• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

sinivuokot aktiivisina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kake1969q
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kookymppi sanoi:
Minulla ei ole mitään liikenteevalvontaa vastaan, päin vastoin. Jos napsahtaa sakot, niin voi katsoa peiliin. Nopeat ja taitavat kuskithan voivat aina mennä radalle, jos kaasukättä kutittaa. Itse saan euroopassa ja radalla purettua omat räppäilyhaluni ja voin helposti todeta omat rajallisuuteni kuljettajana.

Asumme alueella, jossa on 40 km/h aluerajoitus. Tyttäreni sai juuri mopokortin ja joutuu liittymään kolmion takaa isolle tielle. Näkyvyys risteyksessä on todella rajoitettu ja moottoripyörät saattavat paahtaa risteykseen todella kovaa. Jos tulee yhteentörmäys, jälki voi olla tuhoisaa. Joka päivä pelkään lapseni puolesta liikenteessä. Toki myös toivon, ettei auto tai motoristi osu 1-4 luokkalaiseen, jotka ylittävät tien monessa kohtaa ja poukkoilvat pyörinensä miten sattuu. Minä autolla ja prätkällä, vaimo autolla, poika kevarilla ja tyttö skootterilla olemmet olleet läheltä piti tilanteissa kovaa ajavien idioottien takia.

Itse toivoisin, että alueellamme olisi 24/7 poliisi puhalluttamassa ja valvomassa liikennettä.:jippikaijee:

Ja tämä vuodatuksenihan ei koske valtaosaa motoristeja. Vain niitä, jotka ovat liikkennesääntöjen yläpuolella ja eivät ehkä miellä, että kaikki eivät ehkä ole niin taitavia, kuin he:right:

Lähes samassa tilanteessa. Meillä ison tien nopeus 50 km. Kivat mutkat, loivat sellaiset ja hyväkuntoinen tie. Mutta taloja tien molemmin puolin, lapsia aamuisin ja iltaisin tien yli koulumatkalla jne. Toissa viikolla paikallinen (luultavasti) moottoripyöräjannu kokeili venttiilinnousua, toistasataa km tunnissa poliisin rysään. Kortti heti pois, ajokauden avaus vähän siirtyi. Kuinka sitä opettaa turvallista tienylitystä jos tuollaiset siellä seikkailee? Ei ehdi kissaa sanoa kun pyörä/auto tmv. On jo kohdalla, vaikka kuinka päätä pyörittää.

Onhan ne aktiivisia, eilen tikkurilassa ainakin 3mp kyttää ja yksi skootterilla.
Tänään liputtivat malmin hautausmaan kohdalla moottoripyöriä sivuun, minä mukaanlukien.
Papereiden lisäksi kuuntelivat myös ääniå, mutta korvakuulolla asialliset, eikä asiaan sen enempää takerruttu.
Vaihteeksi hyvää palvelua poliiseilta, kiitos siitä.

Husky510 sanoi:
Joo tätä ne voisi tehdä kyllä enemmän.....
Kyllä ne rikollisia ottaa tuolla kiinni, se joka ajaa ylinopeuttaa. Sinä olet silloin se rikollinen, eikö:O

Enpä muista nähneeni tai kuulleeni, että poliisi sakottaisi ammattirikollisia, jotka ajavat päivät päästään rajoitinta vasten. Jos ylinopeus on rikos, miksi näihin ei puututa?

vedenhenki sanoi:
Liikennevalvontaan kuuluu niin moni muukin asia, kuin vain ylinopeus. Poliiseilla on oikeasti puuttumiskynnys alhaisempi ihmiseen, joka ajaa vain päin persettä, vaikka ei ajaisi ylinopeutta. Luulisi meitä motoristeja kiinnostavan esimerkiksi turvavälit? Ei minusta ainakaan hauska tunne, kun joku auto ajaa liian lähellä. Poliisit osaavat nähdä ne perseilijät sieltä. Turvavälitkin ovat vain yksi esimerkki, välinpitämättömyyden, näyttämisenhalun ynnä muun ohella. Välinpitämättömyys on kaikista pahin ongelma - siinä on heti meidän henkikullat kyseessä.

Onko kukaan havainnut poliisin puuttuvan esim turvaväleihin? Minä en.

jyke sanoi:

Jos tien päällä näkee jonkun liputettuna sivuun, niin en minä ainakaan pysty sanomaan minkä vuoksi on toppuuteltu... No kerran oli ilmiselvä tapaus kun setä sininen seisoi blondin kanssa auton vieressä ja osoitti sormella tyhjää takakumia.

jyke sanoi:
Poliisi puuttuu jos se näkee pitkän matkan tuota....Esim rekka ajaa kotilon perässä pitkään ihan puskurissa kiinni. Tuosta tulee paljon kiistaa oliko hetkellistä jne, toinen on se että jos tulee paljon valituksia poliisille, niin se kiinittää siihen enemmän huomiota, niin kuin kaksipyöräisten ääniin. Niistä tuli paljon valituksia, niin poliisi tarttui kansalaisten mielipiteeseen

jyke sanoi:
Minä olen saanut kirjallisen huomautuksen syynä liian lyhyt turvaväli, vuoden sisään, voin tunnustaa, enkä kokenut olevani suurikaan rikollinen tuolloin.
Istuessani pienen sivarikotilon takapenkillä tapahtuneeseen johtuvista syistä keskustellessamme heidän perustellessaan, että motariajossa ajoin vas. kaistaa liian lähellä edelläni hissutelleeseen nähden, jotta hissuttelija siirtyisi tak oik. kaistalle. Sattui sitten tuo sivaripoliisi kohdalle ja sanoivat, että sellainen liian lähellä ajaminen on painostamista. Kiistin painostamisen sanoen, että eivätkös painostajat väläyttele pitkiä, ja siihen totesivat, että kyllä - ja sen jos olisit tehnyt tulisi sakot heti. Muutoin kiittelivät vilkun käytöstä, asiaan kun kuuluu käyttää vilkkua motariajossakin aina, kun kaistan vaihto tapahtuu.

jyke sanoi:

Kukaan havainnut puuttumista poliisin omiin turvaväleihin? Joka päivä saa katsella Kilon suunnilla puskurissa roikkumista, poliisin toimesta. Niillä vissiin kiire donitsille.

Hammurab sanoi:
Onhan noita sakkoja tullut otettua ja joka ikiseen on syyllinen löytynyt peiliin katsomalla. Ja AINA on poliisin kanssa asiointi sujunut asiallisissa merkeissä. Vankka mielipide onkin että poliisin asiakaspalvelu toimii periaatteella "Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" ;) Onpahan joskus käynyt jopa niinkin että pienen juttutuokion jälkeen on sakkoihin annettu (kanta-asiakas?)alennusta tai jopa menty pienimmän haitan periaatteella eli kirjoitettu huomautus.

Toki jokainen sakko on harmittanut mutta niinhän se wanha betoniviidakon sanonta kertoo että "Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa - Ja lompakko".

Niinpä, tässä päivänä muutamana tuli lähdettyä kotiristeyksestä hieman reippaammin kuin tavallisesti, enkäpä ollenkaan huomannut että takana oli siviilipolliisi, ajoin noin pari kilometriä 60 alueella noin 80 mittarissa kunnes liputtivat sivuun...pitivät pienen puhuttelun jonka aluksi kysyivät että paljonkos mittari näytti tässä menneen parin kilometrin matkalla...kun totuudella kerroin et noin 80 tais olla...katselivat hetken toisiaan ja sanoivat sitten et saat tästä nyt suullisen huomautuksen, ja ajele varovaisemmin tästälähtien...

Poliisi tekee työtään ja valvoo lakia, jos rikot sitä lakia niin siinä sitten kärsit seuraukset, tälläkertaa mulla kävi näin mut olis voinut käydä toisinkin :orgmp:

Taajuus sanoi:
Sen verran jeesusteluksi mennyt, että pakko kysyä: Käsi ylös, kuinka moni on hankkinut moottoripyörän saadakseen vapauden tunnetta ja elämyksiä tien päällä - Ja ajelee sitten koko ajan tarkalleen tikkarin mukaan, koskaan kaasua avaamatta?

Ihan pelkäksi leluksi se on hankittu, sen kummempaa vapauden tunnetta en ole sen kanssa kokenut, mutta lystiähän leluilla leikkiminen on. Mitään hyötykäyttöä en mp:lle ole vielä keksinyt, niin ainut moottorikäyttöinen vempain, kun se minun käytössä onkin. Aivan mainiosti ilman sitäkin tulisin toimeen. Toki sillä voi työmatkankin taittaa, mutta ihan yhtä hyvin sen voi tehdä myös polkupyörällä. (alle 10km)
Nopeusrajoitusten mukaan pystyy oikein hyvin ajamaan, jos vain haluaa. Aina vaan ei halua. Kyllä se ylinopeudella ajaminen on aina ihan tietoista, ja pieni pelko mahdollisesta kiinni jäämisestä on joka kerta mielessä. Niin, että jos tutka kohdalle osuu, niin eipä siinä voi, muuta kuin kirota huonoa tuuriaan ja syyttää ihan vaan itseänsänsä!!!

D-Iivil sanoi:
Aika hyvin oli tänä aamuna ykköstie miinoitettu. Gumballin poikia varmaan kyttäsivät :-)

sanoivat että 60 partiota pelkästään kumppareita tutkaamassa,mutta kohtuuhuonosti olivat kiinni saaneet...

meijän paikalliset sai muurlassa 5 auton nipun nopedesta 205 ja lohjallekin jäi muutama, jotakin pikakäräjiäkin olivat puuhanneet, mutta huonolla menestyksellä

kaveri tuli päivällä turusta ja jutteli että oli mennyt fefeä ja lamboa ohi molemmilta puolin autoa yhtä aikaa, penkat vaan pölisi...:D

Motoristi1958 sanoi:
Sattui sitten tuo sivaripoliisi kohdalle ja sanoivat, että sellainen liian lähellä ajaminen on painostamista.

Tätähän ne sivaripoliisit nimenomaan itse harrastavat...

adville sanoi:
sanoivat että 60 partiota pelkästään kumppareita tutkaamassa,mutta kohtuuhuonosti olivat kiinni saaneet...

meijän paikalliset sai muurlassa 5 auton nipun nopedesta 205 ja lohjallekin jäi muutama, jotakin pikakäräjiäkin olivat puuhanneet, mutta huonolla menestyksellä

kaveri tuli päivällä turusta ja jutteli että oli mennyt fefeä ja lamboa ohi molemmilta puolin autoa yhtä aikaa, penkat vaan pölisi...:D

Veikkolan ja Lohjan väliltä laskin ainakin kolme mp-poliisia ja muutaman tutkapartion. En matkalla muistanut koko gumballia vaan ihmettelin että kylläpä nyt tutkataan ja huolella :-P

-perttu- sanoi:
Jos tien päällä näkee jonkun liputettuna sivuun, niin en minä ainakaan pysty sanomaan minkä vuoksi on toppuuteltu... No kerran oli ilmiselvä tapaus kun setä sininen seisoi blondin kanssa auton vieressä ja osoitti sormella tyhjää takakumia.

Jos sinä ajat jonkun / joku ajaa sinun perseessä kiinni ja poliisi tulee vastaan, niin luultavasti havaitset puuttuuko poliisi siihen vai ei.

Hyötysuhde kumppareitten tutkaamisesta jne. tasan nolla, kun sakkotuloja ei pystynyt toimeenpanemaan.

Back