• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Sairastuin HD-kuumeeseen. Taudin aiheuttaja on

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Karsta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tarkottaako nuo päätteet glider, rod ja bob jotain mallia vai onko ne vain random nimiä ?

*edit* joo...kvg...vai miten se oli
smile_org.gif

tossa selailin moto seinäjoen sivuja ja ei kyllä auennu viel toi hd maailma..paras varmaan unohtaa koko juttu

tarkottaako nuo päätteet glider, rod ja bob jotain mallia vai onko ne vain random nimiä ?

*edit* joo...kvg...vai miten se oli
smile_org.gif

tossa selailin moto seinäjoen sivuja ja ei kyllä auennu viel toi hd maailma..paras varmaan unohtaa koko juttu
Jep Matso " Naati " Maailman parhaasta kyykky supersport pyörästä mikä allasi ON, siis niin kauan kun siitä kicksejä saat. Koska Busa on ja tulee todennäkösesti AINA olemaan ihan kurko omassa kategoriassaan.    
biggrin.gif

biggrin.gif

Joteskin , kun sais Bussiin ympättyä Nää Ameriikan Saksalaiset Brembon jarrut, alkasi Busa oleen jo liian täydellinen.  
biggrin.gif

Ennen en tosiaan pitänyt Busan jarruja laisingaan huonoina, mutta kun meinasin Rodilla lentää tankojen yli ekassa jarrutuksessa, niin huomasin mitkä ON hyvät jarrut.    
biggrin.gif

Sitten kun kicksit busaan loppuu, niin tere tuloo HooDeen ihmeeliseen maalimaan. Mulla vaan kävi niin Busan kanssa.  
lookaround_orig.gif

Tuntu, että kahen Busan ja n.80tkm jälkeen ei ollut mitään intoo enään, ja meinasin heivata koko motoilun ja siirtyä johonkin sport autopuolelle?!

Mutta koeajo TÄLLÄ :

033102beer_1_prv.gif
220720091072.jpg

ja NYT on taas .    
inlove.gif

ps. eiköhän nää esim. Glide, Rod yms. oo nimen omaa malli ja mallikohtaisia tarkenuksia, ite en tunne Harrikoista kuin yleisimmät VIELÄ, mutta "Glidejä" on tietääkseni ainakin. Dyna mallissa & Electra mallissa. ROD on sitten Aina ns. "Natsi Harri" ja eroaa oikeestaan muista "Harreista", että kasattu Porchen tehtaalla, ja kiukkusempi kone, eli ei NIIN harvaiskuinen, kuin sanoisko ton nyt esim. American malleissa . Nii ja vesijäähytys.

t: Rami    
smile_org.gif

Korjataan virheellinen ilmaisu ! V-ROD valmistetaan Ameriiikassa, mun laitteen koontipaikka Kansas City. Rungon numeron olskoos eka kirjain kertoo millä JENKKI tehtaalla väsätty. Porche vain konsultoinut mallia kehiteltäessä ja SAATTANUT teettää jotain osia Rodeihin.

Harrikassa on aika surkeet tuikut, mutta olen ratkaissut asian niin, etten aja pilkkopimeessä...
tounge.gif
Riippuu mallista. Toisissa on pikkutuikku, mutta Road Kingissä on se iso veturinlyhty ja valotanko vakiona.

Vielä en oo sillä pimeään eksynyt.
Samma Här ! V-Rodissa ei mikään järkälemäinen valo, mutta näkee ja näkyy varsin mainiosti pelkillä lyhyilläkin.

1200 Bandit vm. 02 oli omalla kohallani totaali paskin valojen suhteen, lyhkäsillä ei nähnyt MITÄÄN ?? Ilmeisesti sekin "Vika" korjattu ?

Pykäsin siähen tankoihin telineet ja JK-toollsista Traktorin umpiot ja 2kpl eli molemmille puolille, sekä muistaakseni silloin kysyin Katsastus inssiltä ja polliisilta saako olla kax kertaa lyhyet ja vastaus oli, "SAA kun kun umpioiden välillä riittävä etäisyys". En muista montako kymmentä senttii ?? Mutta johan perkele maisema valkeni kun oli 2x H4 sekä pitkissä, että lyhyissä. Isorosmon omat valot peitin Kontaktimuovilla siten, että parkit näky ja tietty muista polttimotkin veke.
biggrin.gif
biggrin.gif

Ei HD, mutta samalta mantereelta.

Olskoos täsä "munaa".

Dodge Tomahawk ! Viperin koneella.

Huippunopeus yli 500 km/h Hintaa 550.000 USD

baaa.gif

normal_Dodge_Tomahawk_%282%29.jpg

No asiaan, eli fatbobissa on tuplaumpiot ja jos nyt viisveisataan laista, niin onkohan tuohon kova homma muntaa stydeemit niin, että on tupla valot, niin lyhyillä, kuin pitkillä? Mitkä polttimot sinä on, H7:at vai?

Alkuperäiseen aiheeseen palaten, tännään meinas HD-Kuume mennä alilämmön puolelle ja pahasti.    
omg.gif
 Luulin jo, että nytkö alkaa sitten sähköjärestelmä totaali oikkuilut ? Suvirannasta tullessani poikkesin tankkaan Herwoodin Teboilille ja kun starttii painoin tankkauksen jälkeen KAIKKI pimeni ? Kiessus. No renkkasin aikani ja välillä valot kirkkaana ja hälytkin vinku, MUTTA kun starttii painoi, niin naks ja pyörä pimeex.

No vaimolle soitto ja kimpasa työnnettiin HooDee 2km kotipihaan. Himassa sitten huoltomanuaali handyyn ja ko. vikaan tarjottiin tasan kahta vikaa, eli akku kaput, tai joku maadotuksista löysällä / irti ??  
cool.gif

Aamulla sitten Rodin kimppuun kukonlaulun aikaan. Purin koko hässäkän, eli yllättävän helppo duuni K8 Busan jälkeen päästä käsiksi ihan kaikkeen Yes . Eka tietty koklasin Boch yleislaturilla jännitteen, ja sehän pomsahti het vihreelle, eli sitten maadoituspiuhojen, releiden ja solenoidin kimppuun . Välillä soittelin SGN Bikesiin Turkuun asentajalle nimeltä JARMO. Aivan huikee kaveri. Kesken töidensä opasti minnuu usseemman puhelun aikana.    
buttrock.gif

bowdown.gif

No tilanne ei parantunnut ? Välillä sain virrat päälle ja hälynkin vinkuun, mutta startista NAKS. ja kaikki pimeex.

Alko jo usko loppuun, että ei helevetti. Kunnes viimosen puhelun aikan ko. asentaja hokasi, "Hei onko sulla apuakkuu, jos kuitenkin kokeilisit kaapeleilla käyntiin ? " No minä ruuvasin "Rellun pimpula" Lagunasta liki uuden auton akun irti ja kaapeli kiinni. Startti ja kone käyntiin. JIIHAA. Nyppäsin maajohdon irti apuakusta ja pyörä sammui saman tien ?  
wink.gif

No uudestaan käyntiin ja käytin koneen lämpöiseksi, sitten piuhat irti apuakusta ja starttasi JOPA pari kertaa omalla akullaan. Eli akku ulos kolostaan ja hokasin, että täähän on vidu japsi akku YASA 10 amp/h ja pitäisi olla HD lyijymömmö akku 12/amp/h. Perkele, japsi akku vielä vaakatasossa, vaikka mun tiedon mukaan pitäisi olla pystyssä ?? HD orkkis akulla ei välii missä asennossa on. Eli vaakatasossa automatic.

No perengeti uutta akkuu kysellen ja lähin löyty tietty Turusta SGN bikesistä neton netto hintaan, mutta kuitenkin suht tyyris eli puoltoista sataa equu.  
crazy.gif

Eikun Turkkusiin akkuu hakeen ja vielä livenä juttelin tosi asiallisen asentajan ( Jarmo ) kanssa ja hän totesi, että ei kovin montaa vaihtoehtoo jälellä. No Takasin Tampesteriin ja American akku kiinni JIPPII pyörä pärähti ekasta käyntiin .  
062802jumpie_prv.gif

No kopat kiinni ja pyörä kasaan sekä baanalle Vehoniemeen. Pelitti komeesti ja ajoin vielä pikkulenkiin lisäksi, että pyörän laturi sai tuupattuu Batteryyn virtaa. No lähipäivät sitten näyttää purkautuuko tämä akku ?  
sad_orig.gif
 Todennäköisesti ei ?

Muutenkin muutosta tuli siten, että virrat päällä ennen starttia pyörän valot, mittarivalot yms. huomattavasti kirkkaammat, SEKÄ valojen himmentyminen ja kirkastuminen tyhjäkäynnin tahtiin oli poissa.

No tulipa purettuu V-Rodia aikas lailla, sekä samalla opittuu sen sähköjärjestelmästä uutta. Näyttäsi olevan vaan niin, että jotakin asioita EI kannata Ameriikan ( Vaikkakin Sakuissa koottuun ) laitteeseen laittaa esim. Japsilaisia, vaikka ne halvempii olisikin. Sama päti aikanaan Jenkki Pontiackkiini autopuolella. Loppu hyvin, kaikki ( Toivottavasti ) Hyvin. Eli lähipäivät näyttänee. Kaabeleita pidän satulalaukussa megessä toistasex, että saapi vaikka joltain autoilijalta "Virtaskaa" jos onkelmii vielä ilmaantuu.  HD-Love suhde/kuume jatkunee. nyt kokolailla 8.000km takana "Rodeoilua" .

Käsittättömän mukavaa, kun kaikki elektroniikka yms. muut osat helposti käsillä ja tsegattavissa, toisin kuin muoveihin peitetyssä tuulitunnelikyykyssä.  
buttrock.gif

Että semmonen tapaus.    
smile_org.gif

sport05.gif

Jep yhdestoista merkki, eli viimonen kirjain onpi  k  ? Sano ihmeessä mitä se merkkaa ? JOS siis tierät ? Sittenhän välimerkin jälkeen pelkkii nummeroita. Osat ja tarvikkeet ROD : iin on tilattu aina Jenkeistä ? Eli ajanko sittenkään. Portsen tehtaan tuotteella vaiko Americaanolla ?? Vanteissa lukkee kuitennii Austria ?    
wink.gif

edit.
Vittu silmälasit päässä ja vanteissa lukee : made in AUSTRALIA .  
biggrin.gif

biggrin.gif

Kyllä se on ihan amerikkalainen pyörä, moottorikin on alunperin Harleyn inssien kehittämä (juuret VR1000 ratapyörän koneessa) ja Porschen inssit olivat lähinnä konsultoimassa kehitystä ja valmistusta.

Harleyllä taisi olla 3 tehdasta ja kaikki jenkkilässä.

k on Kansas City,MO,USA
Juutuubissa oli pätkä miten ne tekee Rodin rungon,senkin Usa:ssa.

k on Kansas City,MO,USA
Juutuubissa oli pätkä miten ne tekee Rodin rungon,senkin Usa:ssa.
Tänk Juu sekä Stagalle, että xlh ! Nyt nousi rinta rottingille.
062802jumpie_prv.gif

Mistä vidusta urbaanilegenda tulee, että Rodi sitten on Porchen tehtaan tuote ??

Totuus sitten lienee se, että Porchen insinöörit olleet mukana tuotekehittelyssäKÖ ?? Ja mm. Brembon jarrut kehitetty ilmeisesti yhteistyönä myös ?

Mietin asiaa itekkin, kun tilasin mm. jarrulevyt ja sissyn tyynyn. Molemmat tuli U.S.A :sta n.2 viikkoo.

Juh. Made In U.S.A kuulostaa Coolilta.
biggrin.gif
cool.gif

Kaikki tuota made in U.S.A valmistusta tukee, koska osat mitä ei hyllyssä tilataan aina Jenkeistä. Lisäksi esim. V-Rodin saapi YLEENSÄ parhainpaan hintaan, kun esim. tuottaa tai hakee sen suoraan U.S.A : sta. Ja jos valmistus olisi Saksassa, luulisi oleva halvinta hakea moto sieltä ? Eli siis Jenkkituote, Saksalaisen insinööritaidon avulla kehitelty. Bueno .
smile_org.gif

edit.

Tackar och pockar myös vmt :lle
bowdown.gif

Kun HD-Palstalla kerran ollaan, niin täytyy myöntää, että olen tehenyt suurta syntiä. Kävin yks päivä kiertelemässä mopoliikkeitä ja tarjoutui mahdollisuus koeajaa gen-2 Hayabusa, ja tartuin tilaisuuteen. Viimeeksi olen ajanut "kyykyllä" vuonna 1985-86 omistamallani Suzuki RG125 Gammalla
smile_org.gif
. Sen jälkeen onkin ollut crossia, matkaenskaa, customia ja nakuvehkeitä, mutta ei mitään mielenkiintoa kyykkyjä kohtaan.

No, Busa käyntiin ja 40 minuutin koeajo ja olin myyty
inlove.gif
. Miten helevetti voi olla noin paljon voimaa ja silti äärettömän heleppo ja sivistynyt paketti samassa pyörässä. Ajoasento ei läheskään niin paha, kun olen kuvitellut. Olin kuvitellut, että Busa on äärimmäinen yhden käyttötarkotuksen pyörä, mutta sanoisin, että se tuntu suht hyvältä jokapaikan höylältä, sorasurauttelut poislukien. Tuommoseksi pyöräksi katon sen hinnankin olevan edullinen.

Miten tässä nyt näinkin pääsi käymään
nixweiss.gif
. Fat Bobi edelleen mielessä, mutta 5 tonnia edullisemmin sais Busan. Ens kevääseen on kuitenkin vielä aikaa ja tätä menoa minä vielä päädyn aasiin, tai kameliin
cool.gif
.

Kun HD-Palstalla kerran ollaan, niin täytyy myöntää, että olen tehenyt suurta syntiä. Kävin yks päivä kiertelemässä mopoliikkeitä ja tarjoutui mahdollisuus koeajaa gen-2 Hayabusa, ja tartuin tilaisuuteen. Viimeeksi olen ajanut "kyykyllä" vuonna 1985-86 omistamallani Suzuki RG125 Gammalla  
smile_org.gif
. Sen jälkeen onkin ollut crossia, matkaenskaa, customia ja nakuvehkeitä, mutta ei mitään mielenkiintoa kyykkyjä kohtaan.

No, Busa käyntiin ja 40 minuutin koeajo ja olin myyty  
inlove.gif
. Miten helevetti voi olla noin paljon voimaa ja silti äärettömän heleppo ja sivistynyt paketti samassa pyörässä. Ajoasento ei läheskään niin paha, kun olen kuvitellut. Olin kuvitellut, että Busa on äärimmäinen yhden käyttötarkotuksen pyörä, mutta sanoisin, että se tuntu suht hyvältä jokapaikan höylältä, sorasurauttelut poislukien. Tuommoseksi pyöräksi katon sen hinnankin olevan edullinen.

Miten tässä nyt näinkin pääsi käymään  
nixweiss.gif
. Fat Bobi edelleen mielessä, mutta 5 tonnia edullisemmin sais Busan. Ens kevääseen on kuitenkin vielä aikaa ja tätä menoa minä vielä päädyn aasiin, tai kameliin  
cool.gif
.
Suosittelen sitä aasia tai kamelia, jos pyörän ostaminen on noin vaikeaa. Korkeasaaressa yksi vuosi kameli taisi purra aasin kuoliaaksi. Siitä vaan kunnon haukkasu päästä ja aasi oli mennyttä aasia. Kamelin ottamalla pääset siis samalla kaikista murheista ...

Suosittelen sitä aasia tai kamelia, jos pyörän ostaminen on noin vaikeaa. Korkeasaaressa yksi vuosi kameli taisi purra aasin kuoliaaksi. Siitä vaan kunnon haukkasu päästä ja aasi oli mennyttä aasia. Kamelin ottamalla pääset siis samalla kaikista murheista ...
No, älä tykkää kyttyrää
biggrin.gif
.

Koska enskevääksi vasta on aikomus uuden pelin alle laittaa, niin tottahelevetissä pitää punnita vaihtoehdot tarkkaan, koska eivät ne mitään ilimasia ole. Pitää myös muistaa, että 2010 voi tulla vaikka mitä uutuusherkkuja tarjolle, tuon kamelin lisäksi. Pyörän ostaminen on heleppoa, kunhan se H-hetki koittaa, mutta sitä ennen pitää spekuloida ja kääntää asioita mahdollisimman paljon, jotta ei tuu virhe tai heräteostoa.

Vähän kans ohi aiheen, mutta taitaa mennä Moto Seinäjoella hiukan liian hyvin ettei kaupanteko kiinnosta, Lähetin noin viikko sitten sähköpostia että olisin kiinnostunut ostamaan heiltä uuden HooDee merkkisen moottoripyörän
pftroest.gif

Mutta eipä heitä tunnu kiinnostavan, no onneksi voin ostaa sen myös muualta, suosituksia.

Back