• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rengastyön hinta, törkeää rahastusta !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Baltic
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alta - alle 2 rengasta 50 €

Irtovanteelle 1 rengas 39 €

Joo, jäi epähuomiossa mainitsematta... 50,- on touringin sopimushinta, normaalihintaa en tiedä.

Jotenkin vaan luin hintahaarukasta 20-39 € ja kuvittelin, että kakskymppiäkin on liikaa.. Toi 39 eskoa taas tarkoittaa suomennettuna just sitä e.v.v.k., eli vaihdata renkaasi siellä mistä sen ostitkin.
Ymmärrän kyllä tuollaisenkin asenteen, sillä renkaiden myynti on aika oleellinen asia rengaskauppiaalle. Ja jos on kädet täynnä tuottavampaa työtä, niin miksi tehdä halvemmalla..?

sanoi:
Toi nyt varmaan johtuu lähinnä sisärenkaasta, joka aiheuttaa lisähommia verrattuna valuvanteseen, jossa on tubeless rengas. Kyllä sen siihen koneeseen ihan samalla tavalla saa laitettua.

No tuo on yksi selitys, mutta BMW R1200GS pinnapyörin on poikkeus..
smile_org.gif

10 euroa vaihto on sopuhinta, jos vie irtovanteen. Tasapainotuksesta sitten vaikka 5 euroa lisää kuulostaa realistiselta.
Itse tulin turussa sanoneeksi nimeltä mainitsemattomassa mp-liikkeessä, että irtovanteelle renkaanvaihdosta 30 euroa niin luokittelen sen ryöstöksi about 10 minuutin työstä. No käskettiin suoraan lainaten painua v..tuun.

Autorengasliikkeissä olen itse teetättänyt. Samanlailla on vanteelle mennyt ja hinta on siinä 10-15 erskaa. Neljääkymppiä en ikinä maksaisi
omg.gif

Niin, jostain se raha on revittävä.
Opetteleppa se renkaan vaihto ja tasapainotus ja katsotaan sen jälkeen paljonko itse siitä velottaisit, jos sen ventovieraalle tekisit.

Ja miten niin yrittäjä on idiootti, jos pyytää vaihtotyöstä 39€?

JK
Jostainhan se on tosiaan revittävä, mutta se paikka ei ole meikäläisen lompsa!

Kelkkailuharrastuksessa tuli aikoinaan huollatettua/säädettyä iskareita huoltoliikkeissä, maksoi öbaut 35-45e/kpl, eikä aina ollut työn huolellisuudessa kehumista.
Opettelin homman itse, hommattiin vehkeet ja nyt niitä tulee laitettua kavereille aineiden hinnalla (ehkä 10-15e/4kpl).
Niin tuliko mieleen et liikkeet maksaa kyseisestä hinnasta ALV:n,palkat,vuokrat yms.Sun on turha verrata tota sun tekemää pimeää työtä.Olisikohan verottaja kiinnostunut!!!
baaa.gif

Huvittavaa miten jengi aina vinkuu työn hinnasta...Hommatkaa itse tilat,vehkeet ja mainostakaa.Jos se on niin helppoa ja alkakaa tehdä kympin rengas vaihtoa,eihän se ole sen kummempaa.

Huvittavaa miten jengi aina vinkuu työn hinnasta...Hommatkaa itse tilat,vehkeet ja mainostakaa.Jos se on niin helppoa ja alkakaa tehdä kympin rengas vaihtoa,eihän se ole sen kummempaa.
Johtuskohan tuo siitä että kuvitellaan että kaikessa on "ainaski puolet katetta"...eikä oikein tunneta mitä mikäkin maksaa puhumattakaa että olisi mitään käsitystä yritystoiminnan pyörittämisestä; nuo rengaskoneetkaan ei taida ihan ilmaisia olla eikä moni varmaan tuotakaan duunia ilmaiseksi tee?

Varmasti noita palveluita on eri hintaisia mutta mikään ei oo raivostuttavampaa kuin aina sen halvimman etsiminen...LAATU YKSINKERTAISESTI MAKSAA !!

Sorry, pakko joskus huutaa kun v*** tämmönen että kaikki pitäs aina saada käytännössä ilmaiseksi  
confused_orig.gif

Onkos nuo "autorengaskoneet" ja "moporengaskoneet" erilaisia ?

Koska aina siis A I N A omalla kohdallani on autorengasliikkeissä saanut halvemmalla palvelua, ilman vitsailuja, moponrenkaat paikoilleen ja joskus tasapainoonkin.

Vai onko raukoilla vaan pienemmät palkat ?

Kyseessä siis irtovanteelle asennus /tasapainoitus.

Nyt talvella vaihdatin uuden oman renkaan irtopyörälle naapurikunnan huoltiksella, hinta tasapainotuksineen 15 euroa. Aikaa operaatioon meni n. puoli tuntia eli ei se firmalle mikään bisnes ollut, mutta toisaalta hiljaisena talvipäivänä ei muutakaan laskutettavaa näyttänyt hallissa työn alla olevan. Sekä rengaskone että tasapainotusvehje piti varustaa tietyillä lisäosilla mp- rengasta varten, siihenkin sitä aikaa juuri menikin. Vanhan ja ilmeisesti myös epätasapainoisen etuvanteen takia rengas irroitettiin uudelleen ja asennettiin varttikierroksella eri asentoon; saatiin painomäärä pysymään jotenkin siedettävänä.
Kun kyseessä oli palkkarenki ja hinta sisältää myös sen alv:n, pidän sitä aivan kohtuullisena taksana. Kyseiselle huoltamolle ei mp -renkaiden asennushommat ole kuin pr -arvoksi luettavaa toimintaa, siksi vähäisiä ovat määrät maaseudulla. Onneksi tällaisia palveluita sieltä kuitenkin löytyy,
bowdown.gif
asianomaisille...
Kyllä minusta 1,50 euroa kahvimukillisesta on suurempaa ryöstöä, etenkin kun niitä tulee ostettua kuitenkin aika usein
nixweiss.gif

Väänsin tuossa äsken nastat pois päältä ja kesärupulit päälle ja taytyy sanoa, että 20ekee olisin maksanut mielihyvin per vanne, jos joku putiikki olisi auki ollut, tuli meinaan hiki...

Autorengasliikkeissä olen itse teetättänyt. Samanlailla on vanteelle mennyt ja hinta on siinä 10-15 erskaa. Neljääkymppiä en ikinä maksaisi
omg.gif
Sama täällä. Eipä tuo renkaan irtovanteelle vaihtotyö ole ollut ajallisesti sen ihmeellisempi homma kuin autonrenkaan irtovanteelle vaihto. Tasapainotuskin on onnistunut ilman turhia kikkailuja. Ainoa ero mp-huoltoihin verrattuna on ollut se, että homma on otettu heti työn alle, toisin kuin mopokorjaamoissa, joihin saa oikein tilata ajan 10 minuutin hommalle,ja päälle vielä maksaa itsensä kipeäksi!
Kyllä menee mp-korjaamoilla hyvin..
wink.gif

Kyselin viime kesänä pelkästään renkaanvaihtoa paikallisesta Nummelassa olevasta liikkeestä, siellä oltiin ensin innostuneita ja kysyttiin että mikä pyörä ja minkälaista rengasta haluaisin. Sitten kun kerroin että mulla rengas jo valmiina niin selvästi ääni muuttui ja suuri haluttomuus paistoi äänestä. Heti vierähti asennusaika puoleentoista viikkoon. No minähän äänestin kumijalallani muualle. Ennemmin ajan vaikka pikkasen matkaa pidemälle että saan asiallista palvelua josta maksan kuin se että on vastenmielistä.
Sain sitten Yamaha centerissä tasapainoituksen lauantai päivänä ihan kohtuulliseen hintaan kun ensin itse vaihtanut kummin paikoilleen.

Aikoinaan tein kaikki huollot itse paitsi kaasarien synkronoinnin ja renkaiden asennuksen vanteille. Tämä söi miestä viedä pyörää kaasareiden synkronointiin ja vielä maksaa siitä. No ostin mittarit ja suuri oli helpotus, kun sai taas itse tehdä, eikä arvuutella mitä ne sille tekee.

Meni vielä vuosia, mutta nyt olen vaihdellut renkaitakin ja sekin on ihan hauskaa, kun ei tarvitse käydä liikkeissä. tilaa saksasta halpoja renkaita ja vaihtaa itse.
062802moto_prv.gif

Toisaalta onhan se ihan per*****, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja siitä tulee tee-se-itse yhteiskunta, jossa esim neurokirurgi tapetoi seinänsä itse. Ihmiset käyttävät aikansa yrittäessään toimia aloilla, joihin heillä ei ole mitään taitoja, mutta itse on tehtävä, kun on niin kallista.

(tämä ei tarkoita, että olisin neurokirurgi, tai että itse olisi moottoripyörän kanssa työskennellessäni pois elementistäni).
Mulle se on harrastus ja tiedän omista pyörämerkeistä enemmän kuin pyöräliikkeet.

Kyllä se nyt vaan on tosi että suurin osa mp-liikkeistä on liikkeellä periaattella "yli 50% katetta pitää saada".
Joten minä ainakin käytän Yleisiä Rengasliikkeitä koska hinnat ovat KILPAILUKYKYISEMPIÄ .

sanoi:
Toisaalta onhan se ihan per*****, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja siitä tulee tee-se-itse yhteiskunta, jossa esim neurokirurgi tapetoi seinänsä itse. Ihmiset käyttävät aikansa yrittäessään toimia aloilla, joihin heillä ei ole mitään taitoja, mutta itse on tehtävä, kun on niin kallista.

Tuo on aikalailla totta...tee-se-itse ja säästä miehiä ja naisia riittää, toisaalta varmaan homma vähän juontaa juurensa vanhanajan kulttuurista ja maaseudulta jossa kaikki mahdollinen tehtiin itse minkä vain suinkin pystyi, esimerkkinä traktori romutetun kuorma-auton jämäpaloista...homma on osittain periytynyt...
smile_org.gif

Ja onhan se niin, että jos jossain otetaan irtovanteelle renkaanvaidosta ja tasapainotuksesta sen 39€ ja toinen liike ottaa 30€, niin luulenpa, että suurin osa menee halvemman perässä. Ja jos maksaa 20e, niin sitä suuremmalla syyllä mennää sinne 20€:n paikkaan. Eli jotkut paikat osaa todellakin hinnoitella itsensä ulos noista ja mahd. muistakin hommista!

no joo, kyllä tuolla mp-vaihtotyöllä saa lähes neurogirurgin palkkaa.
Tammisaaren Däckmarket ottaa vaihtotyöstä 20e ja tasapainotus 20e.Taitava kaveri tekee kevyesti 3 rengasvaihtoa tasapainotuksineen tunnissa eli 120e/tunti ja päivässa 960e.
Ihan hyvä !!

sanoi:
Ainoa ero mp-huoltoihin verrattuna on ollut se, että homma on otettu heti työn alle, toisin kuin mopokorjaamoissa, joihin saa oikein tilata ajan 10 minuutin hommalle,ja päälle vielä maksaa itsensä kipeäksi!
No ei joku RM Heino oikeine ja 'rakenteellisine' kiireineen ole yhtäkuin kaikki mp-korjaamot.
tounge.gif

Eli riippuu ihan ajasta ja paikasta. Itse olen vaihdattanut renkaan vanteelle odotellessa, ja toisella kertaa sopinut hakevani hetki ennen sulkemisaikaa samana päivänä, mopoliikkeessä, nou problem.

Mutta onhan se minusta ihan jummarrettavaa ja turha äkinän kohde, jos ko. liikkeestä renkaansa ostava saa asennuksen (siis pakettituotteena rengas+asennus) priorisoituna eli nopeammin ja edullisemminkin kuin omaa uutta sekä vanhaa rengasta (maksulliseen kierrätykseen) mukanaan kanniskeleva, varsinkin joskus pahimman/parhaan sesongin aikana.

Se on vähän niinkuin tuossa yhdessä kommentissa sanottiin, eli voihan sitä tehdä kaiken itsekin, mutta 'hiki' voi tulla, joten se vaihtohomma ja sen teettäminen kannattaa ottaa huomioon jo sitä renkaan ostopaikkaa ja -tapaa valitessa. Sarjassamme taas yksi turha ressin paikka.

Back