+1 Kirjoittajalle! Ja tosi on, hyviä vinkkejä satelee joka suunnastaKyllä on tullut irroteltua useampiakin ruuveja poraamalla, hitsaamalla, vastakierretapilla, iskumeisselillä. Silti tästäkin ketjusta löytyi ihan fiksuja vinkkejä. Itse olen aina hitsannut ruuviin/pulttiin jonkun tangon tms. pystyyn jota vääntänyt mut tuo mutterin hitsaaminen ja vielä sieltä sisältä onkin fiksu keino.
Joskus riittää että polttaa puikon kiinni pultin kantaan ja vääntää lukkopihdeillä puikon juuresta.
Iskumeisseli on yleensä niin järee vehje että ainakin omat jarrunestesäiliöt murtuu kiinnityksistä jos niitä käy iskumeisselillä hakkaamaan.
Vastakierretappisarja on järkevä ostos jos vähänkään enemmän ropailee koneita mut jos nyt tarvii vain halvalla tuo yksi ruuvi irrottaa niin tässä tapauksessa kokeilisin hitsausta. Poraamisen jälkeen on jäljelle jäänyt nysä todennäköisesti niin lyhyt että siitä ei saa kunnon otetta ja jos itse kierre on hapettunut niin kohta sulla on semmonen möhjääntyny tappi enää pystyssä mihin ei pysty hitsaamaan tahi poraamaan vastakierretappia. Toisaalta voi olla että suurin kitka on ruuvin kannan ja nestesäiliön kannen välissä eli kun saa kannan pois pyörii itse kierreosa ihan sormin irti.