Tohon vois kyllä lisätä, että, "pelisilmä" taitanee olla "puusta" ennemmin vaihtaa kummin halvalla ja satsaa "hyvään kelloon" joka kuuluu kauas ja tuo asiakkaita positiivisella mielellä ja saat sitten myytyä jotain muuta ihan vaan periaatteessa...Niin no.. Jos rengastyö tehdään ilman kuittia autotallin nurkassa, käsipelissä rengasraudoilla ja tasapainotus kahden markan koneella, niin kalliinahan noita hintoja voisi pitää..
Vaan jos liike on satsannut liiketiloihin ja vehkeisiin kymmeniä - jopa satojatuhansia eskoja, niin pitäähän sijoituksen maksaa itsensä takaisin ja myös tuottaa - ihan niinku minkä tahansa sijoituksen. Ja kun sille asentajan mokomallekin pitänee maksaa palkkaa...
Ja totta kai se vituttaa, kun ns. asiakas tilaa renkaansa ulkomailta ja tulee sitte vaihdattamaan kumiaan rengasliikkeeseen joka elää renkaiden myynnillä.
Itse jos olisin rengaskauppias, niin moiseen puuhasteluun en edes ryhtyisi - en ainakaan sellaiseen vuodenaikaan, jolloin tuottoisampaakin hommaa on kädet täynnä.
Tuleepa mieleen vuosien takaa erään huoltoaseman pitäjän (silloisen työnantajani) kommentti asiakkaalle: Vaihdata kumisi siellä mistä ostit, tai vaihda itse - jos kerran kalliilta tuntuu..
Vai ajatteleeko joku kauppias vielä niin että--perkele jossain se kostautuu kun et mun kaupastani osta kalliilla kummia--- juu kostautuu kostautuu, en osta sitäkään vähää mitä olisin aikaisemmin ostanut...kele, jmulle ei vittuilla --mä oon asiakas..
Maailma muuttuu, kaupantekotapa muuttuu, voittajia ovat ne jotka muuttuvat ja levittävät positiivista kuvaa itsestään kaikessa ja ovat palveluhalukkaita...ja jopa vaivautuvat palvelemaan puhelimella yhteyttä ottavia asiakkaita