• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Silmälaseja käyttäville kanssa motoristeille!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja InFlames
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on täysin pinnoittamattomat lasit, en pese niitä Fairylla, ihan puhtaalla kankaalla vaan pyyhkäisen ja vettä jos on oikein pahat. Eivät huurru kyllä kypärän sisällä paitsi jos on pahuksen kylmä. Visiiri huurtuu kyllä vähän väliä, siksi se onkin melkein aina kaupungissa raollansa. Varmaan riippuu kypärästä aika paljon.

Fairia ei kyllä kannata silmälaseihin tuupata, fairikun pilaa silmälasien pintakäsittelyt, näin optikko mulle ainakin totesi
talktohand.gif
Olipa hyvä tietää, olen käyttänyt Fairyä yli kolmekymmentä vuotta useampien silmälasien, ajolasien ja visiirien huurteenpoistoon. Enkä ole huomannut mitään ongelmia silmälasien monipäällystekalvojen kanssa
Mullon päässä just yhdet rillittimet, joista optikon epäilysten mukaan on nimenomaan fairy tuhonnut kalvopinnan, ei kokonaan, vaan sillee sopivan vit*umaisesti.

Mitä enemmän asiaa tässä mietiskelen, sitä enemmän olen vakuuttunut tuosta Streethawk:n ehdottelemasta sitrushapolla "terästetyistä" pesuaineista kalvojen pilaajana. Mene ja tiedä, olen täysin optikkoni armoilla
talktohand.gif

Tere,

harrastan uimista ja olen käyttänyt urheiluliikkeista saatavaa linssien huurustumisenestoainetta. Ei todellakaan maksa mitään mielettömiä summia. Saa kaikista hyvin varustelluista urheiluliikkeistä, pieni Speedon spraypullo. Sopii muovisille pinnoille, kuten uimalasit ovat. Ehkäpä siis rilleillekin....

En itse ole ajaessa tarvinnut huurteenestoa muualle, kuin visiiriin. Luulisin, ettei Fairyllä ja muilla saippuoilla ole myöskään pahaa vaikutusta linssien pintoihin, varsinkin kun ne on itselläni lasia. Lasi ei mene pilalle puhtaalla hieroessa eikä pestessä millään tökötillä, ei edes tinneristä, muovisista en tiedä.

sport05.gif
terv,

Tuli nyt kokeiltua toissapäivänä tuota fairikikkaa oikeaoppisesti. Herranen aika kun oli omituista ajella kun ei linssit huurtunutkaan
omg.gif
Nyt vain huomasi että iltaviileällä alkoi visiiri huurtumaan alle 50 vaihdissa. Mutta hienosti toimii linsseihin
thumbs-up.gif

Tuli nyt kokeiltua toissapäivänä tuota fairikikkaa oikeaoppisesti. Herranen aika kun oli omituista ajella kun ei linssit huurtunutkaan
omg.gif
Nyt vain huomasi että iltaviileällä alkoi visiiri huurtumaan alle 50 vaihdissa. Mutta hienosti toimii linsseihin
thumbs-up.gif
Kyl siihen visiiriin toimii täysin sama kikka.
... ja visiirin ulkopintaan autovahaa "kovavahaa" ei nestemäistä, ja visiirille tuleva vesisade pisaroituu eikä tee "kalvoa"...

omg.gif
thumbs-up.gif
Kyl siihen visiiriin toimii täysin sama kikka.
... ja visiirin ulkopintaan autovahaa "kovavahaa" ei nestemäistä, ja visiirille tuleva vesisade pisaroituu eikä tee "kalvoa"...
Näin olis tarkoitus tehdä. Sit voi jatkaa ajelua hyvin mielin pitemmälle syksyyn
smile_org.gif

Eipä ole itsellä rillit päässeet huuruuntumaan. Kyllä se tahtoo olla tuo visiiri, joka ensin vetää sumuun.

Ittellä ei oo ollu ongelmia lasien huurtumisen kanssa. Visiiri tosin huurtuu välillä aika tehokkaasti. Kaupungissa teen samaa kuin muutkin täällä eli ajan visiiri raollaan.

Ikinä mulla kyllä ole ollut lasien kanssa ongelmia vaikka pesen Fairyllä ja aina on kaikki pinnoitteet ollu. Optikolta kuulin hyvän reseptin lasien pesuun ja oon sitä nyt soveltanut myös visiirin pesuun.

1. Ota suihkupullo ja laita sinne tippa tai kaksi Fairyä.
2. Maun mukaan jotkut lisää myös yhden tipan partavettä, jotta on vähän alkoholia.
3. Täytä pullo vedellä ja ravista.
4. Ruiskuta runsaasti ainetta laseihin ja hiero kevyesti sormilla.
5. Huuhtele ja kuivaa talouspaperilla tms.

Samaa sovellan visiiriin sillä erituksella, että visiirin kastelen ensin lämpimällä vedellä, jotta ötökät vähän pehmenee.

Hyvin on toiminut.
smile_org.gif

Back