• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Saako roskakuskit siirrellä moottoripyörää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja shyhander
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ny ko tätä jaksetaan jauhaa
biggrin.gif
niin, itseasiassa voisin kuvitella että roskakuskille olisi kaikista helpoin kääntää se auto tuolla kadun päässä (tämä katu on umpikuja, kadun päässä on kääntyilyyn sopivaa tilaa) ja peruuttaa tuohon roskakatokseen vinosti toisesta suunnasta kun mun pyörän läpi. Siinä on samanlainen vino tila pysäköidyn auton edessä ja roska-auton takaosa on silloin suoraan roskakatokseen päin – eiks vaan?
nixweiss.gif

Joutuishan se silloin tietty olemaan "väärällä kaistalla" kulkusuuntaansa nähden, mutta blokkaa se joka tapauksessa koko kadun tuossa.

iuygfduhgfmnbv.gif

Jokainen tyylillään. Viimeisten kuvien perusteella tuo näyttää hiukan ahtaalta paikalta roska-autolle, jos autoja on molemmilla puolilla parkissa ja vielä pyörä tuossa reunassa.
Itse en varmaan jaksaisi alkaa asiasta sen enempää tapella, vaan pitäisin pyörän pois tieltä ennemmin, kuin riskeeraisin sen alle jäännin/kaatamisen.

Ihan asiallista kysellä asiasta vastuussa olevasta yrityksestä toimintamalleja ja paheksua tuollaista siirtoa tilanteen mukaan, mutta ei siitä varmaan kannata tappelemaan jäädä. Jos kerta tuossa kunnon paikallakin on lupa pyörää pitää, niin miksei pidä sitten siinä?

Nykyisen paikan laillisuudesta en osaa sanoa mitään, mutta ei tuo ihan viralliselta paikalta kyllä näytä.

Ja jos roskakuski heittää esim 30 "keikkaa" päivässä niin viikon aikana katoksia olisi tyhjennetty se n 150 kpl. Ja jos se käy esim kerran-pari viikossa teidän roskat hakemassa niin ei se pari lisämetriä kävelyyn varmaan paljoa kokonaisduunissa tunnu.
Pks seudulla nää kuskit "heittää 300-450 keikkaa" työpäivän aikana ja tiedän sen tunteen kun jossain / useassa kohteessa on se mopedi tai joku muu siirrettävä este edessä joka kerta kun sinne menee. Tiedän myös sen ettei siihen voi koskea, enkä ole koskenut  
baaa.gif

Jos kerta tuossa kunnon paikallakin on lupa pyörää pitää, niin miksei pidä sitten siinä?
Jos vaikka vielä kerran kertais
cool.gif
niin siksi, jotta muillakin naapureilla olisi parkkipaikka (autohan tohon koloon ei mahu) ja että mulla sattuu olemaan just tohon kulmaan näköyhteys kämpästä (saa mm. kakella hälytyksen päälle/poispäältä) vaikka rankkasateen ajaksi tms.

Ei se varmaankaa ole kerta eikä kaksi kun joku on parkkeerannut reilusti eteen että roska-auto ei pääse tyhjentämään.....joskus vaan käyt niinkin että kun isännöitsijä soittaa että roskat pitää saada tyhjäksi (silloin ei ole enään edessä mitään) niin auto tulee kyllä uudelleen, mutta täysin eri hinnalla, voi maksaa jopa satoja euroja se tyhjennys ja kun laskussa seuraa sen edessä olevan ajoneuvon rekisterinumero, niin voipi alkaa isäntä perimään sitten tuolta aiheuttajalta noita ylimääräisiä kuluja..... aina ei kannata parkkeerata siihen tyhjään paikkaan jos ei tiedä mitä oven takana on.
PS. En sano että tässä tapauksessa on noin käynyt, mutta puhuinkin vaan yleisellä tasolla asiasta!

Ny ko tätä jaksetaan jauhaa  
biggrin.gif
niin, itseasiassa voisin kuvitella että roskakuskille olisi kaikista helpoin kääntää se auto tuolla kadun päässä

iuygfduhgfmnbv.gif
Itse asiassa tuossa tilanteessa kaikista helpointa ja nopinta on vaan jättää auton perä tuohon kivetyksen kapeimmalle kohdalle ja tuoda ne pyörälliset astiat siihen se kun alkaa jotain mopoa siirtään ja sitten uudestaan peruuttaa tuohon katoksen ovien eteen se peräportti.

Ei se varmaankaa ole kerta eikä kaksi kun joku on parkkeerannut reilusti eteen että roska-auto ei pääse tyhjentämään.....joskus vaan käyt niinkin että kun isännöitsijä soittaa että roskat pitää saada tyhjäksi (silloin ei ole enään edessä mitään) niin auto tulee kyllä uudelleen, mutta täysin eri hinnalla, voi maksaa jopa satoja euroja se tyhjennys ja kun laskussa seuraa sen edessä olevan ajoneuvon rekisterinumero, niin voipi alkaa isäntä perimään sitten tuolta aiheuttajalta noita ylimääräisiä kuluja.....
Tilaaja maksaa, ei aiheuttaja.

Jos kerta tuossa kunnon paikallakin on lupa pyörää pitää, niin miksei pidä sitten siinä?
cool.gif
niin siksi, jotta muillakin naapureilla olisi parkkipaikka (autohan tohon koloon ei mahu) ja että mulla sattuu olemaan just tohon kulmaan näköyhteys kämpästä (saa mm. kakella hälytyksen päälle/poispäältä) vaikka rankkasateen ajaksi tms.
Juu tämä toki on sisäistetty, mutta haluaako kiusata itseään, jotta naapurilla olisi parempi mieli?

Eipä sillä, jos tuo asia on sovittu firman kanssa, eikä tuollaista enää tapahdu, niin sittenhän pyörää voi yhä tuossa pitää.

cool.gif
Ilmeisesti noita mp:n mentäviä koloja on muuallakin kuin roskakatoksen edessä, joten ainoaksi syyksi pitää pyörää juuri siinä kyseisessä kolossa on se, että voit helposti kotoa käsin napsutella hälyt päälle tai pois, jos vaikka sataa? Siihen nähden tämä kommentti vaikuttaa vähän itsekkäältä:

Olen toiminut oikein – kunnes joku osaa kertoa sen että se jätteiden roudaaminen tulee parin metrin takia jotenkin ratkaisevasti hankalammaksi, ja että Tampereen keskustassa ei ole pulaa parkkipaikoista.

Kannattaisko nyt vaan pitää se pyörä jossain toisessa kolosessa ja lopettaa tää selittäminen, ennenkuin puhut itsesi ihan roskapussiin
smile_org.gif
Olet toiminut väärin, kunnes osaat kertoa sen että hälytysten päälle laitto tulee parin metrin takia jotenkin ratkaisevasti hankalammaksi.

Tämä on kyllä helmi tämä ketju  
thumbs-up.gif

Kyllä mulla ainakin menisi hermot, jos joku paskakuski siirtelisi mun moottoripyörää tollasesta paikasta ja vielä laittaisi roskapussit peileihin roikkumaan. Olisivat voineet helposti kantaa roskat muutaman metrin matkan autoon, ei olisi ollut suuri vaiva. Joo, mutta ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu,vai miten se nyt meni.

Oisko niinkin yksinkertainen juttu että, jos tuohon on maalattu parkkiruutu (tuon auton kohdalle) niin silloin moposi ei ole laillisesti parkissa. Jos taasen maalatut viivat uupuu, on pyöräsi laillisesti parkkeerattu. Kun ei tuossa näytä mitään parkkeerauskieltoakaan olevan. Lähtökohtaisesti kellään ei ole syytä mennä koskemaan toisen mopoon. Jos tuo on roskakuskin mielestä hänen edessä, vaikkakin laillisesti parkkeerattuna, niin hänenhän siitä kuuluis tehdä reklamaatiota jonnekin muualle kuin mopon omistajalla taloyhtiö tjn.
nixweiss.gif

Pikkusen adrenaliinia veressä. Tässä alkoi tuo kiinalaisen halpishälyn huuto ihmetyttää, niin olihan tuolla lassilan pojat autoineen roskakeikalla. Hälytin huusi kuin riivattu... Klikkasen kakesta prätkän hiljaiseksi. Sitten kun se poikien auto siitä oli lähtenyt, niin jumalaiuta mopoa ei näkynyt enää (näen partsilta pyörän takakulmaa just vähän)! Kakesta hälyä päälle ja ulos että mitävittua... Pojat oli koristelleet mopon roskakassilla ja nostaneet sen metrin-puolitoista syrjään. Jarrulevylukko paikalla... Voiko levy mennä kieroon tollasesta? Vittu jätesäkki sarvessa!

Odottelen tässä että tikanojan poikien pomo soittelee mulle selvitettyään asiaa. Ei saatana. Toi on sama jos menisivät autoon ja ajaisivat autoa vähän syrjään ja kiitokseksi roskakassi penkille. Nyt lämmittää!
Oliko mopo roskiksen edessä niin ettei sitä saatu suosiolla tyhjennettyä? Jos oli, niin roskapussit voi jättää mopon viereen, ja mopon omistaja on varmaankin valmistautunut itse hoitamaan roskien pois kuljetuksen kun em. viran toimittaja ei siihen pysty, kun sitä mopoa ei saanut muka siirtää?

Roskakatosten oven edessä ja tyhjennystä haittaava pysäköinti on yleensä ihan AINA kiellelly.
Ja se sama pysäköinti sääntö koskee myös pelastusteitä.

Ja syystä että...?
withstupid.gif

Ja pysäköinti sakot vielä päälle oppirahaksi, sen kuljetusmaksun lisäksi.

Kyllä mulla ainakin menisi hermot, jos joku paskakuski siirtelisi mun moottoripyörää tollasesta paikasta ja vielä laittaisi roskapussit peileihin roikkumaan. Olisivat voineet helposti kantaa roskat muutaman metrin matkan autoon, ei olisi ollut suuri vaiva. Joo, mutta ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu,vai miten se nyt meni.
Samalla vaivalla se sitten sujuu varmasti sinultakin se muutaman metrin roskien kanto sinne laatikkoon. Mun mopoon saa kyllä jättää roskapussit kahvoihin tai siirtää, jos se on parkattu niin että vaikeuttaa toisten työtä.

Ja parkkausta ajatellen olen sen verran itsekäs autoilijoiden suhteen, että parkkaan moponi kyllä ihan virallisesti ruutuun, viekööt sitten auton paikan. Ihan samat oikeudet minulla siihen on kuin autoilijoillakin.
smile_org.gif

Minäkin olen maalta. Täällä päin on semmoinen tapa, ettei kukaan tahallaan hankaloita toisten työtä, etenkään jos sitä työtä tehdään yhteiseksi hyväksi.
Kyllä mä väitän ihan käre syrämmel, et tässä se roskakuski hankaloitti ihan itte hommaansa.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Mutta huomasitko että jotkut pöpit eivät osaa parkkeerata autoa jos pyöräsi on pysäköitynä tuohon kohtaan. Tuon Volvon kuljettaja ilmeisesti osaa ajaa autoa, eikä liene sinulle valittanut. Voitaisiin hyvin miettiä mikä suunnitelma jätehuollon suhteen suunnittelijalla on ollut alunperin. Olisiko ollut että jäteauto pysähtyy kadun suuntaisesti ja hoitaa työnsä.

Kuinka nuo tyhjennykset on onnistunut aikaisemmin vai oliko nyt ensimmäinen kerta kun roskis tyhjennettiin pyöräsi ollessa tuossa kohdassa?

Pks seudulla nää kuskit "heittää 300-450 keikkaa" työpäivän aikana...
Jos oletetaan työpäivän pituudeksi 12 tuntia, niin 300 keikkaa tarkoittaa, että yksi keikka saa kestää vähän alle 2 ja puoli minuuttia. 450 keikkaa ja yksi saa kestää vähän reilu puolitoista minuuttia. Näissä laskuissa ei ole mukana minkäänlaista ajoa tai pienintäkään taukoa. Kyllä siinä saa roskakuskin jalat tikata roskiskatoksen ja autonperseen väliä.

Paskakuskit tekee mitä tahtoo, muut mitä uskaltaa.
t. Ex-paskakuski vuosikymmenen takaa  
033102bebe_1_prv.gif

ps. mut harvoin työtään tekevä paskakuski ilman mitään syytä haluaa vinkata, että hankaloitat hänen työtään. Mut en kyllä itse olisi lähtenyt toisen pyörää siirtää, vaikka sarviin olisin roskapussin voinutkin laittaa roikkumaan. Jokunen kerta tuli roskapussi jätettyä auton tuulilasinpyyhkijöiden väliin --> viesti yleensä meni perille tai sit juostiin sitä bemarilla ajavaa punttisikaa karkuun
biggrin.gif

Shyhanderin kertoman mukaan tuo katu on kokonaan pysäköinniltä kielletty ilman asukaspysäköintitunnusta, mikä hänellä on.  Alueella ei ole minkäänlaista merkeillä osoitettua pysäköintialuetta, johon olisi merkitty pysäköintiruudut. Hän voi siis täysin laillisesti pysäköidä minne vaan ajoradan oikeaan reunaan tuolla pätkällä. Paitsi tietenkin porttikonkiin. Tuo tyhjä tila Volvon takana on mitä järkevin ja myös laillinen tapa pysäköidä pyörä. Pyörä ei silloinkaan ole merkityn pysäköintiruudun ulkopuolella. Siitä, että Shyhander on tahallaan kuskeille kiusaa tehdäkseen tuohon pysäköinyt ei ole evidenssiä. Tilanne ja se, että pyörästä oli haittaa jollekin, lienee tullut hänelle yllätyksenä.

No hyvä, jätehuoltoyhtiön miehellä oli kaksi toimintavaihtoehtoa:

a) jättää pyörään lappu, jossa lukee esimerkiksi: "käymme tässä joka toinen maanantaiaamu ja pyöräsi haittaa kovasti astioiden tyhjennystä emmekä voi taata, ettemme tässä häärätessämme kolhi sitä. Toivomme, että niinä aamuina pysäköit pyöräsi vähän kauemmaksi. Terv. Lassilan pojat".

b) pihapoliisin ja wannabe pysäköinninvalvojan raivolla hemmot alkaa retuuttaa lukittua pyörää kauemmaksi ja paskapussi peiliin.

Vaihtoehto a) on hyvien tapojen mukainen järkevä tapa toimia. Vaihtoehto b) on pelkkää vittuiluilua, joka ilmeisesti joissain piireissä kuitenkin nauttii arvostusta.

Sympatiani tässä asiassa ovat Shyhanderin puolella.

edit: ja tuleehan se loppupeleissä myös aika raskaaksi joka kerta kanniskella sitä pyörää pitkin pihaa ja laitella siihen asiaankuuluvat koristeet.

Back