• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Seuraukset paikallaan kaadosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 75Finn
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ensimmäisen kerran meni pyörä nurin ostotilanteessa alle kävelyvauhdista, sain jarrutettua kaatumista ja tilanteesta selvittiin muutamalla pikkuruisella naarmulla.

Nyt kesäkuussa kateelliset kävivät kaatamassa pyörän kotipihassa asfalttiin. Tuloksena oli hajonnut takakate, lommoja etu- ja yläkatteisiin, tankkiin, runkoon, peiliin, jne. Lunastukseenhan se meni.:sad3:

Tomako sanoi:
Nyt kesäkuussa kateelliset kävivät kaatamassa pyörän kotipihassa asfalttiin. Tuloksena oli hajonnut takakate, lommoja etu- ja yläkatteisiin, tankkiin, runkoon, peiliin, jne. Lunastukseenhan se meni.:sad3:

Oikeesti lunariin?? Paikaltaan nurin.

Helposti menee lunariin.. miettii vaikka 3ke muoviluoti, paikaltaan kaadosta tulee 1500e lasku. Mutta vakuutusyhtiö saa sen 2 tonnilla kuitenkin myytyä

Ajelin kaverin kanssa peräkkäin ja ajettiin linja-autopysäkille suunnittelemaan seuraavaa etappia. Tämä kyseinen pysäkki sijaitsi aikalailla jyrkässä alamäessä. Nousin GSX-F:ni selästä ja laitoin jalalle. Hetki tämän jälkeen pyörä kaatui itsestään...:O Etuvilkku halkesi ja moottorin poskeen tuli pikkaset naarmut. Tästä opin sen, että jätä aina vaihde päälle, kun jätät mopon alamäkeen. Vielä parempi on olla parkkeeramatta niin...:grin:

Viimeksi muokattu:
Autokoulussa mp-korttia suorittaessa kaadoin heidän kawasakinsa kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla tehdessäni pujottelua tempasin etujarrun tappiin asti ja nurin mentiin. Sillä kertaa ei kaatumatattien ansiosta muita vaurioita kuin jarrukahvan vääntyminen, joka tosin oli helposti vielä väännettävissä takaisin normiasentoon. Toisella kerralla olin pysähtymässä lievään ylämäkeen, jolloin pyörä alkoi kallistua oikealle ja vastusteluista huolimatta kaatui. Tuloksena jalkatapin katkeaminen ja jarrukahvan vääntyminen tällä kertaa korjaamattomaksi.
Omalla kawalla ei toistaiseksi onnettomuuksia tai munauksia, joten näköjään sitä ihminen oppii tekemällä:thumbup:

keimol sanoi:
Mulla on semmonen tapa, että aina kun laitan seisontatuen auki niin annan sille vielä kunnon potkun perään. Kun tulee tavaksi niin ei käy niin helposti mitään :)

Mä olen ottanut tavaksi heittää jalan aina pykälä päällä ja pyörä käynnissä. Jos pyörä sammuu tulee tarkastettua samalla vedolla kaksi asiaa: 1. pykälä ON päällä 2. jalka ON auki asti.

Miihkaili sanoi:
Mä olen ottanut tavaksi heittää jalan aina pykälä päällä ja pyörä käynnissä. Jos pyörä sammuu tulee tarkastettua samalla vedolla kaksi asiaa: 1. pykälä ON päällä 2. jalka ON auki asti.

Näin minäkin olen tehnyt sen ainoan paikaltaan kaadon jälkeen, joka sattui 5 vuotta sitten.

Vajaa 10v sitten käänsin tiukan u-käännöksen ärrän ikkunan eteen parkkiin. Jalkahan sitten olikin jotenkin ihan liian kauas ojennettuna eikä jaksanu pitää pystyssä vauhdin pysähdyttyä. Repesin nauramaan, yleisöäkin oli ikkunassa kahvia juomassa sopivasti.

Jarrulevylukko paikoillaan, liikkeellelähtö ja siitä nurin. Jalka jäi jumiin prätkän alle ja porukkaa lappasi ohi eikä kukaan tietysti huomaavinaankaan ettei vaan joutuisi auttamaan. Sentään yksi kaveri pysähtyi jelppaamaan ja sain jalan pois pyörän alta ja pyörän pystyyn. Saldona vain vääntynyt tankopaino ei muuta mutta silti vitutti suunnattomasti.

Itse kippasin ensimmäistä kertaa reilu viikko sitten. Olin viemässä pyörää Kuopion keskustassa olevan tavaratalon parkkihalliin. Halliin ajetaan kohtuullisen jyrkkää ramppia pitkin kellariin ja rampin alapäässä on ovi, jonka pitäisi avautua kun ajoneuvon ajaa tarpeeksi lähelle. No, eipä avautunut minun kohdallani ja olin yhtä äkkiä jumissa rampin ja oven välissä. Ei mitään mahdollisuutta työntää reilu 200kg painavaa pyörää niin jyrkkään ylämäkeen. Siinä hetken ihmeteltyäni yritin alkaa kääntämään pyörää ympäri, mutta siinä säätäessä alkoi voimat loppua ja pyörä kyljelleen. Onneksi vauriot jäivät pieniin naarmuihun jarrukahvassa ja moottorin poskessa ja venähtäneeseen sormeen. Olisin ollut siellä varmasti hyvän aikaa jumissa, mutta onneksi sisältä päin tuli auto, joka avasi oven ja pääsin luikahtamaan sisään. Tarinan opetus, että varon kyllä vastaisuudessa tällaisia ramppeja ja automaattiovia...

Back