• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Shoein kypärät paskoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Kävin mielenkiintoisen keskustelun erään varustemyyjän kanssa. Hänen mukaansa ARAIn kypärät ovat ainoita kypäriä joita kannattaa edes harkita, niiden ylivertaisten ominaisuuksien ja ennenkaikkea turvallisuuden vuoksi.

Yleisesti ottaen vallitsee varmasti yksimielisyys siitä, että ARAIn kypärät ovat parhaita, enkä itsekään sitä lähde kiistämään paremman tiedon puuttuessa. Mielenkiintoiseksi keskustelu muuttui, kun myyjä alkoi haukkua Shoein pottia aivan pataluhiksi. Ainakin minä olen pitänyt Shoein tavaraa kelvollisena, jos nyt ei aivan ARAIn veroisena, mutta hyvänä tavarana kuitenkin. Kuulin mm. seuraavia väittämiä:

- Shoein XR 1000:sen alaosa on MUOVIA, jolla on saavutettu kypärän keveys (onko jollain tästä faktaa?)
- XR 1000 on kielletty ainakin USA:ssa ja Japanissa, koska se ei täytä näiden maiden turvallisuusstandardeja
- ARAI on ainut kypärä, joka halkeaa törmäyksessä "oikein", eli tähtikuviomaisesti, johtuen valmistustavasta, jossa kuidut ruiskutetaan muottiin ja kuidut asettuvat satunnaisiin suuntiin. KAIKKI muut kypärät halkeavat pitkittäisesti, koska niissä kuidut ovat "mattona"
- ARAI on ainut kypärävalmistaja, joka käyttää lujuustesteissä vain yhtä kypärää, muut valmistajat joutuvat vaihtamaan kypärän joka iskutestin välissä.

Muutenkin ARAIta suitsutettiin sellaisella lieskalla, ettei paremmasta väliä. Muilla kypärillä ei tee yhtään mitään, piste.

En tiedä kuinka paljon myyjän puheisiin vaikutti se, että hän oli ollut ARAIn järjestämillä kypäräpäivillä muutama viikko takaperin...

Herääkö ajatuksia?

herää: toiset on helpommin aivopestävissä kuin toiset. Vaikka itse arailla ajankin.

Aika huimia väitteitä. Se että joku valmistaja tekee pottansa eri tekniikalla, ei tee siitä täysin ylivertaista.

Eihän tässä uskalla enää AGV:n potalla ajaa ollenkaan.. henki lähtee..

- Shoein XR 1000:sen alaosa on MUOVIA, jolla on saavutettu kypärän keveys (onko jollain tästä faktaa?)
Joo se visiiri siinä on muovia...  
biggrin.gif

Justiinsa. Voipi olla, että pomppukestävyys on jopa paras, mutta muitakin ominaisuuksia kypärissä on. Nykyään omaan kyä Arain, mutta sanottava on, että ainakin minun kuuppaani edellinen X-Lite X-900 sopi paremmin ja oli lisäksi paljon paremmin varusteltu jo vakiona. Arai silti hyvä.
Ei tuollaista suitsutusta oikealta "ammattilaiselta" pitäisi kuulla. Vaikka olisi tottakin, epäilys herää liikaa hehkuttamalla varmasti!

Olisi enemmän kuin kiva kuulla firman nimi, jossa tämä varustemyyjä työskentelee... Että missäs sitä tällaista propagandaa viljellään ?!

tiedä sit mikä on paras mut tiedän muutaman tyypin jotka on vaihtanu arain shoeihin ja sanonu ettei enää ikinä edes harkitse araita...
confused_orig.gif

itellä Z-one enkä ole katunut ostosta hetkeäkään
062802jumpie_prv.gif

No huh huh... Mitä lie hassuheinää sekin myyjä oli poltellut
biggrin.gif
Omaa XR-1000 en vaihtais mihinkään muuhun kypärään.

No sanotaan nyt se liike, vaikka en halua heitä muuten mollata, koska hyvää palvelua olen sieltä aina saanut ja hemmotkin on ihan mukavia.

Bike Forum Jyväskylässä...

Ostin juuri uuden Shoein. Kokeilin myös Arain mallit mutta eivät istuneet. Päätöksen tein itse. Myyjä tosin hehkutti Shoeita ja väitti, että Arain tekniikka on vanhentunut - osia enemmän ja siis liityntäsaumoja -  
crazy.gif
. Myyjät osaavat asiansa ja mitä useamman mielipiteen ja muuta dataa saat niin sen parempi on tehdä oma päätös.

Olisi enemmän kuin kiva kuulla firman nimi, jossa tämä varustemyyjä työskentelee... Että missäs sitä tällaista propagandaa viljellään ?!
Tuskin tuolla niin suurta väliä on, meinaan kuulosti aika tutulta, yhdessä toisessa Uudestisyntyneiden Vauvojen liikkeessä hiukan aiemmin...
Taitaa olla vauvamyyjillä aika kovat faktat takataskussa.
wink.gif

Eiköhän tuo oman pota sopivuus omaan kuulaan ole aika tärkeä ominaisuus myös, ja joku on varmaan ehtinyt ottaa lipat myös Shoein potilla, ja hengissä selvinnyt jopa ilman Araita. Ei silti etteikö muuten ihan asiallinen tuote olis sekin.

En tiedä kuinka paljon myyjän puheisiin vaikutti se, että hän oli ollut ARAIn järjestämillä kypäräpäivillä muutama viikko takaperin...

Herääkö ajatuksia?
Kyllä tuosta sen verran ajatusta herää etten ottaisi yhtään mitään enää tosissani mitä se myyjä horisee.

Vaikka noissa jotain eroa olisikin, niin ei noin paljoa. Jos verrattaisiin niihin 30 euron lidl-kypäriin niin niistä en tiedä, mutta shoein ruukkuja on aika moni tältäkin foorumilta tainnut kokeilla tositoimissa ilman että ne on yhtäkkiä olleet suojaavuudeltaan paperipussin tasoa.

Mitä jenkkeihin tulee, niin siellä on osavaltioita joissa saa ajaa yhä ilman kypärää, ja osavaltioita joissa mikä tahansa pipoa tukevampi käy kypärästä. Voi vaan nauraa makeasti puheille että joku kypärämalli olisi "kielletty" liian vaarallisena.

Eikös se oma potta oo aina se paras.
smile_org.gif

Merkillä nyt ei luulis kauheeta väliä oleva kuhan potta on hyvä päähän ja suht laadukkasti tehty.
Tohon edelliseen pitäs lisätä Arain vanhsta tekniikasta että useampi arai on tehty siten että NE ON saumattomia.
idea3.gif

Vaikka noissa jotain eroa olisikin, niin ei noin paljoa. Jos verrattaisiin niihin 30 euron lidl-kypäriin niin niistä en tiedä, mutta shoein ruukkuja on aika moni tältäkin foorumilta tainnut kokeilla tositoimissa ilman että ne on yhtäkkiä olleet suojaavuudeltaan paperipussin tasoa.
No onhan niissä eroja jos hyvää kypärää vertaa paperipussiin. Mietitään vähän - paperipussiksi ne muuttuvat kaikki jossain vaiheessa - valitettavasti. Vertaa nyt lidl'n pottia ja Shoeita - katsotaan ettei mene foorumissa vellit ja puurot sekaisin. Hyviä kypäriä Arai ja Shoei - antaa pään ratkaista.
062802jumpie_prv.gif

Joopa joo, kaveri on ainaki ollu kovapuhumaan. Mulla on ollu muutama eri kypärä ja nykyään ajelen shoein potta päässä eikä kyl voi muuta sanoo ku et istuu törkeen hyvin päähän ja on muutenkin hiljasin ja paras kypärä mitä mulla on ikinä ollu.
buttrock.gif

Niistä e-hyväksynnöistä kertoo aika paljon jos joku lidl-ruukku täyttää vaatimukset
confused_orig.gif
Ehkäpä rimaa olisi nostettava hieman? Aivan sama, mulla Arai mutta kyllä Shoei ja pari muuta oli vahvasti kilpailussa mukana.

Et sitten kysynyt miksei Araita ole siirretty TV-Shoppiin myytäväksi koska se on kilpailevaan tuotteeseen verrattuna niiiiiiiiiiiin hyvä?
tounge.gif

No, meikäläiseen moisilla oma merkki paras/ muut paskoja -myyntistrategiaa käyttävillä myyjillä on lähinnä karkottava vaikutus.
crazy.gif

Back