Ihmetystä herättää tämä forcefieldin testivoitto kun pääsin moista käpistelemään. Ensimmäiseksi tuli mieleen auton kuramatto. Jos tuohon tyyliin juuri tasaiselle tulee niin suojaa varmasti vaimentamalla iskua, mutta mitenkä jos tulet selkä edellä johonkin terävempään esim pylvääseen? Sehän taipuu taaksepäin yhtä helposti mitä eteenpäinkin. Tälläisessä kolarissa kovempi suoja on minun logiikalla parempi.
Miksi se olisi huonompi tuon kaltaisessa pylvästilanteessa? Selkärankahan taipuu niin eteen ja taakse lähes yhtäpaljon. Taaksepäin taipumista rajoittaa tehokkaasti esim. minun tapauksessa tuo hyvin muodostunut ja roteva vatsalihas... Lyhtypylväs tapauksessa on kyse pistemäisestä iskusta selkään ja siinä Forcefield on testeissä hyvin pärjännyt.
En tiedä miten nämä testit on suoritettu(eli mimmoiselle alalle isku on kohdistettu), lueskelin tämän kyseisen testin mutta siitä ei oikein selvää saanut. Mutta tälläiseen pistemäiseen iskuun kova suoja vaan tuntuu suojaavammalta. Vai oletko eri mieltä?
Jos esimerkiksi annettaisiin jonkin ammattilaisnyrkkeilijän lyödä sinua selkään niin minä ainaskin pukisin ennemi kovan suojan(esim dainese wave) kuin pehmeän (esim forcefield) vaikka jossain testissä pehmeälle suojalle oli mittauksessa X annettukin paremmat arvot.
Noh, pääasia että jotain suojaa käytetään sen takkien mukana tulevan vaahtomuovin palasen sijaan