• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sakkokertymä 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ValeRossi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
80 alueella 136 kyttien ohi yks suuntaisella,sakkoa 543e,kortti pois heti,saan 1.9 takas kortin,2kk ollu pois.
mad.gif

42152+1450=43602€

50 päiväsakkoa ja 6k ajokieltoa.
Näihin olisi kiva kuulla myös esim. tutkalukemat ja muut syntilistalla olevat seikat niin sais paremman käsityksen herrojen/rouvien synneistä yhteiskuntaa kohtaan
crazy.gif

Siis ihan mielenkiinnosta ja varoituksena itselle, ei olisi nääs kotiin tulemista jos kuittaisin tommoset 60-70 pv. sakkoa...

Noniih, oikeudessa sitten päiväsakkojen määrä tipahti 40... Eli 40 x 14 = 560e tulis lisää tohon pottiin

43902e
+560e
= 44462e

50 km/h ylinopeutta 50 alueella. 168e sakkoa ja kortti säily. Poliisi setä oli semi kiltti ja laski vielä papereihin nopeutta 3 km/h jotta ei tarvi rikosilmotusta tehä. Perusteli vielä, että näin tänään koska tulen luultavasti ajamaan varoivaisemmin tulevaisuudessa.

44462e + 168e

= 44630e

Ja näin loppuun vielä että en todellakaan normaalisti ajele näissä nopeuksissa, tää kiihdytys kesti sen muutaman sekunnin ja oli jo loppunut ja jarrua tavoittelin mutta poliisi tuli oikeeseen aikaan vastaan ja nappasit tuommoset lukemat.

Huomenna olis sit mun asian käsittely paikallisella poliisilaitoksella. Oisko vinkkejä miten käyttäytyä ja mitä sanoa, jotta sais vähän tingittyy ajokiellon pituudesta?
smile_org.gif

Huomenna olis sit mun asian käsittely paikallisella poliisilaitoksella. Oisko vinkkejä miten käyttäytyä ja mitä sanoa, jotta sais vähän tingittyy ajokiellon pituudesta?
smile_org.gif
Itse sain aikanaan ajokiellon ehdollisena, perusteluna juurikin kortin tarve duunissa. Eli kestoaika on vähän pidempi (mulla oli vuoden) jona aikana kortti lähtee heti ekasta huomautuksesta, mut saa siis ajaa eikä tuu duunin kanssa hankaluuksia. Ekstrana kiltti tuomari tosin antoi vielä 100 kpl päiväsakkoja
crazy.gif

Mutta tämäpä meni vähän OT.

smile_org.gif
Mitä mulle sanottiin, ni oikeestaan ainoo seikka jonka nojalla voivat lyhentää on ajokortin tarve työssä.

No toivottavasti ei oo teikäläisellä sama käsittelijä kuin mulla, nuivempaa kohtelua saa lähinnä vastakkaiselta sukupuolelta kolmen promillen kännissä, jos edes silloin.

(Sehän on tietty tällaselle vetomiähelle ihan oikein...)

smile_org.gif
Eipä tuolla käynnillä tuntunut olevan mitään merkitystä. Kuukautta lyhyempää "kuivumisaikaa" ei kuulemma laki tunne. Ja kun lopuksi ilmaisin mielipiteeni käynnin hyödyllisyydestä niin pikkuvirkamiehen toteamus oli: "Olisihan tästä PERIAATTEESSA voinut hieman pidemmän ajokiellonkin antaa." Jäi kysymättä että olisiko näin käynyt vaikka en olisi paikalle vaivautunut. No, pääsihän tunniksi pois töistä
062802jumpie_prv.gif

Ja kun lopuksi ilmaisin mielipiteeni käynnin hyödyllisyydestä niin pikkuvirkamiehen toteamus oli: "Olisihan tästä PERIAATTEESSA voinut hieman pidemmän ajokiellonkin antaa." Jäi kysymättä että olisiko näin käynyt vaikka en olisi paikalle vaivautunut.
Jos kyseessä on "piittamaattomuustapaus", niin nimenomaan vaativat sen että olet paikalla, muuten asiaa ei käsitellä.

Sillä menetkö sinne sinä päivänä ja kellonaikana kuin kieltomääräyksessä lukee ei ole mitään väliä. Sen voit skipata, sitten soittaa perään ja kysyä milloin sopis.

Ja tuo perustuu siis vain ja ainoastaan omaan kokemukseen, ei mihinkään lakitekstiin tai virkamiehen sanaan (ja se käynti oli joo aika turha...).

Back