Toki jos sulla on tallissa paremmat värähtelymittauslaitteet kuin mitä silloin oli alan markkinajohtajalla Suomessa niin pistä mutut kaappiin ja faktat pöytään
Ei ole, mutta Helsingin yliopiston seismologian laitokselta voin lainata.
Mitäs värähtelyjä meinasit mitata?
Varmaan niitä kosmisia värähtelyjä jotka tekevät minkäänlaisen tieteelliselle tutkimukselle tyypillisen metodiikan soveltamisen tyyten tarpeettomaksi käärmeöljyn tehoa todentaessa...
Tää oli aikalailla tässä
Voisitko nyt sitten selittää täsmälleen mitä värähtelyjä minun tai vaikkapa nimimerkki Vetomiehen tulisi mitata?
Olen kyllä joskus maailmassa logannut paperikoneen telojen laakerivärähtelyjä ennakkohuollon piirissä.
Mutta edelleenkän minulle ei aukea mitä tekemistä värähtelymittauksilla on esittämieni argumenttien kanssa.
Esitin siis että olisi valaisevaa saada tietää kuinka paljon normaali kausihuolto vaikuttaa esimerkkimittausten moottorien kulutukseen ja päästöihin ja sen lisäksi olisi valaisevaa saada tietää miksi tätä asiaa ei selvitetty tai edes annettu kokemuspohjaisia lukuja vertailuarvoiksi.
Esitit vasta-argumentin että minulla tulisi olla hallussani parempi värähtelymittauslaitteisto kuin jollain tarkemmin määrittelemättömällä firmalla ja sen lisäksi esitit listan erilaisista mittalaitteista.
Millä tapaa tämä liittyy erinäisten VAGin 1.9Tdi kauppanimellä levittämien voimalinjojen kulutuksen ja päästöjen muutoksiin ja niiden tutkimiseen ohittaa minut.
Sen lisäksi syytät minua mutuilusta mutta omassa väittämäsi öljymäärän lisäyksen vaikutuksista sisältää huomautuksen "se kone toimii melko todennäköisesti just sillä lailla kuin ennen öljyn lisäystä" joka perustuu mihin lähteeseen ?
Kertooko tämä sama lähde myös kuinka paljon tai vähän tulee öljyä vaihtaa uuteen jotta vaikutus alkaa olla havaittava?
Aivan väistämättähän vaihdettua määrää lisätessä vaikutus alkaa jossain vaiheessa näkyä enenkuin kaikki öljy on vaihdettu.
Koska haluan mielelläni oppia kuinka paljon öljynvaihto tapaa vaikuttaa päästöihin ja kulutukseen niin mielelläni lukisin antaako lähteesi, jonka mukaan siis määrän X vaihtaminen ei vaikuta mitään, kenties viitteellisiä arvoja sille kuinka paljon koko öljymäärän vaihtaminen uuteen vaikuttaa vaikkapa jossain esimerkkimoottorissa.
Vai oliko tämä lähteesi peräänkuuluttamasi MUTU?