• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saako roskakuskit siirrellä moottoripyörää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shyhander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinka nuo tyhjennykset on onnistunut aikaisemmin vai oliko nyt ensimmäinen kerta kun roskis tyhjennettiin pyöräsi ollessa tuossa kohdassa?
Tätä ihmettelen myös?
nixweiss.gif

..muuttakaa tänne maalle! on 0.5 hehtaaria pihaa, mopon voi vetää vaikka taljalla kuuseen, ei haittaa ketään, eikä roskakuskit siirtele luvatta..niin omankädenoikeuden käyttäminen on rangaistavaa, sekä mopoon tulleen mahdollisen vian, tai vaurion korvaaminen kuuluu roskakuskeille, jotka luvatta ovat siirtäneet mopoasi. Vähemmänhaitan periaatteella olisivat voineet siirtää ainakin takaisin samaan paikkaan, vai mitä?
wink.gif
..niin! roskakuskit tekee kyllä arvokasta työtä, sitä en kiellä!!
biggrin.gif

No hyvä, jätehuoltoyhtiön miehellä oli kaksi toimintavaihtoehtoa:

a) jättää pyörään lappu, jossa lukee esimerkiksi: "käymme tässä joka toinen maanantaiaamu ja pyöräsi haittaa kovasti astioiden tyhjennystä emmekä voi taata, ettemme tässä häärätessämme kolhi sitä. Toivomme, että niinä aamuina pysäköit pyöräsi vähän kauemmaksi. Terv. Lassilan pojat".

b) pihapoliisin ja wannabe pysäköinninvalvojan raivolla hemmot alkaa retuuttaa lukittua pyörää kauemmaksi ja paskapussi peiliin.

Vaihtoehto a) on hyvien tapojen mukainen järkevä tapa toimia. Vaihtoehto b) on pelkkää vittuiluilua, joka ilmeisesti joissain piireissä kuitenkin nauttii arvostusta.
En ota kantaa itse tapaukseen, mutta jos oikeassa elämässä toimittaisiin noin rakentavasti kuin vaihtoehdossa a), niin kyllä elämä olisi helppoa ja hommat hoituisi ongelmitta
smile_org.gif

Vähän luulen myös, että tuolla vaihtoehto a):n tyylillä sanomakin menisi paremmin perille ja aiheuttaisi vähemmän mitään aggressioita puolin ja toisin. Ja vielä kaiken lisäksi lapun kirjoittaminen aiheuttaa huomattavasti vähemmän fyysistä rasitusta kuin painavan motskarin kantaminen toisaalle.

Olisivat voineet helposti kantaa roskat muutaman metrin matkan autoon, ei olisi ollut suuri vaiva.
Jaa, sellaisia taytena jopa 200kg painavia astioita kanniskelee pari kerrallaan ja vaikka vahan pitemmallekin.

Vai tarkoititko etta he kantaisivat sen astian tyhjaksi pussi kerrallaan?
tätä mäkin ihmettelen
biggrin.gif

olen ollut näkevinäni että niissä on sellainen kippi-systeemi mikä tyhjentää sen painavan astian kerralla roska-auton uumeniin. saattaa toki olla että olen väärässä
tounge.gif

niitä astioitakin tosiaan on yleensä siellä katoksessa useampi kuin yksi.

toinen mikä tuli mieleen, se r-auto saattaa tukkia koko kadun jos ei pääse peruuttamaan tarpeeksi pitkälle.

muutoin olen sitä mieltä, ettei toisten mopoihin ripustella roskapusseja.

Doniin arvon herrasväki, kuten sananlasku ja kansanviisaus sanoo, niin mielipide on kuin... ja kaikilla on omansa ja niin päin pois. Hyvä niin.  
cool.gif

Jo ei ole popkornit, kokakolat ja koffit vielä loppu, niin tässäpä vielä pieni kuvasarja tilanteesta. Tuossa on siis tuollainen katos, ulkorakennus tai jokin vastaava? Mistäänhän ei kyllä ulkoapäin tiedä, että kyseessä on roskiskatos ja että sinne tarvitsisi jonkun päästä isolla autolla (enkä sitä tiedä minäkään) kun en tuolla asu. Katoksen pääovi on toisella puolella rakennusta, niinkun kuvasta näkyy. Siinä onkin sitten ihan surutta oikein maalattua pysäköintiruutua tuossa edessä. Tuossa missä minä pidän/olen pitänyt mopoa näyttää olevan lukittava ovi, ei mitään visuaalista vihjettä siitä, että tuosta mitään roska-autoa tarvitsisi tankata. Paremminkin sellaiselta ovelta näyttäisi tuo katoksen toisessa päässä oleva pääovi.

pompeli.gif

Mutta tosiaan, helmi ketju taasen, vääntöä ja vääntöä, tosin ei ruuvin kannasta tällä kertaa!

biggrin.gif

Eiköhän kyseessä ole vain vittuuntunut roskakuski, ei tuota paikkaa ole roskakuskille tehty, onhan näitä aiemminkin nähty.
Jengi urputtaa 'mitäs jätit siihen', mutta auta armias kun olisi osunut omalle kohdalle
biggrin.gif

Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen jäänyt odottelemaan roskakuskin toimia jotta lähtee tukkimasta väylää. Ei siinä mitään, tärkeä homma mun mielestä, mutta vituttaa kun oikein näkee että kiire loppuu, odottele siinä.
Itse varmaan saatana keittää kaikki roskansa eikä aiheuta työsarkaa kanssaveljilleen
tounge.gif

Jos meinaa olla kiire pitää lähteä aikaisemmin, vai miten se meni?

Ihan fiksunoloinen pysäköintipaikka, harmi jos on jonkun edessä. Ehkä vaan kannattaa jättää kaikkien pykälien mukaan oikein ja myöhemmin tulevat etsivät paikkansa muualta. Sä pidät mopon siinä kesät, talvella ilman jäänyt saa "paikkansa" takas. Naapurit ei tykkää mutta jos joustavuudella tulee paskaa (mopon)niskaan niin sitten ei jousteta, se ei onneksi ole sinulta pois.

-Minulla on mopolle erikseen maksettu parkkiruutu, en ole jättänyt kuten monet muut (pyörätelineiden viereen, kerrostalon seinustalle, nurmikolle).
-Kyllä, vituttaisi itseänikin jos olisin roskakuski.

Mutta tosiaan, helmi ketju taasen, vääntöä ja vääntöä, tosin ei ruuvin kannasta tällä kertaa!
Ihan roska koko ketju niin ei jaksa lukea läpi eli voi olla, että olet jo kertonut, mutta kerro uudestaan mitä tossa pysäköinti kielletty merkin lisäkilvessä lukee?
Suunnilleen, että pysäköinti on sallittu vain pysäköintitunnus A olevissa autoissa, ja että Pelastustie.

Siihen en ota kantaa, saako kenenkään pyörää siirtää ilman lupaa vai ei. Mutta noiden kuvien perusteella tonne roskakatoksen oville on oikeasti hankala päästä ison auton kanssa, jos pyöräsi seisoo siinä kavennuksella. Kadun leveys tuskin antaa varaa kovin suurille kääntömanöövereille, joten jostain se tila on sille roska-autolle keksittävä.

Muutenhan paikka olisi aivan oivallinen pyörän parkkeeraukseen, mutta haluat varmaan itsekin mieluummin pitää pyöräsi ehjänä, kuin jättää sitä noin lähelle toisten kulkureittiä ja mahdollisesti yliajettavaksi.

Siihen en ota kantaa, saako kenenkään pyörää siirtää ilman lupaa vai ei. Mutta noiden kuvien perusteella tonne roskakatoksen oville on oikeasti hankala päästä ison auton kanssa, jos pyöräsi seisoo siinä kavennuksella. Kadun leveys tuskin antaa varaa kovin suurille kääntömanöövereille, joten jostain se tila on sille roska-autolle keksittävä.

Muutenhan paikka olisi aivan oivallinen pyörän parkkeeraukseen, mutta haluat varmaan itsekin mieluummin pitää pyöräsi ehjänä, kuin jättää sitä noin lähelle toisten kulkureittiä ja mahdollisesti yliajettavaksi.
Näinkin kyllä. Tuo tie on siis niin kapea, että roska-auto blokkaa toin joka tapauksessa ja se käy kääntämässä tien päässä.

Miksi se ei siis voi työntää sitä peräänsä toisesta suunnasta, jolloin mun järjen mukaan homma olisi kaikista helpoin, kun auton perä olisi suoraan ovea kohti.

Ja vielä, ei mulle kyllä tullut mieleen että tuosta välistä nyt kukaan millään isolla autolla mitään hakisi, varsinkin kun rakennuksen toisessa päässä se on se varsinainen ovi ja muutenkin tilaa. Ei mulle kyllä sen puoleen ole ollut ajojen jälkeen ensimmäisenä mielessä miettiä jotta missä kenenkin roskakatokset on. Tai voihan toi olla joku fillarivajakin? Enhän minä tiedä mitä se jäteauto haki ja mistä
nixweiss.gif

Suunnilleen, että pysäköinti on sallittu vain pysäköintitunnus A olevissa autoissa, ja että Pelastustie.
Ok..ihmetyttää jos tyhjennys on tarkoitettu mainitsemasi "etuoven" kautta niin miksi siihen kohdalle on maalattu parkkiruutu josta puolet on luiskan kohdalla johon kuorma-auton pitäisi peruuttaa.
Niinpä, en tiedä mnitä ja miten tässä on ajateltu. Mutta tämä niinkun allekirjoittaneelle ja muutenkin ulkopuoliselle varmaan näyttää sellaiselta reitiltä mitä noiden luulisi käyttävän ja jonne ei tulisi mieleen eteen parkkeerata mitään..

Mut
nixweiss.gif

screenshot20110802at221.gif

tuli vaan mieleen, et mites sitte jos roskakuski olis kaatanu sen pyörän, olis voinu tulla sanoomista ja kai se firman piikkiin menis etenkin jos olis menny tunnustamaan että siirtäny sitä. toki jos se löytyy vaikkapa 5m päästä parkkipaikastam, niin voi olettaa että joku olis siirtäny sitä.  
smile_org.gif

toki voithan ottaa valkoisen paukkupullon ja maalata sillä sen parkkiruudun pyörän paikalla.  
smile_org.gif

Näinkö oikein, että joku toinen mp kuitenkin on siitä yhden ruudun vienyt ja parkannut niinkuin pitää. Ei se oma mopo sitten siihen sen viereen sopisi samaan ruutuun millään?
omg.gif

Niin ja taloyhtiöistä muuten voipi ihan kysellä mp-parkkia. Itse tein näin Espoossa ja kuukauden sisään parkkipaikalle ilmestyi mp-parkki. Juurikin sellainen hieman outo väli ettei auto mahdu, mutta muutama mp meni hyvinkin rinnakkain siihen. En kyllä olisi itsekkään uskonut, että se kysely toimisi.
smile_org.gif

tuli vaan mieleen, et mites sitte jos roskakuski olis kaatanu sen pyörän, olis voinu tulla sanoomista ja kai se firman piikkiin menis etenkin jos olis menny tunnustamaan että siirtäny sitä.
Joo, täähän selvis jo siltä osin että firma lupasi hoitaa mahdoliset vauriot jotka siirrosta on tapahtunut. Kaatumajälkiä ei näkyny ja jos perää on nostettu jostain fiksusta paikkaa niin tuskin mikään on rikki mennyt. Jarrulevylukko on voinut tökätä kiinni... pitää tunnustella etujarrua,vaikka en minä nyt usko että sitä vääräksi tuollaisella saa...

Näinkö oikein, että joku toinen mp kuitenkin on siitä yhden ruudun vienyt ja parkannut niinkuin pitää. Ei se oma mopo sitten siihen sen viereen sopisi samaan ruutuun millään?  
omg.gif

Niin ja taloyhtiöistä muuten voipi ihan kysellä mp-parkkia. Itse tein näin
Joo tossa on yks kikseripokseri tai joku semmonen hienompi vehe, mutta se on yleensä tuossa jossain sillälailla pitkittäin ettei mahdollista ruutuyhteistyötä ole ollut havaittavissa.

Soittelin kyllä mahdollisesta extra mp-kulmapaikasta, joita täällä kyllä oikeasti olisi. Pyhelimen toisessa päässä olijaa ei niinko vähempää olis voinu kiinnostaa. Paikkaa voi kuulemma tulla jonottamaan...

Shyhanderin kertoman mukaan tuo katu on kokonaan pysäköinniltä kielletty ilman asukaspysäköintitunnusta, mikä hänellä on.  Alueella ei ole minkäänlaista merkeillä osoitettua pysäköintialuetta, johon olisi merkitty pysäköintiruudut. Hän voi siis täysin laillisesti pysäköidä minne vaan ajoradan oikeaan reunaan tuolla pätkällä. Paitsi tietenkin porttikonkiin. Tuo tyhjä tila Volvon takana on mitä järkevin ja myös laillinen tapa pysäköidä pyörä. Pyörä ei silloinkaan ole merkityn pysäköintiruudun ulkopuolella. Siitä, että Shyhander on tahallaan kuskeille kiusaa tehdäkseen tuohon pysäköinyt ei ole evidenssiä. Tilanne ja se, että pyörästä oli haittaa jollekin, lienee tullut hänelle yllätyksenä.

No hyvä, jätehuoltoyhtiön miehellä oli kaksi toimintavaihtoehtoa:

a) jättää pyörään lappu, jossa lukee esimerkiksi: "käymme tässä joka toinen maanantaiaamu ja pyöräsi haittaa kovasti astioiden tyhjennystä emmekä voi taata, ettemme tässä häärätessämme kolhi sitä. Toivomme, että niinä aamuina pysäköit pyöräsi vähän kauemmaksi. Terv. Lassilan pojat".

b) pihapoliisin ja wannabe pysäköinninvalvojan raivolla hemmot alkaa retuuttaa lukittua pyörää kauemmaksi ja paskapussi peiliin.

Vaihtoehto a) on hyvien tapojen mukainen järkevä tapa toimia. Vaihtoehto b) on pelkkää vittuiluilua, joka ilmeisesti joissain piireissä kuitenkin nauttii arvostusta.

Sympatiani tässä asiassa ovat Shyhanderin puolella.

edit: ja tuleehan se loppupeleissä myös aika raskaaksi joka kerta kanniskella sitä pyörää pitkin pihaa ja laitella siihen asiaankuuluvat koristeet.
Aamen, kerjun ainoa järkevä kommentti ja vielä faktaa. Mitä siihen kolmioon tulee niin paska-autolla on aivan yhtä vähän oikeuksia tunkea sitä käyttämään kuin pyörälläkin, tässä tapauksessa vieläkin vähemmän koska motoristilla on se pysäköintioikeus. Ihan vaan pienenä provona että olisko ollu parempi jos pyörä olisi ollut siinä toisessa kolmiossa ennen sitä koroketta ?

Joskus pysäköin prätkäni niin, että huomioin muiden pysäköintitarpeet. Kerran olin laittanut niin, että prätkä oli poikittain pysäköintialueen päässä, renkaat päätyviivan reunassa niin että koko prätkä oli ruudun päällä (melkein 35 asteen kulma pystysuorasta, jalka oli vähän väsynyt) ja ehkä 10% renkaiden kontaktipinta-alasta viivan ulkopuolella.

Sain tuosta heti sakot. Sen jälkeen olen ajatellut vähemmän muita kun pysäköin. Naapurisopu meni sitten pikkumaiseen pysäköintivalvojaan.

Tarinan opetus: Pysäköi minne huvittaa, jossa se laillista on.

Back