroa ja sai nyt 39,60e..ja joutuu maksamaan YCCF:lle 5.842,50eur.

Fireball sanoi:
Toivottavasti sopan hämmennys loppuu tähän, eikä kukaan Smoton jäsenistä haasta Smoton hallituksen jäseniä oikeuteen aikaansaadusta vahingosta:;):

No jos olisin suoraan jäsen, niin aivan varmasti vaatisin niiden idioottien päitä pölkylle, jotka väittivät että lain mukaan heidän on pakko lyödä kirveellä omaan jalkaan ja samalla lyödä myös kaikkien kanssamotoristien selkään puukolla... Kyllä tyhmyydestä pitää sakottaa!:p

sky sanoi:
No jos olisin suoraan jäsen, niin aivan varmasti vaatisin niiden idioottien päitä pölkylle, jotka väittivät että lain mukaan heidän on pakko lyödä kirveellä omaan jalkaan ja samalla lyödä myös kaikkien kanssamotoristien selkään puukolla... Kyllä tyhmyydestä pitää sakottaa!:p

Siitä vaan vaatimaan, ken tuollaiseen kokee olevansa oikeutettu. Tuleekin eksoottinen case, kun jotakuta vaaditaan edesvastuuseen siitä, että tämä noudatti lakia...:D

Muuten, sen verran noista tännekin jo kirjoitetuista jutuista voipi päätellä, että tuomioistuimen mukaan YCCF oli jäsenmaksuvelvollinen eroilmoituksestaan huolimatta. Kuten tossa parikymmentä sivua on tullu rautalankaa väännettyä (ilmeisen turhaan, koska paksukalloisimmat eivät ole vieläkään asiaa tajunneet). Sen sijaan yhden toisen jutskan SMOTO on ilmeisesti onnistunut ryssimään oikeen huolellisesti. Oikeuden päätöksestä nuo asiat selviäisivät, jos sen joku jostain kaivaisi julki.

mcmies sanoi:
Siitä vaan vaatimaan, ken tuollaiseen kokee olevansa oikeutettu. Tuleekin eksoottinen case, kun jotakuta vaaditaan edesvastuuseen siitä, että tämä noudatti lakia...:D

Muuten, sen verran noista tännekin jo kirjoitetuista jutuista voipi päätellä, että tuomioistuimen mukaan YCCF oli jäsenmaksuvelvollinen eroilmoituksestaan huolimatta. Kuten tossa parikymmentä sivua on tullu rautalankaa väännettyä (ilmeisen turhaan, koska paksukalloisimmat eivät ole vieläkään asiaa tajunneet). Sen sijaan yhden toisen jutskan SMOTO on ilmeisesti onnistunut ryssimään oikeen huolellisesti. Oikeuden päätöksestä nuo asiat selviäisivät, jos sen joku jostain kaivaisi julki.

Eli käydäänkö nyt siis käräjillä kaikkien muidenkin entisten jäsenyhdistysten kanssa (vai joko nekin on käräjöity) kun kerran laki vaatii? Tuolla lokiikalla voisi päätellä että niistä tulee tuhansia euroja takkiin...mutta minkäs teet kun on pakko :p:WAZAAP:

Kyllähän se olis mukava lukea oikeuden päätökset kun kerran ollaan niin innolla tästä väännetty. Mua ainakin kiinnostais tietää mitenkä se 2850€ muuttui 39€:ksi (mikäli ymmärsin oikein)? Itse vähän epäilen että käräjille ei tarvi mennä 39€ takia, varsinkaan jos sen velkominen maksaa enemmän kuin mitä siitä voidaan saada :;): Tällöin ei kyllä voida vedota mihinkään vahingonkorvaus vastuuseen jos jätetään velkomatta :grin:

Ei sinne kaikkia haasteta, Viragoklubi, HDCF ja Veteraanit on haastettu. Nyt tuli Viragoclubin ratkaisu. Joku vois hakea sen ratkaisun Kymenlaakson rosiksesta, eiks ne ihan julkista tavaraa ole noi tuomiot. Niin ja laittaa tänne ne perustelut niin ei tarttis arpoa.

Valluvaari sanoi:

Loistava kiteytys! Tämän tiesimme jo etukäteen, kuka voittaa, eli juristit. Filosofista tässä on, kuka hävisi? Miten on korvattavissa se badwill, joka tällä casella aiheutettiin?

seku sanoi:
Loistava kiteytys! Tämän tiesimme jo etukäteen, kuka voittaa, eli juristit. Filosofista tässä on, kuka hävisi? Miten on korvattavissa se badwill, joka tällä casella aiheutettiin?

Smotohan on selkeästi kärsinyt oikeusmurhan, eikö heidän kannattaisi varmuuden vuoksi valittaa hovioikeuteen?:right:

Back