• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sakkokertymä 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ValeRossi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sakkoi kesälle 368 ja 472. ihanan kallista
baaa.gif

Veikkaan vahvasti yhtä kuukautta. Itsellä 125@80 ja kuukausi on kulemma lain mukaan nykyään minimi. Eilen tuli haettua oma kortti takaisin kun viime viikolla ei ehtinyt. Turvallista matkaa
wink.gif
Poliisisetä puhui 1,5 kk:n minimistä ja maksimi ois 6 kuukautta, mut saa nyt nähä miten käy!
Näin sitten kävi, 6 vkoa kortti hyllyllä, ei paha!

119kmh/50kmh
3kk2vk kortti pois:(

sakko 600e

kertymä 47066

103@60, risteysalue, jossa käänsin liian aikaisin, ennen 100 rajoituksen alkua.

Lupa kuljettaa kaksipyöräistä poissa taskusta 1,5 kk ajan.

Valuutan siirto valtion pohjattomaan kassaan 702 €.

Kertymä siis 47066 + 702 = 47768.

98@50, Velskolantiellä, kortti pois.

47 768 + 720 = 48 488

Lähettivät vielä terveiset että Bodom-järven tienoilla on pyöräilykisat huomenna ja paljon poliiseja, että kannattaa ajaa nätisti tai pysyä poissa ettei tuu ruumiita. Tiiä sit meinaako ne ampua kaikki mopoilijat..

Edit: Herra Laki ja Järjestys soitti ja kerto että oli tullut laittaneeks ylityksen päiväsakkojen kohdalle. 48 pvs väheni 28:aan ja maksettavaksi jää siis vaan 420€..

48 488 - 300= 48 188

Lupsakka Kuapilaispolliisi antoi eilen 443 euroa maksettavaa. Keskinopeutta 130 satasen alueella.
48188 + 443= 48631.

*korjattu kiroitushärö*

Loppui se munkin tuuri...Murphyn laki iski, mulla ei ollut mitään kiirettä minnekään, köröttelin aivan rauhassa rasittavan tarkasti rajoitusten mukaan. Nelostiellä rajoitus vaihteli 80 ja 100 välillä, mulla jäi huomaamatta sit yks 80 lätkä ja ihmettelin suuresti kun setä sininen pysäytti ja kertoi että vauhtia oli 103.

12 päiväsakkoa, summaa en kehtaa kertoa/laskea mukaan kertymään.

PS. Piti sitten vielä oikein käydä katsomassa missä se tutka oli, mp-poliisi oli halkokasan takana piilossa...

Loppui se munkin tuuri...Murphyn laki iski, mulla ei ollut mitään kiirettä minnekään, köröttelin aivan rauhassa rasittavan tarkasti rajoitusten mukaan. Nelostiellä rajoitus vaihteli 80 ja 100 välillä, mulla jäi huomaamatta sit yks 80 lätkä ja ihmettelin suuresti kun setä sininen pysäytti ja kertoi että vauhtia oli 103.

PS. Piti sitten vielä oikein käydä katsomassa missä se tutka oli, mp-poliisi oli halkokasan takana piilossa...
Älä luistele vastuustasi, Köpi, vaan kerro reilusti meille kaikille muille, kuinka paljon sakkoa tuli yhteensä. Minä kerron pohjaksi, että tänä vuonna en ole vielä onnistunut saamaan sakkoa, vaikka on ollut 2 kertaa kytät siviiliautolla perässä (peilien katseleminen kannattaa), mutta taas piti maksaa yksi viimevuotinen ylinopeussakko 1.200 euroa. Päiväsakkoja oli tosin selkeästi enemmän kuin 12. Vinkkinä se, että sain runsaan vuoden maksuaikaa ilman kuluja ja korkoja kun maksoin ulosottomiehen maksukehotuksesta. Niitä Hämeenlinnan (oikeusrekisterikeskus) maksukehotuksia ei kannata noteerata.

sanoi:
Älä  oo vaatimaton, ei toi kertymä varmaan tuplaannu sentään.  
biggrin.gif
Ei tuplaannu ei, mutta "muutaman" prosentin nousisi kuitenkin...

Bomber; Se mua harmittaa eniten, kun en ollut "kaahausreissulla" (eli tuntisin ansainneeni rankaisun), vaan olin jo orjallisesti körötelly pari sataa kilometriä pohjalle ja sitten *naps*. Yksinkertaisesti epähuomiossa jäi yksi lätkä huomaamatta (noita on matkalla siellä täällä).

sanoi:
Älä  oo vaatimaton, ei toi kertymä varmaan tuplaannu sentään.  
biggrin.gif
Ei tuplaannu ei, mutta "muutaman" prosentin nousisi kuitenkin...

Bomber; Se mua harmittaa eniten, kun en ollut "kaahausreissulla" (eli tuntisin ansainneeni rankaisun), vaan olin jo orjallisesti körötelly pari sataa kilometriä pohjalle ja sitten *naps*. Yksinkertaisesti epähuomiossa jäi yksi lätkä huomaamatta (noita on matkalla siellä täällä).
Minä sain vastaavista tapauksista 3 sakkoa 2 kuukaudessa muutama vuosi sitten (107/80, 84/60 ja 90/50). Oli ajan myötä unohtunut seurata noita pyöreitä peltilätkiä tienvarsilla.

Kummasti opetti seuraamaan noita peltilätkien numeroita ja niitähän tosiaan onkin hemmetin paljon ja paikoin aika omituisen tuntuisissa paikoissa
biggrin.gif

Back