• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sankarit asialla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MattiR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei ollut vetomies; olin töissä
tounge.gif

Ei kai tuollaisista suorituksista muuta positiivista löydy kuin se, että itseen sattuu todennäköisesti kaikkein eniten.

Kuitenkin loppujen lopuksi vikahan lainsäädännössä ja liian kovissa rangaistuksissa. Niin ja tietenkin virkavallassa.
Väärin jos viedään kortti sanoisi moni tääläkin foorumilla, jos olen oikein ymmärtänyt viime viikonkin keskustelua.

Ehkä tuossakin pitäis lukea, että "mahdollisille" muille tienkäyttäjille . Ei ainakaan itelle tulis mieleen ruuhkassa keulia. Uutiset on sellaisia kuin niitten kirjoittajakin on. Tuskin olis ylittäny uutiskynnystä jos autolla ois rengasta poltettu,ylinopeutta ajettu ja "vahingossa" suistunut ulos ajoradalta valotolpan kaataen. Siitä huolimatta kaveria ei jätetä.

rapatessa roiskuu..
nixweiss.gif
..hyvä, ettei käyny kuskille pahemmin ja kykenee toivottavasti kohta taas ajelemaan..
thumbs-up.gif

...ja tuosta kaverin jättämisestä vielä, mistä sitä edes tietää huomasiko toinen sen kaatumisen? Toinen ajaa takana ja kaatuu ja toinen huomaa vasta vaikkapa kilometrin päästä että kaveri puuttuu, vielä jos tietää että poliisit on perässä niin aika harva varmaan kääntyy/ pysähtyy ja lähtee etsimään että mihin se jäi. Tosin en tiedä oliko näin, mutta mahdollista tuokin. Vai sanottiinko jossakin että edellä ajanut mopoilija kaatui?

veryangry.gif
p...kapäitä  opettelisivat hirttosolmun teon niinku ennenki on tehty kun on hengestään haluttu päästä!
Radalle tommoset temput kuuluu ei yleisille teille
veryangry.gif
Niin kuin rautaperseajotkin kuuluisi suljetulle radalle,se on
muiden hengellä leikkimistä kun ajellaan puolinukuksissa tai piristepäissään että pysyisi silmät auki.
Tutkimusten mukaan 19 tunnin valvominen vastaa 0,6 promilen humalatilaa. Miettikääpä tätä arvoisat rautahanurikuskit.
Tuo valvominen ja väsymys ovat hyvin yksilöllisiä, ei pidä yleistää. Itsekkin olen valvonut 6 vuorokautta putkeen, sillon oli joinakin aikoina epätodellinen olo.
-Sergei-

veryangry.gif
p...kapäitä opettelisivat hirttosolmun teon niinku ennenki on tehty kun on hengestään haluttu päästä!
Radalle tommoset temput kuuluu ei yleisille teille
veryangry.gif
Niin kuin rautaperseajotkin kuuluisi suljetulle radalle,se on
muiden hengellä leikkimistä kun ajellaan puolinukuksissa tai piristepäissään että pysyisi silmät auki.
Tutkimusten mukaan 19 tunnin valvominen vastaa 0,6 promilen humalatilaa. Miettikääpä tätä arvoisat rautahanurikuskit.
Tuo valvominen ja väsymys ovat hyvin yksilöllisiä, ei pidä yleistää. Itsekkin olen valvonut 6 vuorokautta putkeen, sillon oli joinakin aikoina epätodellinen olo.
-Sergei-
Ei se valvominen kuitenkaan tee kenestäkään parempaa kuskia.

Valvomisesta: Kerran olin kertausharjoituksissa, joissa ehdin 10 päivän aikana nukkua 20 tuntia, joista tunneista yhdeksän nukuin viimeisenä yönä (tais nukkua kaikki muutkin, kipinävahtikin...). Jossain vaiheessa kun istuin teltassa radiovahdissa, lattia nousi pystyyn ja teltta kupsahti kyljelleen. Hetki meni ennenkuin tajusin että se olen minä joka olen vaaka-asentoon kaatunut eikä maailma. Kun joku väärähälytys-hässäkkä tuli keskellä yötä, tuli helvetinmoinen kusihätä asemissa ojassa maatessa. Siinä sitten nousin polvilleni ja kuseskelin (en onneksi housuun), hysteerinen nauruni kaikui mettässä (jokapuolelta kuului tuliaseiden pauke ja metsä oli täynnä suuliekkien välähdyksiä) , kun itteeni rupes huvittaan koko juttu tai jotain...

Kun toiseksi viimeisenä päivänä (seur. aamuna kotiutettiin) lämmitettiin sauna, oli Syndalenissa saunan kuistilla iso röykkiö koivupöllejä, seassa helvatinmoisia oksapiruja. Kaveri neuvoi miten oikein halkoja hakataan, hakkasin saunapuiksi koko kasan. Varmaan historian eniten halkoja vaatinut saunanlämmitys...vaikkei se silti kuumaks tullut se sauna, liika pieni kiuas vaan oli väliin aika oranssinkeltanen...

Siihen aikaan oli nuori ja kuntokin rautaa.

Vaikka ei sempualeen, On se kunto vieläkin rautanen, meinaan aina on pesuun viedessä ollu kalsarit ruasteessa.
buttrock.gif

Muutamille tähän topicciin vastanneille:

Eikö lähes kaikki moottoripyörän kaatamiset ole vahinkoja, usein johtuen omien rajojen ylittämisestä. Miten ympärikeulinta eroaa "hartijalukkosta" mutkassa jossa tilannenopeutta on ollut liikaa jne. Vai johdonmukaisestiko vähät välitätte esim 90% motoristien onnettomuuksista ?

Oliko tässä paheksuttavampaa ylinopeus (48 km/h ylitystä, illalla + leveällä tiellä, liikenteen määrästä ei ole minulla tietoa) ? Vai se, että eturengas oli ilmassa ?

Juu ja ennen kuin joku taas päättelee omiaan, niin minusta ylinopeudella ympärikeuliminen ei ole ihqua.
Hassu ja asiaton kommentti. Kaatumiset toki ovat vahinkoja, mutta perkele, jos tuota kerjää tarkoituksellisesti keulimalla (selvästi sitten vailla taitoja tuohon) ja kaatuu keskellä muuta liikennettä, niin en tiedä kumman takia pitää sääliä enemmän - loukkaantumisen (joka mielestäni ei ole mukavaa ja jota en kenellekään toivo) vai tyhmyyden, kun pitää näyttää jotain, jossa ei sitten olekaan oikeasti paljon esittelemistä...

...vai tyhmyyden, kun pitää näyttää jotain, jossa ei sitten olekaan oikeasti paljon esittelemistä...
Tosikuskit ei koskaan kaadu? Esim. stuntajon MM-kisoissahan ei siis kaatumisia nähdä ollenkaan kun kuskit on maailman huippuja? Kyllä sitä vahinkoja sattuu paremmilekin kuskeille.
Asiansa osaavat stuntkuskit eivät ole munattomia pellejä, jotka mokailevat muun liikenteen seassa, koska luulevat itsestään liikoja.

...vai tyhmyyden, kun pitää näyttää jotain, jossa ei sitten olekaan oikeasti paljon esittelemistä...
Tosikuskit ei koskaan kaadu? Esim. stuntajon MM-kisoissahan ei siis kaatumisia nähdä ollenkaan kun kuskit on maailman huippuja? Kyllä sitä vahinkoja sattuu paremmilekin kuskeille.
Asiansa osaavat stuntkuskit eivät ole munattomia pellejä, jotka mokailevat muun liikenteen seassa, koska luulevat itsestään liikoja.
Ei niin. Mut lähes kaikki muut motoristit on
smile_org.gif

Rupee oikeen naurattamaan tää Kukkahatut vs vetomiehet taistelu
biggrin.gif

Tuskin se jannu siellä tahallaan kaatuili, vahinkoja sattuu
sport05.gif

Back