• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rocket III Mannerheimintiellä kumossa 22.11.06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se on kyllä hupaisa ilmiö, että lähes jokainen mopediton todistaja on aina sitä mieltä, että mopedi ajellut ylinopeuksia (oli tilanne todellisuudessa miten tahansa).. ja mitä suurempi ääni pyörässä on sitä varmemmin se on ajanut ylinopeutta..
*hivenen huvittunut huokaus*

Se on kyllä hupaisa ilmiö, että lähes jokainen mopediton todistaja on aina sitä mieltä, että mopedi ajellut ylinopeuksia (oli tilanne todellisuudessa miten tahansa).. ja mitä suurempi ääni pyörässä on sitä varmemmin se on ajanut ylinopeutta..
*hivenen huvittunut huokaus*
Totta turiset.

Lisäksi rundit hämäävät ulkopuolisia. Ei 8000 kiekkaa ykkösellä ole kovinkaan kummoinen nopeus FZ6:lla, näin esimerkkinä...
wink.gif

Sattuipa kerran pienen taajaman keskuskadulla: Jalankulkijana jäin kuuntelemaan, kun joku antoi piikille kyytiä. Kunnon kiihdytys ja kaikki vaihteet läpi. Sitten ääni katkesi ja parin sekunnin päästä kuului tömähdys. Minä tietysti äkkiä paikalle. Tuttu kaveri oli tullut sivukadulta autolla suoraan pyörän eteen, kun ei omien sanojensa mukaan ehtinyt mitään huomata. Motoristi kaatui jarrutuksessa, oli käyttänyt vain takajarrua, jälkeä parikymmentä metriä. Ei käyny pahasti, mutta sairaalareissu kuitenkin. Poliisi räpläsi pyörän vaihteet, kun vähän neuvoi, suurin vaihde oli päällä. Oikeuteenhan tapaus meni ja minut haastettiin todistajaksi. Kerroin mitä olin nähnyt ja että havaintojen takana on pitkäaikainen kokemus moottoripyöräilystä, poliisi kertoi omat havaintonsa. Syylliseksi todettiin autoilija, parikymppinen terävä kaveri, joka ei keskellä kirkasta päivää ehtinyt huomata lähestyvää pyörää. Sakoilla selvisi.
Silminnäkijän todistuksilla ajonopeudesta ei taida olla oikeudessa minkäänlaista painoarvoa, ja hyvä niin. Kaksi ihmistä saattaa arvioida saman tilanteen täysin eri tavalla.
Oikeusvaltion periaatteisiin kuuluu, että olemme syyttömiä, kunnes toisin toteen näytetään.Näytöksi ei riitä se, että minä olen nähnyt tai kuullut jotain. Tämä kannattaisi muistaa, ennenkuin ryhdymme julistamaan syyllisiä onnettomuustilanteisiin.

Olisikohan rocketti ja autovahinkokeskuksessa myytävänä? Päällepäin ei suuria vaurioita ole.

Back